Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Правилници > ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА

ДВ. бр. 91 от 07.11.2000г.

ИЗДАДЕН ОТ КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА
Обн. ДВ. бр.47 от 9 Юни 2000г., отм. ДВ. бр.91 от 7 Ноември 2000г.

 

history Отменен с параграф единствен от заключителната разпоредба на Правилника за устройството и дейността на Комисията за защита на конкуренцията - ДВ, бр. 91 от 7 ноември 2000 г.

Раздел I.
Общи положения

history Чл. 1. С този правилник се уреждат устройството и дейността на Комисията за защита на конкуренцията, наричана "комисията", и структурата на администрацията й.

history Чл. 2. Комисията е независим висш държавен специализиран колегиален орган, чиято цел е осигуряване защита и условия за разширяване на конкуренцията и на свободната инициатива в стопанската дейност.

history Чл. 3. Комисията е юридическо лице с ранг на министерство, на бюджетна издръжка, която при осъществяване на дейността си се подпомага от администрация.

Раздел II.
Устройство и функции

history Чл. 4. Комисията се състои от единадесет членове и се ръководи от председател и заместник-председатели.

history Чл. 5. Комисията има следните основни функции:
1. създаване на условия за разширяване на конкуренцията;
2. осигуряване на защита срещу злоупотреба с монополно и господстващо положение на пазара, срещу споразумения, решения и съгласувана практика, концентрация на стопанската дейност, нелоялна конкуренция и други действия, които могат да доведат до предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията.

history Чл. 6. (1) В изпълнение на своите функции комисията:
1. установява нарушенията на закона и налага предвидените в него имуществени санкции и глоби;
2. постановява прекратяване на нарушението и възстановяване на първоначалното положение, когато прецени това за необходимо;
3. установява, че не е извършено нарушение, и прекратява производството;
4. връща с определение преписката за допълнително проучване или разследване, когато установи в заседание, че доказателствата са непълни, и посочва срок;
5. издава разрешения за освобождаване от забрана в предвидените от закона случаи;
6. приема решения за групово освобождаване, обнародва ги в "Държавен вестник" и следи за спазването им;
7. произнася се по искания за уеднаквяване на общи условия;
8. предлага на Министерския съвет да установи минимални, фиксирани или пределни цени на предприятия с монополно положение, когато установи нарушение на чл. 18, т. 1 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК);
9. произнася се по допустимостта на държавните помощи, като предлага изменение, отмяна или възстановяване на помощта, когато не отговаря на изискванията по чл. 20, ал. 2 и 4 ЗЗК;
10. разрешава концентрации, поставя допълнителни изисквания и контролира изпълнението им;
11. не разрешава извършването на концентрации, които противоречат на закона;
12. извършва проучване и определя положението на предприятията на съответния пазар;
13. дава мнения по проектите за преобразуване и приватизация на предприятия или части от тях, поискани от съответните държавни и местни органи;
14. взаимодейства с други държавни органи и институции, с органите на местното самоуправление, както и с неправителствени организации, които имат отношение към въпросите, свързани с конкуренцията;
15. осъществява и координира сътрудничеството на Република България с международни и национални организации от други страни в областта на защита на конкуренцията;
16. произнася се по други искания, свързани със закона;
17. води регистър за издаваните от нея разрешения;
18. утвърждава вътрешни методики и указания, свързани с дейността на комисията.
(2) Освен въпросите, които според Закона за защита на конкуренцията са от изключителна компетентност на комисията, обсъжда проектобюджета и приема годишния отчет за дейността си.

history Чл. 7. (1) Комисията издава информационен бюлетин.
(2) Информационният бюлетин отразява практиката на комисията по прилагането на Закона за защита на конкуренцията.
(3) В информационния бюлетин се публикуват решения на комисията.
(4) Разходите по отпечатване на информационния бюлетин се поемат от бюджета на комисията.

history Чл. 8. (1) Председателят осъществява цялостното ръководство на комисията и е с ранг на министър.
(2) Председателят на комисията участва в заседанията на Министерския съвет.

