Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Правилници > УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ МРЕЖИ И ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ"
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ МРЕЖИ И ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ"

ДВ. бр. 70 от 09.08.2013г.

Обн., ДВ, бр. 78 от 2 октомври 2009 г., изм., ДВ, бр. 15 от 23 февруари 2010 г., изм., ДВ, бр. 56 от 23 юли 2010 г., изм., ДВ, бр. 40 от 27 май 2011 г., изм., ДВ, бр. 54 от 15 юли 2011 г., изм., ДВ, бр. 22 от 16 март 2012 г., изм. и доп., ДВ, бр. 28 от 6 април 2012 г., изм., ДВ, бр. 92 от 23 ноември 2012 г., изм., ДВ, бр. 70 от 9 август 2013 г.

 

Глава първа.
Общи положения

history Чл. 1. С правилника се определят структурата, функциите, организацията на работа и числеността на персонала на Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи", наричана по-нататък "агенцията".

history Чл. 2. (1) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
(2) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(3) В дейността си изпълнителният директор се подпомага от заместник изпълнителен директор.

history Чл. 3. (1) (изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г., доп., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Агенцията изгражда, поддържа, развива, експлоатира и управлява Единната електронна съобщителна мрежа (ЕЕСМ) на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност, която е част от Интегрираната комуникационно-информационна система за управление на страната и въоръжените сили при обявяване на извънредно положение, военно положение и/или положение на война. Мрежата осигурява електронни съобщения и за нуждите на администрациите на органите на държавната власт, органите на местното самоуправление и юридическите лица, разпоредители с бюджетни средства, създадени със специален закон.
(2) (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) Агенцията развива и управлява центрове за данни, автоматизирани информационни и управляващи системи, включително необходимото оборудване, когато такива са изградени в изпълнение на проекти и програми в областта на информационното общество, както и да управлява нужния преносен капацитет.
(3) (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., доп., ДВ, бр. 40 от 2011 г., в сила от 04.06.2011 г.) Агенцията създава, експлоатира, поддържа и развива защитени съобщителни обекти със специално предназначение (СОСП), включващи инсталираните за съобщителните нужди на националната сигурност мощности, които се обслужват от персонал, заемащ специфични длъжности.

history (4) Агенцията осигурява електронни съобщения за управление при бедствия по смисъла на Закона за защита при бедствия и осигурява електронни съобщения за управление при обявяване на по-високи степени на бойна готовност на въоръжените сили и при обявяване на военно положение, положение на война или извънредно положение.
(5) (изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) При изпълнение на своите функции агенцията няма право да осъществява чрез ЕЕСМ електронни съобщения за нуждите на лица и организации извън обхвата на чл. 3, ал. 1.
(6) Агенцията използва обществените електронни съобщителни мрежи и услуги по реда на Закона за електронните съобщения.
(7) Агенцията изгражда интегрирана среда за предоставяне на електронни съобщения за нуждите на органите по ал. 1 при условия, които не нарушават сигурността на съобщенията, осъществявани за нуждите на националната сигурност, и при спазване изискванията на Закона за електронно управление.
(8) (нова, ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) Агенцията осигурява изграждането и поддържането на Национален портал за пространствени данни, чрез който се осъществява връзката с геопортала на инфраструктурата за пространствена информация на Европейската общност (INSPIRE).
(9) (нова, ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Агенцията поддържа център за действие при инциденти по отношение на информационната сигурност.
(10) (нова, ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Агенцията осъществява дейности за оперативна съвместимост на информационните системи на административните органи.

Глава втора.
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР

history Чл. 4. (1) (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) Изпълнителният директор на агенцията е орган на изпълнителната власт, който изпълнява, координира и контролира провеждането на държавната политика в областта на осъществяването на съобщения за осигуряване на държавното управление и националната сигурност на Република България съвместно със съответните компетентни органи.
(2) (изм., ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Изпълнителният директор се назначава от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласувано с министър-председателя. Заместник изпълнителният директор се назначава от изпълнителния директор съгласувано с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
(3) Със заповед изпълнителният директор определя функции и делегира правомощия на заместник изпълнителния директор.
(4) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие поради командировка или ползване на законоустановения отпуск се изпълняват от заместник изпълнителния директор.

