Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По тематика > Търговско и облигационно право > Нормативни актове > Правилници > УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ЗА СЛЕДПРИВАТИЗАЦИОНЕН КОНТРОЛ
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ЗА СЛЕДПРИВАТИЗАЦИОНЕН КОНТРОЛ

ДВ. бр. 28 от 04.04.2006г.

Обн., ДВ, бр.105 от 8 ноември 2002г., изм., ДВ, бр.103 от 23 ноември 2004г., изм., ДВ, бр.78 от 30 септември 2005г., изм., ДВ, бр.83 от 18 октомври 2005г., изм., ДВ, бр. 28 от 4 април 2006 г.

 

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ Чл. 1. С правилника се уреждат функциите, организацията и структурата на Агенцията за следприватизационен контрол, наричана по-нататък "агенцията". Чл. 2. Агенцията е администрация към Министерския съвет за осъществяване на следприв

Глава втора.
ФУНКЦИИ НА АГЕНЦИЯТА Чл. 4. Агенцията осъществява следприватизационен контрол по договори за приватизация на държавното участие в капитала на търговски дружества и на обособени части от имуществото на търговските дружества с над 50 на сто държавно уча

Глава трета.
ОРГАНИ НА УПРАВЛЕНИЕ НА АГЕНЦИЯТА Чл. 7. Органите на управление на агенцията са: 1. надзорният съвет; 2. изпълнителният съвет. Чл. 8. (1) Надзорният съвет се състои от 5-има членове с висше образование, които се избират и освобождават от Народното

Глава четвърта.
СТРУКТУРА НА АДМИНИСТРАЦИЯТА И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА

Раздел I.
Общи положения Чл. 25. Администрацията на агенцията е организирана в дирекции, които осъществяват дейност съгласно законите и устройствения правилник. Те подпомагат надзорния съвет и изпълнителния съвет при осъществяване на правомощията им, осигуряват

Раздел II.
Главен секретар Чл. 27. (1) Главният секретар осъществява административното ръководство на администрацията на агенцията в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния съвет. (2) Главният секретар се назначава от изпълнителния съвет на агенци

Раздел IIа
Служител по сигурността на информацията (Нов, ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.)

history Чл. 28а. (1) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор на агенцията.
(2) В изпълнение на възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и други нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация;
2. разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
3. извършва периодични проверки на отчетността и движението на документите, съдържащи класифицирана информация, както и води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и взетите мерки;
4. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
5. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
6. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
7. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
8. подпомага Изпълнителния съвет на агенцията при определяне на зоните за сигурност в агенцията;
9. подпомага изпълнителния директор на агенцията при изпълнение на задачите и функциите съгласно Закона за управление при кризи, както и задачите по отбранително-мобилизационната подготовка.

Раздел III.
Обща администрация Чл. 29. Общата администрация в агенцията е организирана в дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопанска дейност". Чл. 30. Дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопанска дейност": 1. отговар

Раздел IV.
Специализирана администрация Чл. 31. (изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.) Специализираната администрация е организирана в 3 дирекции: 1. дирекция "Сделки"; 2. (Отм., ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г., предишна т. 3,

history Чл. 33. (Отм., ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.)

Чл. 34. Дирекция "Финанси":
1. обслужва финансовото осигуряване на следприватизационния контрол в рамките на бюджета на агенцията;
2. подготвя необходимите документи за приемане плащанията на парични разсрочени вноски по приватизационните сделки в случаите на договорено разсрочено плащане на покупната цена;
3. подготвя необходимите документи за приемане плащанията на непарични разсрочени вноски по приватизационните сделки в случаите на договорено разсрочено плащане на покупната цена;
4. (Отм., ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.)
5. разработва становища и методики, свързани с осъществяването на дейността си;
6. подготвя необходимите документи за превод на парични средства по цената по приватизационните договори, постъпили по сметка на агенцията;
7. създава и поддържа база от данни относно предстоящи падежи, постъпили плащания и забавяне на плащания, очаквани приходи, както и други данни, свързани с дейността на дирекцията;
8. в 3-дневен срок от датата на констативния протокол, удостоверяващ извършеното плащане, представя в дирекция "Правна" всички необходими документи за предприемане на действия по освобождаване на обезпеченията, учредени съгласно приватизационните договори върху дълготрайни материални активи, акции или дялове от приватизираното дружество;
9. участва в изготвянето на документи и извършва дейности в съответствие с Наредбата за условията и реда за определяне на отговорността на държавата за екологични щети, причинени от минали действия или бездействия, при приватизация, приета с Постановление № 196 на Министерския съвет от 1999 г.;
10. изготвя и представя на изпълнителния съвет на Агенцията месечни, тримесечни и годишни отчети за дейността си.

