ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК на Държавната агенция по туризъм
ДВ. бр. 22 от 14.03.2006г.
Обн., ДВ, бр. 22 от 14 март 2006 г., в сила от 1 март 2006 г.
Глава първа.
Общи положения
history Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Държавната агенция по туризъм, наричана по-нататък "агенцията", и на нейните организационни структури и административни звена.
history
Чл. 2. (1) Държавната агенция по туризъм е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София, пл. Света Неделя 1-второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на икономиката и енергетиката.
(2) Държавната агенция по туризъм е администрация, която подпомага председателя при осъществяване на правомощията му, осигурява технически неговата дейност и извършва административното обслужване на гражданите и на физическите и юридическите лица.
Глава втора
ПРАВОМОЩИЯ НА ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА АГЕНЦИЯТА
history
Чл. 3. (1) Агенцията се ръководи и представлява от председател, който се определя с решение на Министерския съвет и се назначава от министър-председателя.
(2) При осъществяване на своите функции председателят се подпомага от заместник-председател, който се назначава от министър-председателя.
(3) Председателят със заповед може да делегира правомощия на заместник-председателя.
(4) При отсъствие на председателя или когато ползва законоустановен отпуск, функциите му се изпълняват от заместник-председателя или от главния секретар, определен със заповед за всеки конкретен случай.
history
Чл. 4. (1) Председателят на агенцията осъществява държавното управление в туризма, като:
1. представлява агенцията в страната и в чужбина;
2. ръководи, координира и контролира осъществяването на цялостната дейност на агенцията, както и връзките є с други органи и организации;
3. разработва краткосрочни концепции и програми за развитие на туризма и предлага на Министерския съвет за приемане стратегия за развитие на туризма;
4. организира и координира контрола върху качеството на туристическия продукт; извършва регистрация за туроператорска или туристическа агентска дейност и категоризация на туристически обекти в предвидените от закона случаи;
5. разработва и контролира изпълнението на годишната програма за разходване на средствата за държавното финансово подпомагане на развитието на туризма, в т. ч. на годишната програма за национална туристическа реклама;
6. провежда съвместно с компетентните ведомства държавната политика по отношение на обучението и повишаване квалификацията на кадрите в туризма;
7. подпомага дейността по привличане на инвестиции и за реализиране на проекти за развитие на туризма на национално, регионално и местно равнище;
8. съдейства за изграждането и поддържането на инфраструктурата, свързана с туризма;
9. взаимодейства с органите на местното самоуправление и местната администрация и с областните управители при осъществяване на правомощията им в сферата на туризма;
10. взаимодейства със службите по търговско-икономическите въпроси към дипломатическите и консулските представителства на Република България и с българските културни институти и дружества в чужбина за популяризирането на българския туризъм;
11. представлява Република България пред международните органи и организации в областта на туризма и изпълнява и координира изпълнението на задълженията на Република България, произтичащи от членството є в международните органи и организации и от сключени междуправителствени договори за сътрудничество в областта на туризма;
12. участва в разработването, оценяването и контрола върху изпълнението на програми и проекти, финансирани от Европейския съюз и от международни организации;
13. осъществява методическото ръководство на дейността на регионалните и местните туристически информационни центрове;
14. взаимодейства със съответните ведомства и организира съвместната дейност по развитието и утвърждаването на отделните видове туризъм;
15. разработва съвместно с председателя на Националния статистически институт Единна система за туристическа информация, включително Националния туристически регистър и статистически данни за туризма;
16. разпорежда вписвания в Националния туристически регистър;
17. ръководи Националния съвет по туризъм;
18. по предложение на съответните ведомства и сдружения определя със заповед съставите на Експертната комисия по регистрация на туроператори и туристически агенти (ЕКРТТА) и на Експертната комисия по категоризация на туристически обекти (ЕККТО);
19. организира и ръководи дейността на ЕКРТТА и ЕККТО, като ги председателства лично или чрез оправомощено длъжностно лице;
20. издава правилниците за дейността на ЕКРТТА и на ЕККТО;
21. утвърждава образци на категорийната символика и на удостоверенията за регистрация;
22. осигурява информационното обслужване и подпомага участието на български фирми в панаири и прояви, свързани с туризма;
23. определя и организира провеждането на информационната политика на агенцията, като осигурява публичност и прозрачност на дейността є;
24. разработва и участва в обсъждането на проекти на нормативни актове в областта на туризма;
25. съвместно с председателя на Комисията за защита на потребителите представя ежегодно в Министерския съвет доклад за резултатите от контролната дейност по закона;
26. представя ежегодно в Министерския съвет доклад за дейността на агенцията.
