Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Правилници > ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА НАЦИОНАЛНИЯ СЪВЕТ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ И КРИТЕРИИТЕ ЗА ПРЕДСТАВИТЕЛНОСТ НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА И ЗА ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ (ЗАГЛ. ИЗМ., ДВ, БР. 81 ОТ 2015 г., В СИЛА ОТ 20.10.2015 г.)
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА НАЦИОНАЛНИЯ СЪВЕТ ЗА ИНТЕГРАЦИЯ НА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ И КРИТЕРИИТЕ ЗА ПРЕДСТАВИТЕЛНОСТ НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ НА ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ И НА ОРГАНИЗАЦИИТЕ ЗА ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ

ДВ. бр. 10 от 06.02.2015г.

Обн., ДВ, бр. 114 от 29 декември 2004 г., изм., ДВ, бр. 96 от 30 ноември 2005 г., изм., ДВ, бр. 101 от 4 декември 2007 г., изм., ДВ, бр. 93 от 24 ноември 2009 г., изм., ДВ, бр. 23 от 14 март 2014 г., изм., ДВ, бр. 10 от 6 февруари 2015 г.

 

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

history Чл. 1. С правилника се уреждат устройството и дейността на Националния съвет за интеграция на хората с увреждания и критериите за представителност на организациите на хора с увреждания и на организациите за хора с увреждания.

history Чл. 2. Националният съвет за интеграция на хората с увреждания, наричан по-нататък "Националния съвет", е консултативен орган към Министерския съвет за сътрудничество при разработването и провеждането на политиката в областта на интеграцията на хората с увреждания.

Глава втора.
ФУНКЦИИ И ЗАДАЧИ

history Чл. 3. Националният съвет:
1. (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) оказва подкрепа и съдействие при формирането и провеждането на политиката за интеграция на хората с увреждания в съответствие с изискванията на националните и международните правни норми;
2. (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) организира проучването и анализа на потребностите на хората с увреждания от интеграция и прави предложения за повишаване на социалната и икономическата ефективност на този процес пред компетентните държавни, общински, обществени и стопански органи и организации;
3. обсъжда и приема становища по проекти на нормативни актове в областта на интеграцията на хората с увреждания;
4. (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) съдейства за координацията между държавните, общинските, обществените и стопанските органи и организации с неправителствените организации на хора и за хора с увреждания за осъществяване на необходимата обществена подкрепа на дейността им в областта на интеграцията на хората с увреждания;
5. взаимодейства с Националния съвет за тристранно сътрудничество, с Националния съвет за сътрудничество по етническите и демографските въпроси към Министерския съвет и с Националния съвет за закрила на детето към Държавната агенция за закрила на детето;
6. установява и поддържа връзки с международни правителствени и неправителствени организации на и за хора с увреждания;
7. (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) организира популяризирането на проблемите и мерките, свързани с интеграцията на хората с увреждания, чрез активно сътрудничество със средствата за масово осведомяване;
8. представя ежегодни отчети на Министерския съвет за дейността си и взема мерки за подобряването й;
9. (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) получава, обобщава и обсъжда годишния доклад и годишния счетоводен отчет на национално представените организации на и за хора с увреждания за финансовата им дейност и отчета за дейността им в областта на интеграцията на хората с увреждания, осъществявана на базата на получена държавна субсидия.

Глава трета.
СЪСТАВ И РЪКОВОДСТВО

history Чл. 4. (1) Националният съвет включва представители на: държавата, определени от Министерския съвет; национално представителните организации на хора с увреждания; национално представителните организации за хора с увреждания; национално представителните организации на работниците и служителите, национално представителните организации на работодателите и Националното сдружение на общините в Република България.
(2) В Националния съвет не могат да участват представители на организации, регистрирани по Закона за политическите партии.

