ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 165 ОТ 14 ЮЛИ 2004 г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И КООРДИНАЦИЯТА НА ОБМЕНА НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ТЕХНИЧЕСКИ РЕГЛАМЕНТИ И ПРАВИЛА ЗА УСЛУГИ НА ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО И ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРИТЕ, СВЪРЗАНИ С ПРИЛАГАНЕТО НА НЯКОИ НАЦИОНАЛНИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРАВИЛА ЗА ПРОДУКТИ, ЗАКОННО ПРЕДЛАГАНИ НА ПАЗАРА НА ДРУГА ДЪРЖАВА ЧЛЕНКА (ЗАГЛ. ДОП., ДВ, БР. 48 ОТ 2009 г., ИЗМ., ДВ, БР. 52 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 01.08.2011 г.)
ДВ. бр. 52 от 08.07.2011г.
Обн., ДВ, бр. 64 от 23 юли 2004 г., изм., ДВ, бр. 91 от 15 ноември 2005 г., изм., ДВ, бр. 40 от 16 май 2006 г., изм., ДВ, бр. 48 от 26 юни 2009 г., изм., ДВ, бр. 52 от 8 юли 2011 г.
history МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ ПОСТАНОВИ:
Раздел I.
Общи положения (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г.)
history
Чл. 1. (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г.) С постановлението се определят:
1. редът за координация и обмен на информация за технически регламенти и правила за услуги на информационното общество;
2. (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) процедурите, свързани с прилагането на някои национални технически правила за продукти, законно предлагани на пазара на друга държава членка.
Раздел II.
Организация и координация на обмена на информация за технически регламенти и правила за услуги на информационното общество (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г.)
history
Чл. 1а. (Предишен чл. 1, ДВ, бр. 48 от 2009 г.) (1) (изм., ДВ, бр. 48 от 2009 г.) С този раздел се определят редът за координация и обменът на информация за техническите регламенти, с които се определят техническите спецификации и други изисквания към продукти или правилата за услуги на информационното общество между Република България и Европейската комисия (ЕК).
(2) Обменът на информация не обхваща проектите на технически регламенти, отнасящи се до:
1. услуги, свързани с радиоразпръскване;
2. услуги, свързани с телевизионно разпръскване;
3. услуги, извършвани при физическото присъствие на доставчика и получателя, дори ако за целта се използват електронни средства, като:
а) медицински прегледи или лечение в областта на хирургията, при които се използва електронно оборудване, при физическото присъствие на пациента;
б) получаване на съвети от електронен каталог в магазин в присъствието на клиента;
в) резервация на самолетни билети в пътническа агенция, при физическото присъствие на клиента, чрез компютърна мрежа;
г) електронни игри, разположени във видеозала, при физическото присъствие на клиента;
4. услуги, които имат материален характер, независимо от това, че се осигуряват чрез електронни средства, като:
а) машини за автоматично получаване на пари в брой или на билети (банкноти, билети за жп транспорт);
б) достъп срещу заплащане до пътни мрежи, паркинги и други, дори и при наличие на електронни уреди на входа/изхода, които контролират достъпа и/или правилното извършване на плащането;
5. автономни услуги като разпространение на компактдискове (CD ROM) или софтуер на дискети;
6. услуги, които не се извършват чрез електронни системи за обработка или инвентаризация на информация, като:
а) гласова телефонна услуга;
б) телефаксни/телексни услуги;
в) услуги, предоставяни чрез телефон или факс;
г) лекарска консултация, извършвана по телефон/телефакс;
д) правна консултация, извършвана по телефон/телефакс;
е) директна продажба, извършвана по телефон/телефакс;
7. услуги, които се осигуряват чрез предаване на данни без индивидуално искане за едновременно получаване от неограничен брой индивидуални получатели (предаване от точка до много точки), като:
а) телевизионно разпръскване (включително и услугата видео по поръчка (NVOD);
б) услуги, свързани с радиоразпръскване;
в) (телевизионен) телетекст;
8. финансовите услуги, в това число:
а) инвестиционни услуги;
б) операции по застраховане и презастраховане;
в) банкови услуги;
г) операции, свързани с пенсионни фондове;
д) услуги, отнасящи се до фючърси или сделки с опции;
е) с изключение на чл. 6, ал. 6 постановлението не се прилага към правилата, създадени от или за регулирани пазари по смисъла на Закона за публично предлагане на ценни книжа или от или за други пазари или органи, извършващи функции по клиринг или сетълмент на тези пазари;
9. (изм., ДВ, бр. 40 от 2006 г., в сила от 05.05.2006 г., изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) в случаите, когато се въвеждат спешни мерки с цел предотвратяване, ограничаване или налагане на специални условия за пускане на пазара или използване на територия на Република България на продукт или на партида продукти, от съображения за сериозна и непосредствена заплаха от тях върху здравето и безопасността на потребителите; в тези случаи съответният орган на изпълнителната власт, на който е възложено изпълнението на тези функции, незабавно уведомява министъра на икономиката, енергетиката и туризма по отношение на тези продукти, който изпраща информацията относно съществуването на сериозна и незабавна заплаха в ЕК, преди тази мярка да бъде въведена, освен ако подобна мярка не е предвидена в контекста на други инструменти на Европейската общност.