27. утвърждава длъжностното и поименното разписание на длъжностите в агенцията;
28. утвърждава правила за вътрешния ред, за работната заплата и наградите в агенцията, както и други вътрешни правила, предвидени с нормативен акт;
29. назначава държавните служители в агенцията, изменя и прекратява служебните правоотношения с тях;
30. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
31. разрешава и прекратява отпуските и командирова служителите;
32. изисква оперативна статистическа информация за аналитични и прогнозни цели в туризма от лицата по чл. 62 от Закона за туризма;
33. изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицираната информация;
34. осъществява и други функции, възложени му със закон или с друг нормативен акт.
(2) При изпълнение на своите правомощия председателят издава правилници, наредби, инструкции и заповеди.
Глава трета
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА
Раздел I.
Общи положения
history
Чл. 5. (1) Агенцията е структурирана в 5 дирекции, инспекторат, служител по сигурността на информацията и по управление при кризи и отбранително-мобилизационна подготовка.
(2) Администрацията на агенцията е обща и специализирана според дейностите, които извършва.
(3) Общата численост на персонала на агенцията е 63 щатни бройки.
(4) Числеността на персонала в отделните организационни структури и административни звена е посочена в приложението.
(5) Към дирекциите председателят може да създава отдели, а при необходимост към отделите-сектори.
history
Чл. 6. (1) Главният секретар на агенцията се назначава от председателя и осъществява административното ръководство на общата и специализираната администрация на агенцията, като:
1. осигурява организационната връзка между председателя и административните звена в агенцията, както и между административните звена;
2. отговаря за планирането и отчетността при изпълнение на ежегодните цели на администрацията;
3. изготвя ежегоден доклад за състоянието на администрацията и го представя на председателя;
4. ръководи дейността по управление на човешките ресурси;
5. ръководи административното обслужване;
6. ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията за точното спазване на нормативните актове и за изпълнение на законовите разпореждания на председателя;
7. организира разпределението на задачите между административните звена в агенцията, като създава условия за ефективна работа;
8. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията или упълномощава за това служител на ръководна длъжност;
9. осъществява общ контрол за изпълнението на възложените задачи;
10. контролира и отговаря за работата с документите и за съхраняването им;
11. осъществява контрол върху входящата и изходящата кореспонденция;
12. утвърждава вътрешни правила за административно обслужване на физически и юридически лица и осъществява контрол върху изпълнението им;
13. координира финансово-стопанската дейност на агенцията;
14. изпълнява и други задачи, възложени му от председателя.
(2) При отсъствие на главния секретар или когато ползва законоустановен отпуск, функциите му се изпълняват от определен от председателя за всеки конкретен случай държавен служител.
Раздел III
Инспекторат
history
Чл. 7. (1) Инспекторатът е на пряко подчинение на председателя и осъществява контрол върху ефективността и ефикасността на дейността на администрацията.
(2) Инспекторатът:
1. извършва проверки въз основа на писмена заповед на председателя за:
а) спазването на вътрешните правила за организация на работата в администрацията;
б) постъпили в администрацията сигнали, молби и жалби срещу незаконни или неправилни действия или бездействия на служители на агенцията, които имат системен характер, и съдейства за избягване на административни и съдебни процедури по обжалване;
2. контролира спазването на указания, препоръки и предписания, дадени от компетентни органи при извършени проверки и ревизии;
3. разглежда постъпили сигнали за конфликт на интереси и други нарушения на служебните задължения и дава писмени предложения и становища за отстраняването им;
4. извършва проверки за наличие на корупционни прояви в администрацията, като изисква документи и събира сведения;
5. анализира причините и условията за констатираните нарушения и предлага мерки за отстраняването им;
6. осъществява и други функции във връзка с административния контрол, произтичащи от нормативни актове или възложени със заповед на председателя.
