ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 121 ОТ 31 МАЙ 2007 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ, СЪФИНАНСИРАНИ ОТ СТРУКТУРНИТЕ ФОНДОВЕ И КОХЕЗИОННИЯ ФОНД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, И ПО ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ДВ. бр. 7 от 27.01.2009г.
Обн., ДВ, бр. 45 от 8 юни 2007 г., изм., ДВ, бр. 38 от 11 април 2008 г., изм., ДВ, бр. 61 от 8 юли 2008 г., изм., ДВ, бр. 81 от 16 септември 2008 г., изм., ДВ, бр. 95 от 4 ноември 2008 г., изм., ДВ, бр. 7 от 27 януари 2009 г.
history
Чл. 1. (1) С постановлението се урежда редът за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, и по Програма ФАР на Европейския съюз, доколкото такъв не е определен в нормативни актове от по-висок ранг, регламентиращи изброените източници на финансиране и тяхното управление.
(2) Постановлението не се прилага по отношение на предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми по цел "Европейско териториално сътрудничество".
history
Чл. 2. Договарящи органи по смисъла на постановлението са:
1. управляващите органи на оперативните програми - при предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз;
2. изпълнителните агенции по Програма ФАР;
3. междинните звена по оперативните програми - при предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, в случай че функцията по сключване на договор им е делегирана от управляващия орган.
history Чл. 3. Безвъзмездна финансова помощ по смисъла на постановлението се предоставя въз основа на договор, сключен между договарящ орган и бенефициент, или въз основа на заповед на ръководителя на административната структура в случаите, в които бенефициент и договарящ орган са в рамките на една и съща администрация.
history Чл. 4. Безвъзмездната финансова помощ се предоставя от договарящия орган в съответствие с целите и приоритетите и при условията, определени в съответната оперативна програма, съфинансирана от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, или във финансовото споразумение по Програма ФАР на Европейския съюз.
history
Чл. 5. (1) (Предишен текст на чл. 5, изм., ДВ, бр. 38 от 2008 г.) Бенефициент може да получи не повече от една безвъзмездна финансова помощ за една и съща дейност, освен когато по преценка на договарящия орган дейността е свързана с непрекъсната потребност на целевата група.
(2) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) Алинея 1 не се прилага в случаите, в които звена от структурата на бенефициента кандидатстват чрез него за финансиране на една и съща дейност.
history
Чл. 6. (1) Безвъзмездна финансова помощ се предоставя чрез провеждането на:
1. процедура за подбор на проекти, или
2. процедура на директно предоставяне.
(2) Процедурите по ал. 1, т. 1 се провеждат въз основа на предварително утвърдени насоки за кандидатстване, типови образци на формуляри за кандидатстване и други приложения.
history
Чл. 7. Процедурата за подбор на проекти се провежда в съответствие с принципите на:
1. публичност и прозрачност;
2. свободна и лоялна конкуренция;
3. равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
history
Чл. 8. (1) Процедурите за подбор на проекти могат да бъдат:
1. с оглед на фазите за кандидатстване:
а) открита процедура;
б) процедура с предварителен подбор;
2. с оглед начина на подбор на проектите:
а) процедура на конкурентен подбор;
б) процедура на подбор на проекти, покриващи определени изисквания за качество;
3. с оглед на сроковете за кандидатстване:
а) процедура с определен срок на кандидатстване;
б) процедура без определен срок за кандидатстване.
(2) Открита процедура е тази, при която:
1. всеки кандидат представя проектно предложение чрез формуляр за кандидатстване, изготвен в съответствие с насоките за кандидатстване;
2. се извършва оценка на получените проектни предложения;
3. се одобряват проектните предложения, които ще получат безвъзмездна финансова помощ.
(3) Процедура с предварителен подбор е тази, при която:
1. всеки кандидат представя проектно предложение чрез формуляр за предварителен подбор, изготвен в съответствие с насоките за кандидатстване;
2. въз основа на предварително определени в насоките за кандидатстване критерии за оценка на формуляра за предварителен подбор се извършва оценка на проектните предложения;
3. се одобряват кандидатите, подали формуляр за предварителен подбор, на които да бъде изпратена покана за подаване на проектно предложение;
4. одобрените кандидати получават покана за подаване на проектно предложение чрез формуляр за кандидатстване, изготвен в съответствие с насоките за кандидатстване;
5. се извършва оценка на получените проектни предложения, в резултат на която се одобряват тези проектни предложения, които ще получат безвъзмездна финансова помощ.
(4) Процедура на конкурентен подбор е тази, при която проектните предложения се оценяват и класират в низходящ ред съобразно получената оценка, като за финансиране се одобряват всички или част от проектите по реда на класирането до покриване на общия размер на предварително определените и обявените финансови средства по съответната процедура.
(5) Процедура за подбор на проекти, покриващи определени изисквания за качество, е тази, при която проектните предложения се оценяват, като за финансиране се одобряват тези проектни предложения, чиято оценка е равна или надвишава предварително обявена по съответната процедура минимална приемлива оценка.
(6) Процедура с определен срок на кандидатстване е тази, при която предварително са обявени един или няколко крайни срока за кандидатстване. Проектните предложения, получени след сроковете за кандидатстване, не се разглеждат, като в случаите на предварително обявени няколко срока по преценка на договарящия орган тези проектни предложения могат да се прехвърлят за разглеждане след изтичането на следващия срок.
(7) Процедура без определен срок за кандидатстване е тази, при която проектни предложения се подават, оценяват и одобряват за финансиране без ограничения във времето.