history
Чл. 2. (1) (изм., ДВ, бр. 91 от 2005 г., изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) (*) Възлага на министъра на икономиката, енергетиката и туризма чрез звено в администрацията на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), определено с Устройствения правилник на министерството, да изпълнява задълженията като Национален информационен център за обмен на информация за проекти на технически регламенти с ЕК и с Генералния секретар на Съвета на Европа.
(2) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма определя представител в Комитета "Стандарти и технически регламенти" към ЕК.
history
Чл. 3. (1) Обменът на информация с ЕК обхваща всички проекти на технически регламенти, с изключение на тези, които въвеждат пълния текст на международен или европейски стандарт, като в този случай предоставянето на информацията относно съответния стандарт е достатъчно. Обменът на информация включва предоставянето на становище относно причините, които налагат приемането на такъв технически регламент, ако това не е вече изяснено в самия проект.
(2) Алинея 1 не се отнася до закони, регламенти, подзаконови нормативни актове или административни разпоредби, чрез които Република България се придържа към обвързващите актове на Европейската общност, което води до приемането на технически спецификации или правила за осигуряване на услуги.
history
Чл. 4. (1) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министрите и другите органи на изпълнителната власт, определени в Закона за администрацията, предоставят на министъра на икономиката, енергетиката и туризма проектите на технически регламенти, които се разработват в министерствата и другите ведомства.
(2) Към проектите се прилагат мотиви или становище относно причините, които налагат приемането на такъв технически регламент, ако това не е вече изяснено в самия проект.
(3) (изм., ДВ, бр. 48 от 2009 г.) В случаите, когато проектът има за цел да ограничи пускането на пазара или употребата на химично вещество, смес или изделие в интерес на общественото здраве или защитата на потребителите или околната среда, се представят:
1. кратко изложение или справка за всички данни, свързани със съответното вещество, смес или изделие, както и с познатите и налични заместители;
2. предвижданите резултати от проекта върху общественото здраве и защитата на потребителите и околната среда;
3. анализ на риска, изготвен въз основа на оценката на риска от химичното вещество в съответствие с Регламент (ЕО) № 1907/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 18 декември 2006 г. относно регистрацията, оценката, разрешаването и ограничаването на химикали (REACH), за създаване на Европейска агенция по химикали, за изменение на Директива 1999/45/ЕО и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 793/93 на Съвета и Регламент (ЕО) № 1488/94 на Комисията, както и на Директива 76/769/ЕИО на Съвета и директиви 91/155/ЕИО, 93/67/ЕИО, 93/105/ЕО и 2000/21/ЕО на Комисията (Специално издание от 2007 г. на ОВ, глава 13, том 60).
(4) Проектите се представят от органа на изпълнителната власт, който ги е изготвил в срок 4 месеца преди планираното им приемане, съгласно изискванията на Закона за нормативните актове.
(5) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министрите и другите органи на изпълнителната власт чрез главните си секретари определят служители, които ги подпомагат при изпълнение на задължението по въпросите, свързани с обмена на информация, и уведомяват за това министъра на икономиката, енергетиката и туризма. В длъжностните характеристики на служителите се определят задълженията и отговорностите по въпросите, свързани с обмена на информация.
history
Чл. 5. (1) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма изпраща съобщения за проектите на технически регламенти в ЕК в срок 3 месеца преди приемането им.