history Чл. 5. Изпълнителният директор:
1. (изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) организира дейността на агенцията по изграждането, поддръжката, развитието, експлоатацията и управлението на ЕЕСМ;
2. управлява предоставеното му от Министерския съвет държавно имущество;
3. осъществява правомощията на орган по назначаването на държавни служители в състава на агенцията;
4. (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) осигурява използването на ЕЕСМ при бедствия по смисъла на Закона за защита при бедствия и за нуждите на националната сигурност при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение" по смисъла на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България;
5. отговаря за целесъобразното и законосъобразното разходване на бюджетните средства;
6. сключва трудовите договори със служителите от администрацията на агенцията;
7. (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) представя на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията ежегоден доклад за дейността на агенцията;
8. утвърждава структурата на административните звена и длъжностното разписание на агенцията;
9. обосновава и предлага на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията бюджета на агенцията;
10. може да създава експертни съвети към агенцията;
11. възлага обществени поръчки в рамките на своята компетентност;
12. (доп., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) издава заповеди и решения;
13. изпълнява други функции, възложени му със закон или с акт на Министерския съвет.

Глава трета.
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И СЪСТАВ НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I.
Общи положения

history Чл. 6. (1) (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г., изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Структурата на агенцията включва: обща администрация, организирана в три дирекции; звено за вътрешен одит; звено по сигурността на информацията и отбранително-мобилизационна подготовка (ОМП); финансов контрольор и специализирана администрация, организирана в седем дирекции.
(2) (изм., ДВ, бр. 15 от 2010 г., изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., изм., ДВ, бр. 40 от 2011 г., в сила от 04.06.2011 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Общата численост на персонала в административните звена на агенцията е 573 щатни бройки.
(3) Числеността на отделните организационни структури и на административните звена в агенцията е посочена в приложението.
(4) (изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Агенцията осъществява териториалната си компетентност в областта на изграждането, поддръжката и експлоатацията на ЕЕСМ чрез дирекциите "ЕСМИС Сердика", "ЕСМИС Тракия" и "ЕСМИС Дунав".

history Чл. 7. (1) Главният секретар осъществява административното ръководство на агенцията в изпълнение на законовите разпореждания на изпълнителния директор.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на агенцията за точното спазване на разпоредбите на нормативните актове.

history Чл. 8. Главният секретар се назначава от изпълнителния директор.

history Чл. 9. (1) Главният секретар:
1. осигурява организационната връзка между изпълнителния директор и административните звена в агенцията, както и между административните звена;
2. организира разпределението на задачите между административните звена, като създава условия за ефективна работа;
3. осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;
4. ръководи процеса по въвеждането на автоматизирани системи в работата на агенцията;
5. (отм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.)
6. утвърждава длъжностните характеристики на служителите;
7. организира подготовката на бюджета на агенцията;
8. изготвя ежегоден доклад за дейността на администрацията, който се представя за утвърждаване от изпълнителния директор;
9. представлява агенцията в случаите, в които е упълномощен изрично от изпълнителния директор по проблеми, свързани с функционирането на администрацията;
10. изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор.
(2) При отсъствие на главния секретар неговите функции за всеки конкретен случай се изпълняват от определен от изпълнителния директор на агенцията директор на дирекция.