(3) При извършване на проверки инспекторатът има право:
1. да изисква всички необходими документи във връзка с осъществяването на контролната дейност, да получава информация и да извършва проверки на място;
2. да предлага образуване на дисциплинарно производство при констатирани нарушения на служебните задължения, както и на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация.
(4) Инспекторатът съдейства на специализираните държавни контролни органи при осъществяване на контрол върху дейността на администрацията.
Раздел IV
Служител по сигурността на информацията и по управление при кризи и отбранително-мо-
билизационна подготовка
history
Чл. 8. Служителят по сигурността на информацията и по управление при кризи и отбранително-мобилизационна подготовка е на пряко подчинение на председателя, като:
1. следи за спазване изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана чрез физически и технически средства и следи за неговото изпълнение;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване в рамките на агенцията;
6. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията;
7. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
8. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация;
9. подпомага ръководството при въвеждане на военновременния план и управлението на агенцията при кризи;
10. следи за произтичащите от нормативни актове задължения за агенцията, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка в страната, и организира тяхното изпълнение;
11. организира оповестяването на агенцията при привеждането є от мирно на военно положение и за работа при кризи и в други извънредни ситуации;
12. осъществява взаимодействието на агенцията с други държавни органи по въпросите на готовността за работа при кризи и при положение на война;
13. организира дейността по противопожарната и аварийната безопасност в агенцията.
Раздел V
Обща администрация
history
Чл. 9. (1) Общата администрация е организирана в дирекция "Финансово-стопанска и административно-правна".
(2) Общата администрация осигурява технически дейността на председателя и на специализираната администрация и дейностите по административното обслужване на гражданите и физическите и юридическите лица.
history
Чл. 10. Дирекция "Финансово-стопанска и административно-правна":
1. организира и осъществява материално-техническото обслужване на агенцията, ремонта и поддръжката на материалната база;
2. отговаря за правилната организация на счетоводството и отчетността на агенцията;
3. съставя проекта на бюджет на агенцията за съответната година;
4. осъществява финансово-счетоводното обслужване на административните звена на агенцията;
5. съставя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджета на агенцията;
6. изготвя месечни и годишни оборотни ведомости;
7. изготвя годишния финансов отчет на агенцията;
8. подпомага ръководството на агенцията за правилното и законосъобразното използване на финансовите ресурси и за предотвратяване разхищения на стоково-материални ценности;
9. отговаря за стопанисването и управлението на собствеността на агенцията;
10. упражнява контрол по опазване на движимото и недвижимото имущество, като извършва инвентаризации съгласно Закона за счетоводството;
11. планира, осъществява и контролира извършването на текущи и основни ремонти и поправка на дълготрайни материални активи;
12. организира и осъществява цялостното материално-техническо снабдяване на агенцията с техника, консумативи и инвентар;
13. извършва транспортното обслужване на агенцията, поддръжката и ремонта на транспортните средства, контролира разходите и отчетите за гориво и горивни материали;
14. организира съхраняването и ползването на счетоводния архив;
15. контролира ведомствената охрана и спазването на пропускателния режим в сградата на агенцията;
16. участва в подбора, подпомага атестирането на служителите и оформя документите за служебните и трудовите правоотношения; образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на работещите в агенцията;
17. изготвя длъжностните разписания, поименните разписания на длъжностите и работните заплати на работещите в агенцията;
18. разработва и координира изпълнението на стратегията на агенцията за квалификация и преквалификация на служителите;
19. разработва вътрешни правила, възложени с нормативен акт, в т. ч. по труда и работната заплата на персонала на агенцията;
20. координира участието на агенцията в проекти по линия на външно финансово съдействие;
21. осъществява процесуално представителство на агенцията и на председателя пред съдилищата;
22. осигурява правно-нормативното обслужване на агенцията;
23. изготвя и съгласува договори, по които агенцията е страна;
24. подготвя и осъществява процедурите по Закона за обществените поръчки, когато това е необходимо;
25. участва в разработването на нормативни актове за привеждане на българското законодателство в областта на туризма в съответствие със законодателството на Европейския съюз и със стандартите на международни организации, в които Република България членува;