(2) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) При необходимост и ако те вече не са представени в предишна информация, МИЕТ изпраща едновременно текстовете на основните закони или нормативни актове, когато познаването на тези текстове е необходимо при оценяване съдържанието на проекта на технически регламент.
(3) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Информацията, представена съгласно този член, няма поверителен характер. Когато информацията е класифицирана, министърът на икономиката, енергетиката и туризма по предложение на съответния министър или на друг орган на изпълнителната власт предоставя обосновано искане до ЕК тя да бъде третирана като класифицирана.
(4) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Когато проектите на техническите регламенти представляват част от мерките, които се изискват от ЕК според друг акт на Европейската общност, МИЕТ може да изпрати информация с този друг акт, при условие че официално отбележи, че информацията ще представлява информация по смисъла на постановлението.
history
Чл. 6. (1) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) След получаване на становището по представените технически регламенти от Комитета "Стандарти и технически регламенти" към ЕК или от държавите членки министърът на икономиката, енергетиката и туризма ги изпраща на другите министри и органи на изпълнителната власт, като ги информира за степента на тяхното съответствие съгласно изискванията на Европейския съюз.
(2) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма организира обсъждане по представеното становище с участието на представители от заинтересуваните министерства и други ведомства, за което се съставя протокол.
(3) Становищата или подробните мнения на Комитета "Стандарти и технически регламенти" към ЕК или на държавите членки се вземат предвид, когато се отнасят само до въпроси, които могат да затруднят търговията или по отношение на правилата за услуги, свободното предоставяне на услуги или свободата на установяване на операторите на услуги.
(4) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Ако министрите и другите органи на изпълнителната власт направят изменения по проекта, които водят до значителна промяна на неговия обхват, съкращаване на предварително предвидените срокове за изпълнение, включване на допълнителни спецификации или изисквания или тяхното ограничаване, те трябва да представят отново проекта на МИЕТ, за да бъде той незабавно представен по реда на чл. 5, ал. 1.
(5) Министрите и другите органи на изпълнителната власт предлагат за включване в оперативната работна програма на Министерския съвет проектите на технически регламенти, които се придружават от протокола по ал. 2.
(6) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) След обнародването на приетия технически регламент в "Държавен вестник" министърът на икономиката, енергетиката и туризма изпраща окончателния текст в ЕК.
history
Чл. 7. (1) (В сила от 01.01.2007 г.) Министрите и другите органи на изпълнителната власт отлагат приемането на проекти на правила за услуги за 4 месеца от датата на получаване от ЕК на съобщението по чл. 5, ал. 1, ако ЕК представи подробно становище в рамките на 3 месеца от тази дата, че в резултат на представения проект се създават пречки пред свободното предоставяне на услуги или свободното установяване на оператори на услуги.
(2) (В сила от 01.01.2007 г.) Когато становището на ЕК по ал. 1 се отнася за други проекти на технически регламенти, които могат да създадат пречки пред свободното движение на стоки, отлагането на приемането им е за 6 месеца от датата на получаване от ЕК на съобщението по чл. 5, ал. 1.
(3) (В сила от 01.01.2007 г.) В случай на споразумение, по което Република България е страна и което в името на общите интереси предвижда съответствие с техническите спецификации или други изисквания или правила за услуги, с изключение на технически спецификации за обществени поръчки, министрите и другите органи на изпълнителната власт отлагат приемането му за 4 месеца от датата на получаването от ЕК на съобщението по чл. 5, ал. 1
(4) По отношение на проектите на правила за услуги подробните становища на ЕК не могат да оказват влияние върху мерки в областта на културата и по-специално в аудио-визуалната сфера, които Република България може да предприеме в съответствие с правото на Общността. В този случай следва да се вземат под внимание специфичните езикови особености, национални и регионални характеристики, а така също и културното наследство.
(5) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) За отлагането по този член се предоставя писмена информация, изготвена от съответния орган на изпълнителната власт, на министъра на икономиката, енергетиката и туризма за действията, които се предлага да бъдат предприети, при наличие на такива становища. По отношение на правила за услуги, когато е невъзможно да се вземе под внимание становището на ЕК, информацията следва да съдържа и основанията за това.
