| ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
НАРЕДБА ЗА ПРИЛАГАНЕ НА КЛАСИФИКАТОРА НА ДЛЪЖНОСТИТЕ В АДМИНИСТРАЦИЯТА (ЗАГЛ. ИЗМ., ДВ, БР. 47 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 01.01.2012 г.)
ДВ. бр. 105 от 29.12.2011г.
В сила от 05.04.2005 г.
Приета с ПМС № 47 от 01.03.2004 г.
Обн., ДВ, бр. 18 от 5 март 2004 г., изм., ДВ, бр. 46 от 28 май 2004 г., изм., ДВ, бр. 72 от 17 август 2004 г., изм., ДВ, бр. 83 от 18 октомври 2005 г., изм., ДВ, бр. 28 от 4 април 2006 г., изм., ДВ, бр. 64 от 18 юли 2008 г., изм., ДВ, бр. 71 от 12 август 2008 г., изм., ДВ, бр. 2 от 9 януари 2009 г., изм., ДВ, бр. 18 от 10 март 2009 г., изм., ДВ, бр. 34 от 8 май 2009 г., изм., ДВ, бр. 83 от 20 октомври 2009 г., изм., ДВ, бр. 4 от 15 януари 2010 г., изм., ДВ, бр. 58 от 30 юли 2010 г., изм., ДВ, бр. 74 от 21 септември 2010 г., изм., ДВ, бр. 47 от 21 юни 2011 г., изм., ДВ, бр. 105 от 29 декември 2011 г..
Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
history
Чл. 1. (1) В (изм. ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) В Класификатора на длъжностите в администрацията се определят:
1. наименованията на длъжностите в администрацията;
2. разпределението на длъжностите в администрацията по длъжностни нива;
3. минималната образователна степен за заемане на длъжност в администрацията;
4. минималният ранг, необходим за заемане на длъжностите, определени за държавни служители;
5. минималният професионален опит, необходим за заемане на длъжността;
6. видът на правоотношението, по което се заема длъжността.
(2) (изм. ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Наименованията на длъжностите, посочени в Класификатора на длъжностите в администрацията, се използват и в администрациите, които съгласно специални закони не прилагат статута на държавния служител.
(3) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Разпределянето на длъжностите по длъжностни нива е в зависимост от необходимите знания и умения за осъществяване на функциите на длъжността, свободата на вземане на решения, влиянието на взетите решения и уменията за работа с хора.
history
Чл. 2. (1) (изм. и доп., ДВ, бр. 64 от 2008 г., в сила от 01.07.2008 г.) Длъжност в администрацията е нормативно определена позиция, която се заема по служебно или по трудово правоотношение, включително по правоотношение, възникнало на основание на Закона за Министерството на вътрешните работи, на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, на Закона за изпълнение на наказанията или на Закона за дипломатическата служба, въз основа на определени изисквания и критерии, свързана е с конкретен вид дейност на лицето, което я заема, и се изразява в система от функции, задължения и изисквания, утвърдени с длъжностна характеристика.
(2) Минималният професионален опит, необходим за заемане на длъжността, включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
(3) Професионален опит се доказва с официални документи за:
1. трудов стаж;
2. служебен стаж;
3. осигурителен стаж;
4. извършване на дейност в чужбина.
(4) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Професионалният опит за специфични длъжности, посочени в Класификатор на длъжностите в администрацията, се преценява с оглед функциите на длъжността, определени с нормативен акт.
Глава втора.
ДЛЪЖНОСТИ В АДМИНИСТРАЦИЯТА
history
Чл. 3. (1) Длъжностите в администрацията са:
1. ръководни;
2. експертни;
3. технически.
(2) Експертните длъжности в администрацията са:
1. експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции;
2. експертни длъжности със спомагателни функции.
(3) Длъжностите в администрацията се заемат от:
1. държавни служители;
2. лица, работещи по трудово правоотношение.
(4) От държавни служители се заемат следните длъжности:
1. ръководни длъжности;
2. експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции;
3. (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) други специфични длъжности, посочени в Класификатора на длъжностите в администрацията за заемане по служебно правоотношение.