history Чл. 9. (1) Председателят на комисията е и административен ръководител, който има следните правомощия:
1. представлява комисията или упълномощава лица, които да я представляват;
2. упражнява дейността като първостепенен разпоредител на бюджета на комисията;
3. утвърждава структурата на администрацията и длъжностните характеристики на служителите в нея;
4. назначава държавните служители и присъжда техните рангове, сключва, изменя и прекратява трудовите договори с останалите служители от администрацията;
5. сключва граждански договори с външни експерти;
6. командирова членовете на комисията и служителите от администрацията в страната и в чужбина;
7. образува преписки, възлага ги на членовете на комисията и разпределя работата между тях;
8. разпорежда събирането на доказателства преди образуването на производство по реда на чл. 40 ЗЗК;
9. насрочва разглеждането на преписките в открито заседание;
10. ръководи заседанията на комисията;
11. организира привеждането в изпълнение на влезлите в сила решения на комисията и контрола върху тяхното спазване;
12. организира изработването на становища по законопроекти и по проекти на подзаконови нормативни актове, изготвени от органите и организациите, посочени в чл. 7, ал. 2, т. 2 ЗЗК, включително относно съответствието им с достиженията на правото на Европейския съюз в областта на правото на конкуренцията;
13. възлага извършването на анализи и обобщаване на приключилите дела пред Върховния административен съд.
(2) Председателят може да възлага извършването на дейностите по ал. 1 на посочен от него член на комисията.

history Чл. 10. Заместник-председателите подпомагат дейността на председателя, изпълняват възложените от него задачи, заместват го в негово отсъствие с нарочна писмена заповед и имат ранг на заместник-председатели на Икономическата комисия към Народното събрание.

history Чл. 11. Членовете на комисията са равнопоставени, имат ранг на членове на Икономическата комисия на Народното събрание на Република България и осъществяват функциите на комисията съобразно задачите, възложени им от председателя.

history Чл. 12. (1) Членовете на комисията имат право да посещават всички държавни органи, стопански и обществени организации и да получават исканите от тях сведения.
(2) Членовете на комисията са длъжни добросъвестно да изпълняват своите задължения, да спазват тайната на заседанието при вземане на решения, както и служебната и търговската тайна, станала им известна при изпълнение на техните функции.
(3) Членовете на комисията могат да правят изявления по въпроси, свързани с дейността на комисията, пред средствата за масова информация само ако са изрично упълномощени за това от председателя.

Раздел III.
Структура и функции на администрацията

history Чл. 13. Администрацията на комисията е организирана в 7 дирекции.

history Чл. 14. Администрацията подпомага комисията при осъществяване на правомощията й и извършва дейност по административно обслужване на гражданите и юридическите лица.

history Чл. 15. (1) Главният секретар осъществява ръководството на администрацията в изпълнение на разпорежданията на председателя на комисията. Той изпълнява и функциите на юридически съветник на председателя.
(2) Главният секретар:
1. представлява комисията в случаите, в които е упълномощен изрично от председателя;
2. докладва на председателя всички постъпили в комисията молби, искания, писма и други материали;
3. оказва съдействие на членовете на комисията при изпълнение на техните задължения;
4. координира оперативното взаимодействие на комисията с органите на законодателната, изпълнителната и съдебната власт, с органите на местното самоуправление и с неправителствените организации;
5. подготвя дневния ред за заседанията на комисията;
6. организира призоваването на страните и уведомяването на заинтересуваните лица за заседанията на комисията;
7. организира подготовката на заседанията на комисията и проверява готовността на внасяните за обсъждане преписки по отношение на техническото им състояние;
8. организира съобщаването на взетите от комисията решения на заинтересуваните страни;
9. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в комисията;
10. контролира и отговаря за правилното водене и съхранение на документацията и опазването на служебната тайна;
11. ръководи издаването на информационен бюлетин от комисията;
12. организира и участва в подбора на кандидати за вакантни длъжности в комисията;
13. изпълнява други задачи, възложени му от председателя.

history Чл. 16. Общата администрация подпомага технически дейността на комисията и специализираната администрация и е организирана в Дирекция "Административно-стопански дейности".

