ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
НАРЕДБА № 2 ОТ 24 АПРИЛ 1997 Г. ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЕТСКИ И УЧЕНИЧЕСКИ ОТДИХ И ТУРИЗЪМ
ДВ. бр. 74 от 30.06.1998г.
Обн. ДВ. бр.43 от 30 Май 1997г., изм. ДВ. бр.74 от 30 Юни 1998г.
Раздел I
Общи положения
history Чл. 1. С тази наредба се уреждат условията и редът за организиране и провеждане на детския и ученическия отдих и туризъм в страната и в чужбина.
history Чл. 2. Организираният детски и ученически отдих и туризъм е израз на социалната политика на държавата с цел възпитание на децата и учениците, физическото и духовното им развитие, възстановяването и укрепването на тяхното здраве.
history Чл. 3. Всички деца и ученици имат право да ползват определените с наредбата видове и форми на организиран отдих и туризъм съобразно личните си предпочитания и възможностите на родителите или настойниците им.
history Чл. 4. Дейността, свързана с организирането и провеждането на детския и ученическия отдих и туризъм, се осъществява от Националния център за ученически отдих и туризъм (НЦУОТ), регионалните центрове за ученически отдих и туризъм (РЦУОТ) и от общините.
history Чл. 5. Националният център за ученически отдих и туризъм като обслужващо системата на просветата звено е юридическо лице и осъществява държавната политика в областта на ученическия отдих и туризъм в съответствие с Правилника за организацията и дейността на НЦУОТ и с тази наредба.
history Чл. 6. Регионалните центрове за ученически отдих и туризъм като държавни обслужващи звена в системата на просветата са юридически лица за оперативно и ефективно организиране на ученическия отдих и туризъм в отделните региони на страната (приложение № 1).
history Чл. 7. Отдихът в общинските ученически лагери се организира в съответствие с тази наредба и изискванията, определени от съответните общини.
Раздел II.
Условия и ред за организиране и провеждане на детския и ученическия отдих и туризъм
history Чл. 8. Отдихът в почивните бази, екскурзионната почивка, излетите, походите и експедициите, училището сред природата, селският туризъм, спортните лагери и др. са форми на организиран отдих на децата и учениците, при които се провежда възпитателна, културно-развлекателна, здравно-закалителна и лечебно-оздравителна работа.
history
Чл. 9. (1) Според характера и предназначението си почивните бази за децата и учениците са от общ тип и лечебно-оздравителни.
(2) В почивните бази за отдих от общ тип се осигуряват условия за укрепване здравето на децата чрез физкултура, спорт и туризъм и със занимания по интереси и желания на учениците.
(3) Лечебно-оздравителните бази са предназначени за почивка на деца и ученици с хронични, компенсирани заболявания, с гръбначни изкривявания и увреждания на опорно-двигателния апарат, както и с други заболявания, изискващи спазване на специален лечебно-оздравителен режим.
(4) Лечебно-оздравителният отдих на учениците се организира в специално предназначени за това почивни бази съгласно изискванията на Министерството на здравеопазването.
history Чл. 10. Откриването на почивни бази за сезон се извършва само след издаване на санитарно разрешително от регионалната хигиенно-епидемиологична инспекция (ХЕИ) не по-късно от 15 дни преди започването на първа смяна.
history Чл. 11. В почивните лагери държавното знаме на Република България се вдига при тържествено откриване на сезона и се спуска при закриването му. Лагерната символика и ритуалите се определят и провеждат съгласно указание на министъра на образованието и науката.
history Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 74, 1998 г.) Откриването на почивни бази в крайморски, планински и балнеологични курортни местности, както и организирането на отделни форми на детския и ученическия отдих и туризъм, се извършва по реда на тази наредба и указания на директора на НЦУОТ.
Раздел III.
