ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
ДВ. бр. 64 от 05.08.2005г.
Обн., ДВ, бр. 105 от 2 декември 1999 г., изм. ДВ, бр. 40 от 16 май 2000г., изм. ДВ, бр. 8 от 26 януари 2001 г., изм. ДВ. бр.15 от 16 февруари 2001 г., изм. ДВ. бр.16 от 20 февруари 2001 г., изм. ДВ, бр. 17 от 23 февруари 2001 г., изм., ДВ, бр. 77 от 4 септември 2001 г., изм. ДВ. бр. 89 от 16 октомври 2001 г., изм. ДВ, бр. 74 от 30 юли 2002 г., изм. ДВ, бр. 118 от 20 декември 2002 г., изм. ДВ, бр. 2 от 9 януари 2004 г., изм. ДВ, бр. 1 от 4 януари 2005 г., изм. ДВ, бр. 3 от 11 януари 2005 г., изм., ДВ, бр.32 от 12 април 2005 г., ДВ, бр. 47 от 7 юни 2005 г. , изм. ДВ. бр. 64 от 5 август 2005 г.
Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
history Чл. 1. С правилника се определят организацията, редът на дейност, функциите и числеността на персонала на Министерството на здравеопазването, наричано по-нататък "министерството", и на неговите организационни структури и административни звена.
history
Чл. 2. (1) Министерството на здравеопазването е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София, пл. "Света Неделя" № 5.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) Министерството на здравеопазването е организирано в дирекции, които подпомагат министъра на здравеопазването при осъществяване на правомощията му, осигуряват технически дейността му и извършват дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица.
Глава втора
ПРАВОМОЩИЯ НА МИНИСТЪРА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
Раздел I.
Общи положения
history
Чл. 3. (1) Министърът на здравеопазването, наричан по-нататък "министъра", е централен едноличен орган на изпълнителната власт.
(2) Министърът ръководи и представлява Министерството на здравеопазването.
history
Чл. 4. (1) При осъществяването на политическата програма на правителството, при разработването на проекти на нормативни актове и при изпълнението на правомощията си министърът се подпомага от трима заместник-министри.
(2) Министърът делегира със заповед правомощия на заместник-министрите и определя техните функции.
(3) Функциите на министъра в негово отсъствие от страната или когато ползва законоустановен отпуск се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай заместник-министър.
Глава втора.
ПРАВОМОЩИЯ НА МИНИСТЪРА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
Раздел I.
Общи положения
history
Чл. 3. (1) Министърът на здравеопазването, наричан по-нататък "министъра", е централен едноличен орган на изпълнителната власт.
(2) Министърът ръководи и представлява Министерството на здравеопазването.
history
Чл. 4. (1) При осъществяването на политическата програма на правителството, при разработването на проекти на нормативни актове и при изпълнението на правомощията си министърът се подпомага от трима заместник-министри.
(2) Министърът делегира със заповед правомощия на заместник-министрите и определя техните функции.
(3) Функциите на министъра в негово отсъствие от страната или когато ползва законоустановен отпуск се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай заместник-министър.
Раздел II
Правомощия на министъра
history
Чл. 5. Министърът:
1. провежда държавната политика в областта на здравеопазването;
2. отговаря за цялостната дейност на министерството;
3. внася в Министерския съвет проекти на нормативни актове в областта на здравеопазването;
4. дава становища по законопроекти и по проекти на подзаконови нормативни актове, изготвени от други централни органи на изпълнителната власт;
5. координира дейността на министерството с дейността на другите министерства и ведомства, с Националната здравноосигурителна каса и с ръководствата на Българския лекарски съюз, Съюза на стоматолозите в България и Съюза на фармацевтите в България;
6. участва в подготовката и сключването на международни двустранни и многостранни договори в областта на здравеопазването и координира действията по изпълнението им;
7. организира и контролира провеждането на държавния здравен и противоепидемиологичен контрол;
8. дава предложения и становища по хармонизирането на законодателството на Република България в областта на здравеопазването с международните правни норми;
9. отговаря за разработването на военновременния план и на плана за привеждане от мирно на военно положение на системата на здравеопазването, както и за участието на здравната мрежа при стихийни бедствия и аварии;
10. (предишна т. 11, доп. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) издава и отнема разрешения за осъществяване на лечебна дейност от заведенията за болнична помощ, диспансерите, домовете за медико-социални грижи и диализните центрове;
11. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) извършва предвидените в нормативните актове действия във връзка със създаването, преобразуването и прекратяването на здравни и лечебни заведения и дава разрешение за създаване и прекратяване на общински лечебни заведения;
12. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., предишна т.
13. (изм. - ДВ, бр. 118 от 2002 г., предишна т. 14 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) ръководи и контролира дейностите по промоция на здравето и интегрираната профилактика на болестите;
14. (нова - ДВ, бр. 118 от 2002 г., предишна т. 15 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) утвърждава медицински стандарти за качество на оказваната медицинска помощ.
history Чл. 6. При осъществяване на своите правомощия министърът издава правилници, наредби, инструкции и заповеди.
history Чл. 7. Министърът отговаря за дейността си пред Народното събрание в рамките на процедурата за парламентарен контрол.
history Чл. 8. Министърът участва в работата на Министерския съвет и носи отговорност пред него.
history
Чл. 9. Министърът провежда информационната политика и осигурява информация на обществеността за дейността на министерството чрез предоставяне на редовна и изчерпателна информация на средствата за масово осведомяване и на дирекция "Информация и връзки с обществеността" на Администрацията на Министерския съвет.
Раздел III.Политически кабинет
history
Чл. 10. (1) Политическият кабинет е организационна структура със съвещателни и информационно-аналитични функции, която подпомага министъра при осъществяване на неговите правомощия.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) В политическия кабинет се включват заместник-министрите, началникът на кабинета, парламентарният секретар и директорът на дирекция "Протокол и връзки с обществеността".