(8) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) В случаите на обявяване на процедура с един краен срок за кандидатстване минималният срок за набиране на проектни предложения е 60 дни. При обявяването на процедура с няколко крайни срока за кандидатстване минималният срок за набиране на проектни предложения за първия срок е 60 дни.
(9) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) Ако в обявата за откриване на процедурата с един краен срок за кандидатстване или с няколко крайни срока за кандидатстване е указана датата на стартирането на следващата схема за отпускане на безвъзмездна финансова помощ за финансиране на същата дейност, минималният срок по ал. 8 може да бъде 30 дни.
history
Чл. 9. (1) Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е тази, при която проектно предложение може да подаде само кандидат, който изрично е посочен в съответната оперативна програма като конкретен бенефициент на помощта.
(2) Процедурата на директно предоставяне се извършва на следните етапи:
1. представяне на проектно предложение в съответствие с предварително одобрените от договарящия орган изисквания, които са предоставени на кандидата;
2. оценка на полученото проектно предложение за съответствие с одобрените изисквания;
3. решение на ръководителя на договарящия орган за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в случай на съответствие на проектното предложение с одобрените изисквания;
4. сключване на договор или издаване на заповед за предоставяне на безвъзмездна помощ в съответствие с чл. 3.
(3) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) При процедурата на директно предоставяне не се прилагат разпоредбите на чл. 10, ал. 4, чл. 13, 14, 15 и 20, както и разпоредбите, в които е посочено, че се отнасят за процедурите за подбор.
(4) (Предишна ал. 3, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Ръководителят на договарящия орган определя с вътрешни правила реда за провеждане на процедурата по ал. 1.
(5) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г., предишна ал. 4, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) При оценка на проектно предложение по смисъла на чл. 39 от Регламент (ЕО) № 1083/2006 г. на Съвета от 11 юли 2006 г. за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1260/1999 (ОВ, Специално издание 2007 г., глава 14, том 2) ръководителят на договарящия орган включва без право на глас представител на Централното координационно звено.
history
Чл. 10. (1) Безвъзмездна финансова помощ може да получи кандидат, който към момента на кандидатстване за безвъзмездна финансова помощ не попада в някоя от категориите, определени в чл. 93, параграф 1, чл. 94 и чл. 96, буква "а" от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002, приложим към общия бюджет на Европейските общности.
(2) (изм., ДВ, бр. 38 от 2008 г.) Изискванията на ал. 1 се прилагат съответно и за лицата, които са овластени да представляват кандидата и са вписани в търговския регистър или в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел или са определени като такива в учредителния акт, когато тези обстоятелства не подлежат на вписване.
(3) Изискванията на ал. 1 и 2 не се отнасят за бюджетни предприятия по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за счетоводството.
(4) Договарящият орган може да конкретизира и допълни изискванията за допустимост на кандидатите в насоките за кандидатстване.
(5) Обстоятелствата по ал. 1 и 4 се доказват от кандидатите:
1. (изм., ДВ, бр. 38 от 2008 г.) при кандидатстване - с декларации, или по преценка на договарящия орган - с декларации и с официални документи, издадени от съответните компетентни органи, за които такива документи се издават;
2. при сключване на договора или издаване на заповедта по чл. 3 - с официални документи, издадени от съответните компетентни органи за обстоятелствата, за които такива документи се издават, и с декларации за всички останали обстоятелства.
history
Чл. 11. (1) (доп., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Договарящият орган публикува на своята интернет страница и на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България, създаден с Постановление № 6 на Министерския съвет от 2007 г. (ДВ, бр. 10 от 2007 г.) индикативна годишна работна програма за предстоящите процедури по чл. 6, ал. 1, т. 1 не по-късно от 31 януари на съответната бюджетна година.
(2) (доп., ДВ, бр. 81 от 2008 г.) В случаите на предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, договарящият орган представя в Министерството на финансите индикативна годишна работна програма за предстоящите процедури по чл. 6 като част от процедурата за съставяне на средносрочната бюджетна прогноза и проекта на закон за държавния бюджет за следващата година.
(3) За всяка безвъзмездна финансова помощ, която договарящият орган планира да отпусне, индикативната годишна работна програма съдържа най-малко:
1. програма, от която се отпуска безвъзмездната финансова помощ;
2. цели и приоритети на конкретната безвъзмездна финансова помощ или приоритетни оси, операции или дейности на съответната оперативна програма, по които се отпуска помощта;
3. допустими бенефициенти;
4. максимален процент на съфинансиране, осигурен от договарящия орган;
5. месец или период от годината, през който се планира да бъде публикувана обявата за откриване на процедура за подбор или през който се планира провеждането на процедурата на директно предоставяне;
6. максимален размер на безвъзмездното финансиране.
(4) (нова, ДВ, бр. 81 от 2008 г.) Индикативната годишна работна програма по ал. 3 се изготвя от договарящия орган съгласно образец, утвърден от министъра на финансите.
(5) (Предишна ал. 4, ДВ, бр. 81 от 2008 г.) Всяко изменение на индикативната годишна работна програма се публикува в съответствие с ал. 1 и се представя по реда на ал. 2.
history
Чл. 12. (1) Провеждането на процедурата за подбор на проекти се оповестява широко и достъпно от договарящия орган съгласно разпоредбите за информираност и публичност на Регламент № 1083/2006 г. на Съвета и Регламент № 1828/2006 г. на Европейската комисия.
(2) (изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Обявата за откриване на процедура за подбор на проекти се публикува на интернет страницата на договарящия орган, на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България и поне в един национален всекидневник.
