ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
ПРАВИЛНИК ЗА УСТРОЙСТВОТО И ДЕЙНОСТТА НА ДЪРЖАВНО ПРЕДПРИЯТИЕ "ФОНД ЗАТВОРНО ДЕЛО"
ДВ. бр. 114 от 30.12.2003г.
Приет с Постановление № 106 на Министерския
съвет от 13 май 2003 г., обн., ДВ, бр. 48 от
23 май 2003 г., изм., бр. 114 от 30 декември
2003 г., в сила от 30 декември 2003 г.
Глава първа.
Общи положения
history Чл. 1. С правилника се уреждат устройството, дейността и организацията на работата на Държавно предприятие "Фонд затворно дело", наричано по-нататък "предприятието".
history
Чл. 2. (1) Предприятието е юридическо лице, създадено със Закона за изпълнение на наказанията, със седалище София и с териториални поделения в затворите и поправителните домове.
(2) Предприятието e правоприемник на дейността на фонд "Затворно дело".
history Чл. 3. Предприятието има фирмено наименование "Държавно предприятие "Фонд затворно дело" и печат.
history
Чл. 4. (1) Предприятието не е търговско дружество. То осъществява управление на дейностите, свързани с подобряване на условията за изпълнение на наказанието лишаване от свобода, и има статут на държавно предприятие по смисъла на чл. 62, ал. 3 от Търговския закон, като извършва и други стопански дейности, които подпомагат, съпътстват или допълват основния му предмет на дейност.
(2) Дейността на предприятието е насочена към повишаване обхвата на трудовата заетост на лишените от свобода.
(3) Основната цел на дейността по ал. 2 е превъзпитанието и поправянето на лишените от свобода, като ресоциализацията им е приоритетна пред изпълнението на икономическите и финансовите резултати.
(4) Набраните средства от предприятието се използват за финансиране на дейностите по чл. 64в от Закона за изпълнение на наказанията:
1. изграждане и подобряване на битовите и производствените условия и за оборудване с охранителни и технически съоръжения;
2. оборотен капитал с производствено предназначение;
3. подобряване на медицинското обслужване;
4. финансиране на изследователска и издателска дейност в областта на затворното дело;
5. подготовка и професионална квалификация на лишените от свобода и на служителите;
6. културна и спортна дейност;
7. стимулиране на лишени от свобода и служители;
8. стимулиране на граждани, оказали съдействие на местата за лишаване от свобода;
9. финансиране на рискови мероприятия, свързани с производствената дейност;
10. други разходи в областта на затворното дело.
history
Чл. 5. (1) Предприятието осъществява дейностите по чл. 4 чрез приходи от собствената си дейност и има пълна финансова самостоятелност.
(2) Средствата на предприятието се набират от:
1. приходите от стопанската дейност и от други дейности, осъществявани от местата за лишаване от свобода;
2. приходите от отдадени под наем сгради и съоръжения;
3. неполагащата се част от трудовото възнаграждение на лишените от свобода;
4. иззетите предмети и пари на основание чл. 87а от Закона за изпълнение на наказанията;
5. дарения от физически и юридически лица;
6. други приходоизточници.
(3) Приходите по Държавно предприятие "Фонд затворно дело", пряко свързани с подобряването на условията в местата за изтърпяване на наказания, се освобождават от данъчно облагане.
(4) Предприятието може да финансира дейността си и чрез кредити и разпределение на средства чрез участие в проекти, финансирани по линия на предприсъединителните инструменти на Европейския съюз, при спазване разпоредбите на Закона за държавните помощи и правилника за прилагането му.
(5) Предприятието организира и осъществява счетоводната си дейност съгласно Закона за счетоводството и подготвя счетоводна информация, както следва:
1. по периоди;
2. (изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) финансов отчет за цялостната дейност;
3. финансови отчети по териториални поделения;
4. източници на приходи;
5. направления на изразходване;
6. друга отчетност по решение на управителния съвет.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) За осъществяване дейността на предприятието Министерският съвет предоставя за управление имоти - публична и частна държавна собственост, а министърът на правосъдието - движими вещи - държавна собственост.
history
Чл. 6. (1) Държавата не отговаря за задълженията на предприятието.