(3) (Изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) Началникът на кабинета, парламентарният секретар и директорът на дирекция "Протокол и връзки с обществеността" се назначават от министъра и са на негово пряко подчинение.
history
Чл. 11. Политическият кабинет:
1. осъществява обмен на информация с политическите кабинети на министър-председателя и на другите членове на кабинета;
2. определя основните насоки в дейността на министерството при провеждане на правителствената политика в областта на здравеопазването;
3. предоставя информация за дейността на министерството и осъществява връзките на министъра с обществеността.
history
Чл. 12. (1) Политическият кабинет осъществява дейността си на редовни ежеседмични заседания, председателствани от министъра.
(2) При необходимост министърът свиква извънредни заседания на политическия кабинет.
history
Чл. 13. Началникът на кабинета:
1. организира програмата на министъра и срещите му с външни посетители;
2. изготвя дневния ред на заседанията на политическия кабинет и организира работата му;
3. осъществява контрол върху дейността на експертните и техническите сътрудници към политическия кабинет;
4. съхранява информация за сроковете за изпълнение на всички разпределени от министъра задачи и изисква сведения от заместник-министрите и главния секретар 24 часа преди да изтече съответният срок;
5. уведомява ежедневно министъра за сроковете за изпълнение на задачите.
history
Чл. 14. Парламентарният секретар:
1. осъществява връзките на министъра с Народното събрание, с народните представители и с политическите партии;
2. предоставя на Народното събрание информация за проекти на нормативни актове, изготвяни в министерството;
3. информира министъра и началника на кабинета за разглеждането в Народното събрание на актове, свързани със здравеопазването.
history
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) Директорът на дирекция "Протокол и връзки с обществеността":
1. разработва проект за медийна политика на министъра и на неговите сътрудници;
2. организира пресконференции;
3. подготвя статии и интервюта, свързани с обществените ангажименти на министъра;
4. осигурява отразяването на срещи и прояви на министъра с обществен отзвук;
5. представя политиката на министъра пред различни институции;
6. възлага социологически проучвания и анализи;
. организира ежедневното представяне на прегледа на централния печат;
8. подготвя проекти на съобщения до средствата за масово осведомяване за всеки проект на закон или подзаконов нормативен акт на Министерския съвет;
9. (нова - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) участва в организирането на посещенията на министъра и на неговите заместници в чужбина и отразяването им от медиите;
10. (нова - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) организира и координира дейността на служителите в дирекцията;
11. (нова - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) организира архива на медийните изяви на министъра и членовете на политическия кабинет.
Раздел IV.
Взаимодействие с другите държавни органи
history Чл. 16. Министърът осъществява своите правомощия във взаимодействие с останалите министри и с другите органи на изпълнителната власт с цел провеждане на единната държавна политика.
Глава трета
ГЛАВЕН ДЪРЖАВЕН ЗДРАВЕН ИНСПЕКТОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
history
Чл. 16а. (1) Главният държавен здравен инспектор е орган на държавния здравен контрол на територията на страната.
(2) Главният държавен здравен инспектор организира и ръководи на национално ниво:
1. държавния здравен контрол;
2. дейностите по промоция на здраве и интегрирана профилактика на болестите;
3. контрола върху заразните болести;
4. мерките по защита на населението от въздействието на йонизиращи лъчения;
5. профилактичните и противоепидемичните дейности при бедствия, аварии и катастрофи.
(3) Главният държавен здравен инспектор:
1. организира и ръководи дейността на регионалните инспекции за опазване и контрол на общественото здраве;
2. организира и ръководи дейността на Националния център по радиобиология и радиационна защита по държавния здравен контрол за спазване на изискванията за защита на лицата от въздействието на йонизиращи лъчения;
3. осъществява методическо ръководство и контрол на звената по ведомствен здравен контрол към Министерството на отбраната и Министерството на вътрешните работи.
history
Чл. 16б. (1) Главният държавен здравен инспектор заема длъжността по трудово правоотношение и се назначава от министър-председателя по предложение на министъра на здравеопазването.
(2) Правомощията на главния държавен здравен инспектор в негово отсъствие от страната или когато ползва законоустановен отпуск, се изпълняват за всеки конкретен случай от определен от министъра на здравеопазването с писмена заповед служител от администрацията на министерството.
(3) Дейността на главния държавен здравен инспектор се подпомага от администрацията на министерството.
history
Чл. 16в. При осъществяване на своите правомощия главният държавен здравен инспектор издава индивидуални административни актове.
Глава четвърта
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА МИНИСТЕРСТВОТО
Раздел I
Общи положения
history
Чл. 17. (1) (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Министерството на здравеопазването е структурирано в 14 дирекции, инспекторат и звено "Сигурност на информацията".
(2) (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 8 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 118 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Общата численост на персонала в организационните структури и административните звена в министерството е 290 щатни бройки.(3) Числеността на отделните организационни структури и административни звена в министерството е посочена в приложение № 1.(4) (Нова - ДВ, бр. 8 от 2001 г.) В числеността на персонала на Министерството на здравеопазването се включва и секретариатът на Националния съвет по наркотичните вещества.(5) (Нова - ДВ, бр. 74 от 2002 г.) За началник на отдел "Обща канцелария" може да бъде назначавано лице с висше образование по специалността "Право".
history Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г.) Министърът на здравеопазването определя структурата на административните звена, създава със заповед отдели и сектори към дирекциите и утвърждава щатното разписание по предложение на ръководителите на съответните звена.
history Чл. 19. (1) Главният секретар осъществява административното ръководство в изпълнение на законните разпореждания на министъра.(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията съобразно изискванията на .(3) Главният секретар:1. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на министерството;2. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в министерството;3. осъществява общия контрол за изпълнението на възложените задачи;4. контролира и отговаря за работата с документите, съхраняването им и опазването на служебната тайна;5. изпълнява и други задачи, възложени му от министъра.
history
Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 77 от 2001 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.)Инспекторатът осъществява контрол върху дейността на министерството, Изпълнителната агенция по лекарствата, второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на здравеопазването, здравните и лечебните заведения, с изключение на тези към Министерския съвет, Министерството на отбраната, Министерството на вътрешните работи, Министерството на правосъдието и Министерството на транспорта и съобщенията, като извършва планови и тематични проверки по заповед на министъра.