26. организира и осъществява деловодната и архивната дейност; осигурява опазването и съхраняването на документацията в архивни дела;
27. води отчетност и осигурява информация за входящата и изходящата кореспонденция;
28. организира и извършва внедряването, поддръжката и обновяването на информационните и комуникационните средства и технологии и бази данни в агенцията и осигурява взаимодействието им с автоматизираните информационни системи на другите държавни органи, институции и лица;
29. извършва поддръжка на компютърната техника и програмното осигуряване, осигурява технически поддръжката на електронната поща и на страницата на агенцията в интернет;
30. организира и осъществява програмното осигуряване и обслужването на Единната система за туристическа информация, включително на Националния туристически регистър.
Раздел VI
Специализирана администрация
history
Чл. 11. Специализираната администрация на агенцията е организирана в 4 дирекции:
1. дирекция "Туристическа политика";
2. дирекция "Развитие на туристическия продукт";
3. дирекция "Регистриране и категоризиране";
4. дирекция "Маркетинг, реклама и информация".
history
Чл. 12. Дирекция "Туристическа политика":
1. разработва краткосрочни концепции, програми и стратегия за развитие на туризма;
2. осигурява организирането и административно-техническото обслужване на Националния съвет по туризъм;
3. разработва политиката в областта на туризма, координира с други ведомства утвърждаването на нормативи за изграждането на специализирана туристическа инфраструктура;
4. подпомага председателя във функциите му, свързани с дейността по привличане на инвестиции и за реализиране на проекти за развитие на туризма на национално, регионално и местно равнище;
5. координира дейността по интеграцията на туризма с други отрасли на националната икономика;
6. осигурява координацията с националните браншови, продуктови, регионални и местни туристически сдружения;
7. участва в разработването на нормативната уредба в областта на туризма и изготвя становища по проекти на нормативни актове, предложени от други министерства и ведомства, свързани с развитието на туризма;
8. организира изпълнението на задълженията на Република България и на агенцията в международните туристически организации;
9. осигурява функциите на председателя по осъществяването на междудържавното сътрудничество и изпълнението на двустранните спогодби в областта на туризма;
10. взаимодейства със службите по търговско-икономическите въпроси към дипломатическите и консулските представителства на Република България и с българските културни институти и дружества в чужбина;
11. координира дейността с други ведомства по разработването на мерки за облекчаване на формалностите по пристигането и пребиваването на чуждестранни туристи в Република България и по гарантирането на тяхната сигурност;
12. организира и съдейства за провеждането на международни мероприятия в областта на туризма в Република България;
13. координира с други администрации мерки за гарантиране сигурността на българските туристи при пътуване зад граница;
14. набира, обработва и анализира статистически данни за развитието на туризма в страната;
15. набира, обработва и анализира статистически данни и друга информация за развитието на търсенето и предлагането в страни-основни пазари за националния туристически продукт, в регионален, европейски и световен мащаб;
16. организира и анализира проучвания в туризма и изготвя прогнози за развитието на бранша като цяло и на отделни видове туризъм;
17. координира дейността по анализиране и прогнозиране с други ведомства и институции;
18. изготвя справки, анализи и прогнози в сферата на туризма за нуждите на агенцията, Министерския съвет, двустранното и многостранното сътрудничество;
19. координира участието на агенцията в програми на Европейския съюз, включително в хоризонталните многогодишни програми на Европейската комисия;
20. организира, координира и ръководи изпълнението на програми и проекти, финансирани от Европейския съюз, съобразно функциите на агенцията, произтичащи от съответния програмен документ или споразумение;
21. организира и координира дейностите по изпълнение на ангажиментите на агенцията, предвидени в Стратегията за участие на Република България в структурните фондове на Европейския съюз;
22. разработва и актуализира система от критерии и индикатори за мониторинг и осъществява мониторинг и оценка на изпълняваните от агенцията предприсъединителни програми и проекти;
23. осъществява дейностите на агенцията по управление на донорски програми, финансирани от други държави, държавни институции или международни донори;
24. осъществява взаимодействие с административните структури на съответния донор, както и с определените органи за управление на конкретната донорска програма;
25. осъществява взаимодействие със съответните структурни звена от министерствата и ведомствата по въпроси от компетентността на дирекцията;
26. координира дейностите с правителствени и неправителствени организации и институции, свързани с провеждането на туристическата политика в Република България.