(5) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции по ал. 4, т. 2 в общинските администрации могат да се заемат и по трудово правоотношение.
(6) От лица, работещи по трудово правоотношение, се заемат следните длъжности:
1. експертните длъжности със спомагателни функции;
2. техническите длъжности.
(7) (нова, ДВ, бр. 46 от 2004 г., в сила от 05.03.2004 г.) Длъжността "младши инспектор" в администрацията може да се заема и от държавен служител с минимална степен на завършено образование "средно", който има придобито професионално образование с квалификация по професия в съответната на длъжността професионална област.
history
Чл. 4. (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) (1) Ръководните длъжности в администрацията са посочени в длъжностни нива от 1 до 8 включително с наименование "ръководно ниво" - 1, 2, 3А, 3Б, 3В, 4А, 4Б, 5А, 5Б, 6А, 6Б, 7А, 7Б и 8 включително.
(2) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции са посочени в длъжностни нива от 5 до 12 включително с наименование "експертно ниво" - 1А, 1Б, 2, 3, 4, 5, 6, 7 включително, и "ниво стажант".
(3) Експертните длъжности със спомагателни функции са посочени в длъжностни нива от 11 до 14 включително с наименование "ниво специалист" - 1, 2, 3 включително, и "ниво сътрудник".
(4) Техническите длъжности са посочени в длъжностно ниво 14 с наименование "ниво изпълнител".
history
Чл. 5. Служителите на ръководна длъжност в администрацията:
1. ръководят, включително планират, организират, контролират и координират, съответната администрация и/или структурно звено;
2. носят отговорност за изпълнението на задачите на администрацията и/или на структурното звено пред съответния държавен орган;
3. (доп., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) отчитат постигането на целите и дейността на администрацията и/или на структурното звено пред съответния държавен орган;
4. ръководят работата на непосредствено подчинените им служители в съответната администрация и/или структурно звено.
history
Чл. 6. (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) (1) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции са: "държавен експерт", "главен експерт", "старши експерт", "младши експерт", "държавен инспектор", "главен инспектор", "старши инспектор" и "младши инспектор".
(2) Длъжността "държавен експерт" е свързана с изготвянето на високопрофесионални експертни анализи, прогнози, оценки и становища по секторни и хоризонтални политики, с разработването на стратегически документи в съответната област на управлението, с разработването на проекти на нормативни актове от национално значение, с предоставянето на методически указания по прилагането на административни актове, както и с координиращата функция между администрациите. Държавният експерт носи пряка отговорност във връзка с осъществяваната от него дейност. Длъжността може да се използва в администрацията на Министерския съвет и на Президента, в министерствата и държавните агенции (без териториалните звена).
(3) Длъжността "главен експерт" е свързана с разработването на експертни анализи и оценки, с изготвянето на становища, с участието в разработването на проекти на нормативни актове, с разработването на методологии, методики и механизми, с предоставянето на методически указания по прилагането на административните актове във връзка с дейността на администрацията, с подготвянето на отговори на запитвания на физически и юридически лица, с изготвянето на експертни анализи и оценки във връзка с осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията и подобряване на административното обслужване. Главният експерт носи пряка отговорност във връзка с прилагането на нормативните актове и предлаганите от него решения.
(4) Длъжността "старши експерт" е свързана с изготвянето на анализи, доклади, отчети и с обработка на документи във връзка с дейността на съответната администрация, с предоставянето на административни услуги, с поддържането на регистри и бази данни, с извършването на дейности във връзка с осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията. Старшият експерт носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността.
(5) Длъжността "младши експерт" е свързана със събирането и систематизирането на информация, с обработката на бази данни, с проучването и обобщаването на различни практики и алтернативни решения при подпомагане дейността на по-високите длъжностни нива; младшият експерт може да осъществява дейности по административното обслужване.
(6) Длъжността "държавен инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството, изискващи голям професионален опит в съответната област на дейност, с изготвянето на анализи и предложения във връзка с контролната дейност. Държавният инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове, както и за действията си във връзка с осъществяването на контролната дейност. Длъжността се използва в централната администрация (без териториалните й звена).