(2) (Нова - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Инспекторатът дава становища по жалби, сигнали и предложения.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) Инспекторатът анализира причините и условията за констатираните нарушения и предлага мерки за отстраняването им.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Инспекторатът осъществява контрол относно спазването на предписанията на компетентните органи при извършени проверки и вътрешни одити.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) Инспекторатът е на пряко подчинение на министъра.
Раздел IIIа
Звено "Сигурност на информацията" (Изм. - ДВ, бр. 47 от 2005 г.)
history
Чл. 20а. (1) Звено "Сигурност на информацията" изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи, включително като:
1. следи за спазване изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и на международните договори във връзка със защитата на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на министерството чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване съгласно чл.47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
6. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в министерството;
7. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
8. организира и провежда обучението на служителите в министерството в областта на защитата на класифицираната информация;
9. осъществява методическо ръководство на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и организационните единици в министерството по спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
10. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.
(2) Звено "Сигурност на информацията" води регистър за класифицираната информация и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицирана информация.
(3) Звено "Сигурност на информацията" се ръководи от служителя по сигурността на информацията, който е на пряко подчинение на министъра.
Раздел IV
Обща администрация
history Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 118 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Общата администрация е организирана във:1. дирекция "Адми
history
Чл. 23а. (Нов - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Дирекция " Управление при кризи и отбранително-мобилизационна подготовка":
1. организира, планира и ръководи дейностите по привеждане на министерството, второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и държавните лечебни заведения в готовност за работа при кризи от военен и невоенен характер;
2. оказва методическа помощ при разработването и провеждането на мероприятията по поддържане на плановете за работа в системата на здравеопазването при кризи;
3. организира дейностите по определяне и планиране на запасите, необходими на здравеопазването за работа при кризи;
4. организира осигуряването на здравеопазването с кадрови потенциал за работа в условия на кризи;
5. разработва план за привеждане на министерството от мирно на военно положение, военновременен план и план за разсредоточаване и евакуация;
6. провежда мероприятия за осигуряване изпълнението на военновременните планове;
7. организира денонощно дежурство за поддържане готовността на администрацията на министерството и оповестяването му при привеждане на страната от мирно на военно положение, при стихийни бедствия и аварии;
8. възлага и контролира разработването на номенклатури и таблици на звената от военновременната здравна мрежа и отговаря за изграждането и поддържането на системата от пунктове за управление на администрацията на министерството;
9. организира подготовката на ръководния състав, тренировките и ученията по военновременния план и подпомага ръководството при въвеждането му в действие;
10. контролира изпълнението на задачите по подготовката за работа във военно време;
11. участва в организирането и поддържането на съвместимостта на структурите от здравната мрежа на страната с тези на НАТО и Европейския съюз.
history
Чл. 23б. (Нов - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Дирекция "Информационни системи":
1. изгражда, поддържа и организира дейността по използване на информационните фондове на министерството, съдържащи икономическа, статистическа, вътрешноведомствена и научно-техническа информация;
2. организира и поддържа автоматизираната информационна инфраструктура на министерството - локални мрежи, комуникационно оборудване, компютърна техника;
3. разработва и предлага принципи за информационно управление и система за достъп до информация;
4. организира внедряването на нови информационни и комуникационни технологии в министерството;
5. участва в изготвянето на проекти за обработка на информацията за нуждите на министерството;
6. планира и организира изпълнението на информационните проекти;
7. съгласува и осъществява автоматизирания обмен на данни с национални и ведомствени информационни системи и интеграцията в единната комуникационна инфраструктура на администрацията;
8. координира процесите по изграждане на информационните системи и разработването на стандарти в министерството с аналогични проекти в държавната администрация;
9. прави предложения във връзка със стратегиите и приоритетите за информационно осигуряване на министерството и на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити.
history
Чл. 24. Специализираната администрация е организирана във:
1. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) дирекция "Медицински дейности и лекарствоснабдяване";
2. (изм. - ДВ, бр. 1 от 2005 г., в сила от 01.02.2005 г.) дирекция "Опазване и контрол на общественото здраве";
3. (изм. - ДВ, бр. 15 от 2001 г.) дирекция "Правна";
4. дирекция "Международно сътрудничество и европейска интеграция";
5. дирекция "Управление на финансовите ресурси";
6. (изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) дирекция "Национална здравна политика";
7. (изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) дирекция "Специализиран медицински надзор";
8. (нова - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г.) дирекция "Управление и преструктуриране на собствеността";
9. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) дирекция "Национална служба по наркотичните вещества".
