ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ЗА ФИНАНСОВО РАЗУЗНАВАНЕ
ДВ. бр. 37 от 05.05.2006г.
Обн., ДВ, бр. 49 от 27 май 2003г., изм., ДВ, бр. 106 от 3 декември 2004г., изм., ДВ, бр. 37 от 5 май 2006 г.
Глава първа.
Общи положения
history Чл. 1. С правилника се определят структурата, организацията на дейността и числеността на персонала на Агенцията за финансово разузнаване, наричана по-нататък "агенцията".
history Чл. 2. Агенцията е юридическо лице - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на финансите, със седалище София.
history Чл. 3. Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства.
Глава втора.
СТРУКТУРА НА АГЕНЦИЯТА
history
Чл. 4. (1) Агенцията е организирана в 3 дирекции.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 106 от 2004 г., в сила от 03.12.2004 г., изм., бр. 37 от 2006 г.) Общата численост на персонала в агенцията е 34 щатни бройки. Числеността на персонала в административните звена на агенцията е посочена в приложението.
history
Чл. 5. (1) Директорът на агенцията определя служителите на агенцията, които работят в съвместни структури с други държавни органи съобразно акта на Министерския съвет за създаване на съответните структури.
(2) Задачите, които изпълняват служителите по ал. 1, се определят от директора на агенцията в рамките на установените функции на агенцията и съобразно изискванията на акта за създаване на съответната структура.
(3) В случаите по ал. 1 и 2 директорът на агенцията може едностранно да променя мястото и характера на работата на служителите, но за не повече от 30 дни в календарна година, освен с писмено съгласие на съответния
служител.
history Чл. 6. Директорът на агенцията утвърждава структурата на дирекциите и щатното разписание на агенцията.
Раздел II.
Директор на агенцията
history
Чл. 7. (1) Директорът на агенцията:
1. ръководи, организира и контролира изпълнението на функциите на агенцията;
2. представлява агенцията;
3. организира международните връзки на агенцията;
4. планира, разпределя и контролира използването на предоставените бюджетни средства на агенцията;
5. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
6. определя структурата на административните звена в агенцията;
7. утвърждава длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите и работните заплати;
8. назначава и освобождава държавните служители в агенцията;
9. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи в агенцията по трудово правоотношение;
10. осигурява условия за повишаване професионалната квалификация на служителите в агенцията;
11. предлага на министъра на финансите да определи служителите, които имат право на добавка за работа във финансовото разузнаване, както и индивидуалния й размер съгласно чл. 17а от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП);
12. ръководи, организира и контролира дейността по защита на класифицираната информация;
13. образува оперативни преписки по сигнали за изпиране на пари, подадени при условията и по реда на ЗМИП, и възлага работата по тях;
14. образува преписки по сигнали за финансиране на тероризъм, подадени при условията и по реда на Закона за мерките срещу финансирането на тероризма (ЗМФТ), и възлага работата по тях;
15. определя комисия по прекратяването и архивирането на преписките по т. 13 и 14;
16. прекратява преписките по т. 13 и 14 въз основа на заключение на комисията по т. 15;
17. упражнява правомощия, произтичащи от ЗМИП, ЗМФТ и нормативните актове по прилагането им;
18. сключва, изменя и прекратява международни договори относно обмена на информация по случаи, свързани със съмнение за изпиране на пари, при условията и по реда на Закона за международните договори на Република България;
19. изготвя и представя на министъра на финансите ежегоден доклад за дейността на агенцията;
20. упражнява други правомощия, възложени му по установения ред.
(2) В изпълнение на своите правомощия директорът на агенцията издава заповеди.
history Чл. 8. При отсъствие директорът на агенцията се замества от главния секретар или от друг служител на ръководна длъжност в агенцията, определени с писмена заповед.
history Чл. 9. Директорът на агенцията може да възлага с писмена заповед някои от правомощията си на главния секретар на агенцията.
Раздел III.
Главен секретар
history
Чл. 10. (1) Главният секретар координира и контролира функционирането на администрацията в агенцията.
(2) Главният секретар:
1. осигурява организационната връзка между директора на агенцията и административните звена в агенцията;
2. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията;
3. координира и контролира финансово-стопанската дейност на агенцията;
4. контролира изпълнението на възложените на администрацията задачи;
5. изпълнява други задачи, възложени му от директора на агенцията.
(3) Главният секретар се назначава от директора на агенцията за срок 5 години.
Раздел IV.
Служител по сигурността на информацията
history
Чл. 11. (1) Директорът на агенцията назначава служителя по сигурността на информацията след получаване на разрешение за достъп до класифицирана информация по съответния ред.
(2) Служителят по сигурността на информацията е пряко подчинен на директора на агенцията.