history Чл. 17. Дирекция "Административно-стопански дейности":
1. организира счетоводството на комисията и отчита изпълнението на бюджета;
2. осъществява техническото обслужване на работата на комисията;
3. организира доставката на необходимите видове формуляри, книжа и други стоково-материални ценности, необходими за дейността на комисията;
4. отговаря за снабдяването, съхраняването, стопанисването и използването на стоково-материалните ценности;
5. организира извършването на текущи ремонти, поправка на инвентар и съоръжения;
6. следи за изправността и упражнява контрол на лекия ведомствен транспорт;
7. отговаря за поддържането на хигиената в комисията;
8. приема, регистрира и извежда входящата и изходящата кореспонденция;
9. осъществява деловодната дейност в комисията;
10. систематизира и съхранява приключилите преписки и други документи от архива;
11. изготвя поименно щатно разписание на администрацията на комисията;
12. подготвя актовете за назначаване и трудовите договори с работещите в комисията и оформя прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
13. отговаря за правилното отчитане на отпуските и заверява молбите за ползването им;
14. издава и заверява служебните и трудовите книжки;
15. оформя болничните листове и ги предава на касиера;
16. образува и води досиетата на работещите в комисията;
17. оформя документите за командировки;
18. изготвя документите, необходими за пенсиониране;
19. съхранява досиетата на напусналите служители.

history Чл. 18. Специализираната администрация е организирана в Главна дирекция "Правно-икономическо разследване", която включва:
1. Дирекция "Сътрудници на членовете на комисията и юрисконсулти";
2. Дирекция "Информатика, съобщения и капиталов пазар";
3. Дирекция "Промишленост и транспорт";
4. Дирекция "Европейска интеграция, ФАР и международна дейност";
5. Дирекция "Държавни помощи";
6. отдел "Информационно обслужване и технологии".

history Чл. 19. (1) Главна дирекция "Правно-икономически разследвания":
1. организира предварителния контрол по редовността на постъпили молби и искания съгласно чл. 49 ЗЗК;
2. създава работни групи за проучване и разследване по образуваните в комисията преписки;
3. ръководи проучването и разследването при събиране на информация и доказателства съобразно указанията на членовете на комисията-докладчици;
4. организира изготвянето на доклади по приключили проучвания или разследвания;
5. участва в изготвянето на мнения по чл. 7, ал. 2, т. 3 ЗЗК и становища по други въпроси в рамките на компетентността на комисията;
6. участва с експерти в междуведомствени работни групи по изготвяне на конкретни нормативни актове;
7. участва с експерти в работата на работните групи към Координационния съвет за подготовка на Република България за присъединяване към Европейския съюз;
8. изготвя правни и икономически анализи.
(2) Дирекция "Информатика, съобщения и капиталов пазар" и Дирекция "Промишленост и транспорт" участват в проучванията и разследванията и извършват дейностите по ал. 1, т. 1-8.
(3) Главна дирекция "Правно-икономически разследвания", Дирекция "Информатика, съобщения и капиталов пазар" и Дирекция "Промишленост и транспорт" при осъществяване на дейностите по ал. 1 и 2 извършват:
1. оценка и контрол върху концентрациите по глава шеста от ЗЗК;
2. оценка на споразумения, решенията и съгласуваните практики и контрол върху условията, при които е дадено освобождаване по чл. 13 и 14 ЗЗК;
3. оценка на поведението на предприятия с господстващо и монополно положение по глава четвърта от ЗЗК.

history Чл. 20. Дирекция "Сътрудници на членовете на комисията и юрисконсулти" осъществява следните функции:
1. във връзка с дейностите на членовете на комисията:
а) подпомага членовете на комисията при изпълнение на възложените им от председателя задачи;
б) отговаря за оперативната работа по проучване и разследване на преписките;
в) организира срещи между членовете на комисията и работните групи;
г) организира срещи между членовете на комисията и страните по преписките за снемане на обяснения;
д) участва в подготовката на проектите за решения;
2. по отношение на процесуалното представителство и юрисконсултската дейност:
а) организира образуването на дела пред Върховния административен съд;
б) осигурява процесуалното представителство на комисията;
в) предоставя информация на комисията по движението на съдебните дела;
г) анализира и обобщава съдебната практика по прилагане на ЗЗК;
д) подготвя заповеди в изпълнение на разпореждания на председателя на комисията;
е) дава мнение по законосъобразността на договорите, по които комисията е страна, по заповедите за уволнение по дисциплинарен ред и при търсене на имуществена отговорност от служителите;
ж) осъществява необходимите действия по събиране на държавните вземания по решения на комисията.

