Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Правилници > ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА НАЦИОНАЛНИЯ ЦЕНТЪР ПО ЗДРАВНА ИНФОРМАЦИЯ
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА НАЦИОНАЛНИЯ ЦЕНТЪР ПО ЗДРАВНА ИНФОРМАЦИЯ

ДВ. бр. 101 от 26.11.1996г.

Издаден от министъра на здравеопазването,
обн., ДВ, бр. 47 от 9 юни 1992 г., изм.,
бр. 101 от 26 ноември 1996 г.

 

Раздел I
ОСНОВНИ ФУНКЦИИ

history Чл. 1. Националният център по здравна информация, наричан по-нататък "центърът", е научна организация на подчинение на Министерството на здравеопазването (МЗ), който самостоятелно или в сътрудничество с други информационни структури осигурява необходимата информация за здравеопазването, подчиняваща се на законовата уредба в страната, съгласувано в методологично отношение с Националния статистически институт.

history Чл. 2. Центърът осъществява функции на:
1. специализиран орган на МЗ;
2. експертен и контролен орган;
3. методичен ръководител;
4. национален координатор.

history Чл. 3. Центърът изпълнява функциите на специализиран орган на МЗ по отношение на:
1. информационните аспекти от дейността на здравните заведения, които са публична собственост, както и на юридическите и физическите лица, извършващи здравеопазна дейност;
2. създаване на информационната система за функционирането на здравноосигурителната система;
3. реализиране на правителствени и неправителствени програми, включващи елементи на медицинската информатика.

history Чл. 4. Центърът осъществява функции на експертен и контролен орган във връзка със:
1. създаването и използването на документна основа за регистрация и отчитане на здравеопазни дейности;
2. създаването и експлоатацията на информационни технологии;
3. финансирането на информационните технологии;
4. квалификацията на специалистите, работещи в информационните структури;
5. количеството и качеството на информационната дейност.

history Чл. 5. Центърът изпълнява функции на методически ръководител по отношение на:
1. регионалните центрове по здравна информация;
2. информационните структури на здравните заведения, които са публична собственост, както и на юридически и физически лица, извършващи здравеопазна дейност, по отношение на нейните информационни аспекти.

history Чл. 6. Центърът изпълнява функции на национален координатор по отношение на:
1. класификатори и номенклатури, формиращи нормативно-справочната база на информационните процеси;
2. национални и международни програми в частите им, отнасящи се до информационните аспекти;
3. създаването на техническа база в информационните структури;
4. създаването на информационната система за функционирането на здравноосигурителната система.

Раздел II
ОСНОВНИ ЗАДАЧИ

history Чл. 7. Основните задачи на центъра са насочени към информационно осигуряване на проблемите, свързани със:
1. здравето на населението;
2. здравноосигурителната система;
3. ресурсите в здравеопазването.

history Чл. 8. Центърът решава следните основни задачи:
1. изучава съответствието между информационните решения и информационните потребности;
2. разработва и прилага методологичните и методичните подходи при събирането, обработването и анализирането на здравната информация;
3. разработва, проектира, макетира, унифицира и утвърждава документната основа за първична регистрация и отчитане на здравеопазни дейности;
4. извършва събиране и обработка на данни чрез съответни технически средства;
5. използвайки съответна програмна и техническа среда, създава бази от данни, необходими за осигуряване на съответната информация;
6. анализира здравното състояние на населението, демографските проблеми, ресурсите на здравеопазването, количеството и качеството на здравеопазната дейност, осъществявана от здравните заведения, физическите и юридическите лица, както и данни от научни изследвания и мониториране на здравето на населението;
7. осигурява оперативна годишна медикостатистическа информация;
8. съвместно с други организационни и информационни структури създава и експлоатира информационната база на здравноосигурителната система;
9. създава и внедрява информационни технологии и автономни продукти и модули, включително и медицински експертни системи;
10. разработва математически модели и прогнози за демографски процеси, здравето на населението и здравеопазни процеси и дейности;
11. подготвя издаването на специализирани и общи информационни издания;
12. организира и провежда учебния процес за следдипломна квалификация на работещите в информационните звена в здравеопазването.

history Чл. 9. (1) Центърът предоставя безвъзмездно резултата от своята информационна дейност на МЗ, органите на държавната власт и всички здравни заведения съгласно реда на конкретните информационни технологии.
(2) Центърът може да предоставя информация срещу заплащане по договор на организации, които не са посочени в ал. 1.

