ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
НАРЕДБА ЗА ЕЛЕКТРОННАТА ПЛАТФОРМА ЗА ПРОДАЖБА НА ИМОТИ - ЧАСТНА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ, И НА ИМОТИ - СОБСТВЕНОСТ НА ТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА С ПОВЕЧЕ ОТ 50 НА СТО ДЪРЖАВНО УЧАСТИЕ В КАПИТАЛА ИЛИ ТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА, ЧИИТО ДЯЛОВЕ ИЛИ АКЦИИ СА СОБСТВЕНОСТ НА ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО С ПОВЕЧЕ ОТ 50 НА СТО ДЪРЖАВНО УЧАСТИЕ В КАПИТАЛА
ДВ. бр. 77 от 01.10.2019г.
В сила от 01.10.2019 г.
Приета с ПМС № 243 от 26.09.2019 г.
Обн., ДВ, бр. 77 от 1 октомври 2019 г.
Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
history
Чл. 1. С наредбата се уреждат:
1. воденето и поддържането на електронната платформа за продажба на имотите и обектите по чл. 2;
2. подготовката и обявяването на електронни търгове;
3. условията и редът за провеждане на електронните търгове за продажба чрез електронната платформа.
history
Чл. 2. (1) При условията и по реда на наредбата чрез електронната платформа се извършва продажбата на:
1. имотите по чл. 1, ал. 2, т. 5 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол (ЗПСК) - от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК);
2. имотите, собственост на търговски дружества с повече от 50 на сто държавно участие в капитала или на търговски дружества, чиито дялове или акции са собственост на търговско дружество с повече от 50 на сто държавно участие в капитала - от търговските дружества;
3. имотите, собственост на търговски дружества - от търговското дружество или от АПСК в случаите на чл. 28, ал. 9 и 10 от ЗПСК;
4. други обекти, чиято продажба може да се извършва чрез електронната платформа съгласно ЗПСК.
(2) Продажбата на имотите и обектите по ал. 1 се извършва чрез публичен търг, наричан по-нататък "електронен търг" или "търг", при който допуснатите кандидати могат да участват в наддаване чрез електронна платформа за продажба на имоти.
history
Чл. 3. Наредбата не се прилага за продажбата на:
1. имотите - държавна собственост, с данъчна оценка под 10 000 лв., която се извършва от областните управители по реда на Закона за държавната собственост и Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост чрез електронната платформа;
2. обектите и имотите по чл. 1, ал. 4, т. 1, 3 и 4 от ЗПСК.
Глава втора.
ЕЛЕКТРОННА ПЛАТФОРМА ЗА ПРОДАЖБА НА ИМОТИ
history
Чл. 4. (1) Електронната платформа за продажба на имоти по чл. 3а от ЗПСК, наричана по-нататък "платформата", се поддържа по начин, който осигурява защита на информацията, включително чрез нейното периодично и оперативно архивиране.
(2) Платформата поддържа запис за всяка операция, извършена от потребителите, свързана с кандидатстването чрез подаване на документи и участието с наддаване в електронните търгове, включително данни за създаването и обмена на документи и за отделните участници в операциите, а действията се удостоверяват с електронни времеви печати. Записите са доказателствено средство за цялостност и пълнота на информацията, както и за авторството и времето на всяко действие.
(3) Платформата е общодостъпна и оперативно съвместима с най-разпространените пазарни продукти на информационните и комуникационните технологии за широка употреба.
(4) При всеки случай на предаване, обмен и съхраняване на информация платформата осигурява защита на целостта на данните и на конфиденциалността на кандидатите и участниците в електронните търгове до момента на посочване на спечелилия наддаването участник.