Изисквания към персонала, обслужващ провеждането на отдиха на децата и учениците
history Чл. 13. Броят и видът на персонала в почивните лагери и при екскурзионната почивка се определят съобразно вида на базите и възрастовия състав на децата и учениците (приложение № 2).
history Чл. 14. За педагогически персонал, обслужващ почивните лагери, се осигуряват директори от системата на просветата, учители, възпитатели, педагогически съветници и по изключение - студенти, обучаващи се по педагогически специалности.
history Чл. 15. Медицинският персонал при провеждането на различни форми на отдих се осигурява от организатора (приложение № 2).
history Чл. 16. Когато почивният лагер е разположен край водна площ, организаторът задължително спазва Наредбата за водноспасителна дейност и обезопасяване на водните площи, приета с ПМС № 182 от 1996 г. (ДВ, бр. 65 от 1996 г.).
history Чл. 17. За обучение по туризъм и ски, както и за водене на походи в планините и за ученическа екскурзионна почивка в планините се осигуряват инструктори съобразно изискванията за провеждане на туристически прояви на Българския туристически съюз.
history Чл. 18. Не се допускат да работят в хранителния блок на лагера лица, които не отговарят на изискванията на Наредба № 53 от 1978 г. за медицинските прегледи на постъпващите и работещите в хранителните, комуналните обекти и здравните заведения (обн., ДВ, бр. 8 от 1979 г.; изм., бр. 30 от 1993 г., бр. 99 от 1995 г.; попр., бр. 101 от 1995 г.).
Раздел IV.
Изисквания към участниците в различните форми на ученически отдих
history
Чл. 19. (1) Децата и учениците, които участват в различните форми на организиран отдих, подлежат на предварителен медицински преглед в срок не по-рано от три дни до началото на отдиха.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 74 1998 г.) Медицинските прегледи се извършват от лекаря, обслужващ детската градина, училището или обслужващото звено, или от лекаря по местоживеене на децата и учениците. Резултатите от прегледа се отразяват в медицинска карта по образец (приложение № 3) или в писмо със списък на децата или учениците, заверено от директора на училището или от заявителя - организатор на групата.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) За деца и ученици, отговарящи на медицинските изисквания по ал. 2, се издава заповед от организатора за участието им в отдиха.
history
Чл. 20. (1) При организиране и провеждане на различни форми на отдих при възможност се включват деца и ученици от близки възрастови групи.
(2) Децата и учениците от домовете за деца и юноши (ДДЮ), домовете за деца от предучилищна възраст (ДДПВ) и другите социални учебни заведения се ползват с предимство при организиране и провеждане на отдиха и туризма.
history
Чл. 21. (1) В организираните форми на отдих не се допускат деца или ученици, които са:
1. с декомпенсирани хронични заболявания;
2. контактни на заразни болести;
3. заболели от заразни болести;
4. с тежки душевни или телесни недъзи, вследствие на което не могат да се самообслужват;
5. с никтурия;
6. ненавършили тригодишна възраст, а за екскурзионно летуване - 12 години.
(2) В базите от общ тип се допускат деца и ученици с душевни и телесни недъзи при условие, че нямат асоциално поведение и могат да се обслужват самостоятелно съгласно заключението на лекаря, отразено в медицинската карта.
history
Чл. 22. (1) Участниците в различните форми на организиран отдих и туризъм задължително се застраховат за тяхна сметка от организатора.
(2) Чуждестранните граждани - участници в различните форми на организиран ученически отдих и туризъм, трябва да са застраховани в държавата, чиито граждани са те. Ако при пристигането им се установи, че не са застраховани, организаторът на отдиха им задължително ги застрахова срещу злополука за тяхна сметка.
(3) Чуждестранните граждани, участващи в различните форми на организиран детски и ученически отдих и туризъм, представят медицински документ, удостоверяващ здравното им състояние и изключващ контакт с остри заразни заболявания.
Раздел V.
Мерки за опазване на живота и здравето на децата и учениците
history Чл. 23. Ръководителите на различните форми на организиран отдих и туризъм, медицинският, педагогическият и останалият обслужващ персонал носят лична отговорност за опазване живота и здравето на децата и учениците от момента на поемането им в сборния пункт, по време на отдиха и до връщането им при родителите или настойниците.
history Чл. 24. Организаторът на отдиха съвместно с ръководителя взима мерки за опазване живота, здравето и сигурността на децата и учениците в зависимост от специфичните условия на организирания отдих и мястото на провеждането му.
history Чл. 25. Медицинският персонал, обслужващ отдиха и туризма на децата и учениците, спазва задълженията си, посочени в приложение № 4.
history
Чл. 26. (1) Във всяка почивна база се разкрива лекарски кабинет, оборудван съгласно приложение № 5. При екскурзионните почивки и екскурзии извън почивните бази медицинският персонал осигурява медицинска чанта с необходимите лекарствени средства за оказване на спешна медицинска помощ.