history Чл. 5. (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г., в сила от 01.12.2005 г., изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г., изм., ДВ, бр. 93 от 2009 г., в сила от 24.11.2009 г., изм., ДВ, бр. 23 от 2014 г., изм., ДВ, бр. 10 от 2015 г.) От страна на Министерския съвет в Националния съвет участват по един заместник-министър на труда и социалната политика, на финансите, на здравеопазването, на образованието и науката, на регионалното развитие и благоустройството, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на икономиката, на енергетиката, на младежта и спорта, на културата, на вътрешните работи, на отбраната, на външните работи, на правосъдието, на околната среда и водите, на земеделието и храните и на туризма, определени от съответния министър, както и член на Управителния съвет на Българския институт по стандартизация, определен от председателя.

history Чл. 6. Национално представителните организации на хора с увреждания, национално представителните организации за хора с увреждания, национално представителните организации на работниците и служителите, национално представителните организации на работодателите и Националното сдружение на общините в Република България се представляват в Националния съвет от по един упълномощен представител.

history Чл. 6а. (нов, ДВ, бр. 101 от 2007 г.) При невъзможност на членовете на съвета да присъстват на конкретно заседание те могат да оправомощават писмено свой заместник.

history Чл. 7. (1) Председател на Националния съвет е министърът на труда и социалната политика, а негови заместници са:
1. заместник-министър на труда и социалната политика и заместник-министър на здравеопазването;
2. представител на национално представителните организации на хора с увреждания и национално представителните организации за хора с увреждания, избран на ротационен принцип за срок една година.
(2) (нова, ДВ, бр. 101 от 2007 г.) По изключение с решение на Националния съвет срокът по ал. 1, т. 2 може да бъде продължен с още една година.
(3) (Предишна ал. 2, ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Председателят на Националния съвет:
1. представлява съвета пред всички органи и организации;
2. (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) свиква и ръководи заседанията му;
3. утвърждава проекта на дневен ред за заседанията въз основа на внесените предложения;
4. определя секретар на Националния съвет, който е служител в администрацията на Министерството на труда и социалната политика;
5. (отм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.)
(4) (Предишна ал. 3, ДВ, бр. 101 от 2007 г.) При отсъствие на председателя неговите функции се изпълняват от изрично упълномощен от него заместник-председател.
(5) (Предишна ал. 4, изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Секретарят на Националния съвет:
1. организира изпращането на материалите за заседанията на Националния съвет на хартиен носител и/или по електронна поща;
2. организира провеждането на заседанията на Националния съвет;
3. изготвя протоколите от заседанията на Националния съвет;
4. съхранява архива на Националния съвет.
(6) (Предишна ал. 5, ДВ, бр. 101 от 2007 г.) При необходимост към Националния съвет по искане на членовете му се съставят помощни експертни групи или комисии.

Глава четвърта.
КРИТЕРИИ ЗА ПРЕДСТАВИТЕЛНОСТ

history Чл. 8. (1) Организациите на хора с увреждания, организациите за хора с увреждания и организациите на работодателите, които ще участват в Националния съвет и ще бъдат признати за национално представени, трябва да отговарят на следните общи критерии за представителство:
1. да имат съдебна регистрация;
2. да имат уставни цели и задачи с национално значение в областта на интеграцията на хората с увреждания;
3. териториалните им структури да обхващат повече от 30 на сто от общините в страната.
(2) Освен на общите критерии по ал. 1 национално представените организации трябва да отговарят и на следните специфични критерии:
1. организациите на хора с увреждания да имат не по-малко от 1600 членове, от които не по-малко от 50 на сто да са хора с трайни увреждания;
2. организациите на слепоглухи хора да имат не по-малко от 400 членове, от които не по-малко от 50 на сто да са хора с трайни увреждания, независимо от броя на териториалните им структури по общини;
3. организациите на малките хора да имат не по-малко от 150 членове, от които не по-малко от 50 на сто да са хора с трайни увреждания, независимо от броя на териториалните им структури по общини;
4. организациите на работодателите да имат не по-малко от 10 работодатели и не по-малко от 800 трудоустроени лица с увреждания;
5. организациите за хора с увреждания, предлагащи социални услуги, да обслужват не по-малко от 4500 лица годишно и да имат назначени не по-малко от 50 души специализиран персонал за обслужване на хора с увреждания;
6. родителските и професионалните организации за хора с увреждания да имат не по-малко от 400 членове за организация и не по-малко от 1000 членове за асоциация на организации.
(3) Организациите на хора с увреждания, организациите за хора с увреждания и организациите на работодателите, които не отговарят поотделно на критериите за представителство по ал. 1 и 2, могат да се сдружават и да участват в Националния съвет като асоциации с общо представителство.