(5) При провеждането на електронните търгове платформата отчита астрономическото време по часовата зона на Република България с точност до година, дата, час, минута и секунда.
history
Чл. 5. (1) Платформата осигурява най-малко възможност за:
1. публикуване на решенията, заповедите и обявленията за електронните търгове, провеждани чрез нея, както и относимите към обекта на продажба документи и информация;
2. регистрация на потребителите;
3. подготовка и подаване на документи на кандидатите за участие и за допускането им до търговете;
4. достъп на тръжните комисии до документите на кандидатите за проверка за допустимост;
5. подаване на наддавателни предложения от допуснатите участници;
6. след проведено наддаване - посочване на участника, предложил най-висока цена, когато са налице основанията за това;
7. обмен на друга информация и документи.
(2) Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол:
1. поддържа и управлява платформата и осигурява нейното развитие;
2. подготвя и провежда чрез платформата търгове за продажбата на имоти и обекти от нейна компетентност;
3. извършва мониторинг на търговете от нейна компетентност чрез обобщаване и анализ на информацията в платформата;
4. оказва методическо съдействие за работа с платформата.
history
Чл. 6. (1) Достъпът до публичната част на платформата е без регистрация.
(2) За получаване на достъп до информационните меморандуми, съответно до информацията за правното и фактическото състояние на обявените за продажба имоти и обекти, се изисква регистрация в платформата.
(3) Регистриран по ал. 2 кандидат трябва да подаде в електронната платформа изискуемите за електронен търг за продажба на имот документи, с което се регистрира за участие в конкретния тър г.
(4) Регистриран по ал. 3 и допуснат до търга кандидат се оторизира за тръжното наддаване чрез получения уникален идентификационен код (УИК) съгласно чл. 22.
(5) Регистрацията, подписването и подаването на електронни документи от кандидатите и участниците се извършва с квалифициран електронен подпис (КЕП), който трябва да бъде издаден от лицензиран в Република България доставчик на удостоверителни услуги, като:
1. за физическо лице в КЕП трябва да бъде вписан единен граждански номер на лицето, съответно личен номер на чужденеца или други индивидуализиращи данни за чуждестранното лице;
2. за юридическо лице в КЕП като титуляр трябва да бъде вписан единен идентификационен код на юридическото лице и данни за законния му представител.
(6) В случаите на представителство по упълномощаване в електронен търг пълномощникът се идентифицира и подписва с личен КЕП, от който трябва да е установимо упълномощеното лице, което да съвпада с данните на представлявания кандидат или участник в представеното пълномощно.
history
Чл. 7. (1) За провеждане на електронен търг продавачът определя срок на валидност на тръжната процедура в месеци, който се посочва в решението, заповедта или обявлението за провеждането на търга.
(2) В случай че първият кандидат се регистрира за участие в електронен търг в някой от последните 15 работни дни от срока по ал. 1, срокът на валидност на тръжната процедура се удължава така, че от деня на регистрацията на този кандидат да има още 15 работни дни. Удължаването на срока се извършва в системата от председателя на тръжната комисия или от друго лице, оторизирано от продавача, както и се публикува съобщение за това.
(3) От регистрацията на първия кандидат започва да тече срок 12 работни дни, изтичащ в 23,59 ч. на последния ден, в който срок всяко лице може да се регистрира като кандидат в същия търг с подаването на изискуемите документи за допускане до участие в търга. До изтичането на срока по изречение първо всеки кандидат има право да се откаже от регистрацията си, като при отказ от първия регистрирал се кандидат срокът е валидно започнал и продължава да тече по отношение на останалите кандидати.
(4) Наддаването в електронния търг се провежда на петнадесетия работен ден от регистрацията за участие на първия регистрирал се кандидат и е с продължителност 1 астрономически час. Началният час на наддавателния интервал се определя от продавача при обявяването на търга.
(5) Не се допуска извършването на промени в решение или тръжна документация, публикувани на платформата. В случай на необходимост от такива промени търгът се прекратява и след отразяването на промените може да бъде обявен отново.
(6) Данните за проведените електронни търгове се архивират и са достъпни за справки за период 5 години от обявяването на процедурата. След изтичането на този срок те се архивират за срок 10 години в съответствие със Закона за електронното управление.
(7) За представяне на електронни документи, включително създадени или изпратени чрез платформата, се прилага чл. 184 от Гражданския процесуален кодекс.