(2) Предприятието отговаря за своите задължения при изпълнение на основния си предмет на дейност с имуществото си.
history
Чл. 7. (1) Предприятието открива разплащателни сметки, по които се набират и разходват средствата от дейностите по чл. 5.
(2) Предприятието формира финансов резултат от извършваната дейност.
Глава втора
УПРАВЛЕНИЕ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО
Раздел I
Органи на управление
history
Чл. 8. Органи на управление на предприятието са:
1. министърът на правосъдието;
2. управителният съвет;
3. изпълнителният директор.
Раздел II
Министър на правосъдието
history
Чл. 9. Министърът на правосъдието:
1. (нова - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) упражнява правото на собственост на държавата в държавното предприятие;
2. (предишна т. 1 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) назначава и освобождава членовете на управителния съвет и изпълнителния директор, сключва и прекратява договорите за управление с тях и определя възнагражденията им;
3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) пряко или чрез определено от него лице контролира дейността на предприятието, на управителния съвет и на изпълнителния директор;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) определя броя и седалищата на поделенията;
5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) взема решения за разпореждане, бракуване или ликвидация на дълготрайни материални активи, за учредяване на вещни права и за отдаване под наем на недвижими имоти и движими вещи;
6. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) приема годишния финансов отчет;
7. (предишна т. 6 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) разрешава участието на предприятието в търговски и граждански дружества;
8. (предишна т. 7 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) утвърждава годишната програма за развитие на предприятието;
9. (предишна т. 8 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) утвърждава вътрешни правила за дейността на предприятието и организира финансово-счетоводното и правното обслужване на предприятието;
10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) утвърждава Инструкция за материалното стимулиране на служителите на предприятието, в териториалните поделения и на лишените от свобода при осъществяване на дейност за предприятието.
Раздел III
Управителен съвет
history
Чл. 10. (1) Управителният съвет се състои от председател, заместник-председател и трима членове, назначени от министъра на правосъдието.
(2) Председател на управителния съвет по право е главният директор на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" без право на възнаграждение в предприятието.
(3) Заместник-председателят и членовете на управителния съвет могат да са в трудови правоотношения с предприятието.
(4) Член на управителния съвет може да бъде лице:
1. български гражданин;
2. с висше образование;
3. което не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
4. което не е съпруг или роднина до трета степен включително по права или по съребрена линия на друг член на управителния съвет.
history Чл. 11. Членовете на управителния съвет имат равни права и задължения и носят отговорност за вредите, които са причинили виновно на предприятието.
history
Чл. 12. (1) Мандатът на заместник-председателя и на членовете на управителния съвет е 3 години.
(2) Мандатът може да бъде прекратен предсрочно:
1. по собствена молба;
2. при осъждане на лишаване от свобода с влязла в сила присъда за престъпление от общ характер;
3. при обективна невъзможност за изпълнение на задълженията за повече от 90 дни;
4. при смърт или поставяне под запрещение;
5. при съществено нарушаване или неизпълнение на задълженията.
history
Чл. 13. (1) Управителният съвет заседава най-малко веднъж месечно и се свиква от председателя по искане на изпълнителния директор или най-малко на трима от членовете му.
(2) Заседанието на управителния съвет е закрито. То е редовно, ако на него присъстват най-малко четирима от неговите членове.
(3) Решенията на управителния съвет се приемат с явно гласуване и с обикновено мнозинство от присъстващите.
