Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Правилници > УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА РАСТИТЕЛНА ЗАЩИТА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 62 ОТ 2002 Г.)
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА РАСТИТЕЛНА ЗАЩИТА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 62 ОТ 2002 Г.)

ДВ. бр. 71 от 29.08.2000г.

ИЗДАДЕН ОТ МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ
Обн. ДВ. бр.71 от 29 Август 2000г.

 

Глава първа.
Общи положения

history Чл. 1. С правилника се уреждат дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Националната служба за растителна защита, карантина и агрохимия, наричана "националната служба".

history Чл. 2. (1) Националната служба е юридическо лице със седалище София - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на земеделието и горите.
(2) Националната служба осъществява дейностите, свързани със:
1. защитата на растенията и растителните продукти от болести, неприятели и плевели (вредители) чрез прилагане на превантивни мерки и методи за борба при тяхното презгранично преминаване, поява и разпространение върху територията на страната;
2. прилагането на единна национална политика по отношение на контрола върху вноса, производството и търговията с фитофармацевтични препарати, минерални торове и услуги в областта на растителната защита;
3. разработката на нормативни актове в областта на растителната защита, биологичното изпитване, фитосанитарния контрол и агрохимията.

history Чл. 3. Националната служба осъществява своята дейност на бюджет.

history Чл. 4. Инспекторатът към Министерството на земеделието и горите осъществява контрол върху дейността на националната служба.

Глава втора.
СЪСТАВ И СТРУКТУРА НА НАЦИОНАЛНАТА СЛУЖБА

history Чл. 5. Националната служба се ръководи и представлява от генерален директор.

history Чл. 6. Генералният директор се назначава от министъра на земеделието и горите за срок 5 години без ограничения на мандатите, за които едно лице може да заема тази длъжност.

history Чл. 7. (1) Генералният директор:
1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на националната служба;
2. представя на министъра на земеделието и горите ежегоден доклад за дейността на националната служба;
3. участва в разработването и съгласуването на проекти и конвенции, договори и споразумения по фитосанитарен контрол и растителна защита, осигурява и контролира тяхното изпълнение след ратифицирането им;
4. одобрява физически и юридически лица, които да контролират стопанствата, произвеждащи по метода на биологичното земеделие;
5. участва в разработването на нормативни актове в областта на фитосанитарния контрол, растителната защита, биологичното изпитване и агрохимията;
6. представлява министъра на земеделието и горите в специализирани международни организации по растителна защита, фитосанитарен контрол, биологично изпитване и агрохимия, регистрация на растителнозащитни продукти и осъществява международното сътрудничество в тази област;
7. утвърждава щатното разписание на длъжностите и длъжностните характеристики на служителите от централната администрация на националната служба и на директорите на регионалните служби за растителна защита, карантина и агрохимия (РСРЗКА);
8. осъществява правомощията си като страна по служебно правоотношение и работодател по смисъла на Закона за държавния служител и Кодекса на труда.
(2) Генералният директор изпълнява и други функции и задачи, възложени му от министъра на земеделието и горите.
(3) Функциите на генералния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него с писмена заповед служител на националната служба.

history Чл. 8. В изпълнение на своите правомощия генералният директор издава индивидуални административни актове.

history Чл. 9. Генералният директор осъществява своите правомощия в сътрудничество с другите органи на изпълнителната власт.

history Чл. 10. (1) Административното ръководство на администрацията се осъществява от главен секретар в изпълнение на законните разпореждания на генералния директор.
(2) Главният секретар се назначава от генералния директор за срок 5 години.
(3) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията за точното спазване на нормативните актове.
(4) Главният секретар изпълнява и други функции, възложени му от генералния директор.
(5) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от определено от генералния директор с писмена заповед длъжностно лице за всеки конкретен случай.

history Чл. 11. (1) Генералният директор осъществява правомощията си с помощта на администрация.
(2) Според дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана.
(3) Общата администрация осигурява технически дейността на генералния директор и на специализираната администрация и е организирана в дирекция "Административно-правна, човешки ресурси и финансова дейност" с численост 14 щатни бройки.
(4) Специализираната администрация осъществява основните функции на националната служба и е организирана във:
1. главна дирекция "Фитосанитарен контрол и растителна защита" с 15 регионални служби за растителна защита, карантина и агрохимия във: Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Добрич, Кюстендил, Плевен, Пловдив, Русе, София-град, София окръг, Стара Загора, Хасково, с обща численост 393 щатни бройки;
2. Централна лаборатория по карантина на растенията с обща численост 11 щатни бройки;
3. Централна лаборатория за контрол на пестициди, нитрати, тежки метали и торове с обща численост 19 щатни бройки.
(5) Централната лаборатория по карантина на растенията, Централната лаборатория за контрол на пестициди, нитрати, тежки метали и торове и регионалните служби по растителна защита, карантина и агрохимия са със статут на дирекции.