(8) При обжалване преписката по тръжната процедура се комплектова от разпечатани копия на документите от платформата, заверени по съответния ред от продавача.
history
Чл. 8. (1) Всички действия и бездействия в платформата на лица, оправомощени от продавачите, съответно от кандидатите и участниците, с които се създават права или задължения или непосредствено се засягат права или законни интереси на други лица, се приемат за извършени от продавача, съответно от кандидата или участника в процедурата за електронен тър г.
(2) Продавачите, съответно кандидатите и участниците в процедурите за електронни търгове, носят отговорност за достоверността, актуалността и пълнотата на въведената от тях информация в платформата, както и за спазването на сроковете, съобразно тяхната компетентност.
(3) Участието в електронен търг, включително документите за допускане до търг, се подават чрез платформата при спазване на изискванията, поставени от съответния продавач, и съобразно указанията за работа със системата.
history
Чл. 9. (1) В случай на непланирано прекъсване във функционирането на платформата АПСК публикува съобщение на нейната интернет страница, а когато това не е възможно - на интернет страницата на Министерството на икономиката.
(2) В случаите по ал. 1:
1. когато прекъсването е в рамките на времевия интервал за наддаване, всеки участник, който се е регистрирал за електронния търг, получава уведомление на посочената от него електронна поща за невъзможността да се проведе търгът;
2. във всички случаи продавачите преценяват доколко прекъсването се отразява на правата на кандидатите и участниците и предприемат действия за продължаване или прекратяване на тръжната процедура, за което уведомяват заинтересованите лица.
(3) При планирано прекъсване във функционирането на платформата това обстоятелство се оповестява на интернет страницата на АПСК с посочване на датата и продължителността на планираното прекъсване на платформата и прекъсването се извършва по начин, който да не засяга деня на провеждането на търг или последния ден от изтичащ срок.
history
Чл. 10. (1) Органите и лицата, извършващи продажби чрез платформата, събират, обработват и предоставят лични данни във и чрез нея само във връзка с провеждането на електронните търгове и съобразно изискванията на европейското и националното законодателство. Събраните данни не могат да се използват за цели, различни от посочените, освен когато това е разрешено със закон.
(2) Платформата не се използва за изготвяне и обмен на документи, съдържащи класифицирана информация.
Глава трета.
ПОДГОТОВКА И ОБЯВЯВАНЕ НА ЕЛЕКТРОНЕН ТЪРГ
Раздел I.
Подготовка и обявяване на електронен търг от АПСК
history
Чл. 11. (1) Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол взема решение за провеждане на електронен търг за продажба на имотите и обектите от своята компетентност. Решението се публикува по реда на чл. 31, ал. 3 от ЗПСК, както и на електронната платформа и на интернет страницата на АПСК - на датата на обнародването му в "Държавен вестник".
(2) Решението по ал. 1 съдържа:
1. наименованието и описанието на обекта на търга;
2. началната тръжна цена в левове без данък върху добавената стойност (ДДС);
3. стъпката на наддаване, която се определя в размер между 1 и 10 на сто от началната тръжна цена;
4. размера на депозита за участие, който се определя в размер между 10 и 20 на сто от началната тръжна цена, и крайния срок за внасянето му;
5. срока на валидност на процедурата, който се определя в месеци от обнародването на решението в "Държавен вестник", с включването на възможност този срок да бъде удължен с до 15 работни дни в случаите по чл. 7, ал. 2;
6. срока за регистрация за участие в електронния търг съгласно чл. 7, ал. 3;
7. началния час на електронния тър г.
history
Чл. 12. (1) При подготовката на електронен търг за продажба на имоти и обекти от нейна компетентност АПСК изготвя тръжна документация.
(2) Тръжната документация включва:
1. правила за провеждане на електронния търг;
2. образци на изискуемите документи;
3. проект на договор;
4. информационен меморандум.
