Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Правилници > УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ТРАНСПЛАНТАЦИЯ - ОТМ.
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ТРАНСПЛАНТАЦИЯ

ДВ. бр. 7 от 25.01.2013г.

Обн., ДВ, бр. 15 от 24 февруари 2004 г., изм., ДВ, бр. 11 от 2 февруари 2007 г., изм., ДВ, бр. 11 от 9 февруари 2010 г., изм., ДВ, бр. 5 от 14 януари 2011 г., изм., ДВ, бр. 59 от 2 август 2011 г., доп., ДВ, бр. 20 от 9 март 2012 г., изм. и доп., ДВ, бр. 22 от 16 март 2012 г., изм., ДВ, бр. 68 от 4 септември 2012 г., изм. и доп., ДВ, бр. 7 от 25 януари 2013 г.

 

Глава първа.
Общи положения

history Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа, съставът и числеността на персонала на Изпълнителната агенция по трансплантация към министъра на здравеопазването, наричана по-нататък "агенцията".

history Чл. 2. (Изм., ДВ, бр. 11 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) Агенцията е компетентен орган за управление, координация и контрол на трансплантацията в Република България.

history Чл. 3. Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София и е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на здравеопазването.

history Чл. 4. (1) Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства и приходи от собствена дейност.
(2) Приходите от собствена дейност се набират от:
1. предоставяне на информационни услуги в областта на трансплантацията, както и на експертни оценки, консултации и методическа помощ за обучението и квалификацията на лица, извършващи дейност в тази област;
2. разпространение на печатни издания - периодични издания, бюлетини, каталози, брошури, справочници и други издания в областта на донорството и трансплантацията;
3. участие в международни програми и проекти в областта на донорството и трансплантацията;
4. спонсорство и дарения;
5. други приходи, определени със закон или с акт на Министерския съвет.

history Чл. 6. (1) Изпълнителният директор е орган на изпълнителната власт за управление, координация и контрол на дейностите по трансплантация.
(2) Изпълнителният директор:
1. ръководи, координира и контролира осъществяването на цялостната дейност на агенцията, както и връзките й с други органи и организации;
2. представлява агенцията, организира международните й връзки и осъществява сътрудничество с публичните служби на други държави;
3. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
4. взема решения за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, свързани с дейността на агенцията, при условията и по реда на Закона за обществените поръчки;
5. изготвя и представя на министъра на здравеопазването ежегоден доклад за дейността на агенцията;
6. носи отговорност за управлението на бюджетните средства и за законосъобразното и целесъобразното им разходване;
7. определя и организира провеждането на информационната политика, като осигурява публичност и прозрачност на дейността на агенцията;
8. утвърждава структурата на административните звена в дирекциите, длъжностното разписание, вътрешните правила за работна заплата, както и стандартни процедури и инструкции за работата на агенцията;
9. назначава държавните служители в агенцията, изменя и прекратява служебните им правоотношения;
10. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
11. командирова работещите в агенцията;
12. ръководи разработването на концепции, планове и програми в областта на донорството и трансплантацията;
13. организира издаването на наръчници, указания и стандартни процедури в областта на донорството и трансплантацията;
14. участва в работни групи и представлява агенцията в международни организации, чиято дейност е свързана с донорство и трансплантация;
15. при необходимост създава комисии и други органи със съвещателен характер, които изготвят становища и мнения в областта на донорството и трансплантацията;
16. осъществява и други дейности по управлението на агенцията.
(3) (отм., ДВ, бр. 7 от 2013 г.)

Глава трета.
СТРУКТУРА И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I.
Общи правила

history Чл. 7. Агенцията е администрация, която подпомага изпълнителния директор при осъществяването на неговите правомощия и извършва дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица.

history Чл. 8. (1) (изм., ДВ, бр. 11 от 2010 г.) Агенцията е структурирана в обща и специализирана администрация и е организирана в 2 дирекции.
(2) (изм., ДВ, бр. 59 от 2011 г.) Общата численост на персонала в агенцията е 30 щатни бройки, разпределени съгласно приложението.

history Чл. 9. (1) Главният секретар осъществява административното ръководство на агенцията в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния директор на агенцията.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на агенцията за точното спазване на нормативните актове.

history Чл. 10. Главният секретар:
1. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
2. контролира и отговаря за работата с документите и за съхраняването им, както и за опазването на служебната тайна и на личните данни, обработвани в агенцията;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията и осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;
4. организира и контролира изпълнението на заповедите и разпорежданията на изпълнителния директор на агенцията;
5. организира и отговаря за стопанисването и управлението на ползваните недвижими имоти и движими вещи, предоставени на агенцията;
6. изготвя проекта на бюджет на агенцията в частта му относно средствата, необходими за административното осигуряване на дейността на агенцията;
7. следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите и материалните средства, предоставени на агенцията;
8. организира и ръководи информационното осигуряване и процеса на автоматизация на управлението на агенцията;
9. организира и ръководи процеса на взаимодействие и координация с органите на държавната и местната администрация;
10. изготвя ежегоден доклад за състоянието на административната дейност на агенцията;
11. изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор.