(7) Длъжността "главен инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица и с изготвянето на анализи и отчети във връзка с контролната дейност. Главният инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове, както и за действията си в изпълнение на длъжността.
(8) Длъжността "старши инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица. Старшият инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове.
(9) Длъжността "младши инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица под прякото ръководство на инспектори от по-високи длъжностни нива, както и със събирането, обработването и систематизирането на информация във връзка с контролната дейност. Младшият инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове.
history
Чл. 7. (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) (1) Длъжността "правен съветник" се ползва в администрацията на Министерския съвет и е свързана с осигуряването на качеството на законопроектите и актовете на Министерския съвет и тяхното съответствие с Конституцията и законите в процеса на съставянето, съгласуването, одобряването или приемането и оформянето им, с изготвянето на позицията на Министерския съвет по конституционните дела, с изразяването на правни становища във връзка с осъществяването на правомощията на Министерския съвет, министър-председателя, заместник министър-председателите и министрите без портфейл, с изготвянето на становища на правителството по искане на други държавни институции, включително Народното събрание.
(2) Длъжността "държавен инспектор в Главния инспекторат" е свързана с извършването на проверки на инспекторатите към министри с цел методическо подпомагане и координиране на дейността им, с разглеждането на сигнали за корупция на органи на изпълнителната власт и на държавни служители на ръководни длъжности, с изготвянето на анализи и предложения във връзка с ефективността от дейността на администрацията, с изготвянето на информация до Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси по сигнали за заместник-министри, областни управители, заместник областни управители, еднолични органи, техните заместници и членове на колегиални органи по чл. 19, ал. 4 от Закона за администрацията. Държавният инспектор в Главния инспекторат носи пряка отговорност за действията си, като отчита дейността си пред министър-председателя с доклад, становище, проект на решение/предложение.
(3) Длъжността "правителствен агент" се ползва в Министерството на правосъдието, като е свързана с осъществяването на процесуално представителство на Република България пред Европейския съд по правата на човека (ЕСПЧ), с подготвянето на проекти на спогодби и с осъществяването на действия, свързани с изпълнението на влезли в сила решения на ЕСПЧ.
(4) Длъжността "правителствен процесуален агент в Министерството на външните работи" се ползва в Министерството на външните работи и е свързана с осъществяването на процесуално представителство на Република България пред съдебните институции на Европейския съюз, с осъществяването на действия, свързани с организирането и подготовката на позиция по всяко дело, по което Република България е страна или има правен интерес, както и на действия, свързани с изпълнението на влезлите в сила решения на съдебните институции на Европейския съюз. Длъжността се степенува в три групи, подредени в низходящ ред - съответно главен правителствен процесуален агент, старши правителствен процесуален агент и правителствен процесуален агент, като се вземат предвид обхватът и обемът на изпълняваната от тях дейност.
(5) Длъжностите "главен архитект" и "главен инженер" са свързани с осъществяването на определени с нормативен акт функции в общинската администрация.
(6) Длъжността "юрисконсулт" е свързана с осъществяването на процесуално представителство на съответния орган на държавната власт или юридическото лице, както и с изразяването на становища или с разработването на предложения за решения на правни проблеми, свързани с дейността на съответната администрация.
(7) Длъжността "счетоводител" е свързана с осъществяването на определени с нормативни актове функции по счетоводната дейност и отчетност в съответната администрация.
(8) Длъжността "стажант-аташе в Министерството на външните работи" е свързана с оказването на съдействие и подпомагане на по-високите длъжностни нива в дипломатическата служба чрез събиране и систематизиране на информация, с проучването и обобщаването на различни практики; с придобиването на начален опит и познания в дипломатическата служба.