(3) Правилата за провеждане на електронен търг задължително съдържат:
1. решението по чл. 11;
2. изискванията към кандидатите и начина за изпълнението им, включително документите за допускане до участие в търга;
3. реда за извършване на регистрация за участие в търга;
4. основанията за недопускане и отстраняване;
5. условията за извършване на оглед на имота или обекта;
6. начина на плащане на покупната цена в съответствие с проекта на договор;
7. условията за сключване на договор;
8. основанията за прекратяване, включително за непровеждане на електронния тър г.
(4) Началната тръжна цена се определя въз основа на оценка, извършена от независим оценител.
history
Чл. 13. (1) С решението по чл. 11 се одобрява тръжната документация по чл. 12.
(2) Тръжната документация се публикува на платформата едновременно с решението по чл. 11 и достъпът до тях е свободен и публичен, с изключение на информационния меморандум.
(3) Информационният меморандум е достъпен за потребителите, които са се регистрирали на електронната платформа.
history
Чл. 14. (1) В тръжната процедура не може да участва и се отстранява кандидат, който:
1. има публични задължения към българската държава, установени с влязъл в сила акт;
2. е лице, за което съществуват обстоятелствата по чл. 7, ал. 2 от ЗПСК;
3. е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество (ЗПКОНПИ) с член на изпълнителния или надзорния съвет на АПСК или е сключил договор с лице по чл. 68 от същия закон, или има друг конфликт на интереси, който не е отстранен към момента на подаване на документите за участие в търга;
4. е обявен в несъстоятелност или е в процедура по ликвидация, или е осъден за банкрут;
5. е лице, за което със закон е установено, че няма право да придобива право на собственост върху земя на територията на Република България, когато е приложимо;
6. е дружество по смисъла на Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим съгласно същия закон;
7. е българско юридическо лице с 50 на сто или с повече от 50 на сто държавно и/или общинско участие в капитала;
8. не отговаря на друго изискване, посочено в тръжната документация.
(2) Липсата на обстоятелствата по ал. 1 се декларира, съответно се удостоверява, от кандидатите по начина, определен в тръжната документация.
(3) При изготвяне и подаване на документите си за участие всяко лице трябва да се придържа точно към обявените от продавача условия и указанията на системата.
Раздел II.
Подготовка и обявяване на електронен търг от търговско дружество с повече от 50 на сто държавно участие в капитала или търговско дружество, чиито дялове или акции са собственост на търговско дружество с повече от 50 на сто държавно участие в капитала
history
Чл. 15. (1) Подготовката на електронен търг за продажба на имот - собственост на търговско дружество с повече от 50 на сто държавно участие в капитала или на търговско дружество, чиито дялове или акции са собственост на търговско дружество с повече от 50 на сто държавно участие в капитала, се извършва по ред, определен с учредителния акт, дружествения договор или устава, както и с вътрешни правила на дружеството - когато са приети такива.
(2) Началната тръжна цена се определя въз основа на оценка, извършена от независим оценител.
history
Чл. 16. (1) Решението за продажбата на имот по чл. 15, ал. 1 се взема от търговеца съгласно закона и учредителния акт, устава или дружествения договор.
(2) Решението по ал. 1 се публикува на електронната платформа, а по преценка на продавача се оповестява и по друг подходящ начин.
(3) Решението по ал. 1 съдържа най-малко:
1. наименованието и описанието на обекта на търга;
2. началната тръжна цена в левове без ДДС;
3. стъпката на наддаване, която се определя в размер между 1 и 10 на сто от началната тръжна цена;
4. размера на депозита за участие, ако такъв е предвиден;
5. начина на плащане на продажната цена;
6. условията за оглед на имота;
7. срока на валидност на процедурата, който се определя в месеци от датата на публикуване на решението в платформата, с включването на възможност този срок да бъде удължен с до 15 работни дни в случаите по чл. 7, ал. 2;
8. срока за регистрация за участие в електронния търг съгласно чл. 7, ал. 3;
9. началния час на електронния тър г.
(4) Депозитът за участие не може да бъде по-голям от 50 на сто от началната тръжна цена.