history Чл. 21. (1) Дирекция "Европейска интеграция, ФАР и международна дейност" извършва следните дейности:
1. във връзка с европейската интеграция:
а) подпомага комисията при изпълнение на задълженията й, произтичащи от Европейското споразумение за асоцииране в областта на правото на конкуренцията;
б) координира работата по подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз и за провеждане на преговори за присъединяване по раздел шести в областта "Политика на конкуренцията";
в) следи за степента на съответствие на действащото законодателство в областта на конкуренцията с достиженията на правото на Европейския съюз;
г) участва в изготвяне на проекти на нормативни актове в областта на правото на конкуренцията по отношение на съответствието им с достиженията на правото на Европейския съюз;
д) проучва националните законодателства на държавите членки в областта на правото на конкуренцията и практиката по прилагането им;
е) участва с експерти в работата на работните групи към Координационния съвет за подготовка на Република България за присъединяване към Европейския съюз;
2. във връзка с международната дейност:
а) изготвя и управлява проекти по линия на двустранното сътрудничество със сродни институции от други страни;
б) разработва и управлява програми за развитие на международното сътрудничество на комисията;
в) води международната кореспонденция на комисията;
г) организира и координира обмена на специалисти между комисията и чужди организации;
д) организира семинари, работни срещи и посещения с професионална и учебна цел;
е) изготвя проекти и дава становища по международни актове, по които комисията е страна;
3. във връзка с проекта ФАР - управлява, координира и контролира осъществяването на дейностите по проекта ФАР, в които участва комисията.
(2) Държавните служители в Дирекция "Европейска интеграция, ФАР и международна дейност" трябва да владеят задължително английски и/или френски език.

history Чл. 22. Дирекция "Държавни помощи" извършва следните дейности:
1. прави проучвания и подготвя проекти за решения на комисията относно съвместимостта на държавните помощи с критериите по чл. 20, ал. 4 ЗЗК;
2. изготвя проекти за предложения на комисията по чл. 20, ал. 5 ЗЗК.

history Чл. 23. Отдел "Информационно обслужване и технологии" извършва следните дейности:
1. събира, обработва, анализира и съхранява цялата необходима за дейността на комисията информация;
2. води регистъра за издаваните от комисията разрешения;
3. организира технически издаването на годишен информационен бюлетин на комисията;
4. организира и поддържа фонда на библиотеката на комисията;
5. организира и осъществява програмното и техническото осигуряване на компютърната техника в комисията;
6. осигурява интегрирането на информационните системи на комисията с информационните системи на другите звена от държавната администрация;
7. прави предложения за закупуването на нови или модернизирането на стари програмни продукти и компютърна техника, както и за инсталирането и поддръжката им;
8. извършва дизайнерска и развойна дейност за програмните продукти и компютърната техника, които се внедряват в комисията;
9. организира и провежда обучението на служителите по компютърна техника;
10. организира и участва в провеждането на конкурси или търгове за компютърна техника.

Раздел IV.
Образуване и разглеждане на преписките

history Чл. 24. (1) Молбите и исканията по чл. 36, ал. 1, т. 1, 2 и 4 ЗЗК се завеждат в деловодството на комисията и веднага се докладват на главния директор на Главна дирекция "Правно-икономически разследвания" за проверка на изискванията по чл. 11, ал. 2, чл. 26, ал. 1 и чл. 49, ал. 1-4 ЗЗК.
(2) В срок 3 работни дни от получаване на молбата или искането по ал. 1 главният директор на Главна дирекция "Правно-икономически разследвания" извършва проверка на обстоятелствата относно редовността на подадената молба или искане. Ако молбата (искането) не отговаря на изискванията по ал. 1, на молителя (искателя) се изпраща съобщение да отстрани в 7-дневен срок допуснатите нередовности.
(3) Съобщението се изпраща по реда на чл. 49, ал. 5 ЗЗК.
(4) При условие, че в срока по ал. 2 молителят не отстрани нередовностите, главният директор с резолюция връща преписката в деловодството за отнасяне към дело.