(9) Длъжността "социален работник" се степенува в 3 групи, подредени в низходящ ред - съответно "главен социален работник", "старши социален работник" и "социален работник":
1. длъжността "главен социален работник" е свързана с разработването на експертни анализи и с изготвянето на становища, свързани с предоставянето на помощи и социални услуги, с определянето на подходите и необходимите ресурси за предоставянето на помощи и социални услуги, с планирането на необходимите действия, с осигуряването на координация на всички служители, работещи в екипа, и представителите на външните отговорни институции, с проследяването на отделните етапи по предоставянето на помощта или социалната услуга; главният социален работник предлага решения с висока степен на сложност и носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността;
2. длъжността "старши социален работник" е свързана с обработването на документи, с проучването, изготвянето на анализи и предлагането на решения, с предоставянето на помощи и социални услуги, с поддържането на регистри и бази данни и с административното обслужване на граждани; старшият социален работник носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността;
3. длъжността "социален работник" е свързана със събирането и систематизирането на информация, с обработката на бази данни във връзка с предоставянето на помощи и социални услуги, при подпомагане на дейността на по-високите длъжностни нива, с регистрацията и техническата обработка на документи; социалният работник може да осъществява дейности по административното обслужване; длъжността "социален работник" се заема само по трудово правоотношение.
(10) Длъжностите по ал. 6 и 7 се степенуват в 3 групи, подредени в низходящ ред - съответно главен, старши и младши, като се вземат предвид обхватът и обемът на изпълняваната от тях дейност.
(11) Извън длъжностите по ал. 1 - 10 в администрацията могат да се създават и други посочени в Класификатора длъжности, когато това е предвидено в закон.
history
Чл. 7а. (нов, ДВ, бр. 74 от 2010 г., в сила от 21.09.2010 г.) (1) Длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми" подпомага управлението на помощта от оперативните програми на Европейския съюз, Програмата за сътрудничество "България - Швейцария", Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, Норвежката програма за сътрудничество за икономически растеж и устойчиво развитие в България, Европейския фонд за интеграция на граждани на трети страни и други европейски програми.
(2) Длъжността по ал. 1 е свързана с предоставянето на специфична експертиза при управление на проектите, съфинансирани от програмите, както и при изготвянето, управлението, изпълнението, мониторинга, оценката, информацията и контрола на програмите.
(3) В зависимост от възложените задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация и професионален опит длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми" се степенува в три групи, подредени в низходящ ред - съответно главен, старши и младши, като се вземат предвид обхватът и обемът на изпълняваната от тях дейност.
(4) Длъжността по ал. 1 може да се ползва във:
1. административните структури, които изпълняват функциите по управление, мониторинг и контрол на Структурните фондове и Кохезионния фонд, в т. ч. Централното координационно звено, Сертифициращия орган, Одитния орган, управляващите органи и Междинните звена на оперативните програми на Европейския съюз и Отговорния орган по Европейския интеграционен фонд (ЕИФ);
2. Националното координационно звено по Норвежката програма за сътрудничество за икономически растеж и устойчиво развитие в България, Националното координационно звено по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, Националното координационно звено по Програмата за сътрудничество "България - Швейцария", Централния съкровищен орган по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Изпълнителната агенция по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство;
3. административните звена в конкретните бенефициенти на Оперативна програма "Транспорт".
(5) Длъжността по ал. 1 се заема по трудово правоотношение, като възнагражденията на служителите се финансират изцяло от техническата помощ на съответната програма по ал. 1.
(6) Длъжността по ал. 1 може да бъде заемана за срок до приключване на съответната програма или до изчерпване на средствата по техническата й помощ.
(7) Необходимите щатни бройки за заемане на длъжността по ал. 1, техните функции и източникът на финансиране се определят с устройствените правилници на съответните администрации.
history
Чл. 8. (1) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Експертните длъжности със спомагателни функции са "главен специалист", "старши специалист", "младши специалист", като тяхното изпълнение е свързано с подпомагането и осигуряването дейността на служителите на ръководна длъжност, както и на служители, заемащи длъжности в по-високи длъжностни нива в съответната администрация.
(2) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжността "главен специалист" е свързана с техническата обработка на документите, с практическото прилагане на законодателството, със систематизирането на информация и с административното обслужване. Главният специалист носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността и осигурява професионални съвети на младшите специалисти.
(3) (нова, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжността "старши специалист" е свързана с техническата обработка на документите, с практическото прилагане на законодателството, със систематизирането на информация и с административното обслужване.
(4) (нова, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжността "младши специалист" е свързана с изпълнението на общи спомагателни функции, с набирането и обработването на информация, с регистрирането на документи и с административното обслужване.