(5) На интернет страницата на Министерството на икономиката се публикува линк към електронната платформа за повече информираност и улеснение на достъпа до електронните търгове.
history
Чл. 17. (1) С решението по чл. 16 се утвърждава и тръжната документация, която включва правилата за провеждане на електронния търг, образците на изискуемите документи, проекта на договор и информацията за правното и фактическото състояние на имота - обект на търга.
(2) Правилата за провеждане на електронен търг съдържат:
1. решението по чл. 16;
2. изискванията към кандидатите и начина за изпълнението им, включително основанията за недопускане по чл. 14, ал. 1, т. 1, 4, 5 и 6, а когато е приложимо - и в изпълнение на ЗПКОНПИ;
3. реда за извършване на регистрация за участие в съответния електронен търг;
4. друго, по преценка на продавача.
(3) Тръжната документация се публикува на платформата едновременно с решението за обявяване на електронния търг и достъпът до тях е свободен и публичен, с изключение на информацията за правното и фактическо състояние на имота.
(4) Информацията за правното и фактическото състояние на имота е достъпна за потребителите, които са се регистрирали на електронната платформа.
Глава четвърта.
ПРОВЕЖДАНЕ НА ЕЛЕКТРОНЕН ТЪРГ
Раздел I.
Тръжна комисия
history
Чл. 18. (1) За провеждането на електронен търг чрез електронната платформа изпълнителният директор на АПСК, съответно търговецът, назначава тръжна комисия.
(2) Комисията се състои от нечетен брой лица, едно от които е юрист. В заповедта за назначаване на комисията се посочва председателят и се включват резервни членове, както и може да се определи възнаграждение за тяхната работа.
history
Чл. 19. (1) Комисията се запознава със списъка с кандидатите, които са се регистрирали за участие в търга.
(2) Членовете на комисията подписват с КЕП декларации за липса на свързаност с регистриран кандидат, включително при представителство чрез пълномощник, които се въвеждат в служебната част на платформата.
(3) В случай на невъзможност на член на комисията да изпълнява задълженията си може да бъде заменен с резервен член. Нов член се назначава по реда на чл. 18, ал. 1.
(4) Решенията на тръжната комисия се вземат с обикновено мнозинство. Когато член на комисията отстранява кандидат, той посочва причините за това в системата, а когато е против взетото решение, особеното му мнение се отразява в доклада на комисията или се представя отделно към протокола за класирането на участниците.
(5) Решението на тръжната комисия за допускане, съответно за отстраняване на кандидатите, се отразява в системата от председателя. Протоколите за класиране, съответно за закрит търг, се подписват с КЕП от всичките й членове.
(6) За своята работа комисията изготвя доклад извън системата, който заедно с протокола от електронния търг се представя на изпълнителния съвет на АПСК, съответно на компетентния орган на търговеца, за одобряване.
Раздел II.
Провеждане на електронен търг
history
Чл. 20. (1) За получаване на достъп до информационните меморандуми и до информацията за правното и фактическото състояние на имотите и обектите, обявени за продажба чрез електронната платформа, лицата се регистрират в нея с КЕП и попълване на всички изискуеми от системата данни, които не могат да бъдат извлечени от съответния КЕП.
(2) Регистриран по ал. 1 кандидат може да се регистрира за участие в конкретен търг чрез подаване на изискуемите за допускане до търга документи.
(3) От регистрацията по ал. 2 на първия кандидат започва да тече срокът от 12 работни дни, в който могат да се регистрират за същия търг всички други кандидати. Моментът, от който се определя този срок, се оповестява в платформата.
(4) Когато лице предвижда да участва в търга чрез пълномощник, то трябва да посочи това обстоятелство в платформата по указания начин и да представи към документите по ал. 5 изрично нотариално заверено пълномощно за участието в конкретния тър г.
(5) Всички изискуеми за участие в електронен търг документи се представят подписани с КЕП от кандидата, съответно от негов пълномощник, или подписани извън платформата - в сканиран вид. За подписването с КЕП се прилага чл. 6, ал. 5 и 6.