Раздел III.
Звено за вътрешен одит

history Чл. 10. (1) Звеното за вътрешен одит е на пряко подчинение на изпълнителния директор на агенцията и осъществява вътрешен одит по Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(2) Звеното по ал. 1 осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в агенцията в съответствие с чл. 13 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(3) Звеното по ал. 1 докладва директно на изпълнителния директор на агенцията.
(4) Звеното по ал. 1:
1. планира, извършва и докладва дейността по вътрешен одит в съответствие с изискванията на Закона за вътрешния одит в публичния сектор, стандартите за вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на вътрешния одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор;
2. изготвя на базата на оценка на риска тригодишен стратегически план и годишен план за дейността си, които се утвърждават от изпълнителния директор на агенцията, като годишният план се координира с годишния план на звеното за вътрешен одит в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията;
3. изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент, който съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента, одитния подход и техники, вида и обема на проверките;
4. дава на изпълнителния директор на агенцията независима и обективна оценка за състоянието на одитираните системи за финансово управление и контрол и оценява процесите за идентифициране, оценяване и управление на риска, въведени от изпълнителния директор на агенцията;
5. проверява и оценява: съответствието на дейностите със законодателството, вътрешните актове и договори; надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация; създадената организация по опазване на активите и информацията; ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите; изпълнението на задачите, договорите, поетите ангажименти и постигането на целите;
6. дава препоръки в одитните доклади за подобряване на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, подпомага председателя на агенцията при изготвянето на план за действие и извършва проверки за проследяване изпълнението на препоръките;
7. изготвя и представя на изпълнителния директор на агенцията годишен доклад за дейността по вътрешен одит, който го изпраща на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията в съответствие с чл. 40 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.

history Чл. 11. (1) Финансовият контрольор осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност, преди вземане на решение за поемане на задължение и извършване на разход.
(2) Финансовият контрольор е пряко подчинен на изпълнителния директор.

Раздел V.
Звено по сигурността на информацията и отбранително-мобилизационна подготовка (Загл. изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.)

history Чл. 12. (1) Служителят по сигурността на информацията изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) задачи, ръководи звеното по сигурността на информацията и отговаря за защитата и контрола на достъпа до класифицираната информация, информационната сигурност на автоматизираните информационни системи (АИС) и криптографската сигурност.
(2) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор.
(3) Служителят по сигурността на информацията осъществява дейността по защита на класифицираната информация, като:
1. разработва план за защита на класифицираната информация чрез организационни, физически и технически средства, провежда и контролира изпълнението на мероприятията от плана в мирно време, при военно или друго извънредно положение;
2. провежда процедура за обикновено проучване по чл. 47 ЗЗКИ и води регистър на издадените разрешения за достъп до информация с ниво на класификация "поверително" и по-високо;
3. организира подготовката и изпращането на необходимите документи за извършване на разширено и специално проучване на служители от агенцията за получаване на разрешение за достъп до информация с ниво на класификация "секретно" и по-високо;
4. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
5. организира и провежда обучението на служителите в агенцията за работа с класифицирана информация и прилагането на програмно-техническите и физическите средства за защита;
6. организира и извършва периодични проверки за движението и отчетността на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
7. извършва анализ на риска, разработва и периодично актуализира мероприятия за намаляване на рисковете за нерегламентиран достъп до класифицирана информация и за повишаване на информационната сигурност в агенцията;
8. предлага на изпълнителния директор задължителните специфични изисквания за сигурност на АИС, които подлежат на утвърждаване от Държавна агенция "Национална сигурност"; преди въвеждане в експлоатация на АИС организира извършване на комплексна оценка на сигурността им и издаване на сертификати за сигурност от дирекция "Защита на средствата за връзка" на Министерството на вътрешните работи;
9. организира и поддържа защита на комуникационната и информационната среда от нерегламентиран достъп до информацията, която се създава, обработва и предава по мрежите, изграждани и поддържани от агенцията, чрез изграждане на Система за защита на комуникационната и информационната среда за обмен на класифицирана информация.
(4) (изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Звеното по сигурността на информацията и ОМП подпомага служителя по сигурността на информацията при изпълнението на възложените му със ЗЗКИ задължения, като:
1. организира и отговаря за правилното съхраняване, създаване, приемане, предоставяне и пренасяне на класифицираната информация;
2. участва при провеждането на всички мероприятия по защитата на класифицираната информация, предвидени в ЗЗКИ и в актовете по прилагането му;
3. регистрира и води на отчет движението на класифицирана информация;
4. организира, провежда и контролира изпълнението на конкретните мерки за физическа сигурност, свързани с физическия достъп и охрана на обектите на агенцията и използването на техническите средства.
(5) (нова, ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) В областта на отбранително-мобилизационната подготовка звеното по сигурността на информацията и ОМП:
1. поддържа и актуализира планове, програми и инструкции за подготовка и привеждане на агенцията в готовност за работа при бедствия и при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение";
2. (изм., ДВ, бр. 92 от 2012 г., в сила от 23.11.2012 г.) изготвя обосновани и актуализирани разчети по военновременните запаси, необходими за осъществяване на електронни съобщения, осигурявани от агенцията при бедствия и при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение";
3. организира оповестяването на личния състав на агенцията при привеждане в готовност за работа при бедствия и при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение";
4. организира и контролира изпълнението на Инструкцията за охраната и пропускателния режим в СОСП и складовите бази от състава на Главна дирекция "Единна електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност";
5. организира работата на пунктовете за управление на централните и териториалните органи на изпълнителната власт и на органите на местното самоуправление и местната власт, разпределени на агенцията с акт на Министерския съвет.