(4) За заседанията на управителния съвет се водят протоколи, които се подписват от всички присъстващи членове на съвета.
history
Чл. 14. Управителният съвет:
1. определя основните насоки и осъществява общо ръководство и контрол на дейността на предприятието;
2. приема правила за работа на управителния съвет;
3. обсъжда и приема мерки, практически подходи и дейности за изпълнение на стопанската политика и развитие на предприятието;
4. приема вътрешни правила за организация на работната заплата;
5. предлага за приемане годишния финансов отчет на предприятието от министъра на правосъдието;
6. приема и предлага на министъра на правосъдието организационната структура на предприятието;
7. приема щатното разписание на длъжностите на предприятието;
8. предлага на министъра на правосъдието вземане на решения за разпореждане, бракуване или ликвидация на дълготрайни материални активи, за учредяване на вещни права и за отдаване под наем на недвижими имоти и движими вещи;
9. предлага на министъра на правосъдието разрешаване участието на предприятието в търговски и в граждански дружества;
10. взема решения за участие на предприятието в икономически сдружения във връзка с провеждането на търгове;
11. предлага на министъра на правосъдието предприемане на действия по реда на чл. 6 от Закона за държавната собственост;
12. упражнява правата по притежаваните от предприятието дялове или акции в търговски дружества;
13. взема решения за ползване на кредити и учредяване на ипотеки и залози, за придобиване на дълготрайни материални активи, както и за участие в проекти, които да бъдат финансирани по линия на предприсъединителните инструменти на Европейския съюз;
14. изпълнява други функции, свързани с управлението на предприятието, в съответствие с действащите нормативни актове;
15. обсъжда разчети и прогнози, свързани с дейността на производствените звена в затворите, за набиране на собствени приходи и за разходване на средствата;
16. обсъжда и приема проекти за развитие на производствената, финансовата и маркетинговата стратегия на предприятието и формирането на оборотен капитал;
17. извършва анализи на състоянието на производствените звена в затворите и прогнозира тенденциите в развитието им и изпълнението на стопанските задачи.
history Чл. 15. Председателят на управителния съвет, а в негово отсъствие - заместник-председателят, организира и ръководи заседанията на управителния съвет.
history Чл. 16. Председателят на управителния съвет осъществява взаимоотношенията на предприятието със структурите и дейностите на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" при Министерството на правосъдието и отговаря за изпълнението на задълженията на щатните служители в дирекцията, свързани с дейността на предприятието.
Раздел IV
Изпълнителен директор
history
Чл. 17. (1) Предприятието се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Изпълнителният директор на предприятието се назначава от министъра на правосъдието за срок 3 години без ограничение на броя на мандатите, за които едно лице може да заема тази длъжност, и сключва с него договор за управление на предприятието.
history
Чл. 18. (1) Изпълнителният директор:
1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на предприятието;
2. сключва и прекратява трудовите договори с работниците и служителите в предприятието;
3. представлява предприятието пред съдилищата, пред държавните органи и пред други лица в страната и в чужбина;
4. отчита се за своята дейност пред управителния съвет;
5. сключва договори, свързани с дейността на предприятието;
6. (доп. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) утвърждава длъжностните характеристики и щатното разписание след приемането му от управителния съвет;
7. командирова със заповед служителите и работниците от предприятието в страната и в чужбина;
8. представя на министъра на правосъдието ежегоден доклад за дейността и състоянието на предприятието;
9. осъществява сътрудничество с български и международни институции и организации по въпроси, свързани с дейността на предприятието;
10. организира, разпределя и координира изпълнението на общите задачи между членовете на управителния съвет;
11. организира обучението, квалификацията и преквалификацията на служителите и работниците в предприятието;
12. организира, ръководи и контролира и другите дейности, които подпомагат, съпътстват и/или допълват основния предмет на дейност на предприятието, както и социалната политика на предприятието;
13. организира разработването на вътрешните нормативни актове за дейността на предприятието съгласно действащото законодателство;
14. сключва договори за кредити, ипотеки и залози след решение на управителния съвет;
15. награждава и налага дисциплинарни наказания на служителите и работниците от предприятието;
16. предлага на управителния съвет решения за промени в структурата и състава на предприятието в зависимост от конкретните пазарни условия и промяната на публичните му задачи;
17. изпълнява и други функции, възложени му с нормативни актове.