(3) След обявяване на процедурата за подбор на проекти договарящият орган по своя преценка може да организира разяснителна кампания, предназначена за потенциалните бенефициенти.
history
Чл. 13. (1) Договарящият орган изготвя насоки за кандидатстване, които включват най-малко:
1. цели на конкретната безвъзмездна финансова помощ;
2. размер на безвъзмездната финансова помощ и процент на съфинансиране;
3. критерии за допустимост на кандидатите и партньорите, където е приложимо;
4. критерии за допустимост на проектите;
5. разходи, допустими за финансиране;
6. указания към кандидатите за начина на кандидатстване, сроковете и адреса, на който да се подават проектните предложения;
7. максимален срок за изпълнение на проекта;
8. формуляр за предварителен подбор и критерии за оценка, където е приложимо;
9. формуляр за кандидатстване, указания за попълването му и списък на приложенията към него;
10. образец на бюджет с указания за попълването му;
11. образци на други необходими приложения за участие в процедурата;
12. етапи и начин за оценяване на проектните предложения;
13. критерии за оценка на проектните предложения и относителната им тежест;
14. проект на договора за безвъзмездна финансова помощ;
15. критерии за допустимост и съвместимост на подпомагането с правилата в областта на държавните помощи по отношение на конкретната безвъзмездна финансова помощ, където е приложимо;
16. списък на придружителни документи, с които се доказват установените изисквания за икономическо и финансово състояние на кандидатите, квалификация и други подобни, по преценка на договарящия орган.
(2) (доп., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Насоките за кандидатстване се публикуват на интернет страницата на договарящия орган и на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България едновременно с публикуването на обявата за откриване на процедура за подбор на проекти.
(3) Срокът за получаване на проектните предложения следва да бъде посочен в обявата и в насоките за кандидатстване в случаите на провеждане на процедура с определен срок за кандидатстване.
(4) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) След тяхното публикуване насоките за кандидатстване могат да се изменят единствено когато това се налага в резултат на настъпили промени в националната или европейската нормативна уредба. В случай че бъде увеличен финансовият ресурс по съответната процедура, в насоките за кандидатстване може да бъде изменена единствено частта, посочваща общия финансов ресурс за процедурата, като не може да се изменя процентът на съфинансиране, както и размерът на безвъзмездната финансова помощ за отделните проекти, когато такъв е определен.
(5) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В случаите по ал. 4 промените в насоките за кандидатстване се публикуват на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България и на интернет страницата на договарящия орган.
(6) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Измененията в насоките за кандидатстване по смисъла на ал. 4, с изключение на увеличаването на финансовия ресурс по съответната процедура, не важат за проектни предложения, подадени и/или одобрени преди момента на публикуване на промените по реда на ал. 5.
(7) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В случаите, в които в рамките на процедура по чл. 6, ал. 1, т. 1 се предвиждат мерки на подпомагане, имащи характер на държавна помощ по смисъла на чл. 87 от ДЕО или на минимална помощ съгласно разпоредбите на Регламент № 1998/2006 г. на Европейската комисия, договарящият орган посочва в насоките за кандидатстване вида на държавната помощ, позовавайки се изрично на акта на Европейската комисия, в съответствие с който ще бъде отпусната помощта.
(8) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В случаите по ал. 7 насоките за кандидатстване следва да съдържат задължително детайлни правила и условия, гарантиращи пълно съответствие с приложимите разпоредби в областта на държавните помощи с оглед осъществяване от страна на администратора на помощ на контрол за законосъобразност на предоставяните помощи по смисъла на Закона за държавните помощи.
history
Чл. 14. (1) Формуляри за кандидатстване се подават в съответствие с условията, посочени в насоките за кандидатстване.
(2) Всички формуляри за кандидатстване с изключение на тези, приложими за проектите по смисъла на чл. 39 от Регламент № 1083/2006 г. на Съвета, съдържат модел за представяне на проектното предложение, който задължително включва:
1. обща цел и специфични цели на проекта;
2. обосновка за съответствие на проекта с целите и приоритетите на програмата;
3. индикативен план-график на дейностите по проекта;
4. описание на очакваните резултати, очакван ефект и обосновка за устойчивостта на резултатите от проекта;
5. бюджет на проекта;
6. декларация за наличие на друго финансиране по проекта, имащо характер на държавна помощ, както и получени минимални помощи независимо от източника или формата на помощта.
(3) Във формуляра се посочват правният статут на кандидата, наличието на необходимия административен, финансов и технически капацитет за изпълнение на проекта и се декларират обстоятелствата по чл. 10, ал. 1 и 4.
(4) Кандидатите представят като приложения към формуляра за кандидатстване всички документи, изрично изисквани в насоките за кандидатстване. Кандидатите представят оригинали на документите, посочени в насоките за кандидатстване, или заверени копия от тях.
(5) (изм., ДВ, бр. 38 от 2008 г.) Договарящият орган по своя преценка може да изиска към формуляра за кандидатстване да се представя и одиторски доклад за извършен независим финансов одит, изготвен от регистриран одитор. Това изискване се посочва в насоките за кандидатстване.
(6) (изм., ДВ, бр. 38 от 2008 г.) За бюджетните предприятия по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителната разпоредба на Закона за счетоводството видът на документите по ал. 4 се определя по преценка на договарящия орган и се посочва в насоките за кандидатстване.
history
Чл. 15. (1) Преди представяне на проектните предложения кандидатите могат да искат разяснения във връзка с попълването на формуляра за кандидатстване по ред, посочен в насоките за кандидатстване, в които се посочва краен срок, в който могат да се задават въпроси, и краен срок, в който договарящият орган отговаря на поставените въпроси.