history Чл. 9. (1) Организациите, които кандидатстват за представителство в Националния съвет, подават чрез председателя на Националния съвет писмено заявление до Министерския съвет и следните документи:
1. удостоверение за първоначална съдебна регистрация;
2. удостоверение за актуално състояние, издадено от съда по регистрацията;
3. устав, с който организацията е регистрирана в съда, със заверен препис от протокола или решението за неговото приемане;
4. справка за дейността в областта на интеграцията на хората с увреждания;
5. списък на териториалните структури с имената и адресите на ръководителите им;
6. численост на членския състав на организацията към датата на кандидатстване и на работещите трудоустроени лица с увреждания за организациите на работодателите;
7. (отм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.)
(2) Асоциациите на организациите на хора с увреждания и организациите за хора с увреждания, които кандидатстват за общо представителство в Националния съвет, представят протокол от Координационния съвет на асоциацията, подписан и подпечатан от ръководителите на съответните организации, като се прилагат и документите по ал. 1 поотделно за всяка организация.
(3) Министерският съвет има право да извършва проверки по съдържанието на документите по ал. 1 и 2.

history Чл. 10. (1) Организациите на хора с увреждания, организациите за хора с увреждания и организациите на работодателите се признават за представителни на национално равнище от Министерския съвет по предложение на председателя на Националния съвет.
(2) Министерският съвет се произнася с решение в срок два месеца от постъпването на документите по чл. 9, ал. 1 и 2 в Националния съвет.
(3) Решението, с което организациите на хора с увреждания, организациите за хора с увреждания, организациите на работодателите и асоциациите се признават за представителни на национално равнище, е за срок 3 години.
(4) Отказът на Министерския съвет да признае за представителна организация на хора с увреждания, организация за хора с увреждания или организация на работодателите се съобщава на заинтересуваната организация в 3-дневен срок от приемането му, която може да го обжалва пред Върховния административен съд.
(5) Министерският съвет може да отмени решението си по ал. 3, когато:
1. организациите на хора с увреждания, организациите за хора с увреждания или организациите на работодателите, признати за представителни на национално равнище, не представят при поискване в едномесечен срок актуалните документи по чл. 9 за състоянието на съответната организация в случаите на проверка;
2. се установят документи с невярно съдържание;
3. организациите на хора с увреждания, организациите за хора с увреждания или организациите на работодателите, признати за представителни на национално равнище, престанат да отговарят на критериите за представителност по чл. 8;
4. организация по чл. 8, ал. 3 изпълни критериите за представителност и подаде молба до председателя на Националния съвет.

history Чл. 11. (1) Национално представителните организации на хора с увреждания, национално представителните организации за хора с увреждания, национално представителните организации на работодателите и асоциации могат да прекратят участието си в Националния съвет с писмено заявление до Министерския съвет, връчено чрез председателя на Националния съвет.
(2) Организациите, които са прекратили участието си в Националния съвет, могат да кандидатстват отново за представителство в него не по-рано от една календарна година след датата на прекратяване на участието с изключение на организациите по чл. 10, ал. 5, т. 4.