(6) Кандидатите могат да променят и допълват представени от тях документи до изтичането на срока по ал. 3.
history
Чл. 21. (1) Тръжната комисия разглежда документите на регистрираните за търга кандидати най-рано в първия работен ден след изтичането на срока за регистрация от 12 работни дни и се произнася за допускането или недопускането им до участие до края на работния ден, предхождащ деня на търга.
(2) Комисията отстранява от участие в търга кандидат, който:
1. не е представил някой от изискуемите документи;
2. не отговаря на определените изисквания за допустимост;
3. не е внесъл депозит за участие в търга по определения ред, когато такъв е предвиден.
(3) За допускането или отстраняването на всеки кандидат членовете на комисията се произнасят поотделно, а председателят отразява в системата решението на комисията. Информация за това се отразява и в доклада по чл. 27, ал. 1.
(4) Платформата изпраща уведомления до всички кандидати в търга най-късно до края на работния ден преди деня на провеждане на тръжното наддаване, като на недопуснатите се съобщават и причините за това.
history
Чл. 22. (1) Всеки допуснат до участие в търга кандидат получава генериран от електронната платформа УИК за участие в съответния търг най-късно в последния работен ден преди деня на търга чрез съобщение на електронния адрес, посочен в КЕП, с който е регистриран.
(2) За да се оторизира като участник в търга, всеки кандидат, получил УИК, трябва да го въведе в системата в рамките на наддавателния времеви интервал в деня за провеждане на наддаването.
(3) С оторизацията си участникът се съгласява с началната тръжна цена.
history
Чл. 23. (1) Електронният търг се провежда на петнадесетия работен ден след деня на регистрацията по чл. 20, ал. 2 на първия кандидат, като започва в обявения начален час и наддаването продължава един астрономически час.
(2) Наддавателни предложения могат да правят само участници, които са се оторизирали съгласно чл. 22, ал. 2.
(3) Търг се провежда и ако има един оторизирал се участник.
(4) Когато има един оторизирал се участник, той трябва да предложи една стъпка за наддаване над началната цена, за да бъде определен за купувач, в противен случай търгът е непроведен и внесеният депозит за участие се задържа.
(5) В случай че никой от оторизиралите се участници не обяви по-висока от началната цена с една стъпка, търгът се обявява за закрит и внесените депозити за участие се задържат.
(6) Когато до крайния срок за валидност на търга няма регистриран кандидат или нито един кандидат не бъде допуснат до участие, или никой не се е оторизирал, търгът е непроведен.
history
Чл. 24. (1) Наддаването се извършва само чрез платформата с обявената стъпка на наддаване, като участниците потвърждават последователни суми, посочени автоматично, всяка от които е по-висока от предходната, потвърдена от друг участник, с една стъпка на наддаване.
(2) Всеки участник в търга получава информация в платформата за достигнатите цени без данни за останалите участници и техния брой.
(3) Електронният търг приключва с изтичането на времевия интервал от един астрономически час. В случай че в последните 60 секунди от времевия интервал постъпи наддавателно предложение, срокът за приключване на търга се удължава с 15 минути еднократно, като платформата визуализира това и оставащото време на участниците.
(4) В случай че никой от участниците в търга не потвърди цена, която е по-висока с една стъпка на наддаване от последната достигната цена, платформата съобщава, че е най-висока и при липса на предложение визуализира край на наддаването.
(5) С изтичането на срока по ал. 3 електронната платформа посочва участника, предложил най-високата цена, и този, предложил втора по размер цена, когато има такъв.
(6) Комисията на продавача може да следи наддавателните предложения без информация за направилите ги участници, когато са повече от един.
history
Чл. 25. Електронният търг завършва с решение на изпълнителния директор на АПСК, съответно с акт на търговеца, за:
1. определяне на купувач, или
2. прекратяване на търга в определените случаи, включително когато е непроведен или закрит.
history
Чл. 26. (1) За резултатите от наддаването платформата генерира протокол с информация за обекта на търга, началния час, участника с най-високо тръжно предложение и втория класиран, ако има такъв, и час на закриване на търга, който се подписва от членовете на тръжната комисия с КЕП.