history
Чл. 13. Дирекция "Развитие на туристическия продукт":
1. участва в разработването на нормативната уредба в областта на туризма и анализира практиката по прилагането на нормативните актове;
2. взаимодейства с областните управители при провеждането на държавната политика в областта на развитието на туристическия продукт на територията на съответната област;
3. подпомага председателя при изпълнението на функциите му, свързани с дейността по привличане на инвестиции и за реализиране на проекти за развитие на туризма на национално, регионално и местно равнище;
4. взаимодейства с кметовете на общини и с туристическите сдружения при разработването на програми за развитието на туризма и диверсификацията на туристическия продукт;
5. оказва методическо съдействие при организиране на обучения за повишаване квалификацията на служителите в местните администрации по въпроси, свързани с развитието на туризма;
6. води, поддържа, съхранява и актуализира регистър на туристическите сдружения и регистър на туристическите информационни центрове и бюра-част от Националния туристически регистър;
7. осъществява методическа подкрепа за дейността на туристическите информационни центрове и бюра;
8. подпомага общинските администрации, туристическите сдружения, консултативните съвети по туризъм на териториите на общините и туристическите информационни центрове по изпълнение на функциите им, предвидени в Закона за туризма;
9. събира информация от общинските и областните администрации, от туристическите информационни центрове и бюра и от туристическите сдружения, свързана с единната система за туристическа информация;
10. съдейства за организирането и провеждането на туристически изложения и форуми в страната и координира участието в тях на туристически сдружения и общински администрации;
11. съдейства при подготовката на посещения и изработването на програмите по приемането на журналисти, експедиенти и чуждестранни делегации;
12. осъществява взаимодействие със съответните структурни звена от министерствата и ведомствата по въпроси от компетентността на дирекцията.
history
Чл. 14. Дирекция "Регистриране и категоризиране":
1. извършва административното обслужване на лицата, кандидатстващи за регистрация за извършване на туроператорска или туристическа агентска дейност;
2. извършва административното обслужване на лицата, кандидатстващи за определяне категорията на туристически обекти, в предвидените от Закона за туризма случаи;
3. изготвя становища, анализира практиката по прилагането на нормативните актове и участва в разработването на нормативната уредба относно извършването на туристически дейности;
4. води, поддържа, съхранява и актуализира регистър на туроператорите и туристическите агенти-част от Националния туристически регистър;
5. води, поддържа, съхранява и актуализира регистрите на категоризираните туристически обекти-средства за подслон, места за настаняване, заведения за хранене и развлечения, туристически хижи и заведения за хранене, прилежащи към тях, плажове и ски писти-части от Националния туристически регистър;
6. извършва административното обслужване на лицата, за които е настъпила промяна в обстоятелствата, вписващи се в Националния туристически регистър;
7. изготвя анализи и справки относно подадените заявления, издадените временни удостоверения за открита процедура по категоризиране, регистрираните лица за извършване на туристически дейности и категоризираните туристически обекти;
8. подпомага и участва в дейността на ЕКРТТА;
9. подпомага и участва в дейността на ЕККТО;
10. участва в разработването, определянето и прилагането на изисквания за качество в туризма;
11. разработва и предлага за актуализиране нормативните актове, включващи минималните задължителни изисквания за определяне категория на туристическите обекти;
12. разработва и предлага за актуализиране нормативните актове, включващи изискванията към туроператорите и туристическите агенти;