history
Чл. 25. (Предишен текст на ал. 1, изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2005 г., в сила от 01.01.2005 г.) Дирекция "Медицински дейности и лекарствоснабдяване":
1. упражнява методическо ръководство и контрол върху медицинската дейност на лечебните заведения;
2. организира акредитацията на лечебните заведения;
3. ръководи и координира работата на центровете за спешна медицинска помощ, центровете за трансфузионна хематология, лечебните заведения за стационарна психиатрична помощ и държавните домове за медико-социални грижи, в които се осъществяват медицинско наблюдение и специфични грижи за деца;
4. съвместно с регионалните центрове по здравеопазване разработва способи за осигуряване на медицинска помощ за гражданското население във военно време и при бедствено положение;
5. ръководи, координира и контролира изпълнението на националните програми по социалнозначими заболявания;
6. организира, координира и контролира дейността по осигуряване, подобряване и устойчиво развитие на качеството на медицинската помощ;
7. организира и контролира дейността по спазването на стандартите за качество на оказваната медицинска помощ от лечебните заведения;
8. разработва и предлага проекти на административни актове, свързани с лечебно-профилактичната дейност;
9. осъществява методическо ръководство на дейността на Националната експертна лекарска комисия;
10. ръководи, координира и контролира дейността на метролозите към регионалните центрове по здравеопазване и осъществява методическо ръководство по въпросите, свързани с осигуряването на единството, проследимостта и точността на измерванията в областта на здравеопазването;
11. организира дейността по издаване и отнемане на разрешения за осъществяване на дейност от лечебните заведения за болнична помощ, диспансерите, домовете за медико-социални грижи и диализните центрове;
12. води регистър на лечебните заведения, получили разрешение за лечебна дейност;
13. организира, координира и контролира дейността по осигуряване, подобряване и развитие на спешната медицинска помощ в Република България;
14. разработва и предлага проекти на административни актове, свързани със спешната медицинска помощ в Република България;
15. анализира честотата и структурата на заболеваемостта на населението, свързани с необходимостта от оказване на спешна медицинска помощ в Република България;
16. планира, организира, контролира и осъществява кадровата политика в системата на спешната медицинска помощ;
17. съвместно с други структури участва в разработването на планове за оказване на спешна медицинска помощ при екстремни обстоятелства, свързани с бедствия, аварии и катастрофи;
18. упражнява методическо ръководство и контрол върху дейностите, свързани с осъществяване на спешна медицинска помощ;
19. ръководи, координира и контролира работата на центровете за спешна медицинска помощ и участва в оперативното ръководство на центровете за спешна медицинска помощ при екстремни обстоятелства:
20. организира, координира и контролира функционирането на комуникационно-информационната система за спешна медицинска помощ в Република България;
21. участва в планирането и осигуряването на центровете за спешна медицинска помощ със санитарни автомобили и апаратура;
22. участва в дейностите по координиране и контролиране изпълнението на застрахователните договори и извършването на извънредни ремонти при настъпили щети вследствие на пътни и други извънредни произшествия;
23. организира дейностите по издаване и промяна на издадените разрешения за търговия на едро с лекарства;
24. организира издаването на разрешения за откриване, промени или закриване на аптеки;
25. организира дейността по водене на регистрите за търговия на едро с лекарства, за откриване на аптеки и за пределните цени на лекарствата;
26. координира и контролира осигуряването на лекарства за лечебните заведения в страната, като:а) изготвя предложения до министъра относно сключване на договори за необходимите количества скъпоструващи лекарства, заплащани от републиканския бюджет;б) разпределя и контролира изпълнението на доставките до крайните потребители на скъпоструващите лекарства, заплащани от републиканския бюджет;в) съгласува финансирането на лекарствоснабдяването съгласно съответните заявки-разпределения;г) упражнява методическо ръководство и контрол върху лекарствоснабдяването и употребата на лекарства от държавните лечебни заведения и крайните получатели на скъпоструващи лекарства, заплащани от републиканския бюджет;
27. подпомага дейността на Комисията по цените на лекарствата към Министерството на здравеопазването;
28. организира, ръководи и контролира дейността на Комисията за лечение в чужбина;
29. участва в определянето на грантовете по национални програми, отнасящи се до дяловото участие в разпределението на ресурса, на принципа на възможностите за изпълнение;
30. организира и контролира ликвидацията на непреобразуваните публични здравни заведения;
31. организира и подпомага дейността по изработване и ежегодно актуализиране на позитивния лекарствен списък.
history
Чл. 26. Дирекция "Опазване и контрол на общественото здраве":
1. разработва проекти на нормативни актове в областта на държавния здравен, включително радиационен, контрол, надзора на заразните болести, профилактиката и контрола на ХИВ/СПИН и полово предаваните болести (ППБ) и опазването на общественото здраве;
2. разработва здравни изисквания и норми:
а) за обектите с обществено предназначение;
б) за продуктите и стоките със значение за здравето на човека;
в) към дейностите със значение за здравето на човека;
г) към лицата, работещи в определени обекти с обществено предназначение;
д) за максимално допустими нива на факторите на жизнената среда;
3. изготвя становища по законопроекти, проекти на подзаконови нормативни актове и други проекти за административни актове и документи, изготвени от други централни и местни органи на изпълнителната власт;
4. работи по хармонизацията на националното законодателство с европейското право в области, свързани с опазването на общественото здраве и безопасността на храните;
5. разработва всяка година указания за планиране на дейността по държавния здравен контрол, включително по контрола върху безопасността на храните и надзора на заразните болести, планира и ръководи здравния контрол върху дейностите с опасни отпадъци и контрола върху химичните вещества в съответствие със законодателството в тази област;
6. изпълнява контролни функции по отношение на дейности, извършвани от физически и юридически лица, и обработва постъпила документация и подготвя разрешителни в случаите, предвидени в закон;
7. координира на национално равнище дейностите по профилактиката и контрола на заразните болести, анализира епидемичната обстановка в страната и изготвя анализи, оценки и прогнози, свързани с надзора на заразните болести;
8. организира провеждането на граничен здравен контрол за предпазване от внасяне и разпространение на особено опасни инфекции;
9. разработва и предлага специфични противоепидемични мерки при възникване на извънредна епидемична обстановка и при използване на биологични агенти за нанасяне на вреда;
10. координира изпълнението, отчитането и оценката на дейностите, свързани с профилактиката на СПИН и ППБ, административно обслужва дейността на Националния комитет по профилактика на СПИН и ППБ към Министерския съвет;
11. разработва и координира изпълнението на проекти и програми по проблемите на СПИН и ППБ;