Информациите се изпращат за мнение също в ЕК.
history
Чл. 8. (1) (В сила от 01.01.2007 г.) С изключение на проектите на правилата, отнасящи се до услуги, когато ЕК обяви своето намерение да предложи директива, регламент или решение по този проект или той е включен в предложение за директива, регламент или решение в рамките на срока по чл. 5, ал. 1, приемането на даден проект на технически регламент се отлага за 12 месеца от датата на получаване от ЕК на съобщението по чл. 5, ал. 1.
(2) (В сила от 01.01.2007 г.) Ако Съветът на Европейския съюз приеме обща позиция през периода на изчакване по ал. 1, отлагането се удължава до 18 месеца.
(3) Изискването за отлагане престава да се прилага, когато:
1. Европейската комисия информира Република България, че не възнамерява повече да предлага директива, регламент или решение или оттегля своето предложение;
2. Европейската комисия или Съветът приемат задължителен акт на Европейската общност.
history
Чл. 9. (1) Отлагането на приемането не се прилага при:
1. (изм., ДВ, бр. 48 от 2009 г.) случаи, когато поради неотложни причини, породени от сериозни и непредвидими обстоятелства, свързани с опазване на здравето и безопасността на обществото, защита на животните или опазване на растенията, както и с правилата за услуги, с държавната политика и
по-специално с политиката за защита на непълнолетните, Република България е задължена да изготви технически регламент за много кратък срок, за да може той да се въведе и да влезе в сила незабавно без възможност за предварителни консултации;
2. случаи, когато поради неотложни причини, породени от сериозни обстоятелства, свързани със защита на сигурността и целостта на финансовата система, най-вече защитата на вложителите, инвеститорите и застрахованите лица, Република България незабавно изготвя и изпълнява правила за финансови услуги;
3. закони, нормативни актове, административни актове на Република България или техните изменения, които забраняват дадено производство или правила за услуги, за свободното предоставяне на услуги или възможността за установяване на доставчици на услуги, доколкото те не създават пречки пред свободното движение на стоките и свободното предоставяне на услуги.
(2) Член 8 не се прилага по отношение на споразумения съгласно чл. 7, ал. 3.
(3) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) В случаите на ал. 1, т. 1 и 2 министърът на икономиката, енергетиката и туризма трябва да изпрати съобщение до ЕК, в което следва да се изложат причините, които оправдават неотложността на взетите мерки, изготвено от органа на изпълнителната власт, по чието предложение отлагането на приемането не се прилага.
history
Чл. 10. (1) (изм., ДВ, бр. 91 от 2005 г., изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) (*) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма изпраща на другите министри и органи на изпълнителната власт, както и на националните организации по стандартизация получените от Комитета "Стандарти и технически регламенти" към ЕК и от Генералния секретар на Съвета на Европа съобщения за технически регламенти.
(2) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма организира получаването и предоставя проектите при поискване от страна на заинтересуваните министерства и други ведомства.
Раздел III.
Организация и координация на обмена на информация, свързана с прилагането на Регламент (ЕО) № 764/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. относно установяване на процедурите, свързани с прилагането на някои национални технически правила за продукти, законно предлагани на пазара в други държави членки, и за отмяна на Решение № 3052/95/ЕО (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г.)
history Чл. 11. (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г., изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма чрез звено в администрацията на МИЕТ, определено с Устройствения правилник на министерството изпълнява задълженията на звено за контакт относно продукти по смисъла на член 9 от Регламент (ЕО) № 764/2008 на Европейския парламент и на Съвета.
history Чл. 12. (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г., изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министрите и другите органи на изпълнителната власт, определени със Закона за администрацията, предоставят на министъра на икономиката, енергетиката и туризма техническите правила съгласно Регламент (ЕО) № 764/2008 на Европейския парламент и на Съвета, разработени в съответните им министерства и ведомства.
history
Чл. 13. (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г.) (1) (изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министрите и другите органи на изпълнителната власт чрез главните си секретари определят служители, които ги подпомагат при изпълнение на задължението по въпросите, свързани с предоставянето на информация съгласно чл. 11, и уведомяват за това министъра на икономиката, енергетиката и туризма. В длъжностните характеристики на служителите се определят задълженията и отговорностите по въпросите, свързани с обмена на информация.