Раздел III
ФИНАНСИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ

history Чл. 10. Центърът е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София.

history Чл. 11. (1) На базата на определена от МЗ численост на персонала центърът определя своята вътрешна структура, която включва научни секции и лаборатории, отдели и групи.
(2) Директорът има право да извършва самостоятелно трансформации на длъжностни наименования.

history Чл. 12. Директорът определя размера на индивидуалните трудови възнаграждения и други материални и морални стимули в съответствие с наличните фондове и законовите разпоредби.

history Чл. 13. Директорът управлява средствата, предоставени от бюджета, от собствена научна, експертна и производствена дейност по договори с външни организации, както и от дарения от организации, фондации и частни лица у нас и в чужбина.

history Чл. 14. Центърът може да развива своя научна, производствена и стопанска дейност и да създава сдружения с други свързани с дейността му организации в съответствие със законовата уредба в страната.

history Чл. 15. Центърът може да избира и хабилитира самостоятелно научни кадри в съответствие със Закона за научните степени и звания.

history Чл. 16. (1) Общото събрание включва всички работници и служители в центъра.
(2) Общото събрание взема решение с обикновено мнозинство и явно гласуване освен в случаите, когато е решило друго.
(3) Общото събрание:
1. определя длъжностите, които ще се заемат с конкурс по реда на КТ;
2. избира комисия за трудови спорове;
3. взема решение за разпределението и начина на използване на фондовете за социално-битово и културно обслужване;
4. приема вътрешни правила за работната заплата;
5. приема правилник за вътрешния трудов ред;

history Чл. 17. (1) Съставът на научния съвет се утвърждава от министъра на здравеопазването по предложение на събрание на научните кадри.
(2) Членове на научния съвет могат да бъдат хабилитирани и нехабилитирани научни кадри, като относителният дял на хабилитираните лица не може да бъде по-малък от 60 на сто от общия състав на съвета, а абсолютният им брой не по-малко от 11.
(3) Директорът на центъра е по право член на научния съвет и не може да бъде негов председател.
(4) В случаите на провеждане на избори по Закона за научните степени и звания гласуват само хабилитираните лица; в останалите случаи гласуват всички членове на научния съвет.
(5) Научният съвет избира с тайно гласуване и обикновено мнозинство свой председател и секретар.

history Чл. 18. Научният съвет:
1. обявява и организира провеждането на конкурси в съответствие със законовите разпоредби;
2. приема планове, предложения и отчети за научноизследователската и други дейности на центъра.

history Чл. 18а. (Нов - ДВ, бр. 101 от 1996 г.) Центърът може да създава общ научно-учебен съвет с други научни организации на подчинение на Министерството на здравеопазването за осъществяване на междудисциплинарна научна и научно-приложна дейност.

history Чл. 19. (1) Дирекционният съвет включва: директор, заместник-директорите, ръководителите на структурни звена, главен счетоводител и юрисконсулт.
(2) Дирекционният съвет предлага мерки по отношение осъществяването и координирането на дейността на центъра, включително управлението на неговия щат, бюджет и материална база.
(3) При обсъждане на работното време, отпуските, охраната и условията на труда и трудовите възнаграждения дирекционният съвет заседава с участието на представители на синдикатите.

history Чл. 20. Директорът на центъра се назначава от министъра на здравеопазването.

history Чл. 21. Директорът отговаря за цялостната дейност на центъра и го представлява пред другите органи и организации.

history Чл. 22. Директорът на центъра има функции на работодател по отношение на служителите на центъра, в т. ч. заместник-директорите и хабилитираните лица.

Заключителни разпоредби

history Параграф единствен . Този правилник се издава на основание чл. 1, ал. 2 от ПМС № 250 от 1991 г. за определяне основните функции и задачи на Министерството на здравеопазването (ДВ, бр. 4 от 1992 г.).


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...