(2) Изпълнителният директор може да делегира някои от правомощията си по ал. 1, т. 1, 2, 3, 5 и 7 на други лица от предприятието по решение на управителния съвет и по разпореждане на министъра на правосъдието.
(3) В своята управленска дейност изпълнителният директор се подпомага от администрация.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) При отсъствие на изпълнителния директор той се замества от лице, определено от него за всеки конкретен случай с писмена заповед, в която се посочва и обемът на правомощията за времето на заместване.
Глава трета
ДЕЙНОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО
history Чл. 19. Дейността на предприятието се осъществява в съответствие с изискванията на чл. 64а от Закона за изпълнение на наказанията, на правилника, както и на принципите на Търговския закон и гражданското право.
history Чл. 20. За изпълнение на отделни задачи и дейности предприятието се подпомага от щатни експерти на Министерството на правосъдието по разпореждане на министъра на правосъдието и може да привлича нещатни сътрудници.
history
Чл. 21. (1) Предприятието може да бъде изпълнител по договори за обществени поръчки. То може да изпълнява и да възлага обществени поръчки, свързани с отбраната и сигурността на страната, които са предмет на държавна тайна, или ако за тяхното изпълнение има изисквания за специални мерки за сигурност, както и при преодоляване на последици от кризи при условия и по ред, определени с акт на Министерския съвет.
(2) Предприятието възлага обществени поръчки в случаите, предвидени в Закона за обществените поръчки.
(3) Предприятието осъществява дейностите, свързани с упражняване на правото на труд от лишените от свобода, при спазване на изискванията на Закона за изпълнение на наказанията и трудовото законодателство.
Глава четвърта
СТРУКТУРА НА ПРЕДПРИЯТИЕТО
Раздел I
Общи положения
history
Чл. 22. Структурата на държавното предприятие е:
1. главно управление;
2. териториални поделения в затворите и поправителните домове.
Раздел II
Главно управление
history Чл. 23. Главното управление на Държавното предприятие "Фонд затворно дело" осъществява общото стопанско, организационно и административно управление чрез своите органи и администрацията.
history
Чл. 24. (1) Организационното и административното обслужване на предприятието се осъществява от администрация към изпълнителния директор, която:
1. организира, планира и осъществява подбора и квалификацията на служителите и работниците в предприятието;
2. систематизира и съхранява в съответствие с действащата нормативна уредба документите на кандидатите, на служителите и работниците, отнасящи се до трудовата и служебната им дейност; поддържа кадровата информационна система и картотеката с личните и кадровите дела на служителите и работниците в предприятието;
3. осъществява дейността, свързана с професионалната подготовка на служителите и работниците;
4. изготвя становища по направени предложения за промени в структурата и структурните звена на предприятието;
5. подготвя и оформя документите, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите правоотношения, заповедите за награждаване и налагане на дисциплинарни наказания и други подобни в съответствие с действащото законодателство;
6. разработва щатното разписание и длъжностните характеристики в предприятието;
7. разработва вътрешните правила за работната заплата в предприятието;
8. организира и извършва снабдяването, съхраняването, стопанисването и използването на стоково-материалните ценности;
9. организира управлението, стопанисването, поддържането и опазването на имуществото на предприятието, техническото обслужване и ремонта на сградния фонд;
10. организира деловодната обработка, архивирането и съхраняването на кореспонденцията и документацията;
11. организира, планира, ръководи и контролира изпълнението на задачите, възложени на изпълнителния директор;
12. подпомага изпълнителния директор на предприятието при осъществяването на неговите правомощия във финансово-счетоводната и икономическата дейност;
13. извършва и други дейности, възложени й от изпълнителния директор.
(2) Администрацията по ал. 1 се отчита за своята дейност пред изпълнителния директор и управителния съвет на предприятието.