(5) (Предишна ал. 3, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжността "технически сътрудник" е свързана с техническото осигуряване и обслужване на съответния орган на държавна власт или на служител на ръководна длъжност, както и с извършването на конкретни експертни дейности.
history
Чл. 9. (1) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Техническата длъжност "изпълнител" е свързана с техническото обслужване и подпомагането на дейността на администрацията и/или на други служители.
(2) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимата за тяхното изпълнение професионална квалификация и/или обща подготовка може да се използват уточняващи наименования, като: шофьор, закупчик, снабдител, куриер, машинописец, оператор на ..., механик, монтьор, готвач, сервитьор, помощник-готвач, работник в кухня, градинар, телефонист, портиер, охрана, общ работник, хигиенист (чистач) и други подобни, конкретизирани с длъжностната характеристика.
history Чл. 10. (отм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.)
Глава трета.
ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ И НОРМАТИВИ ЗА ЧИСЛЕНОСТ
history
Чл. 11. (1) Ръководителят на администрацията утвърждава длъжностно разписание по образец съгласно приложение № 1.
(2) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) В длъжностното разписание се определят конкретните длъжности, които ще се използват в администрацията, при спазване на Класификатора на длъжностите в администрацията, разпоредбите на наредбата и специфичните изисквания, определени с нормативен акт.
(3) Въз основа на утвърденото длъжностно разписание, актовете за назначаване на държавните служители, сключените трудови договори и допълнителните споразумения към тях се изготвя поименно разписание на длъжностите по образец съгласно приложение № 2.
history
Чл. 12. (1) При разработването и утвърждаването на длъжностното разписание задължително се спазват следните нормативи за численост на персонала по длъжности:
1. числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 20 на сто от определената обща численост, като в общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията, техните заместници, а за общинските администрации - и кметските наместници;
2. (доп., ДВ, бр. 46 от 2004 г., в сила от 05.03.2004 г., изм., ДВ, бр. 71 от 2008 г.) числеността на лицата, заемащи длъжностите "държавен експерт" и "държавен инспектор" в администрацията, включително в инспекторатите, не може да надвишава 25 на сто от експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции в администрацията;
3. (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) числеността на персонала в централните администрации, с изключение на администрациите на Президента и на Министерския съвет, е, както следва:
а) кабинет на министър - до 5 на сто от общата численост на персонала;
б) обща администрация - до 30 на сто от общата численост на персонала, съответно до 35 на сто за администрациите, които не образуват кабинети на министър;
в) специализирана администрация - не по-малко от 60 на сто от общата численост на персонала;
4. (отм., ДВ, бр. 72 от 2004 г.)
5. числеността на персонала в специализираната администрация в общинските администрации е до 70 на сто от общата численост на персонала;
6. (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) в специализираната администрация видът и броят на звената се определят при спазване на следните нормативи за численост:
а) дирекция - не по-малко от 11 щатни бройки, а за общинската администрация в общини с население до 50 000 души - не по-малко от 7 щатни бройки;
б) отдел - не по-малко от 6 щатни бройки; в дирекция могат да се създават не по-малко от два отдела;
в) сектор - не по-малко от 10 щатни бройки; в отдел могат да се създават не по-малко от два сектора;
7. (доп., ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 15.01.2012 г.) за главните дирекции по чл. 4, ал. 2 от Закона за администрацията и за генералните дирекции по чл. 5а от Закона за дипломатическата служба не се прилагат нормативи за числен състав;
8. инспекторатите се организират на пряко подчинение на съответния министър или председател на държавна агенция в рамките на утвърдената с устройствения правилник численост;
9. в администрацията на държавните комисии по чл. 50 и на агенциите по чл. 54 от Закона за администрацията общата администрация се организира в една дирекция, когато общата численост на персонала е до 50 души, а за специализираната администрация се спазват нормативите по т. 6;
10. при численост на персонала под 10 щатни бройки администрациите на общините могат да се организират в една дирекция, която се ръководи пряко от секретаря на общината.
(2) (отм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.)
(3) (изм., ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Алинея 1, т. 2 не се прилага за администрациите на Президента и на Министерския съвет.