13. извършва предварителен контрол при регистриране на лицата, кандидатстващи за регистрация за извършване на туроператорска или туристическа агентска дейност, както и при категоризирането на туристически обекти;
14. изготвя предложения и планове до ЕККТО за извършване проверки на място за категоризация на туристически обекти;
15. участва в експертни работни групи за проверки на място на туристически обекти за съответствието им със заявения вид и категория на съответния обект;
16. разглежда уведомяванията, направени от председателя на Комисията за защита на потребителите в резултат на контролните му правомощия по Закона за туризма, и предлага на председателя на агенцията прекратяване или понижаване на категория, съответно заличаване на регистрация;
17. подпомага председателя в дейностите по организиране и координиране на контрола върху качеството на туристическия продукт;
18. взаимодейства с туристическите сдружения при осъществяването на предварителния контрол върху туристическите дейности;
19. разработва и предлага за утвърждаване от председателя вътрешни правила за категоризацията на туристическите обекти, както и за регистрация на лица за извършване на туроператорска и/или туристическа агентска дейност;
20. разработва и предлага за утвърждаване от председателя образци на категорийната символика и на удостоверенията за регистрация.
history
Чл. 15. Дирекция "Маркетинг, реклама и информация":
1. организира извършването на маркетингови проучвания на основни и перспективни пазари за българския туристически продукт, които да служат за основа при разработването на рекламните и комуникационните кампании;
2. възлага проучвания в сферата на туристическата реклама и анализи на ефективността;
3. разработва и изпълнява годишната програма за национална реклама в страната и в чужбина;
4. изготвя и представя на председателя отчет за разходите и ефективността им, извършени по изпълнението на програмата за национална реклама за предходната година;
5. организира участието на Република България в международни туристически изложения, панаири и прояви, свързани с туризма;
6. организира работата с рекламни агенции, медии и специализирани институции за връзките с обществеността;
7. организира опознавателни пътувания на чуждестранни журналисти и посещения на чужди туроператори и туристически агенти в страната съвместно със службите по търговско-икономическите въпроси към дипломатическите и консулските представителства на Република България;
8. организира изработването на рекламни материали (печатна реклама, аудио-визуална реклама, предметна и пространствена реклама), представящи България като атрактивна туристическа дестинация;
9. събира и обработва данни за нуждите на агенцията;
10. поддържа единната система за туристическа информация като единна електронна база данни;
11. събира, обработва, съхранява и актуализира данни за единната система за туристическа информация;
12. участва в изготвянето и следи за актуализацията на официалната страница на българския туризъм в интернет, рекламира и популяризира интернет страницата;
13. осъществява връзка със средствата за масово осведомяване и организира срещи и интервюта на представителите на медиите с ръководството на агенцията;
14. разработва информационни материали за дейността на агенцията и на отделни нейни структури (бюлетини, медиен мониторинг, информации, съобщения);
15. организира и провежда периодични и специализирани срещи и пресконференции за запознаване с резултатите от дейността на агенцията, координира дейността по подготовка на изданията на агенцията;
16. извършва мониторинг и анализ на медийни публикации, свързани с туризма;
17. организира и поддържа архив на медийни публикации и аудио-визуални материали, свързани с дейността на агенцията, и теми, касаещи туризма;
18. осъществява протоколната дейност на председателя, заместник-председателя и на служителите в администрацията.