Глава трета.
ДЕЙНОСТ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА НАЦИОНАЛНАТА СЛУЖБА

history Чл. 12. Дирекция "Административно-правна, човешки ресурси и финансова дейност":
1. изготвя актовете, свързани с възникването, изменението и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите от централната администрация и на директорите на регионалните служби за растителна защита, карантина и агрохимия;
2. разработва, актуализира и изготвя щатното разписание на длъжностите и длъжностните характеристики на държавните служители и на лицата по трудово правоотношение от централната администрация и на директорите на РСРЗКА;
3. организира обработката на документите и осъществява деловодната дейност;
4. отговаря за правното обслужване във връзка със законосъобразното осъществяване правомощията на генералния директор и основните функции и задачи на националната служба;
5. осъществява процесуално представителство на генералния директор пред съдилищата;
6. отговаря за осигуряване на цялото финансово-счетоводно обслужване на националната служба в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и другите нормативни актове;
7. следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на финансовите и материалните средства, предоставени на националната служба;
8. предлага на генералния директор проектите на годишния бюджет на администрацията на националната служба и бюджетните сметки на РСРЗКА;
9. извършва дейностите, свързани с транспортното обслужване, с регистрацията на транспортните средства, с поддържането, ремонта и годишните технически прегледи;
10. контролира разходването на средствата по извършването на текущи и основни ремонти и закупуване на дълготрайни материални активи в РСРЗКА.

history Чл. 13. (1) Главна дирекция "Фитосанитарен контрол и растителна защита":
1. организира, контролира и ръководи фитосанитарния контрол при внос, износ, транзит, производство и търговия с растения, растителни и други продукти;
2. организира и контролира биологичното изпитване за ефикасност и остатъчни количества на фитофармацевтични препарати, микро- и макроторове, биопрепарати и други химични и биологични средства; регистрира лицата, извършващи тази дейност;
3. извършва регистрация и пререгистрация на фитофармацевтични препарати;
4. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на системата по прогноза и сигнализация;
5. създава и поддържа национален регистър на лицата, които произвеждат, приготвят или внасят с цел търговия на продукти, получени по метода на биологичното земеделие;
6. регистрира физически и юридически лица за производство, разфасовка и продажба на фитофармацевтични препарати и торове;
7. организира, контролира и ръководи извършваните почвено-агрохимически проучвания на земеделските земи и даваните препоръки за торене и изпълнението им;
8. осъществява връзките на националната служба със специализирани международни организации по растителна защита, фитосанитарен контрол, биологично изпитване и регистрация на фитофармацевтични препарати и агрохимия;
9. участва в хармонизиране на законодателството във всички направления на националната служба в съответствие с това на Европейския съюз и осъществяването на интеграционната политика на националната служба.
(2) Регионалните служби за растителна защита, карантина и агрохимия:
1. провеждат фитосанитарен контрол при внос, износ, транзит, производство и търговия с растения и растителни продукти и мерки за ограничаване разпространението на карантинните вредители;
2. извършват биологично изпитване за ефикасност и остатъчни количества на фитофармацевтични препарати, микро- и макроторове, биопрепарати и други химични и биологични средства;
3. извършват дейността по диагностика, прогноза и сигнализация в растителната защита и упражняват контрол за провеждане борба с икономически опасните вредители;
4. извършват контрол върху биологичния начин на производство и сертифицирането на продукцията;
5. контролират вноса, местното производство, съхранението, търговията и приложението на фитофармацевтични препарати, минерални торове и подобрители на почвата;
6. извършват здравни анализи на семенния материал съгласно БДС и издават необходимите документи;
7. оказват методическа помощ при вземане на проби, анализират проби от почви, растения и води за напояване и изготвят препоръки за торене.