Чл. 35. Дирекция "Правна":
1. отговаря за правното осигуряване на следприватизационния контрол;
2. дава правни становища по осъществяването на следприватизационния контрол;
3. разработва проекти на нормативни актове и дава становища по проекти на нормативни актове във всички случаи, когато агенцията е заинтересувано ведомство;
4. изготвя становища по правни въпроси от името на агенцията;
5. подготвя юридическата аргументация на правните действия по разваляне на приватизационни договори и на други възможни правни действия при наличие на условия за това;
6. подготвя действията по започване на производство по несъстоятелност спрямо неизправните купувачи;
7. предлага на изпълнителния съвет осъществяването на действия по освобождаване на учредени обезпечения съгласно приватизационните договори или съответно реализирането им;
8. комплектува документацията и предлага на изпълнителния съвет завеждането на дела, свързани със следприватизационния контрол и с цялостната дейност на агенцията;
9. чрез свои служители осъществява процесуално представителство пред съдилищата в Република България и другите юрисдикции по дела, по които агенцията е страна;
10. участва в изготвянето на документи и извършва дейности в съответствие с Наредбата за условията и реда за определяне на отговорността на държавата за екологични щети, причинени от минали действия или бездействия, при приватизация, приета с Постановление № 196 на Министерския съвет от 1999 г.;
11. изготвя и представя на изпълнителния съвет месечни, тримесечни и годишни отчети за дейността си.
12. (Нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.) предприема своевременни действия за започване на изпълнително производство в предвидените от закона случаи, като подава молба за издаване на изпълнителен лист, за започване на изпълнително производство и всички необходими правни действия в хода на изпълнителното производство;
13. (Нова, ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.) предявява всички вземания на агенцията в качеството є на кредитор в открити производства по несъстоятелност или ликвидация на купувачите по приватизационните договори в законоустановените срокове.
Раздел V.
Документи

Чл. 36. (1) Всички документи, постъпващи в агенцията, се завеждат в деловодството. Документите, съдържащи поверителна или секретна информация, се завеждат и обработват при специален режим в съответствие със Закона за защита на класифицираната информация.
(2) Изходящата кореспонденция се подписва от председателя на надзорния съвет или от изпълнителния директор, или от съответния служител на агенцията в съответствие с тяхната компетентност.
(3) Изходящата кореспонденция се извежда чрез деловодството.

Чл. 37. Подготвените за подпис документи, както и тези, които се докладват на надзорния съвет и/или на изпълнителния съвет, задължително се парафират от съставителя на документа. Окончателният вариант на документа се парафира от съответния началник на отдел и директор на дирекция.

Чл. 38. (1) Изходящите документи се съставят на бланка на агенцията. Изходящите документи заедно с приложенията към тях се съставят в толкова екземпляри, колкото са получателите, един за деловодството и един контролен с нанесен върху него изходящ номер, който остава на съхранение в специално заведена папка в дирекцията съставител.
(2) Изходящите документи, предназначени за Министерския съвет, заедно с приложенията към тях се съставят в 4 екземпляра: за Министерския съвет, за деловодството, за дирекцията изготвител и за главния секретар.
(3) Административни действия, за които няма нормативно определен срок, се извършват не по-късно от 3 работни дни от постъпване на искането. Когато се налага проверка, установяване на факти и събиране на сведения, срокът е 14 работни дни.