(3) Щатният състав, длъжностите и възнагражденията на администрацията се определят от управителния съвет по предложение на изпълнителния директор.
history
Чл. 25. (1) Финансово-счетоводната дейност на главното управление на предприятието включва:
1. (изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) организиране, ръководене и контролиране на финансово-счетоводната дейност на Главното управление;
2. (изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) разработване на методологията и унифицирането на счетоводната отчетност на териториалните поделения на Държавно предприятие "Фонд затворно дело";
3. (отм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.)
4. изготвяне и представяне на министъра на правосъдието на годишни финансови отчети на предприятието;
5. (доп. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) съхраняване и ползване на счетоводния архив по реда на Закона за счетоводството;
6. организиране и извършване в установения срок на годишните инвентаризации и завеждането на материалните активи на предприятието;
7. регистриране и отчитане на постъпилите парични средства от продажбите на недвижимите имоти и движимите вещи - частна държавна собственост;
8. (доп. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) изготвяне на месечните ведомости за заплати на служителите и работниците на Главното управление;
9. (нова - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) изготвяне на месечни справки-декларации на предприятието по Закона за данък върху добавената стойност;
10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) извършване на данъчна регистрация на предприятието и разчитане с дължимите данъци, социалноосигурителни вноски, такси и други държавни вземания;
11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) други дейности, възложени му от органите на управление на предприятието, както и дейности по изпълнение на финансовото законодателство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) Непосредственият контрол по изпълнение на задълженията по ал. 1 се осъществява от изпълнителния директор.
history
Чл. 26. (1) Правното обслужване на предприятието включва:
1. оказване правна помощ на ръководството и поделенията с оглед законосъобразното изпълнение на техните функции;
2. осигуряване на процесуалното представителство по дела, по които предприятието и поделенията му са страни;
3. разработване проекти на договори и становища по тях, включително изготвени от поделенията, в това число актове по Кодекса на труда;
4. участие в разработването на вътрешни нормативни актове, свързани с дейността на предприятието, както и на актове, възложени за разработване на предприятието;
5. предприемане на необходимите правни действия за събиране вземанията на предприятието;
6. изпълнение и на други функции и дейности, възложени от изпълнителния директор и от управителния съвет на предприятието.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) Непосредственият контрол по изпълнението на задълженията по ал. 1 се осъществява от изпълнителния директор.
Раздел III
Териториални поделения
history
Чл. 27. (1) Териториални поделения на предприятието са затворите и поправителните домове, определени от министъра на правосъдието при условията на Закона за изпълнение на наказанията.
(2) Териториалните поделения на предприятието се ръководят и представляват от ръководител, който е началник на съответния затвор или поправителен дом.
history
Чл. 28. Териториалните поделения:
1. водят самостоятелно счетоводство;
2. откриват разплащателна сметка в банка;
3. разчитат се пряко или по ред, определен от главното управление на предприятието, с републиканския бюджет и с бюджета на Националния осигурителен институт;
4. имат печат на предприятието;
5. сключват договори след упълномощаване от изпълнителния директор;
6. (изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) задължително отчисляват и превеждат по сметката на Главното управление определените от управителния съвет финансови средства за издръжка на дейността;
7. осъществяват дейността на предприятието в района на съответното поделение.
history Чл. 29. Организационно-административното, стопанското и финансово-счетоводното обслужване на териториалните поделения се осъществяват от съответните структури на затворите и поправителните домове, утвърдени от министъра на правосъдието, под непосредствения контрол на съответния ръководител, който е и началник на затвора или на поправителния дом.
history
Чл. 30. (1) Ръководителят на териториалното поделение:
1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на поделението;
2. представлява поделението пред местните и държавните органи и пред трети лица в страната след упълномощаване от изпълнителния директор;
3. сключва договори, свързани с дейността на поделението, след упълномощаване от изпълнителния директор на предприятието;
4. осъществява взаимодействие с компетентните регионални и местни органи за изпълнението на основните задачи, възложени на поделението;
5. извършва разпореждане с движими вещи на поделението в съответствие с действащото законодателство след разрешение от изпълнителния директор на предприятието;
6. изпълнява и други функции, възложени му със заповед на изпълнителния директор на предприятието, съгласувано с главния директор на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията".