Раздел VII
Организация на работата в агенцията
history Чл. 16. Вътрешните правила за работа в агенцията и правилникът за документооборота и архивната дейност се утвърждават от председателя по предложение на главния секретар.
history Чл. 17. В изпълнение на своите функции и на възложени конкретни задачи административните звена в агенцията изготвят становища, отчети, доклади, анализи, концепции, информации, проектни решения по конкретни въпроси, вътрешни актове, проекти на нормативни актове, проекти на международни договори и други документи.
history Чл. 18. Директорите на дирекциите ръководят, организират, контролират, планират, координират, отчитат и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите, възложени на съответното административно звено, в съответствие с определените с правилника функции.
history
Чл. 19. Служителите в агенцията, заемащи ръководни длъжности, съобразно възложените им функции и задачите на ръководеното от тях звено:
1. възлагат задачи на работещите в звеното, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение;
2. осигуряват взаимодействие с другите звена в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
3. изготвят ежегодно отчет за дейността на звеното и правят предложения за конкретни мерки за подобряване на дейността в него;
4. предлагат повишаване, преназначаване, стимулиране, санкциониране и освобождаване на работещите в звеното и участват в процедурите по назначаване на служители.
history Чл. 20. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните си характеристики.
history
Чл. 21. (1) Документите, изпратени до агенцията, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждане на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
history
Чл. 22. (1) Служебните преписки подлежат на насочване според адресата или съдържанието им.
(2) Насочването на служебните преписки се извършва от председателя, заместник-председателя или от главния секретар.
history
Чл. 23. (1) Председателят, заместник-председателят или главният секретар разпределят служебните преписки, насочени към тях, с резолюция до съответните директори на дирекции. Резолюцията съдържа указания, срок за изработване, дата и подпис. Адресатите на преписките се отбелязват във входящ дневник. При възлагане на преписката на повече от един ръководител се посочва отговорният от тях.
(2) Директорите на дирекции възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на определен служител. При възлагане на повече от един служител се посочва отговорният от тях.
(3) Разпределянето на служебните преписки за работа се извършва веднага след постъпването им в агенцията.
(4) На молби и жалби се отговаря в едномесечен срок от получаването им, освен ако в закон е установен друг срок. В тези случаи срокът може да бъде удължаван, но за не повече от два месеца, когато се налага извършване на проверка.
history Чл. 24. Изходящите от агенцията документи се съставят в два екземпляра. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.
history
Чл. 25. (1) Работното време на служителите в администрацията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(2) Работното време на агенцията е от 9,00 до 17,30 ч. с почивка от 12,30 до 13,00 ч.
(3) Приемното време на административните звена, които работят с външни лица, е в рамките на работното време, а за специфични случаи то се определя със заповед на председателя.
history
Чл. 26. (1) Служителите в агенцията могат да бъдат поощрявани и награждавани с отличия и награди за образцово изпълнение на служебните си задължения.
(2) Наградите са парични и предметни. Видът на предметната награда се определя в заповедта на председателя, с която лицето се награждава.
(3) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на наградения служител.
(4) Средствата за награди се изплащат от бюджета на агенцията.
history Чл. 27. Служителите в агенцията удостоверяват самоличността и длъжността си със служебни карти. Формата и видът на служебните карти се определят със заповед на председателя.
history Чл. 28. Достъпът на външни лица в сградата на агенцията се разрешава след издаване на пропуск от охраната.
Заключителни разпоредби
history § 1. Правилникът се приема на основание чл. 5, ал. 4 от Закона за туризма.
history § 2. Председателят на агенцията в срок един месец от влизането в сила на правилника утвърждава длъжностното разписание на агенцията.
history Приложение към чл. 5, ал. 4
history Численост на персонала на Държавната агенция по туризъм-63 щатни бройки
Председател | 1 |
Заместник-председател | 1 |
Главен секретар | 1 |
Инспекторат | 1 |
Служител по сигурността на информацията | |
и по управление при кризи и отбранително- | |
мобилизационна подготовка | 1 |
Обща администрация | 10 |
в т.ч.: | |
дирекция “Финансово-стопанска и админи- | |
стративно-правна” | 10 |
Специализирана администрация | 48 |
в т.ч.: | |
дирекция “Туристическа политика” | 16 |
дирекция “Развитие на туристическия | |
продукт” | 10 |
дирекция “Регистриране и категоризиране” | 10 |
дирекция “Маркетинг, реклама | |
и информация” | 12 |