history Чл. 25. (1) Редовните молби и искания се предават на главния секретар, който ги докладва на председателя на комисията. Председателят на комисията с резолюция образува преписка и я възлага на член на комисията-докладчик.
(2) При самосезиране на комисията по реда на чл. 36, ал. 1, т. 3 ЗЗК решението на комисията се отбелязва в протокола от заседанието и в 3-дневен срок се докладва по реда на ал. 1 за образуване на преписка и възлагането й на член на комисията-докладчик.
(3) Преписката, образувана по ал. 2, се предоставя веднага на члена на комисията, определен за докладчик.

history Чл. 26. (1) Докладчикът извършва първоначално проучване на обстоятелствата, съдържащи се в молбата или искането.
(2) Ако по време на проучването по ал. 1 докладчикът установи, че са налице условията на чл. 48, ал. 2 ЗЗК, той изготвя проект за решение за прекратяване на производството.
(3) Ако по време на първоначалното проучване докладчикът прецени, че е необходимо да се извърши пълно проучване или разследване по случая, той изпраща преписката с резолюция до главния директор за образуване на работна група.

history Чл. 27. Докладчикът по преписката представлява комисията пред страните по преписките и осъществява ръководство, дава указания и упражнява контрол по проучването или разследването.

history Чл. 28. (1) Главният директор на Главна дирекция "Правно-икономически разследвания" в 3-дневен срок от получаване на резолюцията на докладчика определя членовете на работната група, като съгласува състава й с докладчика.
(2) При необходимост докладчикът или главният директор предлага като член на работната група да бъде включен и външен експерт на основание чл. 51, ал. 2 ЗЗК по списък, утвърден от председателя на комисията.

history Чл. 29. (1) Членовете на работната група извършват разследването или проучването по план въз основа на указанията и в срок, определен от докладчика.
(2) Докладчикът може да възлага извършването на дейности по чл. 51, ал. 1 ЗЗК на членовете на работната група.
(3) Устните обяснения на страните, на представители на предприятия и други държавни и местни органи се протоколират и се подписват от лицето, дало обясненията, и от докладчика или члена на работната група, снел обясненията.
(4) При предоставяне на писмени доказателства от страните по време на снемане на устните обяснения това обстоятелство се отбелязва в протокола по ал. 3.

history Чл. 30. (1) Докладчикът при приключване на проучването или разследването определя фактите и обстоятелствата, които представляват защитена търговска или служебна тайна на страните по реда на чл. 51, ал. 3 ЗЗК, и разпорежда съхраняването им в отделна папка.
(2) Когато прецени, че разследването или проучването е извършено пълно и всестранно и събраните доказателства са достатъчни за произнасяне от комисията, докладчикът поканва страните да се запознаят със събраните доказателства без тези, съставляващи защитена търговска или служебна тайна на страните.
(3) След запознаване със събраните доказателства страните имат право да правят искания, бележки и възражения, които се записват в протокол и се подписват от докладчика или упълномощен от него член на работната група и от страната.

history Чл. 31. (1) Когато прецени, че извършеното разследване и проучване е непълно или случаят представлява фактическа и правна сложност и разследването трябва да бъде продължено, докладчикът изготвя докладна записка до председателя за продължаване на срока по чл. 51, ал. 4 ЗЗК.
(2) Председателят на комисията в 3-дневен срок от получаване на докладната записка по ал. 1 с разпореждане продължава срока на разследването или проучването за срок не по-дълъг от 30 дни или отказва да продължи срока за разследване и проучване.
(3) При отказ по ал. 2 докладчикът е длъжен да изготви заключение в срока по чл. 51, ал. 4 ЗЗК.

history Чл. 32. (1) След запознаване на страните със събраните доказателства по реда на чл. 30 докладчикът изготвя заключение и представя преписката на председателя, като представя списък на страните и другите заинтересувани лица, които трябва да се призоват в откритото заседание на комисията.
(2) В 2-седмичен срок председателят насрочва открито заседание на комисията и възлага на главния секретар да призове лицата по списъка на лицата за призоваване.
(3) Лицата по ал. 2 се призовават по реда на ГПК.