Раздел VI.
Обща администрация

history Чл. 13. (1) Общата администрация осигурява технически изпълнението на правомощията на изпълнителния директор и функциите на специализираната администрация.
(2) (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) Общата администрация е организирана в 3 дирекции:
1. (изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) дирекция "Човешки ресурси, правно и административно обслужване";
2. дирекция "Финанси, счетоводство и бюджет";
3. дирекция "Управление на собствеността и обществени поръчки (УСОП)".

history Чл. 14. (изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Дирекция "Човешки ресурси, правно и административно обслужване":
1. в областта на управлението на човешките ресурси:
а) разработва проекти на прогнози за човешките ресурси и проекти на вътрешни процедури за управление на човешките ресурси в агенцията;
б) (изм., ДВ, бр. 40 от 2011 г., в сила от 04.06.2011 г.) съвместно с дирекция "Финанси, счетоводство и бюджет" планира разходите за труд, в т.ч. осигурителните разходи на агенцията;
в) изготвя длъжностното и поддържа в актуален вид поименното разписание на длъжностите на служителите в агенцията;
г) организира дейността по набиране на служители и провеждане на конкурси в агенцията по реда на Кодекса на труда и на Закона за държавния служител;
д) изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето, прекратяването и регистрирането на служебните и трудовите правоотношения със служителите в агенцията, съхранява трудовите и служебните досиета на служителите;
е) (изм., ДВ, бр. 40 от 2011 г., в сила от 04.06.2011 г.) отчита отпуските, издава и заверява служебните и трудовите книжки, приема болнични листове и ги предава в дирекция "Финанси, счетоводство и бюджет", подготвя документи за пенсиониране на служителите, отговаря за въвеждането на информация в Единната информационна система за управление на човешките ресурси и извършва вписванията в Административния регистър по чл. 61 от Закона за администрацията;
ж) осигурява методическа, организационна и техническа помощ по разработване и актуализиране на длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
з) планира и организира всички видове обучение на служителите в агенцията с цел осигуряване на кариерното им развитие и по-висока ефективност;
и) координира и подпомага прилагането на процедурите за оценяване изпълнението на длъжностите на служителите в агенцията и прилага системата за заплащане и други придобивки на служителите в агенцията;
к) осигурява безопасни и здравословни условия на труд в агенцията;
2. в областта на правното обслужване:
а) осигурява в правно-нормативно отношение дейността на агенцията;
б) осъществява процесуалното представителство на изпълнителния директор и на агенцията;
в) (изм., ДВ, бр. 15 от 2010 г., изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) дава правни становища по прилагането на законовите и подзаконовите нормативни актове и индивидуалните административни актове на изпълнителния директор в областта на електронните съобщителни мрежи и информационните системи и осигурява законосъобразното им издаване;
г) (нова, ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) изготвя отговори и становища по запитвания, молби, жалби, предложения от физически и юридически лица, свързани с функциите и дейността на изпълнителната агенция;
д) (нова, ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) участва в процедури по назначаване на служители и съгласува или дава становища по законосъобразността на граждански и трудови договори, сключвани в изпълнителната агенция.
3. (изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) в областта на административното обслужване:
а) организира и осъществява общото ръководство на документооборота и деловодната дейност на агенцията;
б) систематизира и съхранява документите от текущия архив, осигурява информация за получената и изпратената кореспонденция;
в) (отм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.)
г) осъществява връзките с обществеността и информационната и представителната дейност на агенцията.