Раздел III.
Служител по сигурността на информацията

history Чл. 11. Изпълнителният директор на агенцията назначава служител по сигурността на информацията.

history Чл. 12. Служителят по сигурността на информацията е пряко подчинен на изпълнителния директор и изпълнява задачите, възложени му със Закона за защита на класифицираната информация и нормативните актове по прилагането му.

history Чл. 13. (изм., ДВ, бр. 5 от 2011 г.) Общата администрация е организирана в дирекция "Финансово-стопанска и административна дейност".

history Чл. 14. (изм., ДВ, бр. 5 от 2011 г.) Дирекция "Финансово-стопанска и административна дейност":
1. осигурява финансово-счетоводното обслужване, управлението и ползването на недвижими имоти и движими вещи, предоставени на агенцията;
2. оказва правна помощ на структурните звена на агенцията за законосъобразното изпълнение на техните функции;
3. изработва и дава становища по законосъобразността на проекти на нормативни и индивидуални административни актове и договори, по които агенцията е страна;
4. осъществява процесуално представителство пред съдилищата;
5. участва със свои представители в комисии за провеждане на конкурси по Закона за държавния служител и по Кодекса на труда и следи за законосъобразността на актовете, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите в агенцията;
6. поддържа служебните и трудовите досиета на служителите;
7. осигурява условия за провеждане на процедури по възлагане на обществени поръчки;
8. организира деловодната работа и архива в агенцията;
9. осигурява здравословни и безопасни условия на работа в агенцията;
10. следи за спазването на режима на допускане на външни лица в сградата на агенцията;
11. осъществява връзките с обществеността и информационната дейност на агенцията, като изготвя програма за представяне дейността на агенцията, организира и координира информационната и медийната политика на агенцията;
12. проучва и анализира общественото мнение във връзка с политиката на агенцията, анализира публикациите в средствата за масово осведомяване относно дейността й;
13. (изм., ДВ, бр. 11 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) организира публичните изяви на служителите на агенцията и координира дейността си с дирекция "Връзки с обществеността и протокол" на Министерството на здравеопазването, както и със звената за връзки с обществеността на другите министерства и ведомства;
14. изготвя проекти на програми за пребиваването на чуждестранни делегации и гости и осигурява изпълнението им;
15. контролира организирането, провеждането и протоколното осигуряване на официални и работни срещи, семинари, дискусии и кръгли маси в агенцията;
16. организира дейностите, свързани с промоция и популяризиране на донорството и трансплантацията в обществото.

history Чл. 15. (изм., ДВ, бр. 11 от 2010 г.) Специализираната администрация е организирана в дирекция "Регистри, информация, контрол и развитие на трансплантацията".