12. планира, организира и контролира извършването на оценка на влиянието на факторите на жизнената среда върху здравето на населението, организира и ръководи Националната система за анализ, оценка и контрол на шума в урбанизираните територии и обществените сгради, както и тези за замърсители в храните и питейните води;
13. разработва и предлага мерки за предотвратяване на вредните последици от рисковите фактори на жизнената среда върху здравето на човека и контролира изпълнението им;
14. определя районите в страната с повишен здравен риск и ги предлага на министъра за утвърждаване от Министерския съвет;
15. предлага и ръководи изпълнението на програми за организиране на контролни изследвания и прегледи и провеждането на дейности, свързани с опазване, укрепване и възстановяване здравето на гражданите, които живеят в районите с повишен здравен риск;
16. участва в разработването на годишния доклад на министъра за състоянието на здравето на гражданите, като подготвя раздел "Здраве и околна среда";
17. изготвя, ръководи и координира изпълнението, отчитането и оценката на дейностите по национални профилактични и здравно-образователни програми и проекти, административно обслужва дейността на националните и междуведомствените съвети по национални програми;
18. организира и подпомага изпълнението на дейности по профилактика на болестите и промоция на здраве;
19. методически ръководи и подпомага дейността на регионалните инспекции за опазване и контрол на общественото здраве, включително дейността им по контрола върху безопасността на храните от неживотински произход;
20. разработва прогнози и анализи и участва в дейността по определяне на потребностите от финансови ресурси в областта на опазване на общественото здраве;
21. участва в подготовката на документацията и провеждането на процедури по Закона за обществените поръчки в областта на общественото здраве;
22. разработва и предлага за установяване и въвеждане допълнителни здравни норми и изисквания или специални условия за работа, обучение и движение на населението в случай на радиационна или промишлена авария, природни бедствия или поява и епидемично разпространение на особено опасни инфекции с цел защита на населението;
23. подпомага организационно и технически дейността на Националния съвет по безопасност на храните, участва със свои специалисти в работни групи и експертни съвети на други ведомства;
24. осъществява сътрудничество с международни организации по въпросите на държавния здравен контрол, безопасността на храните, надзора на заразните болести и опазването на общественото здраве.
history
Чл. 27. (Изм. - ДВ, бр. 15 от 2001 г.) Дирекция "Правна":
1. дава становища за законосъобразността на проекти на договори, сключвани от министерството или предложени от други организации;
2. участва в изработването на проекти и дава становище за съответствие на актовете в областта на здравеопазването с достиженията на европейското право;
3. (изм. - ДВ, бр. 118 от 2002 г.) участва в дейността на комисиите и следи за законосъобразността на процедурите по прилагане на ;
4. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г.) дава становища по регистрацията и издаването на разрешения от министъра по реда на , и други специални закони;
5. дава становища относно проектите на актове, с които министърът упражнява правата на едноличен собственик на капитала на търговски дружества съобразно предоставената му компетентност;
6. дава становища за законосъобразността на проектите на индивидуални административни актове на министъра, на решенията по , на актовете и постановленията по ;
7. участва със свои представители в работни групи за изработването на проекти на закони и нормативни актове на Министерския съвет;
8. участва в изработването и дава становища по законосъобразността на проекти на нормативни актове, издавани от министъра в кръга на неговата компетентност;
9. изготвя становища по проекти на нормативни актове или международни договори, изпратени от други държавни органи за съгласуване;
10. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва в процеса по хармонизиране на българското законодателство в областта на здравеопазването с правото на европейските общности;
11. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) подпомага дейността на Комисията по позитивния лекарствен списък;
12. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) осигурява процесуална защита по въпроси, свързани с актовете на министъра, издадени в изпълнение на правомощията му като държавен орган;
13. (предишна т. 11 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва в комисии за провеждане на конкурсни процедури по и за провеждане на конкурси по , както и следи за законосъобразността на актовете, свързани с възникване, изменяне и прекратяване на трудови правоотношения на служители в системата на здравеопазването;
14. (нова - ДВ, бр. 118 от 2002 г., предишна т. 13 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) осъществява методическо ръководство по отношение на правното обслужване на дейностите в другите дирекции на администрацията на Министерството на здравеопазването.
history
Чл. 28. Дирекция "Международно сътрудничество и европейска интеграция":
1. подготвя, съгласува и организира подписването на международни договори в областта на здравеопазването и координира изпълнението на поетите с тях задължения;
2. съгласува и организира приемането и изпращането на официални делегации, обмена на специалисти и оформянето на командировките в чужбина;
3. координира участието в двустранни съвместни проекти, в подготовката на семинари и други мероприятия с международно участие;
4. (изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) осъществява координацията при участието на министерството в инициативите и програмите на Съвета на Европа;
5. координира дейността на Националната програма за приемане на достиженията на правото на Европейския съюз в частта й за здравеопазването;
6. участва в аналитичните прегледи на законодателството България - Европейски съюз;
7. (доп. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) анализира развитието на процесите на интеграция с Европейския съюз в областта на здравеопазването и на взаимното признаване на дипломи, сертификати и други документи за официална квалификация по медицинските специалности;
8. осъществява цялостната координация на национални и международни проекти в областта на здравеопазването;
9. осъществява мониторинг на проектите и договорите в хода на тяхното изпълнение;
10. (нова - ДВ, бр. 118 от 2002 г.) участва в разработването на проекти на нормативни актове, регламентиращи взаимното признаване на дипломи, и правила за признаване на документи на медицински специалисти, завършили в чужбина;
11. (нова - ДВ, бр. 118 от 2002 г.) издава удостоверения за придобита правоспособност на медицински специалисти: лекари, стоматолози, фармацевти, медицински сестри и акушерки, желаещи да упражняват професията си в чужбина, както и удостоверения за "добро име и добра репутация";
12. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) осъществява координация на дейностите на дирекциите в министерството, свързани с европейската интеграция, с дейностите на съответните им структури в другите министерства;
13. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) изготвя анализи и подпомага министъра при определяне на националните приоритети в областта на здравеопазването в съответствие с националните интереси и критериите за членство в Европейския съюз;
14. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) осъществява сътрудничество със Световната здравна организация.