history Чл. 15. (изм., ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Дирекция "Финанси, счетоводство и бюджет":
1. в областта на финансово-счетоводните дейности:
а) организира и осъществява цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, сметкоплана на бюджетните предприятия и приложимите счетоводни стандарти;
б) осъществява ефективен предварителен, текущ и последващ вътрешен финансов контрол;
в) разработва и прилага документи, свързани с финансово-счетоводната дейност на агенцията, и участва в организацията, изграждането и функционирането на системата за финансово управление и контрол;
г) следи за ефективното и законосъобразното администриране на приходите и разходването на бюджетните и целевите средства при спазване на финансовата дисциплина;
д) осигурява данните и изготвя ежемесечни и тримесечни отчети за касовото изпълнение на бюджета на агенцията;
е) съставя годишния финансов отчет на агенцията;
ж) подпомага изпълнителния директор на агенцията за правилното и законосъобразното използване на финансовите ресурси и за предотвратяване на разхищения и злоупотреби с парични средства;
2. в областта на бюджетните дейности:
а) организира, разработва и съставя проектобюджета и бюджета на агенцията като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити;
б) организира, разработва и съставя поименните списъци на инвестиционните програми и документацията за капиталовите разходи по бюджета на агенцията;
в) подготвя предложения за корекции по бюджета на агенцията и изготвя анализи и справки по изпълнението на бюджета и целевите финансирания на агенцията;
г) осигурява, проверява и комплектува необходимите документи за разплащане на разходите за инвестиционната програма по бюджета на агенцията и планира и извършва пълни и частични инвентаризации на материалните и нематериалните активи, парични средства и разчети;
д) поддържа текущ финансово-счетоводен архив и база данни за капиталовите разходи на агенцията и осигурява условия за проверки и финансов контрол от компетентните органи;
е) (отм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.)

history Чл. 15а. (нов, ДВ, бр. 15 от 2010 г., изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) Дирекция "Управление на собствеността и обществени поръчки":
1. в областта на управлението на собствеността:
а) организира, отговаря и осъществява контрол за правилното, законосъобразното и ефективното ползване и управление на недвижимите и движимите вещи, предоставени на агенцията;
б) организира и осигурява поддръжката и ремонта на предоставените на агенцията недвижими имоти, съоръжения и движими вещи;
в) отговаря за правилната техническа експлоатация и поддръжка на транспортните средства на агенцията;
г) предлага предприемане на разпоредителни действия по отношение на недвижимите имоти и движимите вещи на агенцията с оглед постигане на максимална ефективност;
д) подпомага изпълнителния директор на агенцията за опазване на собствеността и предотвратяване на разхищения и злоупотреби със стоково-материални ценности;
е) участва в разработването на поименните списъци, инвестиционни програми и документация за капиталовите разходи на агенцията;
2. в областта на снабдяването и обществените поръчки:
а) планира, организира и осъществява цялостното материално-техническо снабдяване на агенцията с техника, транспортни средства, инвентар, консумативи и др.;
б) планира и организира процедурите за обществените поръчки в агенцията и следи за тяхното законосъобразно провеждане;
в) участва в организирането на доставката, съхраняването и разпределянето на работно и специално работно облекло;
г) (доп., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г.) осигурява съвместно със специализираната администрация функционирането и поддръжката на системите за охранителен и пропускателен режим, пожароизвестяване и пожарогасене на агенцията;
д) организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в сградния фонд на агенцията.

Раздел VII.
Специализирана администрация

history Чл. 16. (1) Специализираната администрация подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на изпълнителния директор на агенцията.
(2) (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г., изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Специализираната администрация е организирана в 7 дирекции:
1. дирекция "Управление и координация на електронни съобщителни мрежи и системи";
2. дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи";
3. дирекция "Център за реакция при инциденти във връзка с информационната сигурност";
4. дирекция "Контрол и поддръжка на информационни системи и центрове";
5. дирекция "ЕСМИС Сердика";
6. дирекция "ЕСМИС Тракия";
7. дирекция "ЕСМИС Дунав".