(2) Служителите, определени по реда на ал. 1, при поискване предоставят на звеното за контакт допълнителна информация. Информацията се предоставя в срок 10 работни дни считано от датата на получаване на запитването.
history Чл. 14. (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г., изм., ДВ, бр. 52 от 2011 г., в сила от 01.08.2011 г.) Министърът на икономиката, енергетиката и туризма изпраща в Европейската комисия ежегоден доклад за прилагането на Регламент (ЕО) № 764/2008 на Европейския парламент и на Съвета при спазване на изискванията на чл. 12 от Регламента и разпоредбите на Постановление № 85 на Министерския съвет от 2007 г. за организация и координация по въпросите на Европейския съюз (обн., ДВ, бр. 35 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 34 от 2009 г.).
Допълнителни разпоредби
history
§ 1. По смисъла на постановлението:
1. "Продукт" е всеки промишлен продукт и всеки селскостопански продукт, включително рибните продукти.
2. "Услуга" е всяка услуга на информационното общество, т. е. всяка услуга, която обикновено се извършва срещу заплащане, от разстояние, по електронен път и по индивидуална молба от даден получател на услуги, като:
а) "от разстояние" означава, че услугата е извършена без едновременното присъствие на страните;
б) "по електронен път" означава, че услугата първоначално е изпратена и получена по предназначение с помощта на електронно оборудване за обработване (включващо цифрово компресиране) и съхранение на данни, изцяло предадена, пренесена и получена чрез проводник, чрез радио или оптични средства или чрез други електромагнитни средства;
в) "по индивидуална молба от даден получател на услуги" означава, че услугата е предоставена чрез предаване на данни по индивидуална молба.
3. "Техническа спецификация" е:
а) спецификация, съдържаща се в документ, в който са изложени основните характеристики, изискващи се от даден продукт, като ниво на качество, функционални характеристики, безопасност или размери, включително изискванията, приложими към продукта, по отношение на името, под което се продава, терминология, символи, изпитване и методи за изпитване, опаковка, маркировка или етикетиране и процедури за оценяване на съответствието;
б) "техническа спецификация", която включва и производствените методи и процеси, които се използват при селскостопански продукти, продуктите, предназначени за консумация (хранителни продукти) от хора и животни, и медицинските продукти, както и производствените методи и процеси, които се отнасят за други продукти, върху чиито характеристики те оказват влияние.
4. "Други изисквания" са изисквания, различни от техническата спецификация, наложени на даден продукт най-вече с цел защита на потребителите или околната среда, и които оказват влияние върху неговата дълготрайност след пускането му на пазара, като например условия на употреба, повторна употреба, рециклиране или изхвърляне, когато такива условия могат значително да повлияят върху състава или естеството на продукта, както и върху неговата продажба.
5. "Правило за услуги" е изискване от общ характер, отнасящо се до изпълнение на дейностите, свързани с услуга по смисъла на т. 2, по-специално разпоредби, които засягат доставчика на услуги, самите услуги и получателя на услуги, с изключение на всички правила, които не са конкретно насочени към услугите, като:
а) дадено правило трябва да се счита специално насочено към услугите на информационното общество, когато съгласно мотивите към него и неговата оперативна част основната цел и предмет на всички или на някои от неговите конкретни разпоредби е да регулира тези услуги по определен и целенасочен начин;
б) дадено правило не трябва да се счита специално насочено към услугите на информационното общество, ако то влияе върху тези услуги само по косвен или несъществен начин.