(2) В лекарския кабинет има шкаф за спешна медицинска помощ, зареден с лекарствени средства и превързочни материали съгласно приложение № 6.
history
Чл. 27. (1) Организаторът на отдиха осигурява необходимите медикаменти и консумативи за зареждане на спешния шкаф, медицинската чанта и оборудването на лекарския кабинет.
(2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 74 1998 г.) Медицинският персонал отчита разхода на медикаменти и консумативи за времето на лагерната смяна пред организатора на отдиха.
history Чл. 28. При осигуряване на медицинския персонал, водните спасители, планинските водачи и главните готвачи организаторът изисква от тях документ за правоспособност.
Раздел VI.
Финансово и ресурсно осигуряване
history
Чл. 29. (1) (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) Организираният детски и ученически отдих и туризъм се финансира със средства от републиканския бюджет чрез бюджета на Министерството на образованието и науката и други министерства и ведомства, от бюджета на общините и от собствени (извънбюджетни) средства.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) Собствени средства за дейността, за издръжка и за развитие на материално-техническата база се набират от дарения, от целеви вноски от физически и юридически лица, от допълнителни дейности - отдаване под наем на бази, машини и съоръжения, предоставяне на услуги и др., съгласно чл. 44, ал. 1, 2 и 3 ЗНП.
history Чл. 30. Националният център за ученически отдих и туризъм и регионалните центрове за ученически отдих и туризъм придобиват валута, реализирана в резултат на собствена международна дейност по организиране и провеждане на ученическия отдих и туризъм в страната, и я използват за покриване на разходи, свързани с тази дейност.
history Чл. 31. Изграждането, реконструкцията, ремонтите на материално-техническата база, обзавеждането и оборудването се извършват със средства от бюджета и от собствени средства.
history Чл. 32. (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) Дневните стойностни хранителни оклади се определят от РЦУОТ и се съгласуват с НЦУОТ в размер не по-малък от действащите рецептурници за ученическо хранене и съобразно пазарните цени на хранителните продукти.
history
Чл. 33. Вноски в размер не по-малък от разходите по издръжката на дейността по организиране и провеждане на детския и ученическия отдих и туризъм се заплащат, когато:
1. организатори на отдиха и туризма не са НЦУОТ, РЦУОТ, общините, а други физически или юридически лица;
2. формите на организирания отдих и туризъм в страната се ползват от ученици - чуждестранни граждани.
history Чл. 34. (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) За деца и ученици от домовете за деца от предучилищна възраст и от домове за деца и юноши, които ползват формите на организиран отдих и туризъм, се заплаща стойността на дневния хранителен оклад в съответствие с утвърдените им бюджети.
history Чл. 35. Учениците и децата, които ползват организираните форми на ученическия отдих и туризъм, заплащат пътните разноски от местоживеенето до базата за отдих или туризъм и разходите за културни мероприятия, излети, екскурзии, плажни такси и др.
history
Чл. 36. (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) (1) За провеждането на видовете и формите на организиран детски и ученически отдих и туризъм се заплаща:
1. фактическата стойност на дневния хранителен оклад;
2. до 100% от режийните за храна и нощувка, включително и за наеми, когато отдихът се провежда в чужда недвижима собственост.
(2) Стойността на отдиха по ал. 1 се определя от директора на РЦУОТ съгласувано с директора на НЦУОТ.
(3) Разликата в стойността между дневния хранителен оклад на деца и ученици от ДДПВ и ДДЮ и дневния хранителен оклад, режийните за храна и за нощувка в почивната база се осигурява от МОН, собствени приходи, дарения, целеви вноски от физически и юридически лица.
history
Чл. 37. (Доп. - ДВ, бр. 74 1998 г.) (1) Персоналът, обслужващ организирания отдих на децата и учениците, се осигурява по следните начини:
1. сключване на договор за услуга, срочен трудов договор или трудов договор за допълнителен труд по чл. 111 КТ между организатора и физическото лице; в договора се регламентират правата и задълженията на лицето;
2. командироване на служител при условията на чл. 5 от Наредбата за командировките в страната със заповед от организатора, като командировъчните разходи са за негова сметка.