history Чл. 17. (изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Дирекция "Управление и координация на електронни съобщителни мрежи и системи" подпомага изпълнителния директор, като:
1. осъществява централизирано наблюдение и управление на Единната електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност;
2. изготвя и актуализира правила за използване на ЕЕСМ и координира дейностите, свързани с експлоатацията й;
3. участва в дейности по сигурността, надеждността и качеството на електронните съобщения, предоставяни от ЕЕСМ;
4. осигурява възможност на потребителите на ЕЕСМ да осъществяват наблюдение и управление на собствените им комуникационни и информационни системи по предоставената им преносна среда, като отговорностите на страните се регламентират в споразумения;
5. създава и поддържа актуална информация за инфраструктурата, системите и потребителите на ЕЕСМ;
6. участва в осигуряването на среда за нуждите на информационните и комуникационните системи на държавната администрация;
7. проучва и изготвя експертни становища за техническите възможности за включване на нови потребители към ЕЕСМ;
8. провежда мероприятия по защита на управлението на ЕЕСМ от нерегламентиран достъп;
9. изготвя становища при съгласуване на инвестиционни проекти, свързани с развитието на ЕЕСМ;
10. планира и контролира дейностите по експлоатацията и поддържането на инженерно-техническите системи (ИТС) на съобщителните обекти със специално предназначение (СОСП), възлите на ЕЕСМ и останалите звена на агенцията;
11. участва в разработването на План за използване на пощенските и електронните съобщителни мрежи при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение";
12. оповестява личния състав на агенцията при привеждане в готовност за работа при бедствия и при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение".

history Чл. 18. (изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г., изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи" подпомага изпълнителния директор, като:
1. предлага, разработва, реализира и координира национални и международни проекти в областта на информационните и комуникационните системи;
2. извършва проучвания и анализи на технологични подходи, архитектури, оперативни и функционални решения при изграждане на информационни и комуникационни системи;
3. подготвя становища и предложения за стимулиране на изследователски и развойни проекти и проучвания, които допринасят за развитие на информационните технологии и иновациите в ИКТ;
4. участва в изготвянето на техническите задания за инвестиционните проекти на агенцията.

history Чл. 18а. (нов, ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Дирекция "Център за реакция при инциденти във връзка с информационната сигурност" подпомага изпълнителния директор, като:
1. съдейства на административните органи при прилагането на проактивни мерки за намаляване на рисковете от инциденти в компютърната сигурност, както и при действие при подобни инциденти, когато те възникнат;
2. оказва реактивна помощ на административните органи при иницииране на събитие или заявка;
3. оказва проактивна помощ на административните органи с цел подобряване на инфраструктурата и процесите, свързани със сигурността на информационните системи преди възникването на инциденти;
4. оказва помощ на административните органи при управление на качеството в информационната сигурност;
5. (изм., ДВ, бр. 70 от 2013 г.) уведомява и взаимодейства с Държавна агенция "Национална сигурност" за установени случаи на компютърни инциденти.

history Чл. 18б. (нов, ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Дирекция "Контрол и поддръжка на информационни системи и центрове" подпомага изпълнителния директор, като:
1. осигурява развитието, поддържането, експлоатацията, администрирането, управлението, интеграцията, ефективното използване и координацията на центрове, лаборатории и портали, свързани с дейността на агенцията, включително на системи и резервни изчислителни центрове на електронното правителство и електронното управление;
2. поддържа, администрира и развива електронни системи и услуги, когато такива са изградени в изпълнение на проекти и програми в областта на информационните и комуникационните технологии;
3. участва в разработването и реализирането на концепцията за изграждане на Национален портал за пространствени данни и осигурява неговото поддържане;
4. подпомага и консултира специализирани дирекции в държавни структури по отношение на дейностите, свързани с пространствените данни;
5. организира и осъществява дейностите по създаване и поддържане на необходимите регистри и масиви, свързани с пространствените данни, в Националния портал за пространствени данни;
6. осъществява дейности по спазване на изискванията за информационна сигурност на информационните системи на агенцията;
7. осъществява връзки и сътрудничество с други сходни европейски структури в областта на пространствените данни и глобалния мониторинг на околна среда и сигурност и участва в работата на Комитета към Европейската комисия по същите въпроси;
8. осигурява ефективното функциониране на информационната система на агенцията и нейното интегриране с информационните системи на други министерства и ведомства;
9. поддържа и предоставя специална среда-полигон за извършване на проверки за съответствие на информационните системи с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност.