history
Чл. 29. Дирекция "Управление на финансовите ресурси":
1. участва в разработването на методики, наредби и други нормативни актове по разпределянето на ресурсите, финансирането на здравните заведения и отчитането на разходите в здравеопазването;
2. осигурява финансирането на дейности и осъществява контрол върху разходите в областта на здравеопазването в съответствие със Закона за държавния бюджет;
3. определя потребностите от финансови ресурси съвместно с административните структури на министерството;
4. разработва план за разпределяне на финансовите ресурси на държавната здравна система;
5. в изпълнение на бюджетната процедура разпределя бюджетните кредити на второстепенните разпоредители и контролира разходите им с оглед подобряване на тяхната ефективност и резултатност;
6. анализира извършените разходи в здравеопазването, тяхната структура, динамика по отделни икономически показатели, подготвя разчети и прави съответните предложения за финансиране от държавния бюджет - републикански и местен;
7. проучва и използва възможностите за осигуряване на допълнителни извънбюджетни източници за финансиране - банкови кредити, данъчни облекчения, преотстъпени приходи, дарения и други;
8. планира и осъществява финансирането на краткосрочни и дългосрочни целеви програми в областта на здравеопазването;
9. подготвя методики и прави предложения за ефективно финансово управление на здравните дейности;
10. (предишна т. 11 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) разработва методика и указания за системата на заплащането и организацията на труда в здравните заведения и в лечебните заведения по от ;
11. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) осъществява методически контрол за спазване на нормативната уредба, отнасяща се до заплащането на здравните услуги;
12. (предишна т. 13, изм. и доп. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) планира финансирането на дейностите, свързани с централизирано доставяне на животоспасяващи лекарства и консумативи, и разходите по закупуването им;
13. (предишна т. 14, изм. и доп. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) контролира финансирането на договорите за централизирана доставка по ;
14. (предишна т. 15, изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва в процеса по изработване на проекти на договори за централизирана доставка на необходимите за системата на здравеопазването медицински стоки и апаратура;
15. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва във формирането на бюджетните приоритети и насоки, анализира и оценява стабилността на финансирането на системата на здравеопазването и работи по координацията и анализирането на бюджетните приходи и разходи и по разпределението на финансирането от министерството, Националната здравноосигурителна каса, общините и другите ведомства;
16. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) координира изготвянето и участва в обсъждането и съгласуването на основните макроикономически показатели и бюджетната политика в системата на здравеопазването в съответствие с приетите програми и определените параметри с Международния валутен фонд, Международната банка за възстановяване и развитие (Световната банка) и други международни финансови институции;
17. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва в определянето на насоките за развитие на здравеопазването в страната, участва в разработването на методологията и координира осъществяването на реформата в програмното бюджетно прогнозиране, планиране и съставяне в системата на здравеопазването;
18. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) координира изготвянето на лимитите и контролира плащанията и разходите на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити, търговските дружества - лечебни заведения, централните доставки и заемните споразумения в съответствие с Единната сметка и със системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА);
19. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва в дейностите, свързани с координирането и изпълнението на ангажиментите от страна на Министерството на здравеопазването с Международния валутен фонд, Международната банка за възстановяване и развитие (Световната банка) и други международни финансови институции;
20. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) участва в дейностите, свързани с координацията на бюджетните взаимоотношения на държавата с общините, относно финансовите ресурси за общинските лечебни заведения за болнична помощ;
21. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) разработва нормативи, критерии и принципи на финансиране на лечебните заведения за болнична помощ;
22. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) изготвя текущи и периодични отчети и анализи за финансовото състояние на лечебните заведения за болнична помощ;
23. (нова - ДВ, бр. 2 от 2004 г., отм. - ДВ, бр. 64 от 2005 г.)
history
Чл. 30. (Изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Дирекция "Национална здравна политика":
1. разработва и предлага проекти на национални програми и нормативни актове, свързани с провеждане на държавната политика в областта на здравеопазването;
2. разработва и предлага международни проекти и здравни програми, организира и контролира дейността по изпълнението им;
3. подпомага министъра на здравеопазването в дейностите по привеждане на нормативната уредба в областта на лекарствената политика в съответствие с европейското законодателство;
4. разработва и предлага проекти на нормативни актове, свързани с лекарствената политика;
5. предлага механизми за държавно регулиране на пазара на лекарства;
6. подпомага министъра на здравеопазването при изготвянето на годишния доклад за състоянието на здравето на гражданите в Република България;
7. подпомага дейността на Висшия съвет по фармация;
8. планира и координира дейностите по провеждане на следдипломно обучение в системата на здравеопазването;
9. (изм. ДВ, бр. 32 от 2005 г.) участва в дейността по разработване на проекти на единни държавни изисквания за придобиване на висше образование по специалностите от професионални направления "медицина", "стоматология", "фармация и "обществено здраве";
10. организира събирането и обработването на данни относно използваните лекарства в лечебните заведения и изготвя анализи, оценки и прогнози по проблемите на лекарствената политика в страната;
11. координира дейността на специализираните комисии по от , включително клиничните изпитвания на лекарства;
12. отговаря на жалби и предложения на граждани и на юридически лица, отнасящи се до здравната политика.