history Чл. 16. (изм., ДВ, бр. 11 от 2010 г.) Дирекция "Регистри, информация, контрол и развитие на трансплантацията":
1. поддържа публичния и служебния регистър на агенцията, като събира, обработва, анализира и съхранява информацията в регистрите в съответствие с действащите нормативни актове;
2. осигурява защита на личните данни, включени в служебния регистър на агенцията;
3. осигурява достъп до публичния регистър при условията и по реда на Закона за достъп до обществената информация;
4. осигурява достъп на гражданите до служебния регистър в случаите по чл. 39, ал. 4 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки;
5. организира дейността по осигуряване на непрекъснат достъп на оторизирани лица до служебния регистър на лицата, които са изразили несъгласие за вземане на органи, тъкани и клетки след смъртта;
6. осигурява възможност за проследяване от донора до реципиента на всички органи, тъкани и клетки и влизащите в контакт с тях материали и продукти, които се осигуряват, обработват, преработват, съхраняват или предоставят на територията на Република България;
7. осигурява възможност за проследяване от донора до реципиента на човешките яйцеклетки, сперматозоиди и зиготи, предназначени за асистирана репродукция, и влизащите в контакт с тях материали и продукти, които се осигуряват, обработват, преработват, съхраняват или предоставят на територията на Република България;
8. организира разпределянето на осигурените за трансплантация органи в съответствие с действащите нормативни актове и медицински стандарти;
9. подготвя проекти на медицински стандарти за трансплантация на органи, тъкани и клетки и за подбор на донори и реципиенти;
10. организира дейностите по внос и износ на органи, тъкани и клетки;
11. осъществява контрол върху разпределянето на тъканите и клетките;
12. контролира, координира и анализира дейността на лечебните заведения по осигуряване и трансплантация на органи, което задължително включва и анализ на получената от лечебните заведения информация за резултатите от извършените трансплантации;
13. (нова, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) проверява предоставената документация от лечебните заведения, извършили трансплантация, за съответствие на заявените разходи с извършените дейности, видовете и количеството на използваните лекарствени продукти по реда на наредбата по чл. 16, ал. 5 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки;
14. (предишна т. 13, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) прави мотивирани предложения до изпълнителния директор за издаване и промяна на удостоверения по чл. 40, ал. 1, т. 11 и чл. 47, т. 12 от Закона за лечебните заведения;
15. (предишна т. 14, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) контролира, координира и анализира дейността на лечебните заведения по експертиза, вземане, изследване, обработка, преработка, съхраняване, транспортиране и разпределяне на тъкани и клетки и прави мотивирани предложения до изпълнителния директор за издаване, промяна или отнемане на разрешения по чл. 51а от Закона за лечебните заведения;
16. (предишна т. 15, доп., ДВ, бр. 5 от 2011 г.) контролира дейностите по осигуряване на качество и безопасност на органите, тъканите и клетките, предназначени за трансплантация;
17. (предишна т. 16, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) контролира дейностите по вземане, поставяне, експертиза, обработка, етикетиране и съхраняване на човешките яйцеклетки, сперматозоиди и зиготи, предназначени за асистираната репродукция, и по осигуряване на тяхното качество и безопасност;
18. (предишна т. 17, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) следи за съответствието на договорите по чл. 17 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки със закона и изготвя мотивирани предложения до изпълнителния директор за одобряването и регистрацията им;
19. (предишна т. 18, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) участва в разработването и изпълнението на национални стратегии и програми, международни проекти, анализи и прогнози в областта на донорството и трансплантацията;
20. (предишна т. 19, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) организира дейности, свързани с повишаването на професионалната квалификация на координаторите по донорство, на лицата по чл. 15г ЗТОТК и на специалистите от областта на донорството и трансплантацията;
21. (предишна т. 20, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) следи промените в законодателството на Европейските общности в областта на донорството и трансплантацията и прави предложения до изпълнителния директор за хармонизиране на българското законодателство с европейското право в областта на донорството и трансплантацията;
22. (предишна т. 21, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) подпомага осъществяването на връзки с обществеността в разработването на национални кампании и програми за обществена промоция на донорството и трансплантацията;
23. (предишна т. 22, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) подготвя на всеки 3 години отчет до Европейската комисия относно извършените в Република България дейности по популяризиране и насърчаване на доброволното и безвъзмездното даряване на тъкани и клетки;
24. (предишна т. 23, ДВ, бр. 5 от 2011 г.) подготвя на всеки 3 години доклад до Европейската комисия относно извършваните дейности по осигуряване на качество и безопасност при експертизата, вземането, обработката, преработката, етикетирането, съхраняването, присаждането, контрола и проведените инспекции.

history Чл. 17. (отм., ДВ, бр. 11 от 2010 г.)

Раздел VI.
Организация на работа в агенцията

history Чл. 18. (1) (изм., ДВ, бр. 22 от 2012 г.) Работното време на работещите в агенцията е 8 часа дневно в работните дни на седмицата с обедна почивка 30 минути между 12,00 и 14,00 ч. Отработването на часовете може да се осъществи от 7,30 до 18,30 ч. с период на задължително присъствие от 10,00 до 16,00 ч.
(2) (нова, ДВ, бр. 22 от 2012 г.) Изпълнителният директор със заповед създава организация за въвеждане на работното време с променливи граници и за отчитане работното време на служителите.
(3) (изм., ДВ, бр. 11 от 2010 г., предишна ал. 2, ДВ, бр. 22 от 2012 г.) Изпълнителният директор със заповед определя организацията на работа, както и екипите на разположение извън работното време по ал. 1.

history Чл. 19. (изм., ДВ, бр. 11 от 2010 г.) Изпълнителният директор със заповед определя приемното време за граждани.

history Чл. 20. (1) (изм., ДВ, бр. 5 от 2011 г.) Документите, изпратени до агенцията от държавни органи, от юридически лица или от физически лица, се завеждат в дирекция "Финансово-стопанска и административна дейност" във входящ регистър, като се отбелязват датата и часът на получаването.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
(3) Редът за образуване и движение на служебните преписки се определя с вътрешни правила, изработени от главния секретар и утвърдени от изпълнителния директор.