(2) Договарящият орган посочва в насоките за кандидатстване адрес за кореспонденция, факс, електронна поща и/или интернет страница, на които кандидатите да отправят запитванията си. Договарящият орган публикува "въпроси и отговори" на интернет страницата си в срокове, посочени в насоките за кандидатстване.
(3) Не могат да се дават отговори, които съдържат становище относно съответствие на проект или кандидат с условията за кандидатстване.
history
Чл. 16. (1) В случаите на провеждане на процедура за подбор на проекти ръководителят на договарящия орган назначава със заповед оценителна комисия, която изготвя доклад за дейността по оценката и резултатите от нея и предлага на ръководителя на договарящия орган списък с проекти за финансиране.
(2) Съставът на оценителната комисия включва:
1. председател и секретар (секретари) без право на глас;
2. необходимия брой членове с право на глас, които са не по-малко от трима.
(3) Председателят на комисията ръководи организационно и методически работата на оценителната комисия, координира процеса на оценка в съответствие с процедурите, предвидени в постановлението, и осигурява безпристрастност и прозрачност на процеса.
(4) Секретарят подпомага председателя в дейността му, изпълнява всички административни дейности, свързани с оценителния процес, и осигурява техническата обезпеченост на дейността на комисията.
(5) Членовете са независими и безпристрастни в своята дейност.
(6) По преценка на договарящия орган в работата на комисията със статут на членове могат да участват и външни експерти.
(7) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) В случаите на провеждане на процедура за подбор на проекти, свързани с оценка на проектни предложения по смисъла на чл. 39 от Регламент № 1083/2006 г. на Съвета, ръководителят на договарящия орган включва в състава на оценителната комисия представител на Централното координационно звено като наблюдател.
(8) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) При провеждане на процедури за подбор на проекти за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз договарящият орган уведомява писмено Централното координационно звено за сформирането на оценителна комисия.
(9) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) Когато съответната процедура за подбор на проекти не е открита само за проектните предложения по смисъла на чл. 39 от Регламент № 1083/2006 г. на Съвета, представителят на Централното координационно звено участва в дейността на оценителната комисия като наблюдател само при оценката на проектите по смисъла на чл. 39 от Регламент № 1083/2006 г. на Съвета.
history
Чл. 17. (1) По преценка на договарящия орган в процедурата по оценяване на проектните предложения могат да участват и:
1. помощник-оценители;
2. наблюдатели.
(2) Лицата по ал. 1 се определят със заповед на ръководителя на договарящия орган, в която се регламентират подробно възложените им дейности в процедурата по оценяване.
(3) Лицата по ал. 1 не са членове на оценителната комисия и дейността на помощник-оценителите се ограничава до етапите и дейностите в процедурата по оценяване на проектните предложения, които конкретно са им възложени със заповедта за определянето им.
(4) Помощник-оценителите и наблюдателите са независими и безпристрастни в своята дейност.
(5) (отм., ДВ, бр. 38 от 2008 г.)
(6) В случаите, когато договарящ орган е междинно звено, в процедурата по оценяване може да се включи наблюдател от управляващия орган.
history
Чл. 18. (1) Членовете на оценителната комисия по чл. 16 не могат да бъдат:
1. лица, които се намират в конфликт на интереси с някой от кандидатите в процедурата за предоставяне за безвъзмездна помощ по смисъла на чл. 52, параграф 2 от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета, приложим към общия бюджет на Европейските общности;
2. свързани лица по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Закона за държавния служител;
3. лица, които се намират в йерархична зависимост.
(2) Не могат да участват в процедурата по оценяване като помощник-оценители по чл. 17 лица, които:
1. се намират в конфликт на интереси с някой от кандидатите в процедурата за предоставяне за безмъзмедна помощ по смисъла на чл. 52, параграф 2 от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002, приложим към общия бюджет на Европейските общности;
2. са свързани лица по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Закона за държавния служител с член на оценителната комисия или с друг помощник-оценител;
3. се намират в йерархична зависимост едно спрямо друго или спрямо член на оценителната комисия.
(3) Не могат да участват в процедурата по оценяване като наблюдатели по чл. 17 лица, които се намират в конфликт на интереси с някой от кандидатите в процедурата за предоставяне за безвъзмездна помощ по смисъла на чл. 52, параграф 2 от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002, приложим към общия бюджет на Европейските общности.
(4) Лицата по чл. 16 и 17 трябва да разполагат с необходимата квалификация и професионална компетентност за предоставяне на обосновано становище по проектните предложения.
(5) Лицата по чл. 16 и 17 подписват декларация за безпристрастност и поверителност, включително относно обстоятелствата по чл. 18, ал. 1 - 3, незабавно след като научат имената на кандидатите в процедурите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
history
(6) При възникване на обстоятелства по чл. 18, ал. 1, 2 или 3 в хода на провеждане на процедурата по оценяване лицата по чл. 16 и 17 незабавно декларират това обстоятелство пред ръководителя на договарящия орган.
(7) В случаите на конфликт на интереси:
1. членовете на оценителната комисия се отстраняват от състава й;
2. (изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) помощник-оценителите се отстраняват изцяло от участие в процедурата по оценяване;
3. наблюдателите се отстраняват от участие в процедурата по оценяване.
(8) В случаите на свързаност или йерархична зависимост от участие в процедурата по оценяване се отстраняват толкова лица, колкото е необходимо, за да се изпълнят съответните изисквания по ал. 1 и 2.