(2) При отсъствие на ръководителя на поделението той се замества от заместник-ръководител или служител, определен от него с писмена заповед след съгласуване с изпълнителния директор, в която се посочва и обемът на правомощията по време на отсъствието му.
(3) С решение на управителния съвет може да се разреши на изпълнителния директор назначаването на стопански мениджъри на предприятието в териториалните поделения за по-ефективно изпълнение на дейностите.
history
Чл. 31. (1) Поделенията организират:
1. маркетинга, оферирането, договарянето, контрола и оперативното ръководство на производствената дейност;
2. материално-техническото снабдяване;
3. механизацията и производствените бази;
4. счетоводно-икономическата дейност;
5. административното обслужване;
6. управлението на държавната собственост;
7. човешките ресурси;
8. изпълнението на публичните задачи.
(2) Функционалните задължения на поделенията и ръководителите на звената се утвърждават от изпълнителния директор.
(3) Непосредственият контрол по изпълнението на задълженията по ал. 2 се осъществява от главния директор на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията".
history
Чл. 32. (1) В изпълнение на функциите и поставените задачи структурните звена на предприятието изготвят планове, програми, становища, отчети, доклади, докладни записки, анализи, прогнози, оферти, инструкции, проекти на решения и отговори по конкретни въпроси.
(2) Изпълнителният директор на предприятието и ръководителите на поделенията в кръга на своите правомощия издават инструкции и заповеди.
history
Чл. 33. (1) Изпълнителният директор, ръководителите на поделенията и началниците на обслужващите звена ръководят, организират и контролират изпълнението на задачите в съответствие с определените в правилника функции, като се отчитат и носят отговорност за дейността си.
(2) Лицата, работещи по трудови правоотношения в предприятието, изпълняват възложените им задачи и носят отговорност пред прекия си ръководител за изпълнението на работата в съответствие с длъжностната си характеристика.
history
Чл. 34. (1) Документите, изпратени до държавното предприятие от държавни и местни органи, от юридически или физически лица, се завеждат в деловодството във входящ регистър, като се отбелязват датата и часът на получаването им.
(2) При получаване на документи се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
history
Чл. 35. (1) Служебната кореспонденция подлежи на насочване според адреса или съдържанието й.
(2) Изпълнителният директор и ръководителите на поделения разпределят служебните преписки с резолюция до съответните ръководители на управленски звена. Резолюцията съдържа указания със срок за изпълнение, дата и подпис.
(3) Разпределянето на служебните преписки за работа се извършва веднага след постъпването им в деловодството.
history Чл. 36. Достъпът до административните сгради на държавното предприятие на външни лица се разрешава по ред, установен от председателя на управителния съвет и съобразен с правилника за вътрешния трудов ред.
history Чл. 37. Правилникът за вътрешния трудов ред в предприятието се утвърждава от управителния съвет.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ЗАКОНА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ПЪТИЩАТА
history § 1. (Отм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.)
history § 2. Предприятието е правоприемник на активите, пасивите и другите права и задължения на фонд "Затворно дело" съгласно чл. 64а от Закона за изпълнение на наказанията.
history § 3. (Изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.) Предприятието е правоприемник на правата и задълженията по всички сключени договори, свързани с осъществяването на стопанската дейност на местата за лишаване от свобода.
history § 4. В срок до един месец от влизането в сила на правилника изпълнителният директор организира изготвянето на приключителен баланс на дейността на фонд "Затворно дело" и встъпителен баланс на правоприемника му Държавно предприятие "Фонд затворно дело".
history § 5. Правилникът се приема на основание чл. 64а, ал. 5 от Закона за изпълнение на наказанията.
history § 6. Изпълнението на правилника се възлага на министъра на правосъдието.