(2) Обслужващият персонал, осигурен съобразно типовия щат (приложение № 2), ползва квартира и храна съгласно заповед за командировка или договор.
history
Чл. 38. (1) Размерът на възнаграждението на педагогическия и медицинския персонал, зает в ученическия отдих и туризъм , осигурен по реда на чл. 37, т. 1, се определя от организатора в рамките на утвърдените бюджетни средства.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.) Персоналът, обслужващ детски и ученически отдих и туризъм, може да се издържа и със собствени приходи на организатора.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history
• 1. (1) Деца и ученици - чужди граждани, или деца без гражданство, които са от българска народност и живеят поотделно или в български общности в чужбина, могат да почиват в страната при условията и по реда на тази наредба.
(2) Българска народност се определя въз основа на поне един от следните документи:
1. акт за раждане, кръщелно свидетелство или друг акт за гражданско състояние;
2. паспорт или друг официален документ за самоличност;
3. документ, издаден от организация на българска общност в чужбина.
history
• 2. (Доп. - ДВ, бр. 74 1998 г.) (1) В случаите, когато частни физически или юридически лица или други държавни юридически лица организират отдиха и туризма на деца и ученици, се спазват изискванията на тази наредба за опазване на живота и здравето им.
(2) В случаите, когато лицата по ал. 1 ползват база, осигурена от НЦУОТ или РЦУОТ, правата и задълженията им се уреждат с договор.
(3) В случаите, когато базите за ученически отдих и туризъм са свободни - в тях не почиват ученици, същите могат да се ползват за отдих от студенти и учители по ред и при условия, определени с договор, сключен с НЦУОТ или РЦУОТ.
Заключителни разпоредби
history • 3. Контрол по спазване на наредбата се осъществява от МОНТ, НЦУОТ, РЦУОТ и органите на МЗ (ХЕИ) за частта, отнасяща се до опазване на живота и здравето на децата и учениците.
history • 4. Тази наредба се издава на основание чл. 35 ЗНП във връзка с чл. 45 ЗНЗ и е съгласувана с министъра на здравеопазването.
history
Регионални центрове за ученически отдих и туризъм
Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Габрово, Добрич, Димитровград, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Монтана, Пазарджик, Перник, Плевен, Пловдив, Разград, Русе, София-окръг, Стара Загора, Сливен, Силистра, Смолян, Търговище, Шумен, Ямбол.
history (Изм. - ДВ, бр. 74 1998 г.)
Типов щат за числеността на персонала в ученическите почивни бази | ||||||||||
Длъжност | Брой на персонала според броя на лагерниците | |||||||||
до 80 | от 81 | от 121 | от 161 | от 201 | от 241 | от 281 | от 321 | |||
до 120 | до 160 | до 200 | до 240 | до 280 | до 320 | до 400 | ||||
Началник на лагерна смяна | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Зам.-началник на лагерна смяна | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
Ръководител на художествено- | ||||||||||
творческа дейност | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
Ръководител на почивна група (отряд) | н | н | н | н | н | н | н | н | ||
Ръководител на физкултурна, спортна | ||||||||||
и туристическа дейност | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
Инструктор по плуване (ски, туризъм) | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Спасител (в лагерите край водни площи) | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||
Лекар | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Медицинска сестра | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Готвач | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
Помощник-готвач | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Работници в кухня | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 10 | ||
Домакин | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Закупчик | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1 | 1 | ||
Шофьор | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1 | 1 | ||
Пазач - невъоръжена | ||||||||||
охрана | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Чистачка | н | н | н | н | н | н | н | н | ||
Огняр | * | * | * | * | * | * | * | * | ||
Забележка. Длъжностите, отбелязани в съответните графи със знака "н", се ползват съгласно щатни нормативи: |
1. Брой на ръководителите на почивни групи:
а) на 7 деца - 1 ръководител;
б) на 15 ученици - 1 ръководител;
в) екскурзионна почивка - 30 ученици - 2 ръководители, 1 турист. водач, 1 мед. лице.