(9) Всяка промяна в състава на лицата по чл. 16 и 17 независимо от основанието се извършва със заповед на ръководителя на договарящия орган, която се прилага към оценителния доклад. Извършената промяна трябва да бъде отразена и в доклада за оценката.
history
Чл. 19. (1) При получаване на проектните предложения договарящият орган ги регистрира, като за предложенията, подадени на ръка, издава разписки за получаването им.
(2) Всички проектни предложения се регистрират, независимо дали са получени преди или след изтичането на срока за представяне на проектните предложения.
history
Чл. 20. (1) Всички допуснати проектни предложения се оценяват в съответствие с критериите, описани в насоките за кандидатстване. Критериите не подлежат на изменение по време на провеждането на процедурата. Оценката се документира чрез попълването на оценителни таблици.
(2) (доп., ДВ, бр. 81 от 2008 г.) Оценката на проектните предложения се извършва в срок до 3 месеца и включва:
1. оценка на административното съответствие;
2. оценка на допустимостта;
3. техническа и финансова оценка.
(3) Кандидатите представят оригинали на документите, посочени в насоките за кандидатстване, или заверени копия от тях.
history
Чл. 21. (1) След приключване на работата си оценителната комисия изготвя оценителен доклад, към който се прилагат следните документи:
1. копие от заповед за назначаване на оценителната комисия и за промени в нея, ако има такива;
2. декларации за безпристрастност и поверителност;
3. протоколи от отделните етапи на оценката, изготвени от включените в оценяването лица, по образец, утвърден от ръководителя на договарящия орган;
4. списък на проектните предложения, предлагани за финансиране, включително размерът на безвъзмездната финансова помощ, която комисията предлага да бъде отпусната за всяко предложение;
5. списък на проектните предложения, които се предлагат да не се финансират, като посочва основанията за това.
(2) В случаите на предварителен подбор оценителната комисия изготвя доклад в съответствие с ал. 1, като списъкът по т. 4 включва кандидатите, които се предлага да бъдат поканени да подадат формуляр за кандидатстване.
(3) Докладът се подписва от председателя, секретаря и от всички членове на оценителната комисия.
(4) Оценителната комисия предава доклада и придружаващите го документи на ръководителя на договарящия орган. Ръководителят на договарящия орган подписва протокол, с който удостоверява тяхното получаване.
(5) Докладът се предоставя при необходимост и при поискване на вътрешните за организацията, националните и европейските съдебни, одитни и контролни органи, включително на Сертифициращия орган по Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, на Българския съвет за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности (AFCOS), на Европейската комисия, както и на Европейската служба за борба с измамите (OLAF), с копие за отдел "Централно звено за координация на борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на ЕО" на Министерството на вътрешните работи.
history
Чл. 22. (1) (изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) При процедурите за подбор на проекти по смисъла на чл. 6, ал. 1, т. 1, когато съответната оперативна програма предвижда създаването на комитет за координация и приоритизация на проекти или когато по преценка на ръководителя на управляващия орган такъв комитет е създаден със заповед, ръководителят на управляващия орган свиква заседание на този комитет по ред и в състав, определен в оперативната програма и/или в заповедта за създаването му.
(2) Членовете на комитета по ал. 1 следва да отговарят на изискванията по чл. 18, ал. 1.
(3) Комитетът по ал. 1 извършва териториална и секторна координация и приоритизация на проектите, които да бъдат финансирани от съответната оперативна програма, въз основа на бюджета на програмата за конкретната година.
(4) Комитетът по ал. 1 изготвя и представя доклад за координация и приоритизация на проекти на ръководителя на управляващия орган, който включва списък от проекти за финансиране от съответната оперативна програма. Ръководителят на управляващия орган подписва протокол, с който удостоверява получаването на доклада.
(5) Докладът по ал. 4 се предоставя при необходимост и при поискване на органите по чл. 21, ал. 5.
(6) В случаите, в които се предвижда участието на комитет за координация и приоритизация на проекти и ръководителят на управляващия орган не се явява ръководител на договарящия орган по смисъла на постановлението, оценителният доклад по чл. 21, ал. 1 се предоставя и на ръководителя на управляващия орган.
history
Чл. 23. (1) В срок до 30 работни дни след като получи доклада на оценителната комисия, ръководителят на договарящия орган взема мотивирано решение за:
1. одобряване на доклада и предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по предложените проекти;
2. връщане на доклада за преразглеждане, като посочва основанията за това;
3. отхвърляне на доклада и прекратяване на процедурата, като посочва основанията за това.
(2) При процедура на предварителен подбор в срок до 30 работни дни след като получи доклада на оценителната комисия по чл. 21, ал. 2, ръководителят на договарящия орган взема мотивирано решение за:
1. одобряване на доклада и допускане на одобрените кандидати да подадат формуляр за кандидатстване;
2. връщане на доклада за преразглеждане, като посочва основанията за това;
3. отхвърляне на доклада и прекратяване на процедурата, като посочва основанията за това.