Глава пета.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА

history Чл. 12. (1) Националният съвет провежда заседанията си най-малко веднъж на 3 месеца по предварително приет годишен план.
(2) Проектът на дневен ред за заседанията на Националния съвет се утвърждава от председателя въз основа на внесени предложения. Предложения може да прави всеки член на съвета с писмен доклад и проект на решение към него.
(3) Окончателният дневен ред се приема чрез гласуване при започване на заседанието. По точките от приетия дневен ред може да се приема и регламент за работата по тях.
(4) (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Писмени материали за заседанията на Националния съвет се предоставят на секретаря на съвета на хартиен носител и/или по електронна поща най-малко 5 работни дни преди датата на заседанието. При провеждане на извънредни заседания материалите се предоставят допълнително в рамките на един работен ден.
(5) (доп., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Членовете на Националния съвет се уведомяват писмено от секретаря за мястото, деня, часа и проекта на дневен ред на заседанието най-малко 5 работни дни предварително. Поканата се придружава с всички материали по проекта на дневен ред на хартиен носител и/или по електронна поща.
(6) Членовете на Националния съвет са длъжни да уведомят своевременно секретаря за невъзможността си да участват в насроченото заседание.
(7) При невъзможност да участва в заседание всеки член на Националния съвет има право да внесе писмено становище по всяка точка от проекта на дневен ред, което се огласява при обсъждането.
(8) Извънредни заседания за обсъждане на въпроси извън плана за работа на съвета се провеждат по писмено предложение на 1/3 от участниците.

history Чл. 13. (1) (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Заседанията на Националния съвет са редовни, ако присъстват най-малко повече от половината от неговите членове. Присъстващите членове на съвета приемат решения с обикновено мнозинство.
(2) На заседанията може да присъстват като наблюдатели експерти, поканени от членовете на Националния съвет, и представители на учреждения и организации, работещи в областта на интеграцията на хората с увреждания.
(3) За всяко заседание на Националния съвет се води протокол, който се подписва от председателстващия и от секретаря на съвета и съдържа:
1. датата на провеждане на заседанието;
2. имената на участниците в заседанието и имената на отсъстващите членове на Националния съвет;
3. приетия дневен ред и данни за вносителите по разглежданите въпроси;
4. поименно посочване на лицата с отрицателен вот при гласуване на решения по дневния ред.
(4) (изм., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Протоколите на Националния съвет имат годишна номерация и се изготвят в 5-дневен срок от провеждането на заседанието.
(5) Особените мнения при гласуване на решенията се представят в писмена форма в двудневен срок от провеждане на заседанието и са неразделна част от протокола.
(6) (доп., ДВ, бр. 101 от 2007 г.) Оригиналните протоколи се съхраняват от секретаря, който ги номерира и класифицира в протоколен регистър съобразно поредността на заседанията заедно със съпътстващите ги материали. Протоколите от заседанията се изпращат от секретаря на членовете на съвета по електронен път в 5-дневен срок от изготвянето им.

history Чл. 14. (1) Националният съвет приема решения по обсъжданите въпроси.
(2) Национално представителните организации, неприсъствали на заседанието, могат да се присъединят към постигнатото решение чрез писмено заявление в срок 30 дни след деня на заседанието.
(3) Всеки от участниците, подписал решението, предприема действия за изпълнението му в рамките на своите правомощия.
(4) Председателят на Националния съвет чрез ресорния заместник министър-председател може да внася за обсъждане и решаване от Министерския съвет въпроси от общонационално значение, по които е постигнато споразумение и е взето решение.

history Чл. 15. Министерството на труда и социалната политика осигурява организационно-техническото обслужване на дейността на Националния съвет.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

history Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 6, ал. 4 от Закона за интеграция на хората с увреждания.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 250 ОТ 25 НОЕМВРИ 2005 г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯ (ОБН., ДВ, БР. 96 ОТ 2005 г., В СИЛА ОТ 01.12.2005 г.)

history § 77. Постановлението влиза в сила от 1 декември 2005 г. с изключение на разпоредбата на § 52, т. 1, буква "а" относно чл. 4, ал. 5 и т. 7 относно чл. 22, т. 10, които влизат в сила от датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 268 ОТ 12 НОЕМВРИ 2009 г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА, ЕНЕРГЕТИКАТА И ТУРИЗМА (ОБН., ДВ, БР. 93 ОТ 2009 г., В СИЛА ОТ 24.11.2009 г., ПОПР., ДВ, БР. 95 ОТ 2009 г., ИЗМ., ДВ, БР. 4 ОТ 2012 г.)

history § 94. (попр., ДВ, бр. 95 от 2009 г., отм. с Решение № 15898 от 01.12.2011 г. на ВАС в частта "с изключение на § 93, т. 1, която влиза в сила от 01.11.2009 г.", ДВ, бр. 4 от 2012 г.) Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...