history Чл. 21. (1) Дейността на администрацията на агенцията се осъществява от държавни служители и от служители по трудово правоотношение.
(2) Държавните служители и служителите по трудово правоотношение осъществяват своята дейност въз основа на длъжностни характеристики, утвърдени от изпълнителния директор.
(3) Служителите в администрацията при встъпването си в длъжност подписват декларация за съхраняване и неразпространяване на информация, представляваща служебна тайна или лични данни.
(4) Работното време на служителите в администрацията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.

history Чл. 22. Конкурсните процедури за назначаване на държавни служители се организират съгласно общите правила и условията за назначаване на служителите на агенцията, приети в съответствие със Закона за държавния служител.

history Чл. 23. За изпълнение на определени задачи, свързани с дейността на агенцията, могат да се привличат нещатни сътрудници в качеството им на експерти.

history Чл. 24. (1) (изм., ДВ, бр. 68 от 2012 г.) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите в администрацията на агенцията могат да бъдат награждавани с отличия.
(2) (отм., ДВ, бр. 68 от 2012 г.)
(3) Награждаването на служителите в администрацията се извършва със заповед на изпълнителния директор.

Раздел VII.
Предложения и сигнали (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.)

history Чл. 25. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) (1) Предложенията и сигналите могат да бъдат писмени или устни, да бъдат подадени лично или чрез упълномощен представител.
(2) Устни предложения и сигнали могат да се правят на телефон, обявен на видно място в агенцията, и в приемното време на агенцията.

history Чл. 26. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) (1) Предложенията и сигналите се завеждат в регистър, като се отбелязва видът, в който те са подадени.
(2) Регистърът се води от дирекция "Финансово-стопанска и административна дейност".

history Чл. 27. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) Решение по предложението или сигнала се взема от директора на агенцията.

history Чл. 28. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) (1) Разглеждането на предложенията се възлага на комисия, определена със заповед на директора на агенцията.
(2) В 7-дневен срок от възлагането комисията извършва проверка за допустимост.
(3) Когато се установи, че предложението е допустимо, се преценява основателността му.
(4) За изясняване на случая може да се изисква от подателя на предложението да предостави необходими документи, сведения или обяснения.
(5) Когато случаят е изяснен от фактическа и правна страна, комисията подготвя становище до директора с предложение за решение.

history Чл. 29. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) (1) Решението се постановява от директора в сроковете, определени в чл. 118, ал. 1 и 2 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), и трябва да съдържа данни за подателя, естеството на предложението, фактическата обстановка по случая, решение на случая и мотивите за това.
(2) За решението се уведомява подателят на предложението и всяко трето лице, чиито права или законни интереси могат да бъдат засегнати от решението, в срока по чл. 118, ал. 1 АПК.

history Чл. 30. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) Разглеждането на сигнала се възлага на комисия, определена от директора на агенцията, и се извършва по реда на чл. 28, ал. 2 - 5.

history Чл. 31. (нов, ДВ, бр. 20 от 2012 г., в сила от 09.03.2012 г.) Решението се постановява от директора в сроковете по чл. 121 АПК и се съобщава на подателя на сигнала и на лицата, чиито права или законни интереси се засягат, в сроковете по чл. 123, ал. 1 АПК.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

history Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 11, ал. 3 от Закона за трансплантация на органи, тъкани и клетки и чл. 55 от Закона за администрацията.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 13 ОТ 22 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ (ОБН., ДВ, БР. 11 ОТ 2007 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2007 Г.)

history § 3. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2007 г.

history КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 3 ОТ 7 ЯНУАРИ 2011 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ТРАНСПЛАНТАЦИЯ
(ОБН., ДВ, БР. 5 ОТ 2011 г.)

history § 2. Навсякъде в правилника думите "Административноправно и стопанско обслужване" се заменят с "Финансово-стопанска и административна дейност".

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 52 ОТ 2 МАРТ 2012 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ (ОБН., ДВ, БР. 20 ОТ 2012 г., В СИЛА ОТ 09.03.2012 г.)

history § 3. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на § 1, т. 7, която влиза в сила от 15 март 2012 г.

history Приложение към чл. 8, ал. 2

history (изм., ДВ, бр. 11 от 2010 г., изм., ДВ, бр. 5 от 2011 г., изм., ДВ, бр. 59 от 2011 г., изм. и доп., ДВ, бр. 7 от 2013 г.)

history

Численост на персонала на Изпълнителната агенция по трансплантация - 30 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
(нов - ДВ, бр. 7 от 2013 г.) Заместник изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на информацията 1
Обща администрация 6
дирекция "Финансово-стопанска и административна дейност" 6
(изм. - ДВ, бр. 7 от 2013 г.) Специализирана администрация 20
(изм. - ДВ, бр. 7 от 2013 г.) дирекция "Регистри, информация, контрол и развитие на трансплантацията" 20


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...