Раздел VI.
Публичен регистър Чл. 39. Публичният регистър в частта му за следприватизационния контрол се съставя в агенцията в съответствие с чл. 29 и 30 ЗПСК. Чл. 40. (1) Информацията в публичния регистър се попълва и актуализира ежемесечно до 10-о число на

Раздел VII.
Служители в администрацията на агенцията Чл. 41. (1) Дейността на администрацията на агенцията се осъществява от държавни служители и от служители по трудово правоотношение. (2) Служителите в администрацията осъществяват своята дейност в съответствие

history ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 20, ал. 6 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол.

history Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 206 ОТ 27 СЕПТЕМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА
(ОБН. - ДВ, БР. 78 ОТ 2005 Г., В СИЛА ОТ 01.10.2005 Г.)

§ 2. Навсякъде думите "министърът на икономиката", "министъра на икономиката", "министър на икономиката", "Министерството на икономиката" и "заместник-министър на икономиката" се заменят съответно с "министърът на икономиката и енергетиката", "министъра на икономиката и енергетиката", "министър на икономиката и енергетиката", "Министерството на икономиката и енергетиката" и "заместник-министър на икономиката и енергетиката" в следните нормативни актове на Министерския съвет:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

31. Устройствения правилник на Агенцията за следприватизационен контрол, приета с Постановление № 245 на Министерския съвет от 2002 г. (обн., ДВ, бр. 105 от 2002 г.; изм., бр. 103 от 2004 г.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

§ 24. Министърът на финансите да извърши необходимите промени по бюджетите на съответните администрации във връзка със създаването на Министерство на икономиката и енергетиката.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

§ 26. Постановлението влиза в сила от 1 октомври 2005 г.

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 215 ОТ 12 ОКТОМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА (ОБН. - ДВ, БР. 83 ОТ 2005 Г., В СИЛА ОТ 18.10.2005 Г.) § 10. Навсякъде думите "министърът на

history Заключителна разпоредба
Към ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 66 ОТ 27 МАРТ 2006 Г. за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет
(Обн., ДВ, бр. 28 от 2006 г.)

history § 11. Постановлението влиза в сила от 1 април 2006 г.

history Приложение № 1 към чл. 16, ал. 3 и чл. 23, ал. 2

history ДЕКЛАРАЦИЯ
Долуподписаният(ата).......................................
...........................................................,
в качеството си на .........................................
на Агенцията за следприватизационен контрол
СЕ ЗАДЪЛЖАВАМ:
Да не разгласявам и да не допускам разгласяването и
узнаването по никакъв начин от неоправомощени за това лица
на фактите, сведенията и документите, представляващи служеб-
на тайна, които са ми предоставени в изпълнение на задълже-
нията ми.
Дата ............
Декларатор: ..................

history Приложение № 2 към чл. 26, ал. 3
(Изм., ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 1 април 2006 г.)

history Численост на персонала на Агенцията за следприватизационен контрол-92 щатни бройки

history Изпълнителен съвет 3
Главен секретар 1
Служител по сигурността на
информацията 1
Обща администрация 22
в т.ч.:
дирекция "Административно-правно
обслужване и финансово-стопанска
дейност" 22
Специализирана администрация 65
в т.ч:
дирекция "Сделки" 23
дирекция "Финанси" 15
дирекция "Правна" 27

history Приложение № 3 към чл. 41, ал. 4

history ДЕКЛАРАЦИЯ
Долуподписаният(ата)..............................................
...........................................................,
адрес: ....................................................,
на длъжност ................................................
в дирекция .................................................
на Агенцията за следприватизационен контрол
СЕ ЗАДЪЛЖАВАМ:
Да не разгласявам и да не допускам разгласяването и
узнаването по никакъв начин от неоправомощени за това лица
на фактите, сведенията и документите, представляващи служеб-
на тайна, които са ми предоставени в изпълнение на задълже-
нията ми при работата в Агенцията за следприватизационен
контрол.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...