6. "Технически регламент" е техническа спецификация и други изисквания или правила за услуги, включително и съответните административни разпоредби, спазването на които е задължително, в случай на продажба, предоставяне на услуга, установяване на оператор на услуги или употреба, също така и закони, подзаконови нормативни актове или административни разпоредби, с изключение на тези, упоменати в чл. 9, които забраняват производството, вноса, продажбата или употребата на даден продукт или забраняват предоставянето или използването на дадена услуга, както и установяването на доставчик на услуги:
а) закони, подзаконови нормативни актове или административни разпоредби, които се отнасят до технически спецификации или други изисквания, или до правила за услуги, както и до професионални кодекси или кодекси на добрата практика, които съответно се отнасят до технически спецификации или други изисквания или до правила за услуги, съобразяването с които предполага съответствие със задълженията, наложени от гореспоменатите закони, подзаконови нормативни актове или административни разпоредби;
б) споразумения, при които държавата е страна по договора и които в името на общите интереси предвиждат съответствие с техническите спецификации или други изисквания или правила за услуги, с изключение на технически спецификации за обществени поръчки;
в) технически спецификации или други изисквания или правила за услуги, свързани с фискални или финансови мерки, които оказват влияние върху потреблението на продуктите или услугите чрез насърчаване на съответствието с такива технически спецификации или други изисквания или правила за услуги; технически спецификации или други изисквания или правила за услуги, свързани с общественото осигуряване, не са включени.
7. "Проект на технически регламент" е текстът на техническа спецификация или друго изискване или правило за услуги, включително административни разпоредби, формулиран с цел да влезе в сила или да се издаде като технически регламент, като текстът е на етап подготовка и може да подлежи на съществени изменения.
history
§ 1а. (нов, ДВ, бр. 48 от 2009 г.) С постановлението се:
1. въвеждат разпоредбите на Директива 98/34/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 22 юни 1998 г., установяваща процедура за предоставянето на информация в сферата на техническите стандарти и регламенти и правила относно услугите на информационното общество (OB, L 204, 21.07.1998 г., стр. 37), изменена с Директива 98/48/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 20 юли 1998 г. (ОВ, L 217, 05.08.1998 г., стр. 18);
2. осигурява прилагането на разпоредби на Регламент (ЕО) № 764/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. относно установяване на процедурите, свързани с прилагането на някои национални технически правила за продукти, законно предлагани на пазара в други държави членки, и за отмяна на Решение № 3052/95/ЕО (ОВ, L 218, 13.08.2008 г., стр. 21).
Заключителни разпоредби
history § 2. Постановлението се прилага от датата на влизането в сила на двустранно споразумение между Република България и Европейския съюз за изпълнение на процедура за предоставяне на информация в областта на техническите регламенти и правилата за услуги на информационното общество, с изключение на чл. 7, ал. 1, 2 и 3 и чл. 8, ал. 1 и 2, които се прилагат от датата на влизането в сила на договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
history § 3. Това постановление не се прилага към мерките, които Република България смята за необходимо да предприеме за защита на хора, по-специално работници, при употреба на продуктите, при условие че тези мерки не оказват влияние върху продуктите.
history § 4. Постановлението се приема на основание чл. 105, ал. 2 от Конституцията на Република България.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 237 ОТ 8 НОЕМВРИ 2005 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 165 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2004 г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И КООРДИНАЦИЯТА НА ОБМЕНА НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ТЕХНИЧЕСКИ РЕГЛАМЕНТИ И ПРАВИЛА ЗА УСЛУГИ НА ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
(ОБН., ДВ, БР. 91 ОТ 2005 г.)
history § 3. Постановлението влиза в сила от датата на влизане в сила на Конвенцията за информационно и правно сътрудничество по отношение на "услугите на информационното общество" на Съвета на Европа, ратифицирана със закон (ДВ, бр. 38 от 2005 г.).
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 109 ОТ 8 МАЙ 2006 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА БЪЛГАРСКИЯ ИНСТИТУТ ПО МЕТРОЛОГИЯ
(ОБН., ДВ, 40 ОТ 2006 Г., В СИЛА ОТ 05.05.2006 Г.)
history
§ 2. Навсякъде думите "Държавната агенция за метрология и технически надзор" се заменят с "Държавната агенция за метрологичен и технически надзор" в следните нормативни актове:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
31. Постановление № 165 на Министерския съвет от 2004 г. за организацията и координацията на обмена на информация за технически регламенти и правила за услуги на информационното общество (обн., ДВ, бр. 64 от 2004 г.; изм., бр. 91 от 2005 г.);
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
history § 21. Постановлението влиза в сила от 5 май 2006 г.
history
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 182 ОТ 30 ЮНИ 2011 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 52 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 01.08.2011 г.)
history § 7. Постановлението влиза в сила от 1 август 2011 г.