(3) Служителят по сигурността на информацията организира и контролира поддържането на регистратура за класифицираната информация, нейното надлежно създаване, обработване, съхраняване и предаване.
(4) Служителят по сигурността на информацията:
1. прилага в агенцията правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
2. разработва план за охрана на агенцията чрез физически и технически средства и следи за неговото изпълнение;
3. следи за правилното определяне на нивото на класифицираната информация, води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и предлага на директора на агенцията мерки за тяхното отстраняване;
4. осъществява процедурата по проучване и води регистър на проучените лица в агенцията;
5. организира и провежда обучението на служителите от агенцията по защита на класифицираната информация;
6. изпълнява други задачи, възложени му от директора на агенцията.
Раздел V.
Обща администрация
history
Чл. 12. (1) Общата администрация осигурява технически дейността на директора на агенцията и на звената от специализираната администрация.
(2) Общата администрация е организирана в дирекция "Финансово-стопански дейности".
history
Чл. 13. Дирекция "Финансово-стопански дейности":
1. изготвя проекта за приходите и разходите на агенцията за съответната година;
2. извършва финансово-счетоводното обслужване на агенцията и осигурява изпълнението на бюджета; изготвя месечни, тримесечни и годишни оборотни ведомости;
3. подготвя годишния отчет и баланс на агенцията;
4. упражнява контрол за законосъобразното и ефективно разходване на паричните средства и материалните ценности на агенцията;
5. осигурява правилното ползване, стопанисване и управление на собствеността на агенцията;
6. организира и осъществява материално-техническото снабдяване и обслужване на агенцията;
7. организира дейностите по възлагане на обществени поръчки в агенцията;
8. организира, осигурява и контролира охранителния и пропускателния режим в агенцията, координира и осигурява поддържането и ремонта на сигнално-охранителната и пожароизвестителната техника;
9. организира канцеларията и деловодството;
10. организира отчитането и управлението на човешките ресурси;
11. отговаря за отбранително-мобилизационната подготовка;
12. осигурява правно-нормативното обслужване и процесуалното представителство на агенцията.
history Чл. 14. Специализираната администрация в агенцията е структурирана в дирекция "Сигнали за изпиране на пари и за финансиране на тероризъм" и дирекция "Инспекторат".
history
Чл. 15. Дирекция "Сигнали за изпиране на пари и за финансиране на тероризъм":
1. води регистър на сигналите за изпиране на пари;
2. води регистър на сигналите за финансиране на тероризъм;
3. води регистър на плащанията в брой на стойност над 30 000 лв. съгласно чл. 11а ЗМИП;
4. води регистър на предоставената от Агенция "Митници" информация по чл. 11б ЗМИП;
5. обменя информация със службите за сигурност и обществен ред чрез директора на агенцията при условията и по реда на ЗМИП и ЗМФТ;
6. осъществява финансово-разузнавателния анализ по преписките по ЗМИП, събира допълнителна информация при условията и по реда на чл. 13 ЗМИП и дава заключение дали първоначално възникналото съмнение за изпиране на пари е потвърдено;
7. въз основа на заключението по т. 6 предлага изпращане на преписката на прокуратурата, на органите за обществен ред и сигурност или нейното прекратяване;
8. осъществява финансово-разузнавателния анализ по преписките по ЗМФТ, събира допълнителна информация при условията и по реда на чл. 13 ЗМИП и дава заключение дали първоначално възникналото съмнение за финансиране на тероризъм е потвърдено;
9. въз основа на заключението по т. 8 предлага изпращане на преписката на прокуратурата, на органите за обществен ред и сигурност или нейното прекратяване;
10. участва в обучението и подготовката на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП;
11. координира връзките на агенцията с институциите на Европейския съюз и Съвета на Европа, с финансово-разузнавателните служби на други държави, както и с други международни, правителствени и неправителствени органи и организации, ангажирани в сферата на противодействието на изпирането на пари и финансирането на тероризъм;
12. обменя информация по случаи и съмнения за изпиране на пари и финансиране на тероризъм с финансово-разузнавателните служби и с компетентните в съответната сфера органи на други държави при условията и по реда на чл. 22 ЗМИП, чл. 14 ЗМФТ, чл. 10 от Конвенцията относно изпиране, издирване, изземване и конфискация на облагите от престъпление, двустранни и многостранни договори, както и принципите на взаимността;
13. организира, контролира и отговаря за сигурността на използването на защитената уебстраница на ЕГМОНТ ГРУП и на международния обмен на информация чрез нея;
14. координира участието на служители на агенцията в работни срещи, семинари, учебни командировки и други форми на обучение;
15. съдейства на компетентните институции за хармонизиране на българската нормативна уредба в сферата на противодействието на изпирането на пари с правото на Европейския съюз;
16. разработва нормативната база за взаимодействие на агенцията с финансово-разузнавателни звена на други държави в сферата на противодействието срещу изпирането на пари;
17. координира взаимодействието на агенцията с други държавни органи по въпроси на свободното движение на капитали, корупцията, подкупването в международните търговски сделки и конфискацията в частта, свързана с прилагането на мерките за противодействие срещу изпирането на пари и финансирането на тероризъм.