history Чл. 18в. (нов, ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) Агенцията осъществява териториалната си компетентност в областта на изграждането и поддържането на Единната електронна съобщителна мрежа (ЕЕСМ), която е част от Интегрираната комуникационно-информационна система за управление на страната и въоръжените сили при обявяване на "извънредно положение", "военно положение" и/или "положение на война", както следва:
1. дирекция "ЕСМИС Сердика", която организира, координира и контролира техническите и технологичните процеси по поддържане и експлоатация на всички елементи на ЕЕСМ, разположени на територията на областите Благоевград, Видин, Враца, Кюстендил, Монтана, Перник, Софийска и София;
2. дирекция "ЕСМИС Дунав", която организира, координира и контролира техническите и технологичните процеси по поддържане и експлоатация на всички елементи на ЕЕСМ, разположени на територията на областите Варна, Велико Търново, Габрово, Добрич, Ловеч, Плевен, Разград, Русе, Шумен и Търговище;
3. дирекция "ЕСМИС Тракия", която организира, координира и контролира техническите и технологичните процеси по поддържане и експлоатация на всички елементи на ЕЕСМ, разположени на територията на областите Бургас, Кърджали, Пазарджик, Пловдив, Сливен, Смолян, Стара Загора, Хасково и Ямбол.

history Чл. 18 г. (нов, ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.) В рамките на териториалната си компетентност дирекциите по чл. 18в:
1. извършват диагностика, локализиране, регистрация и отстраняване на настъпили аварии, прекъсвания и повреди в елементите и системите на ЕЕСМ във взаимодействие с Центъра за управление и наблюдение на мрежата към дирекция "Управление и координация на електронни съобщителни мрежи и системи";
2. изпълняват всички дейности по поддръжка и експлоатация на електронните съобщителни линии, на преносните системи и системи за достъп, на комутационни системи и инженерно-технически системи и съоръжения, включително необходимите профилактични и контролни измервания, настройки и строително-монтажни и демонтажни работи по изграждане или закриване на телекомуникационни връзки и системи по разпореждане на агенцията;
3. осигуряват предвидените електронни съобщения при бедствия и при обявяване на режими "положение на война", "военно положение" или "извънредно положение";
4. водят експлоатационно-техническа документация на всички съоръжения и системи и ги поддържат в актуално състояние;
5. проучват техническите възможности за включване на нови потребители към ЕЕСМ и изготвят мотивирани предложения за развитието й;
6. участват в изготвянето на проектите на годишни планове за ремонти, развитие и модернизация на електронната съобщителна инфраструктура, възлите и системите на ЕЕСМ;
7. участват в подготовката и съгласуването на инструкции, указания, процедури, правила, планове и други нормативни и поднормативни документи, свързани с поддръжката, експлоатацията и развитието на ЕЕСМ;
8. подпомагат експлоатацията на пунктове за управление на централните и териториалните органи на изпълнителната власт и на органите на местното самоуправление и местната власт, разположени на територията на дирекцията;
9. анализират състоянието на елементите от ЕЕСМ на територията на дирекцията и предлагат мерки за повишаване на сигурността, надеждността, независимостта и качеството на предоставяните електронни съобщения."

history Чл. 19. Изпълнителният директор на агенцията организира работата на администрацията чрез вътрешни правила и заповеди.

history Чл. 20. Структурата на административните звена се утвърждава от изпълнителния директор по предложение на главния секретар.

history Чл. 21. (1) Дирекциите осъществяват своите функции в съответствие с функционалните си характеристики.
(2) Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение, изпълняват възложените им задачи въз основа на длъжностни характеристики, утвърдени от главния секретар.
(3) Директорите представят на главния секретар ежегоден доклад за дейността на подчинените им структурни звена.

history Чл. 22. (1) Работното време на служителите, работещи при условията на редовно работно време в агенцията, е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(2) (изм., ДВ, бр. 22 от 2012 г.) Работното време по ал. 1 е от 7,30 до 18,30 ч. с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,00 ч. при задължително отработване на нормалната продължителност на 8-часовия работен ден и с обедна почивка 30 минути между 12,00 и 14,00 ч.
(3) В зависимост от характера и условията на работа организацията на работа на служителите в агенцията е:
1. редовно работно време;
2. ненормирано работно време;
3. работа по график;
4. време на разположение.