(3) В случаите, когато се предвижда участието на комитет за координация и приоритизация на проекти, въз основа на докладите по чл. 21, ал. 1 и чл. 22, ал. 4 ръководителят на управляващия орган в срок до 30 работни дни взема мотивирано решение за:
1. одобряване на докладите и отпускане на безвъзмездна финансова помощ на одобрените проекти;
2. връщане на доклада по чл. 21, ал. 1 и/или по чл. 22, ал. 4 за преразглеждане, като посочва основанията за това;
3. отхвърляне на докладите и прекратяване на процедурата;
4. становище, с което одобрява проектите по смисъла на чл. 39 от Регламент (ЕО) № 1083/2006 за изпращане в Европейската комисия, тогава, когато докладите са одобрени от ръководителя на управляващия орган.
history
Чл. 24. (1) Решението за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по чл. 23, ал. 1, т. 1 и ал. 3, т. 1 съдържа:
1. общ размер на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ;
2. списък на проектните предложения, одобрени за финансиране, включително наименованието на проектите и кандидатите, получената от всеки проект оценка, общия бюджет и размера на безвъзмездната финансова помощ по всеки проект;
3. списък на отхвърлените проектни предложения и основанието за отхвърлянето им.
(2) Решението за приключване на процедурата по предварителен подбор съдържа:
1. списък на одобрените кандидати, които ще бъдат поканени да подадат формуляр за кандидатстване, и получената от всяко проектно предложение оценка;
2. списък на отхвърлените кандидати и основанието за отхвърлянето им.
history
Чл. 25. (1) Решението за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ влиза в сила от момента на неговото издаване.
(2) (изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В срок 30 работни дни от издаването на решението по ал. 1 договарящият орган уведомява писмено одобрените кандидати.
(3) (изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) При процедура за предварителен подбор в срок 30 работни дни от вземането на решение за допускане на одобрените кандидати договарящият орган изпраща писмена покана на одобрените кандидати да подадат формуляр за кандидатстване.
(4) Договарящият орган уведомява писмено неуспелите кандидати в срок 30 работни дни от вземането на решение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, съответно за недопускане на кандидатите при процедура за предварителен подбор, като посочва основанията за отхвърлянето им.
(5) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г., изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В случаите на проекти по смисъла на чл. 39 от Регламент № 1083/2006 г. на Съвета договарящият орган изпраща копие от решението по чл. 9, ал. 2, т. 3 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ или становището по чл. 23, ал. 3, т. 4 и предава на Централното координационно звено копие от документите за одобрените проекти, оформени съгласно изискванията на Регламент № 1828/2006 г. на Европейската комисия.
(6) (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г., изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) След съгласуване със заместник министър-председателя по реда на чл. 2, т. 14 от Постановление № 104 на Министерския съвет от 2008 г. за организация и координация при управлението на средствата от фондовете на Европейския съюз (ДВ, бр. 47 от 2008 г.) Централното координационно звено изпраща на Европейската комисия документите за одобрените проекти по смисъла на чл. 39 от Регламент № 1083/2006 г.
history
Чл. 26. (1) Ръководителят на договарящия орган по собствена инициатива или по мотивирано предложение на председателя или на член на оценителната комисия прекратява процедурите по чл. 6 в случаите, при които:
1. не са постъпили проектни предложения;
2. е прекратено финансирането по съответната програма или финансирането ще бъде прекратено преди приключване на оценителния процес;
3. при откриването и провеждането на процедурата са допуснати нарушения на принципите по чл. 7.
(2) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В рамките на процедура без определен срок за кандидатстване етапът по набиране на проектни предложения може да бъде спиран с мотивирано решение на ръководителя на договарящия орган, в случай че стойността на подадените проектни предложения надхвърля финансовия ресурс по обявената схема. Ръководителят на договарящия орган взема решение за продължаване на етапа по набиране на проектни предложения, в случай че след извършване на оценка на проектните предложения остане финансов ресурс по обявената схема.
(3) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Процедурата без определен срок за кандидатстване се прекратява с мотивирано решение на ръководителя на договарящия орган и в случай, че общата стойност на одобрените за финансиране проектни предложения и/или на получените проектни предложения, чиято оценка все още не е приключила, надхвърля планирания за провеждането на конкретната схема финансов ресурс.
(4) (Предишна ал. 2, изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В случай на прекратяване на процедурите по чл. 6:
1. решението за прекратяване се обявява по реда на чл. 12, ал. 2, и
2. кандидатите, подали проектни предложения, се уведомяват писмено за прекратяването от ръководителя на договарящия орган, като последните нямат право на обезщетения.
(5) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Процедурите по чл. 6 се считат за прекратени от момента на издаване на решението за прекратяване или от момента, посочен изрично в решението за прекратяване, в случай че е посочен такъв момент.
history
Чл. 27. (1) (Предишен текст на чл. 27, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В срок 30 работни дни след влизането в сила на решението за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ договарящият орган изготвя най-малко в два екземпляра и предлага на бенефициентите по одобрените за финансиране проекти подписването на договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
(2) (нова, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) В случаите, когато дадена мярка представлява държавна помощ по смисъла на чл. 87 от ДЕО или минимална помощ по смисъла на Регламент № 1998/2006 г. на Европейската комисия, договорът по ал. 1 задължително съдържа информация относно вида на отпуснатата държавна помощ, както и за възможните последствия от предоставянето й, включително условията за натрупване и възможността за възстановяване на неправомерно предоставяне на помощ по реда на раздел V от Правилника за прилагане на Закона за държавните помощи, приет с Постановление № 61 на Министерския съвет от 2007 г. (обн., ДВ, бр. 26 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 97 от 2007 г.).
history
Чл. 28. (доп., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) До 30 работни дни от датата на сключване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ ръководителят на договарящия орган публикува на своята интернет страница и на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България информация, която включва:
1. наименование и седалище на бенефициентите;
2. място на изпълнение на проектите;
3. наименование на проектите, за които е отпусната безвъзмездната финансова помощ;
4. общия бюджет и размера на предоставената безвъзмездна финансова помощ по всеки от проектите;
5. продължителност на изпълнение на проектите.
history
Чл. 29. (1) Изменение на договора за безвъзмездна финансова помощ се извършва чрез сключване на анекс към договора по взаимно съгласие на двете страни.