history
Чл. 30а. (Нов - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Дирекция "Управление и преструктуриране на собствеността":
1. проучва нуждите на отделните структури в системата на здравеопазването съобразно инвестиционната стратегия на министерството за реализиране на здравната реформа и изготвя предложения за ново строителство, реконструкция или ремонт;
2. организира и участва в процедури за възлагане и приемане на проучвателни и проектни работи, строителство, доставка на обектови машини и съоръжения, медицинска апаратура и консултантски услуги;
3. осъществява пряк технически и финансов контрол при изпълнението на поръчките в областта на инвестиционната дейност за проектиране, строителство, инженеринг, доставка на обектови машини и съоръжения, медицинска апаратура и консултантски услуги до тяхната реализация;
4. изготвя в съответствие със Закона за държавния бюджет и със и предлага за одобряване от министъра на здравеопазването структурата на капиталовите разходи за второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и лечебните заведения с държавно участие в капитала, корекциите в тази структура и годишните задачи във връзка с това;
5. оказва техническа и методологична помощ на лечебните и здравните заведения по въпросите на инвестиционните разходи, по уточняването на собствеността им, както и по провеждани от тях процедури за възлагане на обществени поръчки;
6. по разпореждане на министъра изготвя експертни оценки за състоянието на сградния фонд и инсталациите на държавните лечебни и здравни заведения в системата на Министерството на здравеопазването, както и технико-икономически доклади за връзката между инвестиционните и експлоатационните разходи при въвеждане на нови технологии и материали;
7. изготвя становища по нормативни актове, програми и методики, отнасящи се до проблеми от компетенциите на дирекцията;
8. проучва и установява правното положение на недвижимите имоти, предоставени в собственост, съответно за ползване и управление на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на здравеопазването или на държавните лечебни и здравни заведения;
9. предприема действия за актуализация на документите за собственост върху имоти, предоставени на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на здравеопазването, на лечебните и здравните заведения;
10. организира дейностите по провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки с възложител министърът на здравеопазването, които не се отнасят до прякото стопанисване на собствеността на министерството, и в съответствие със и Наредбата за водене на Регистър за обществени поръчки предоставя необходимата информация за водене и поддържане на регистъра;
11. оказва необходимото съдействие на дирекция "Правна" при процесуалното представителство на министъра на здравеопазването по съдебни дела, свързани с проведени процедури по възлагане на обществени поръчки и за предявени претенции по реда на и на отменения ;
12. осъществява взаимодействие с Агенцията за приватизация и с Агенцията за следприватизационен контрол;
13. извършва всички дейности във връзка с възстановяването на правата на собственост и обезщетяването на собствениците на имоти съгласно реституционните закони;
14. подпомага министъра при осъществяване на дейността му, свързана с упражняване правата на държавата като едноличен собственик в капитала на търговските дружества;
15. изготвя становища и документи за упълномощаване представителите на държавата при участието им в общите събрания на търговските дружества;
16. организира получаването на годишните счетоводни отчети, изготвя становища и протоколи за приемането им, а също и освобождаването от отговорност на управителните органи за съответната финансова година за дружествата със 100 на сто държавно участие;
17. изготвя становища относно финансово-икономическото състояние на търговските дружества, предлага и предприема действия за тяхното преобразуване или прекратяване чрез ликвидация и контролира дейността по ликвидационните процедури на търговските дружества, в които министърът упражнява правата на държавата като едноличен собственик на капитала;
18. подготвя становища и необходимите документи за вземане на решения за промени в капитала, за продажба, отдаване под наем и други сделки с дълготрайни активи на търговски дружества със 100 на сто държавно участие.
history
Чл. 31. (Изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Дирекция "Специализиран медицински надзор":
1. следи за осигуряване спазването на медицинските стандарти и на правилата за добра медицинска практика в договорите на районните здравноосигурителни каси (РЗОК) и на дружествата за доброволно здравно осигуряване с изпълнители на медицинска помощ;
2. следи за осигуряване достъпа на здравноосигурените лица до качествена извънболнична и болнична медицинска и стоматологична помощ;
3. изисква и проверява договорите между: РЗОК и изпълнителите на медицинска помощ; здравноосигурителните дружества и изпълнителите на медицинска помощ; изпълнителите на медицинска помощ и физически или юридически лица за предоставяне на медицинска помощ;
4. извършва проверки на Националната здравноосигурителна каса, РЗОК, здравноосигурителните дружества и изпълнителите на медицинска помощ;
5. обобщава данните и изготвя анализи относно броя на обслужените лица, вида и обема на предоставените услуги по договори с РЗОК и дружествата за доброволно здравно осигуряване;
6. във връзка с упражняването на правомощията си по предоставя на заместник-председателя на Комисията за финансов надзор, ръководещ управление "Застрахователен надзор", информация за физическите лица, за юридическите лица и за лечебните и здравните заведения, които извършват дейност по доброволно здравно осигуряване без лицензия;
7. изготвя по искане на заместник-председателя на Комисията за финансов надзор, ръководещ управление "Застрахователен надзор", становища по съдържанието и изпълнимостта на здравноосигурителните пакети, предлагани от здравноосигурителните дружества;
8. изготвя годишен доклад до министъра на здравеопазването за състоянието и цялостната дейност по здравно осигуряване;9. осъществява координация в дейността на министерството с дейността на Националната здравноосигурителна каса.
history
Чл. 31а. (Нов - ДВ, бр. 2 от 2004 г.) Дирекция "Национална служба по наркотичните вещества":
1. организира дейностите по издаване, промяна, подновяване и отнемане на издадените лицензии за производство, търговия на едро и дребно с лекарствени продукти, съдържащи наркотични вещества;
2. организира издаването на разрешителни за внос и износ на наркотични вещества, както и на разрешителни по и от (ЗКНВП);
3. изготвя заповеди за унищожаване на наркотични вещества по реда на;
4. извършва проверки, изготвя предписания и актове за установени нарушения по;
5. събира, обработва и анализира информация за произведени, преработени, продадени, съхранявани, внесени, изнесени и налични наркотични вещества въз основа на отчетите на производителите и на търговците на едро, както и за отпуснатите от аптеките наркотични вещества и техни препарати;
6. подпомага министъра на здравеопазването при осъществяването на контрол по изпълнението на задълженията, произтичащи от международните договори, по които Република България е страна, като изготвя и представя в Международния съвет за контрол на наркотиците съответните отчети по;
7. административно обслужва и подпомага дейността на Националния съвет по наркотичните вещества.
history
Чл. 32. (1) (Изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г.) Документите, изпратени до министерството от държавни органи, от юридически или от физически лица, се завеждат в дирекция "Административно-финансово и правно обслужване" във входящ регистър, като се отбелязват датата и часът на получаването.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, посочени в тях, и се образува служебна преписка.
history
Чл. 33. (1) Служебните преписки подлежат на насочване според адресата им.