history Чл. 33. (1) Заседанията на комисията се ръководят от председателя на комисията, а в негово отсъствие от определен от него заместник-председател.
(2) Председателят проверява редовността на призоваването и представителната власт на лицата, конституирани като страни и заинтересувани лица.
(3) Страните по преписката имат право да искат отводи по чл. 39 ЗЗК на първото заседание на комисията. Исканията за отвод трябва да бъдат мотивирани.
(4) След решаване на предварителните въпроси по ал. 2 и 3 председателят запитва страните относно даване ход на преписката.
(5) След вземане на отношение на страните комисията се произнася с определение за даване ход на преписката.

history Чл. 34. (1) Разглеждането на преписката в заседание започва с доклад на члена на комисията-докладчик.
(2) На страните по преписката могат да се задават въпроси по ред, определен от председателя.
(3) Когато счете, че обстоятелствата по преписката са изяснени, председателят предоставя възможност на страните за становища по събраните доказателства.
(4) Когато преписката не е изяснена пълно и всестранно, комисията с определение връща преписката за допълнително разследване с конкретни указания, които са задължителни за докладчика.
(5) След изясняване на спора от фактическа и правна страна председателят закрива откритото заседание и съобщава деня за произнасяне на комисията, като присъстващите се считат за уведомени.

history Чл. 35. (1) Откритите заседания на комисията са публични.
(2) Председателят следи за реда в заседателната зала и може да отстрани всеки, който не спазва този ред.
(3) По време на заседанието се води протокол, който се подписва от председателя и протоколчика.

history Чл. 36. (1) Решението на комисията се подписва от всички членове, участвали в гласуването.
(2) Членът на комисията, който не е съгласен с решението, го подписва с мотивирано особено мнение. Особеното мнение се мотивира в 3-дневен срок и се прилага към решението.

history Чл. 37. След постановяване на решението по чл. 55 ЗЗК докладчикът в 2-седмичен срок изготвя мотивите към решението съобразно изискванията на чл. 57 ЗЗК и го представя на членовете на комисията за подпис.

history Чл. 38. (1) При обжалване на решението по реда на чл. 43 ЗЗК председателят в 3-дневен срок от получаване на жалбата изпраща във Върховния административен съд цялата преписка, включително и обжалваното решение, и уведомява жалбоподателя за това.
(2) Когато преписката съдържа и материали, съставляващи защитена търговска или служебна тайна на страните, те се изпращат в отделна папка с изрично указание за това.

history Чл. 39. След влизане в сила на решението на комисията при условията на чл. 44 ЗЗК председателят възлага на директора на Дирекция "Сътрудници на членовете на комисията и юрисконсулти" неговото изпълнение.

history Чл. 40. Деловодството обслужва дейността на комисията.

history Чл. 41. (1) В комисията се водят следните книги:
1. входящ и изходящ регистър;
2. азбучен указател за образуваните преписки;
3. описна книга за образуваните преписки;
4. книга за заседанията на комисията;
5. книга за материалите, съдържащи производствена и търговска тайна;
6. книга за уведомленията, свързани с държавни помощи;
7. книга за имуществените санкции и глобите;
8. книга за веществените доказателства;
9. книга за преписките, изпратени на Върховния административен съд;
10. архивна книга за предаване на приключилите преписки в архив;
11. библиотечна книга.
(2) Всички книги трябва да бъдат номерирани, подпечатани с печата на комисията и заверени с подписа на председателя на комисията.

history Чл. 42. (1) Постъпилите молби, искания и уведомления се вписват във входящия регистър в деня на получаването, като върху тях се отбелязват входящият номер и датата.
(2) На получените по пощата книжа се запазва пликът с марките и клеймото.
(3) При кореспонденция по един и същи въпрос във входящия регистър се вписва само първото писмо, а за датата на постъпването на следващите книжа се прави отбелязване в предвидената графа на регистъра.

history Чл. 43. Книжата, които не се отнасят до преписките на комисията, се подреждат в отделни канцеларски дела.