history Чл. 23. (1) За изпълнение на определени задачи, свързани с дейността на агенцията, могат да бъдат привличани нещатни сътрудници в качеството им на експерти.
(2) Правата и задълженията на лицата по ал. 1 се определят в акта за привличането им и в сключения с тях договор от изпълнителния директор.

history Чл. 24. (1) (изм., ДВ, бр. 92 от 2012 г., в сила от 23.11.2012 г.) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите в агенцията могат да бъдат награждавани с отличия със заповед на изпълнителния директор.
(2) (отм., ДВ, бр. 92 от 2012 г., в сила от 23.11.2012 г.)

history Чл. 25. Пропускателният режим, документооборотът, противопожарната охрана и други специфични разпоредби, свързани с организацията на работа в агенцията, се уреждат с вътрешни правила, инструкции и заповеди на изпълнителния директор на агенцията.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

history Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 55 от Закона за администрацията.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 141 ОТ 16 ЮЛИ 2010 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ МРЕЖИ И ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 232 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 г. (ОБН., ДВ, БР. 56 ОТ 2010 г., В СИЛА ОТ 02.08.2010 г.)

history § 15. Постановлението влиза в сила от 2 август 2010 г.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 144 ОТ 19 МАЙ 2011 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ МРЕЖИ И ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 232 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 г. (ОБН., ДВ, БР. 40 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 04.06.2011 г.)

history § 7. Постановлението влиза в сила 7 дни след обнародването му в "Държавен вестник".

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 196 ОТ 8 ЮЛИ 2011 г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ЕДИННА ЕЛЕКТРОННА СЪОБЩИТЕЛНА МРЕЖА НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ И ЗА НУЖДИТЕ НА НАЦИОНАЛНАТА СИГУРНОСТ (ОБН., ДВ, БР. 54 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 01.08.2011 г.)

history § 10. Постановлението влиза в сила от 1 август 2011 г. с изключение на разпоредбата на § 5, която влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 69 ОТ 2 АПРИЛ 2012 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ МРЕЖИ И ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 232 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 г. (ОБН., ДВ, БР. 28 ОТ 2012 г., В СИЛА ОТ 06.04.2012 г.)

history § 10. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 290 ОТ 16 НОЕМВРИ 2012 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ЕЛЕКТРОННИ СЪОБЩИТЕЛНИ МРЕЖИ И ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 232 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 г. (ОБН., ДВ, БР. 92 ОТ 2012 г., В СИЛА ОТ 23.11.2012 г.)

history § 3. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

history ПРИЛОЖЕНИЕ към чл. 6, ал. 3

history (изм., ДВ, бр. 15 от 2010 г., изм., ДВ, бр. 56 от 2010 г., в сила от 02.08.2010 г., изм., ДВ, бр. 40 от 2011 г., в сила от 04.06.2011 г., изм., ДВ, бр. 54 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г., изм., ДВ, бр. 28 от 2012 г., в сила от 06.04.2012 г.)

history

Обща численост на персонала в административните звена на Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" - 573 щатни бройки
Изпълнителен директор 1

Заместник изпълнителен директор 1

Звено за вътрешен одит 2

Финансов контрольор 1

Звено по сигурността на информацията и ОМП 8

Главен секретар 1

Обща администрация 37

в т.ч.:

дирекция "Човешки ресурси, правно и административно обслужване" 14

дирекция "Финанси, счетоводство и бюджет" 12

дирекция "Управление на собствеността и обществени поръчки" 11

Специализирана администрация 522

в т.ч.:

дирекция "Управление и координация на електронни съобщителни мрежи и системи" 35

дирекция "Развитие на комуникационни и информационни системи" 13

дирекция "Център за реакция при инциденти във връзка с информационната сигурност" 13

дирекция "Контрол и поддръжка на информационни системи и центрове" 25

дирекция "ЕСМИС Сердика" 174

дирекция "ЕСМИС Тракия" 127

дирекция "ЕСМИС Дунав" 135


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...