history Чл. 14. Централната лаборатория по карантина на растенията:
1. извършва фитосанитарна лабораторна експертиза, диагностицира и идентифицира вредители;
2. методически ръководи и контролира фито-санитарните прегледи и анализи, локализирането и ликвидацията на огнища от карантинни вредители;
3. разработва и предлага фитосанитарни изисквания и условия за внос на материали от растителен произход и актуализация на списъци на вредители, растения, растителни продукти и други стоки, които подлежат на фитосанитарен контрол;
4. проучва, изпитва и внедрява нови методи за диагностика и средства за борба с карантинните вредители;
5. методически ръководи и контролира дейността по здравната експертиза на семенния материал и извършва анализи и арбитражни проби от семена "супер елит" и "елит" съгласно БДС и издава необходимите документи;
6. изготвя информационни материали за карантинните вредители и провежда обучението на специалисти от системата на националната служба в областта на фитосанитарния контрол и здравната експертиза на семенния материал.

history Чл. 15. Централната лаборатория за контрол на пестициди, нитрати, тежки метали и торове:
1. извършва контрол на растителната продукция местно производство за вътрешния пазар и за износ за съдържание на нитрати, тежки метали, пестициди, микотоксини и други замърсители, като издава съответните документи;
2. извършва контрол на фитофармацевтични препарати, минерални торове и други органични и неорганични продукти за земеделието от внос, за износ и за вътрешния пазар;
3. методически ръководи и контролира работата на агрохимическите лаборатории към регионалните служби за растителна защита, карантина и агрохимия по отношение на всички извършвани химични анализи на растителна продукция, почви, води за напояване и др.;
4. проучва, разработва и предлага за стандартизиране методи за химични анализи на растителна продукция, почви, води за напояване, фитофармацевтични препарати, минерални торове и други органични и неорганични продукти за земеделието;
5. контролира продукцията и обслужва информационно производството на оранжериите в страната;
6. на основание чл. 4, ал. 4 от Закона за опазване на земеделските земи организира и контролира прилагането на ограничителен режим на земеползване върху замърсени с тежки метали и пестициди почви с цел недопускане за консумация на вредна за здравето на хората и животните растителна продукция;
7. извършва анализи на арбитражни проби от всички сфери на своята дейност.

history Чл. 16. Работното време на служителите на националната служба е от 9 ч. до 17 ч. и 30 мин. с почивка от 12 ч. до 12 ч. и 30 мин.

history Чл. 17. (1) Материалите, изпратени до националната служба, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички посочени материали и се образува служебна преписка.

history Чл. 18. (1) Служебните преписки се разпределят от генералния директор с резолюция до съответните ръководители на административни звена. Адресатите на преписките се отбелязват във входящия регистър.
(2) Резолюцията на генералния директор съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответен служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в националната служба.

history Чл. 19. (1) За образцово изпълнение на служебните си задължения държавният служител може да бъде награждаван с отличия и награди от генералния директор.
(2) Отличията и наградите са:
1. грамота;
2. парична или предметна награда в размер до 200 лв.

history Чл. 20. Повишаването в ранг се извършва периодично на всеки 3 години въз основа на атестация на държавния служител, при която се отчитат професионалната квалификация и прослуженото време като държавен служител.

Глава четвърта.
ФИНАНСИРАНЕ

history Чл. 21. (1) Националната служба формира приходи от:
1. такси от фитосанитарен контрол при внос, износ и движение на растения и растителни продукти;
2. такси за издаване на лицензи за производство, разфасовка и продажба на фитофармацевтични препарати;
3. такси за биологично изпитване, регистрация и пререгистрация на препарати за растителна защита, растежни регулатори и микроторове;
4. такси за издаване на фитосанитарни сертификати, паспорти и здравни свидетелства;
5. други такси за извършване на лабораторни услуги;
6. други такси по осъществяване дейността по контрола и услугите на националната служба;
7. имуществени санкции и глоби, налагани по Закона за защита на растенията;
8. наеми от движими и недвижими имоти на националната служба;
9. продажба на материали и други носители на информация, свързани с дейността на националната служба.
(2) Формираните приходи се разходват за:
1. текуща издръжка на националната служба;
2. финансово обезпечаване на дейности, пряко свързани с функциите на националната служба;
3. членство на националната служба в международни организации в областта на растителната защита, фитосанитарния контрол и агрохимията, както и за участие в организирани от тях мероприятия, представляващи интерес и полза за дейността на националната служба;
4. закупуване на дълготрайни активи;
5. основни ремонти на материалната база на националната служба;
6. научни и практически разработки в областта на защитата на растенията и растителните ресурси и закупуване на интелектуални продукти в тази област.

Заключителни разпоредби

history Параграф единствен. Правилникът се издава на основание чл. 2, ал. 2 от Закона за защита на растенията и отменя Правилника за устройството и дейността на Националната служба за растителна защита, карантина и агрохимия (обн., ДВ, бр. 25 от 1998 г.; изм., бр. 91 от 1999 г.).


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...