2. Броят на чистачките за поддържане на чистотата се определя в зависимост от вида на помещенията, броя на леглата в базата и годишния сезон:
Почивна база | Брой на леглата за единица персонал | ||
за периода 1.ХI до 30. IV | през оста- | ||
с централно | без централно | налото | |
отопление | отопление | време | |
Сгради: | |||
Брой на легла- | |||
та до 4 в стая | 50 | 20 | 60 |
Брой на легла- | |||
та от 5 до 10 | |||
в стая | 80 | 35 | 80 |
Брой на легла- | |||
та над 10 в стая | 100 | 70 | 100 |
Бараки | - | - | 100 |
*4. Длъжностите "техник", "работник по всички специалности" и "огняр" могат да се предвиждат според нуждите и конкретните условия на работа.
Медицинска карта | |
1. Лагерникът:............................................ | |
имунизиран против: | |
а) полиомиелит................................... | |
б) дифтерия и тетанус............................ | |
реимунизиран против туберкулоза........................... | |
преболедувал остри заразни заболявания.................................. | |
................................................... | |
има/няма контакт със заразно болни.................. | |
2. Резултат от клиничния преглед ................... | |
3. Резултат от прегледа за паразити................. | |
Заключение на лекаря, извършил прегледа: | |
ученикът може/не може да почива в крайморски, | |
планински, балнеоложки лагер. | |
Печат | Подпис на училищния |
(обслужващия лекар, педиа- | |
тър или участъковия) лекар |
1. Прегледът се извършва не по-рано от три дни преди заминаването за лагера.
2. В деня на тръгването за лагера лагерният лекар извършва задължителен контрол на резултатите от предварителния преглед и профилактичния преглед за паразити и остри заразни заболявания.
3. Забранява се включването в почивните лагери на: боледуващи от епилепсия и психични заболявания; със спонтанни нощни уринирания.
history
Задължения на медицинския персонал, обслужващ почивен лагер или екскурзионни групи
1. Приемане и поддържане на медицинския пункт - оборудване, зареждане с инструментариум, лекарствени и превързочни средства.
2. Контролиране санитарно-хигиенното състояние на лагерна база преди настаняването на лагерниците и ежедневно.
3. Съвместно с началник лагера и домакина изготвя седмичното меню, като ежедневно контролира работата в кухненския блок - технология, хигиенен режим, 48-часови проби от храната.
4. Следи за спазването на възрастовосъобразен дневен и лечебно-оздравителен режим.
5. Оказва амбулаторна, неотложна и спешна медицинска помощ на лагерниците и персонала, като при необходимост осигурява хоспитализация на нуждаещите се.
6. Установява връзка с местното лечебно-профилактично заведение и хигиенно- епидемиологичната служба.
7. Проверява лагерните медицински карти на децата и личната здравна документация на персонала от кухненския блок преди началото на смяната.
8. Провежда здравно-просветна дейност, закалителни процедури и лечебно-оздравителни мероприятия.
9. В лагери край водни площи контролира и присъства по време на къпане, плажна дейност, спортни мероприятия, походи извън района на лагера с готовност за оказване на спешна и неотложна помощ.
10. Води здравната лагерна документация.
11. Отговаря за здравето на лагерниците от приема им на сборния пункт, по време на смяната, до връщането им на родителите.
12. Отчита ежедневно изразходването на лекарства и превързочни средства.