(2) При процедура на подбор анексът към договора не може да нарушава конкурентните условия, съществуващи към момента на сключване на договора, и равното третиране на бенефициентите.
history
Чл. 30. (1) (изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Документацията за процедурите по чл. 6, ал. 1, т. 1 включва задължително:
1. оригинала на обявата за набиране на проектни предложения;
2. официално одобрените насоки за кандидатстване;
3. заповедите за определяне на комисиите за оценка от договарящия орган;
4. оригиналите на всички представени проектни предложения, независимо от това дали са одобрени или не;
5. декларациите и документите по чл. 10, ал. 5, т. 1 и 2;
6. доклада на оценителната комисия и протоколите от отделните етапи на оценка;
7. декларациите на лицата по чл. 18, ал. 5;
8. доклада на комитета за координация и приоритизация на проекти;
9. цялата кореспонденция с кандидатите, водена по време на процедурата;
10. всички решения, заповеди и други документи, взети и издадени от ръководителя на договарящия орган, касаещи конкретните процедури и проекти;
11. сключените договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и анексите към тях, и
12. други документи по преценка на договарящия орган.
(2) Документацията по ал. 1 се съхранява от договарящия орган за срок от:
1. три години след приключването на оперативната програма по отношение на договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в съответствие с изискванията на Регламент № 1083/2006 на Съвета;
2. седем години след закриване на съответната Програма ФАР.
(3) Независимо от сроковете по ал. 2, в случай на установени нередности документацията по ал. 1 се съхранява до приключване на съответните последващи проверки от страна на компетентните национални и европейски органи.
history
Чл. 31. (1) Всеки проект, финансиран със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, съответно по Програма ФАР на Европейския съюз, може да бъде обект на одит на всички етапи на процедурата по предоставяне на безвъзмездната финансова помощ.
(2) Документацията за цялата процедура се съхранява по реда на чл. 30, ал. 2 и 3 и е достъпна за одитни проверки от компетентните национални и европейски органи.
history Чл. 32. При неизпълнение на служебните задължения, забава на изпълнението на служебните задължения или неспазване кръга на служебните правомощия ръководителят на договарящия орган и служителите под негово ръководство носят дисциплинарна отговорност.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history
§ 1. По смисъла на постановлението:
1. "Проектно предложение" е предложение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на определен проект, включващо формуляр за кандидатстване и други придружителни документи.
2. "Безвъзмездна финансова помощ", без това да противоречи на чл. 108 от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002, са средства, предоставени от оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, или от Програма ФАР на Европейския съюз, включително съответното национално съфинансиране, с цел изпълнението на одобрен проект, насочен към постигане на определени резултати.
3. "Бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ" от Програма ФАР са всички физически лица и юридически лица и техни обединения - получатели на безвъзмездна финансова помощ за изпълнение на одобрен проект, който се финансира със средства от Програма ФАР на Европейския съюз, а "бенефициент на безвъзмездна финансова помощ" от оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, са лицата, посочени в чл. 2, ал. 4 от Регламент (ЕО) № 1083/2006.
4. "Договарящ орган" е орган, който провежда процедури за набиране и оценка на проектни предложения и сключва договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, и от Програма ФАР на Европейския съюз.
5. "Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ" е договор, сключен между ръководител на договарящ орган и бенефициент, за предоставяне и разходване на безвъзмездна финансова помощ с цел изпълнение на одобрен проект.
6. (нова, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Звена по чл. 5, ал. 2" са тези по чл. 4, ал. 1 и 2 от Закона за администрацията и по чл. 25, ал. 2, 3 и 4 от Закона за висшето образование.
7. (предишна т. 6, ДВ, бр. 38 от 2008 г., изм., ДВ, бр. 61 от 2008 г., изм., ДВ, бр. 95 от 2008 г., доп., ДВ, бр. 7 от 2009 г.) "Конкретен бенефициент на безвъзмездната помощ" е организация, институция, административна или друга подобна структура, индивидуално посочена в оперативната програма като единствен субект, който може да изготви проектно предложение и да получи безвъзмездна помощ за определена дейност, или която е определена със закон или подзаконов нормативен акт като правоприемник на такава структура, отговорна за изпълнението на конкретната дейност, и е допустим бенефициент по оперативната програма. За целите на Оперативна програма "Околна среда" конкретни бенефициенти по приоритетна ос 1 са и басейновите дирекции за управление на водите по смисъла на Закона за водите, а по приоритетна ос 3 - и дирекциите на националните паркове, регионалните инспекции по околната среда и водите, дирекция "Национална служба за защита на природата" на Министерството на околната среда и водите и дирекциите на природните паркове. За целите на приоритетна ос 2 на Оперативна програма "Околна среда 2007 - 2013 г." конкретни бенефициенти за изграждането и развитието на регионални системи за управление на битови отпадъци са сдруженията на общини с цел управление на отпадъците и/или общините в регионите, определени в съответствие с Националната програма за управление на дейностите по отпадъците.
8. (предишна т. 7, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Критерии за допустимост на проектните дейности" се отнасят до видовете дейности, предвидени за изпълнение в рамките на проектните предложения, които отговарят на приоритетите и целите на конкретната безвъзмездна финансова помощ, както и на правилата и законодателството в областта на държавните помощи.