history
Чл. 16. Дирекция "Инспекторат":
1. разработва правната страна и изготвя заключения по актове, свързани с контролната дейност на агенцията;
2. извършва проверки на място на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП по прилагането на мерките срещу изпирането на пари и на мерките срещу финансирането на тероризма, както и при съмнение за изпиране на пари и финансиране на тероризъм;
3. предлага на директора на агенцията мерки за подобряване на организацията и дейността на специализираните служби на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП;
4. координира участието на агенцията и участва в съвместни проверки с органите за надзор върху дейността на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП;
5. организира и провежда съвместно с органите за надзор върху дейността на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП и техните професионални организации и сдружения семинари, работни срещи и други форми на обучение, свързани с прилагането на ЗМИП и ЗМФТ;
6. подпомага методически лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП при разработването на вътрешните правила по чл. 16 ЗМИП;
7. осъществява текущ и инцидентен контрол за изпълнението на задълженията по ЗМИП и ЗМФТ, както и по актовете за прилагането им;
8. съставя констативни актове за нарушения на ЗМИП и ЗМФТ, както и на актовете за прилагането им и изготвя проекти на наказателни постановления;
9. представя доклади за извършените нарушения, съдържащи анализ на нарушенията и предложения за мерките, които следва да бъдат предприети за заличаване на последиците от нарушенията и за предотвратяване на бъдещи нарушения;
10. извършва вътрешни проверки при възлагане от страна на директора на агенцията и съставя доклади;
11. извършва проверки и изготвя отговори по жалби и сигнали, постъпили в агенцията и касаещи упражняването на нейната компетентност.
history Чл. 17. При необходимост директорът на агенцията може да възлага на служителите от агенцията изпълнението на задачи, които не са пряко свързани с функциите на дирекциите в общата и специализираната администрация.
Раздел VII.
Организация на работата на агенцията
history Чл. 18. Служителите в агенцията, заемащи ръководни длъжности, съобразно своите функции възлагат задачи на работещите в съответните административни звена, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение.
history Чл. 19. Директорите на дирекции ръководят, организират, контролират, планират, координират, отчитат и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите на съответната дирекция в съответствие с определените в правилника функции и заповедите на директора на агенцията.
history Чл. 20. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи съобразно длъжностните си характеристики.
history
Чл. 21. (1) Входящата кореспонденция се завежда незабавно в регистър, като се отбелязват датата на получаването, кратки данни относно съдържанието и подателят.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на материалите, посочени в тях като приложения, и се образува служебна преписка, която се докладва на директора на агенцията за разпределяне по дирекции.
(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на определен служител. При възлагане на повече от един служител се посочва отговорният от тях.
history Чл. 22. Изходящите от агенцията документи се съставят в два екземпляра. Вторият екземпляр съдържа двете имена и подписа на служителя, който е изготвил документа, както и подписа на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва и датата.
history
Чл. 23. (1) Работното време на служителите при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) Началото и краят на работното време на агенцията се определят със заповед на директора на агенцията.
history Чл. 24. Служителите в агенцията по трудово и по служебно правоотношение могат да бъдат награждавани с отличия, с предметни или парични награди за образцово изпълнение на служебните си задължения в размер до 3 минимални работни заплати за една календарна година.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history § 1. Директорът на агенцията в срок един месец от влизането в сила на правилника утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията.
history § 2. Правилникът се приема на основание чл. 10, ал. 3 ЗМИП и чл. 11 от Закона за администрацията.
history
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 318 ОТ 24 НОЕМВРИ 2004 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 106 ОТ 2004 Г.)
history § 6. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
history
Приложение към чл. 4, ал. 2
(Изм. - ДВ, бр. 106 от 2004 г., в сила от 03.12.2004 г., изм., ДВ, бр. 37 от 2006 г.)
history
Численост на персонала в административните звена на Агенцията за финансово разузнаване - 34 щатни бройки
Директор - 1
Главен секретар - 1
Служител по сигурността на информацията - 1
Обща администрация - 6
в т.ч.:
дирекция "Финансово-стопански дейности" - 6
Специализирана администрация - 25
в т.ч:
дирекция "Сигнали за изпиране на пари и за финансиране на тероризъм" - 15
дирекция "Инспекторат" - 10