(4) (нова, ДВ, бр. 4 от 2010 г.) Алинея 1, т. 3 букви "б" и "в" не се прилагат за Министерството на външните работи.
(5) (нова, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Алинея 1, т. 6 не се прилага за звената за местни приходи в общините.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history § 1. Администрациите на Народното събрание, на Президента на Република България и на Министерския съвет могат да ползват длъжността "младши експерт" за срок до 3 години от влизането в сила на наредбата като длъжност от длъжностно ниво Б5 съгласно Единния класификатор на длъжностите в администрацията. Длъжността може да бъде заемана само от служители, които към датата на влизане в сила на наредбата са назначени на такива длъжности по служебно или по трудово правоотношение.
history § 1а. (нов, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжността "директор на юридическо лице по чл. 60 от Закона за администрацията и длъжността "главен архитект" могат да се заемат и по трудово правоотношение.
history § 2. Наименованията на длъжностите на държавните служители - граждански лица, в Министерството на вътрешните работи се определят от министъра на вътрешните работи.
history § 3. Наименованията на длъжностите на държавните служители - офицери, сержанти и граждански лица, както и на лицата, работещи по трудово правоотношение, в Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" към Министерството на правосъдието се определят от министъра на правосъдието.
history § 4. Длъжностите за граждански лица от Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител, се определят с акт на Министерския съвет по предложение на министъра на отбраната.
history § 4а. (нов, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжностните нива и длъжностните наименования на държавните служители в служба "Военна информация" и служба "Военна полиция" се приравняват на длъжностните нива и длъжностните наименования на държавните служители от централна администрация.
history
§ 5. (1) Използването на други наименования на длъжностите в администрацията е допустимо само ако е предвидено в специален закон.
(2) (изм., ДВ, бр. 83 от 2005 г., в сила от 18.10.2005 г., изм., ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г., изм. ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Определянето на наименованията на длъжностите и посочването им в съответното длъжностно ниво, установено с Класификатора на длъжностите в администрацията, се извършват с акт на органа на държавна власт съгласувано с министъра на финансите и с министър-председателя или упълномощено от него длъжностно лице.
(3) (изм., ДВ, бр. 83 от 2005 г., в сила от 18.10.2005 г., изм., ДВ, бр. 58 от 2010 г., в сила от 30.07.2010 г.) Използването на наименования на специфични длъжности в администрацията на Народното събрание и в администрацията на Президента и определянето им в съответното длъжностно ниво се извършва от председателя на Народното събрание и от Президента съгласувано с министъра на финансите и с министър-председателя или упълномощено от него длъжностно лице.
(4) Размерите на основните заплати на специфичните длъжности, определени по реда на ал. 2 и 3, се определят съгласно минималните и максималните размери, посочени за съответното длъжностно ниво.
history § 6. (нов, ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Предложения за изменения в Класификатора на длъжностите в администрацията се правят само след съгласуване със Съвета за административната реформа.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 103 ОТ 20 МАЙ 2004 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 46 ОТ 2004 г., В СИЛА ОТ 05.03.2004 г.)
history § 6. Параграф 1, т. 2, буква "в" и т. 5 влизат в сила от 1 април 2004 г., а § 2, 3 и 4 влизат в сила от 5 март 2004 г.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 215 ОТ 12 ОКТОМВРИ 2005 г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА
(ОБН., ДВ, БР. 83 ОТ 2005 г.)
history
§ 10. Навсякъде думите "министърът на държавната администрация" и "министъра на държавната администрация" се заменят съответно с "министърът на държавната администрация и административната реформа" и "министъра на държавната администрация и административната реформа" в следните нормативни актове на Министерския съвет:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
31. Наредбата за прилагане на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, приета с Постановление № 47 на Министерския съвет от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 18 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 46 и 72 от 2004 г.).
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
history § 14. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 161 ОТ 7 ЮЛИ 2008 г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ И ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 64 ОТ 2008 г., В СИЛА ОТ 01.07.2008 г.)
history § 12. Постановлението влиза в сила от 1 юли 2008 г.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 335 ОТ 20 ДЕКЕМВРИ 2008 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЕДИННИЯ КЛАСИФИКАТОР НА ДЛЪЖНОСТИТЕ В АДМИНИСТРАЦИЯТА, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 47 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2004 г.