9. (предишна т. 8, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Критерии за допустимост на кандидатите" са критерии относно кандидатите, които могат да бъдат бенефициент по конкретната безвъзмездна финансова помощ.
10. (предишна т. 9, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Критерии за оценка на проектните предложения" са критерии, изготвени и одобрени от управляващия орган, съобразени с критериите за подбор на проекти на ниво операции, одобрени от Комитета за наблюдение по съответната оперативна програма, създаден с Постановление № 182 на Министерския съвет от 2006 г. за създаване на Комитети за наблюдение на Националната стратегическа референтна рамка и Оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, в съответствие с които се извършват оценката и изборът на проекти, които да бъдат съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, или критерии, одобрени от ръководителя на Програма ФАР, в съответствие с които се извършват оценката и изборът на проекти, които да бъдат съфинансирани от Програма ФАР на Европейския съюз.
11. (предишна т. 10, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Оценка на административното съответствие" е етап от оценката на проектното предложение, при който се извършва проверка относно формалното представяне на проектното предложение.
12. (предишна т. 11, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Оценка на допустимостта" е етап от оценката на проектното предложение, при който оценяването се извършва чрез прилагане на критериите за допустимост на кандидатите и проектните дейности.
13. (предишна т. 12, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Ръководител на договарящия орган" е ръководителят на администрацията, в рамките на чиято структура се намира договарящият орган или упълномощено от него длъжностно лице.
14. (предишна т. 13, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Техническа и финансова оценка" е оценка по същество на проектните предложения, която се извършва в съответствие с критериите за оценка на проектите.
15. (предишна т. 14, ДВ, бр. 38 от 2008 г.) "Централно координационно звено" е административно звено в Министерството на финансите, създадено с Решение № 965 на Министерския съвет от 2005 г. за определяне на управляващите органи на Оперативните програми и междинните звена за управление на средствата от Структурните фондове на Европейския съюз в Република България.
history § 2. "Комитетът за координация и приоритизация на проекти" по смисъла на чл. 23, ал. 1 за Оперативна програма "Околна среда" за периода 2007 - 2013 г. е комитетът за избор и координация на проекти така, както е посочено в оперативната програма.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history § 3. Едновременно с влизането в сила на постановлението министърът на финансите утвърждава препоръчителни образци на типови формуляри за кандидатстване.
history § 4. (доп., ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Типовите образци на формулярите за кандидатстване и насоките за кандидатстване при предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз се утвърждават от съответния министър по § 9 или от опровомощено от него лице. За случаите на предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма ФАР на Европейския съюз типовите образци на формулярите за кандидатстване и насоките за кандидатстване се утвърждават от ръководителя на програма за съответната изпълнителна агенция по Програма ФАР.
history § 5. В тримесечен срок от влизането в сила на постановлението всеки от министрите по § 9 утвърждава вътрешни детайлни правила за работа на оценителната комисия и за работата на комитета за координация и приоритизация на проекти в случаите, в които е предвидено създаването на такъв комитет.
history § 6. За бюджетната 2007 г. не се публикува индикативна годишна работна програма по смисъла на постановлението за предстоящите процедури за подбор на проекти.
history § 7. Постановлението се приема на основание чл. 105, ал. 1 от Конституцията на Република България и чл. 27 от Закона за международните договори на Република България във връзка с Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
history § 8. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
history § 9. Изпълнението на постановлението се възлага на министъра на финансите, министъра на икономиката и енергетиката, министъра на регионалното развитие и благоустройството, министъра на труда и социалната политика, министъра на транспорта, министъра на околната среда и водите и на министъра на държавната администрация и административната реформа.
history § 10. (нов, ДВ, бр. 61 от 2008 г.) Всички схеми и индивидуални помощи, съфинансирани от фондовете по чл. 1, трябва да са в пълно съответствие със законодателството и правилата в областта на държавните помощи, прилагани в Република България и в Европейския съюз.
Преходни разпоредби
history
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 70 ОТ 4 АПРИЛ 2008 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 121 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2007 г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ, СЪФИНАНСИРАНИ ОТ СТРУКТУРНИТЕ ФОНДОВЕ И КОХЕЗИОННИЯ ФОНД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, И ПО ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(ОБН., ДВ, БР. 38 ОТ 2008 г.)
history § 10. Сроковете по чл. 8, ал. 8 и 9 не се прилагат по отношение на процедури, обявени преди влизането в сила на постановлението.
Преходни разпоредби
history
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 155 ОТ 2 ЮЛИ 2008 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 121 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2007 г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ, СЪФИНАНСИРАНИ ОТ СТРУКТУРНИТЕ ФОНДОВЕ И КОХЕЗИОННИЯ ФОНД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, И ПО ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(ОБН., ДВ, БР. 61 ОТ 2008 г.)
history § 14. Процедури, обявени преди влизането в сила на това постановление, се довършват по досегашния ред.
history § 15. Процедурите за подбор на проекти без определен срок за кандидатстване могат да бъдат прекратени по реда на това постановление.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 222 ОТ 8 СЕПТЕМВРИ 2008 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 121 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2007 г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ, СЪФИНАНСИРАНИ ОТ СТРУКТУРНИТЕ ФОНДОВЕ И КОХЕЗИОННИЯ ФОНД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, И ПО ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(ОБН., ДВ, БР. 81 ОТ 2008 г.)
history § 3. В тримесечен срок от влизането в сила на постановлението министърът на финансите утвърждава образец на индикативна годишна работна програма по чл. 11, ал. 4.