Обзавеждане на лекарски кабинет | ||
1. Телефон | - | 1 бр. |
2. Умивалня с топла и студена вода | - | 1 бр. |
3. Медицински шкаф за инструмен- | ||
тариум | - | 1 бр. |
4. Медицинска масичка - манипула- | ||
ционна | - | 1 бр. |
5. Шкаф за медикаменти за спешна | ||
медицинска помощ | - | 1 бр. |
6. Чанта лекарска за спешна помощ | - | 1 бр. |
7. Апарат за кръвно налягане | - | 1 бр. |
8. Лекарски слушалки | - | 1 бр. |
9. Барабани за стерилни материали - | ||
голям, среден и малък | - | 3 бр. |
10. Ножица хирургическа права | - | 1 бр. |
11. Пинсета хирургическа | - | 3 бр. |
12. Кохер | - | 2 бр. |
13. Шпатули металически | - | 10 бр. |
14. Чашки за лекарства | - | 5 бр. |
15. Чашки за промиване на очи | - | 2 бр. |
16. Есмархова тръба | - | 2 бр. |
17. Легенче бъбрековидно | - | 2 бр. |
18. Спринцовки и игли за еднокр. | ||
употр.(2, 5 и 10 сс) | - | по 10 бр. |
19. Гутатори | - | 5 бр. |
20. Лекарска кушетка | - | 1 бр. |
21. Бюро и стол | - | по 1 бр. |
Приложение № 6 към чл. 26, ал. 2
Медикаменти за оказване на спешна | ||
медицинска помощ | ||
I. Медикаменти и превързочни материали | ||
1. Адреналин 2СС 1/ 1000 | - | 5 бр. |
2. Аналгин 2сс | - | 20 бр. |
3. Вазатон | - | 5 бр. |
4. Витамин С 5 сс | - | 15 бр. |
5. Глюкоза 5%, 10%, 40% | - | по 5 бр. |
6. Натриум броматум 5 и 10 сс | - | по 6 бр. |
7. Калциум клюконатум 10 сс | - | 15 бр. |
8. Луминал натрий 10 и 20 м. | - | по 10 бр. |
9. Урбазон 8 и 20 мг | - | по 10 бр. |
10. Солу медрол 125 мг | - | 2 бр. |
11. Валидол табл. | - | 50 бр. |
12. Диазепам | - | 50 бр. |
13. Бромексин | - | 50 бр. |
14. Адсорган 25 г | - | 5 бр. |
15. Карбо медициналис 25 г | - | 5 бр. |
16. Манг. сулфурикум 30 г | - | 1 бр. |
17. Дефламол | - | 5 бр. |
18. Унг. немибацини | - | 2 бр. |
19. Алкозин | - | 5 бр. |
20. Бусколизин | - | 10 бр. |
21. Но-шпа | - | 5 бр. |
22. Деган | - | 5 бр. |
23. Церокал | - | 5 бр. |
24. Крамерови шини | ||
за крака | - | 2 бр. |
ръка | - | 2 бр. |
25. Системи за вен. инфузия | - | 10 бр. |
26. Тетаничен анатоксин 1сс | - | 20 бр. |
27. Противозмийски серум | - | 5 бр. |
28. Алергозан табл. | - | 40 бр. |
29. Тинктура валериане 200 мл | - | 1 бр. |
30. Тинктура давиле 200 мл | - | 1 бр. |
31. Деперсолон капки за очи фл. | - | 1 бр. |
32. Бинтове различни размери | - | 30 бр. |
33. Памук | ||
34. Марля | ||
35. Цитопласт (различни размери) | ||
36. Кислородна вода 3% 300 мл | - | 1 бр. |
37. Тинктура йоди 300 мл | - | 1 бр. |
38. Спиритус вини 70% 200 мл | - | 1 бр. |
39. Немибацин пулв. | - | 1 бр. |
II. Медикаменти за спешна кардио- | ||
логична помощ | ||
1. Лидокаин 1% | - | 10 бр. |
2. Пепарин 25 000 Е | - | 1 бр. |
3. Изодинит табл. 10 мл | - | 120 бр. |
4. Изодинит табл. 20 мл | - | 60 бр. |
III. Медикаменти за спешна | ||
противоалергична помощ | ||
1. С-м глюкозе 5% 500 мл | - | 5 бр. |
2. С-м физиологикум 500 мл | - | 5 бр. |
IV. Медикаменти за спешна помощ | ||
при остри разстройства на мозъч- | ||
ното кръвообращение | ||
1. Манитол 10% 500 | - | 3 бр. |
2. Диазепам | - | 20 бр. |
V. Медикаменти за спешна помощ | ||
при остри отравяния | ||
1. Центрофеноксин | - | 10 бр. |
2. Глюкоза 5% 500 мл | - | 3 бр. |
3. Натриум хлоратум 0,9% 500 мл | - | 3 бр. |
Забележка. Посоченият норматив от | ||
медикаменти с определените количества | ||
се поддържа постоянно. |