(2) В случаите по чл. 23, ал. 5 и 6 електронната платформа генерира протокол за непроведен или закрит търг, който се подписва от членовете на тръжната комисия с КЕП.
history
Чл. 27. (1) Тръжната комисия в срок 3 работни дни след приключването на търга представя за одобряване и вземане на решение по чл. 25 изготвен доклад за своята работа, в който отразява работата си относно търга и към който прилага протокол по чл. 26.
(2) В срок 3 работни дни след получаването на доклада по ал. 1 продавачът определя спечелилия търга участник.
(3) Участниците в търга и недопуснатите кандидати се уведомяват писмено за решението по ал. 2.
(4) В срок 5 работни дни след влизането в сила на решението по ал. 2 депозитите на участниците се освобождават, освен депозитът на спечелилия търга, който се задържа като гаранция за сключване на договора за продажба и се прихваща от цената.
(5) Решението на АПСК по ал. 2 може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК). В решението може да се включи разпореждане за предварително изпълнение при условията и по реда на АПК. В случай че бъде подадена жалба от участник в търга, депозитът на жалбоподателя се задържа до окончателното приключване на производството по жалбата.
history
Чл. 28. (1) Обявеният в платформата електронен търг се прекратява, когато:
1. няма нито един регистрирал се кандидат до изтичането на срока за валидност на конкретния търг или няма нито един допуснат кандидат;
2. нито един регистрирал се участник не се е оторизирал за наддаване или нито един оторизирал се участник не наддаде с една стъпка над началната тръжна цена;
3. първият и вторият класиран участник откажат да сключат договор;
4. отпадне необходимостта от провеждане на търга или за провеждането му са необходими съществени изменения на обявените условия, или възникнат обстоятелства, които правят провеждането на търга невъзможно.
(2) Актът за прекратяването на търга се издава в срок 3 работни дни от получаването на доклада на комисията, съответно от настъпването на обстоятелството по ал. 1, т. 3 или 4, и се съобщава писмено на съответните лица.
(3) Решението на АПСК по ал. 2 може да се обжалва по реда на АПК. В решението може да се включи разпореждане за предварително изпълнение при условията и по реда на АПК.
(4) Нов търг за същия обект може да се обяви, когато първоначално обявеният е прекратен по ал. 1 и актът за прекратяване не е обжалван или ако е обжалван, спорът е решен с влязло в сила решение.
history
Чл. 29. (1) За подготовката на търга и на неговата документация може да се прилагат правила в друг подзаконов нормативен акт, доколкото не противоречат на тази наредба.
(2) За сключването на договор с определения купувач се прилага:
1. редът по глава седма от Наредбата за търговете и конкурсите, приета с Постановление № 213 на Министерския съвет от 2003 г. (обн., ДВ, бр. 85 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 80, 103 и 115 от 2004 г. и бр. 44 от 2013 г.) - когато продавач е АПСК;
2. ред, определен в приложим нормативен акт, вътрешни правила или тръжната документация - когато продавач е търговец.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history
§ 1. По смисъла на наредбата "съществено изменение на обявените условия" е изменение, което:
1. въвежда изисквания, които, ако са били налице при обявяването на търга, биха привлекли към участие допълнителни кандидати или биха били допуснати други кандидати, или
2. засяга обекта на търга, началната тръжна цена, размера на депозита за участие или начина за плащане на цената.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history § 2. Когато към датата на влизане в сила на наредбата има публикувано решение за провеждане на процедура за продажба на имоти по чл. 2, ал. 1, тя се довършва по досегашния ред, предвиден в приложимия нормативен акт.
history § 3. Когато към датата на влизане в сила на наредбата има извършени подготвителни действия, включително взето, но непубликувано решение, процедурата се довършва по реда на тази наредба.
history § 4. Наредбата се приема на основание чл. 3а, ал. 3 и чл. 32, ал. 4 от ЗПСК.