history Чл. 44. В изходящия регистър се вписват всички писма, които не са свързани с образуваните преписки. Писмата по преписките се вписват в книгата за образуваните преписки.

history Чл. 45. (1) Образуваните преписки се вписват в описна книга и азбучен указател.
(2) Книжата по образуваните преписки се поставят в папки, оформени по утвърден от председателя на комисията образец.
(3) Книжата, съдържащи търговска или друга защитена тайна за страните по преписката, се съхраняват в отделни папки и при специален режим, утвърден от председателя на комисията.

history Чл. 46. (1) Когато преписка се изнася от стаята, в която се пази след нейното приключване, служител от деловодството отбелязва в библиотечната книга на кого е дадена.
(2) Преписките могат да бъдат давани само на членовете на комисията и служителите от администрацията.
(3) По разпореждане на председателя на комисията приключилите преписки могат да бъдат предоставяни в канцеларията на комисията за справки и на други лица.
(4) Не се допуска да се правят бележки, знаци и подчертавания в книжата по преписката.

history Чл. 47. Представените по преписката писмени или веществени доказателства могат да бъдат върнати само въз основа на резолюция на председателя след приключване на съдебното производство пред Върховния административен съд.

history Чл. 48. (1) Преписките на комисията не могат да бъдат изпращани на други органи и институции освен в предвидените в закон случаи.
(2) В изключителни случаи те могат да бъдат предоставени на висши държавни органи с резолюция на председателя.

history Чл. 49. (1) Ако някоя преписка бъде загубена или унищожена, председателят на комисията нарежда тя да бъде възстановена. За целта се съставя акт от главния секретар и се ползват всички книжа, отнасящи се до преписката, които се намират в комисията, в съда, в други органи на изпълнителната власт и на местното самоуправление и в страните.
(2) След като приключи събирането на материалите и се състави протокол за възстановените книжа, комисията в открито заседание след уведомяване на страните се произнася с решение по възстановяването.
(3) Когато преписката не е възстановена и комисията се е произнесла за това, може да бъде заведена нова, като се приема, че искането, молбата или уведомлението са подадени в срок, ако такъв се изисква съгласно закона.

history Чл. 50. (1) Всяка година се извършва проверка за наличието на преписките в деловодството.
(2) За преписките, които не са намерени при проверката и не са изпратени на Върховния административен съд, се уведомява председателят на комисията.

history Чл. 51. Веществените доказателства, които постъпват в комисията, се регистрират в книгата за веществените доказателства и се съхраняват по подходащ начин, определен от председателя.

history Чл. 52. Приключените през текущата година преписки се предават в архива най-късно до края на март следващата година.

history Чл. 53. (1) При внасяне в архива преписките, книгите и канцеларските дела се вписват в архивната книга. На всяко дело се слага архивен номер и номер на връзката.
(2) В описната книга се отбелязва номерът, с който е архивирана преписката.

history Чл. 54. (1) Архивните материали се съхраняват в специални помещения.
(2) Достъпът на външни лица до хранилището е забранен.
(3) Изнасянето на дела, преписки и други книжа от архива за служебно ползване от служители се разрешава от главния секретар на комисията.

history Чл. 55. Приключилите преписки се съхраняват в архива на комисията.

history Чл. 56. (1) При осъществяване на дейността си комисията води регистър на издаваните разрешения за индивидуално или групово освобождаване от забраната по чл. 9, ал. 1 на споразумения, решения и съгласувана практика, за предварително уеднаквяване на общи условия на един и същ вид договори, за концентрация на стопанската дейност, за допустимост на проекти или предоставени държавни помощи.
(2) Председателят на комисията със заповед утвърждава образец за водения регистър, определя длъжностните лица, които ще извършват вписванията, реда за водене и съхраняване на регистъра, обстоятелствата, подлежащи на вписване, и промените в тях.
(3) Регистърът, воден от комисията, е публичен.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

history Параграф единствен. Правилникът се издава на основание чл. 6, ал. 1 от Закона за защита на конкуренцията (ДВ, бр. 52 от 1998 г.) и отменя Правилника за устройството и дейността на Комисията за защита на конкуренцията (ДВ, бр. 80 от 1998 г.).


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...