(ОБН., ДВ, БР. 2 ОТ 2009 г., В СИЛА ОТ 09.01.2009 г.)
history § 11. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 46 ОТ 26 ФЕВРУАРИ 2009 г. ЗА ЗАПЛАТИТЕ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ И ДЕЙНОСТИ
(ОБН., ДВ, БР. 18 ОТ 2009 г., В СИЛА ОТ 01.01.2009 г.)
history § 11. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2009 г.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 95 ОТ 22 АПРИЛ 2009 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 34 ОТ 2009 г., В СИЛА ОТ 08.05.2009 г.)
history § 5. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 242 ОТ 8 ОКТОМВРИ 2009 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 83 ОТ 2009 г., В СИЛА ОТ 02.10.2009 г.)
history § 8. Постановлението влиза в сила от 2 октомври 2009 г. с изключение на § 5, 6 и 7, които влизат в сила три дни след обнародването на постановлението в "Държавен вестник".
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 147 ОТ 23 ЮЛИ 2010 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 58 ОТ 2010 г., В СИЛА ОТ 30.07.2010 г.)
history § 29. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 203 ОТ 13 СЕПТЕМВРИ 2010 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 74 ОТ 2010 г., В СИЛА ОТ 21.09.2010 г.)
history § 14. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
history
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 161 ОТ 14 ЮНИ 2011 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 47 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 01.01.2012 г.)
history
§ 2. В Наредбата за прилагане на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, приета с Постановление № 47 на Министерския съвет от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 18 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 46 и 72 от 2004 г., бр. 83 от 2005 г., бр. 28 от 2006 г., бр. 64 и 71 от 2008 г., бр. 2, 18, 34 и 83 от 2009 г. и бр. 4, 58 и 74 от 2010 г.), се правят следните изменения и допълнения:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12. В наименованието и навсякъде в наредбата, с изключение на § 1 от преходните и заключителните разпоредби, думите "Единния класификатор" и абревиатурата "ЕКДА" се заменят съответно с "Класификатор" и "КДА".
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 161 ОТ 14 ЮНИ 2011 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН., ДВ, БР. 47 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 01.01.2012 г.)
history § 3. Служителите, които до влизането в сила на Класификатора на длъжностите в администрацията са изпълнявали длъжността "главен експерт" по служебно правоотношение в дирекция "Социално подпомагане" в Агенцията за социално подпомагане, се преназначават на длъжността "главен социален работник". При преназначаването размерът на индивидуалната основна месечна заплата на служителите се запазва.
history
§ 4. (1) Служителите, заемащи длъжностите "съветник" и "държавен експерт" съгласно отменения Единен класификатор на длъжностите в администрацията, които не са предвидени за съответната администрация в Класификатора на длъжностите в администрацията и в наредбата за прилагането му, се преназначават при условията и по реда на Закона за държавния служител, както следва:
1. от длъжността "съветник" на длъжността "държавен експерт";
2. от длъжността "държавен експерт" на длъжността "главен експерт".
(2) Служителите, заемащи длъжността "съветник" в дирекция "Правна" в администрацията на Министерския съвет, се преназначават на длъжността "правен съветник".
(3) При преназначаването по ал. 1 и 2 размерът на индивидуалната основна месечна заплата на служителите се запазва.
history
§ 5. (1) Ръководителите на администрации:
1. в едномесечен срок от влизането в сила на постановлението утвърждават или правят предложения за промени в устройствените актове пред съответните органи;
2. в срок до 10 дни от приемането на измененията в устройствените актове по т. 1 утвърждават промени в длъжностните разписания в съответствие с нормативите за численост съгласно чл. 12 от Наредбата за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията.