(2) Насочването се извършва от главния секретар, заместник-министрите или ръководителите на звена от общата администрация, като се отбелязва във входящия регистър адресатът на преписката.
(3) Насочването на материалите, включени за разглеждане в дневния ред на заседанията на Министерския съвет, се извършва от главния секретар.
history
Чл. 34. (1) Министърът, заместник-министрите и главният секретар разпределят служебните преписки с резолюция до съответните ръководители на административни звена. Резолюцията съдържа указания, срок за изработване, дата и подпис.
(2) Ръководителите на административни звена възлагат с резолюция изработването на служебните преписки на определен служител. При възлагане на повече от един служител се посочва отговорният от тях.
(3) Разпределянето на служебните преписки за работа се извършва веднага след постъпването им в министерството.
history
Чл. 35. (1) Молби и жалби, които засягат принципни въпроси по организацията на медицинското обслужване, както и по дейността на министерството, се докладват лично на министъра.
(2) На всички молби и жалби се отговаря писмено в едномесечен срок от получаването им, ако в закон не е установен друг срок. В тези случаи срокът може да бъде удължаван до 2 месеца, ако се налага извършване на проверка.
history Чл. 36. Изходящите от министерството документи се съставят в 2 екземпляра. Вторият екземпляр съдържа длъжността, името и подписа на служителя, който е изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва и датата.
history
Чл. 37. (1) Техническите сътрудници водят отчет за образуваните преписки. В отчета се отбелязва какъв документ, в кой ден и час е постъпил, на кого е разпределен за работа, какъв срок за изпълнение е поставен и кога е изпълнена работата.
(2) Техническите сътрудници съхраняват копия от всички становища и отговори.
history
Чл. 38. (1) (Изм. - ДВ, бр. 15 от 2001 г.) Проектите на административни актове, издавани от министъра, заместник-министрите и главния секретар, се съгласуват с директора на дирекция "Правна".
(2) (Изм. - ДВ, бр. 15 от 2001 г.) Проектите на договори, по които страна е министерството, се съгласуват предварително с дирекция "Правна".
history Чл. 39. (Доп. - ДВ, бр. 118 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2005 г., в сила от 01.01.2005 г.) Министърът може със заповед да награждава служителите на министерството за образцово изпълнение на служебните им задължения с отличия, парични и предметни награди на стойност не по-голяма от размера на основната заплата на съответния служител.
history
Чл. 40. (1) Работното време на министерството е от 9,00 до 17,30 ч. с обедна почивка 30 минути.
(2) Приемното време на структурните звена, които работят с граждани, се определя със заповед на министъра.
history
Чл. 41. (1) Достъпът на външни лица в сградата на централната администрация се разрешава след издаване на пропуск от охраната.
(2) Пропускът съдържа трите имена на лицето, при кого отива и часа на влизане. След приключване на посещението служителят, провел срещата, разписва пропуска и вписва часа на излизане.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Преходни и Заключителни разпоредбиКЪМ ПОСТАНОВЛЕНИ
(ОБН. - ДВ, БР. 1 ОТ 2005 Г.)
history
3. В Устройствения правилник на Министерството на здравеопазването, приет с Постановление № 218 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 105 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 40, 62, 81 и 84 от 2000 г., бр. 9 от 2001 г., бр. 52, 74 и 118 от 2002 г. и бр. 2, 15, 72 и 96 от 2004 г.), навсякъде думите "дирекция "Здравна профилактика и държавен санитарен контрол" и "хигиенно-епидемиологичните инспекции" се заменят съответно с "дирекция "Опазване и контрол на общественото здраве" и "регионалните инспекции за опазване и контрол на общественото здраве".................................................................................
12. Постановлението влиза в сила от 1 февруари 2005 г.
Преходни и Заключителни разпоредбиКЪМ ПОСТАНОВЛЕНИ
(ОБН. - ДВ, БР. 3 ОТ 2005 Г.)
history 8. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2005 г. с изключение на 1, т. 3, който влиза в сила от 1 март 2005 г.
history
Приложение № 1 към чл. 17, ал. 2
(Изм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 8 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 15 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 89 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 74 от 2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 118 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 1 от 2005 г., в сила от 01.02.2005 г., изм. - ДВ, бр. 3 от 2005 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2005 г.)
history
Численост на персонала в организационните структури и административните звена в Министерството на здравеопазването-290 щат-
ни бройки
Политически кабинет 5
Експертен сътрудник към политическия
кабинет 1
Главен секретар 1
Главен държавен здравен инспектор
на Република България 1
Финансови контрольори 2
Инспекторат 10
Звено "Сигурност на информацията" 2
Обща администрация 76
в т.ч.:
Дирекция "Административно-стопанско
и правно обслужване" 39
Дирекция "Финансово-счетоводно
обслужване" 15
Дирекция "Протокол и връзки с
обществеността" 7
Дирекция "Управление при кризи
и отбранително-мобилизационна
подготовка" 8
Дирекция "Информационни системи" 7
Специализирана администрация 192
в т.ч.:
Дирекция "Медицински дейности и
лекарствоснабдяване" 36
Дирекция "Опазване и контрол на
общественото здраве" 31
Дирекция "Управление на финансовите
ресурси" 32
Дирекция "Правна" 17
Дирекция "Международно сътрудни-
чество и европейска интеграция" 24
Дирекция "Национална здравна политика" 13
Дирекция "Специализиран медицински
надзор" 10
Дирекция "Управление и преструкту-
риране на собствеността" 18
Дирекция "Национална служба по
наркотичните вещества" 11".
history (отм. - ДВ, бр. 40 от 2000 г., в сила от 1.01.2000 г.)