(2) Кметовете на общини в срок до три месеца от влизането в сила на постановлението да предложат на общинските съвети за одобряване общата численост и структурата на съответната общинска администрация и да утвърдят необходимите промени в устройствените правилници на съответната общинска администрация.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
history § 9. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2012 г.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 365 ОТ 27 ДЕКЕМВРИ 2011 г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ
(ОБН., ДВ, БР. 105 ОТ 2011 г., В СИЛА ОТ 15.01.2012 г.)
history § 10. Постановлението влиза в сила от 15 януари 2012 г.
history ПРИЛОЖЕНИЕ № 1 към чл. 11, ал. 1
history (изм. ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.)
| УТВЪРЖДАВАМ: | |||||||||||||||||||||||||||||
| ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ | |||||||||||||||||||||||||||||
| на ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. | |||||||||||||||||||||||||||||
| в сила от .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... | |||||||||||||||||||||||||||||
| № | Структур- | Численост | Длъж- | ПМС | Прило- | Поре- | Вид пра- | Код | Минимални изисквания | Основна месечна | Забе- | ||||||||||||||||||
| по | ни звена и | на пер- | ностно | № | жение | ден | воотно- | по | за заемане на длъжността | заплата (в лв.) | лежка | ||||||||||||||||||
| ред | длъжност- | сонала | ниво от | № | номер | шение | НКП | образо- | ранг | професи- | други | мини- | макси- | ||||||||||||||||
| ни наиме- | (брой) | КДА | вателна | онален | мална | мална | |||||||||||||||||||||||
| нования | степен | опит | |||||||||||||||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||||||||||||||
| А. Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател, министър или областен управител | |||||||||||||||||||||||||||||
| 1. .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. | |||||||||||||||||||||||||||||
| Б. Обща администрация | |||||||||||||||||||||||||||||
| 1. .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. | |||||||||||||||||||||||||||||
| В. Специализирана администрация | |||||||||||||||||||||||||||||
| 1. .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. | |||||||||||||||||||||||||||||
| Г. Други | |||||||||||||||||||||||||||||
| 1. .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. | |||||||||||||||||||||||||||||
| РЕКАПИТУЛАЦИЯ: | |||||||||||||||||||||||||||||
| Численост на персонала общо | ................ бр. | ||||||||||||||||||||||||||||
| в т.ч. | |||||||||||||||||||||||||||||
| Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател, | |||||||||||||||||||||||||||||
| министър или областен управител | ................ бр. | ||||||||||||||||||||||||||||
| обща администрация | ................ бр. | ||||||||||||||||||||||||||||
| специализирана администрация | ................ бр. | ||||||||||||||||||||||||||||
| други | ................ бр. | ||||||||||||||||||||||||||||
| Ръководител "Човешки ресурси": | Главен счетоводител: | ||||||||||||||||||||||||||||
history ПРИЛОЖЕНИЕ № 2 към чл. 11, ал. 3
history (изм., ДВ, бр. 18 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. ДВ, бр. 47 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.)
| ПОИМЕННО РАЗПИСАНИЕ НА ДЛЪЖНОСТИТЕ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| на ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| № | Структурни | Име, | Образо- | Длъж- | ПМС | Прило- | Поре- | Вид | Код | Основно месечно | Допълнителни | Брутна | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| по | звена и | презиме, | вателна | ностно | № | жение | ден | пра- | по | възнаграждение (в лв.) | възнаграждения | месеч- | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ред | длъжност- | фамилия | степен | ниво | № | номер | во | НКП | мини- | макси- | индиви- | продължи- | други | на зап- | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| ни наиме- | от | от- | мална | мална | дуална | телна работа | (в лв.) | лата | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| нования | КДА | но- | основ- | основ- | основ- | (прослужено | (в лв.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ше- | на ме- | на ме- | на ме- | време) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ние | сечна | сечна | сечна | % | сума | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| заплата | заплата | заплата | (в лв.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| за длъж- | за длъж- | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ността | ността | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| РЕКАПИТУЛАЦИЯ: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1. | Численост на персонала - общо | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| (утвърдена с бюджета или с друг нормативен акт за съответния период) | бр. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| в т.ч.: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.1. | Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател, министър или областен управител | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.1.1. | в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.2. | Областен управител | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.3. | Кмет на община (кметство) | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.4. | Кметски наместник | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 1.5. | Останал персонал | бр. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | (отм., ДВ, бр. 18 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3. | (отм., ДВ, бр. 18 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ръководител на звено "Човешки ресурси": | Главен счетоводител: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Дата: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

