ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ НА МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ И ПРОЕКТИ НА НАЦИОНАЛНО И РЕГИОНАЛНО НИВО
ДВ. бр. 17 от 24.02.2006г.
Обн., ДВ, бр. 37 от 4 май 2004 г., изм., ДВ, бр. 17 от 24 февруари 2006 г.
history Чл. 2. Министерството на младежта и спорта разработва, изпълнява, координира, контролира и подпомага програми за младежки дейности.
history Чл. 3. Програмите за младежки дейности, свързани с осъществяването на държавната политика за младежта, се приемат от Министерския съвет.
history
Чл. 4. (1) Министерството на младежта и спорта в съответствие с приоритетите на програмите за младежки дейности подпомага финансово със средства от държавния бюджет одобрените проекти за младежки дейности.
(2) Министърът на младежта и спорта разпределя финансовите средства за реализацията на проекти по програмите за младежки дейности.
history
Чл. 5. Информацията за програмите за младежки дейности е публична и се предоставя:
1. (Изм., Дв, бр. 17 от 2006 г.) от дирекция "Главна дирекция "Политика за младежта" на Министерството на младежта и спорта;
2. от регионалните експерти на Министерството на младежта и спорта;
3. чрез интернет страницата на Министерството на младежта и спорта или по електронна поща.
Глава втора.
УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ
Раздел I.
Условия за кандидатстване за финансиране на проекти
history
Чл. 6. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) (1) По програмите на Държавната агенция за младежта и спорта за финансово подпомагане на проекти за младежки дейности могат да кандидатстват:
1. младежки организации, които отговарят на изискванията на § 1, т. 24 от допълнителните разпоредби на Закона за физическото възпитание и спорта;
2. други юридически лица с нестопанска цел, осъществяващи младежки дейности.
(2) Организациите по ал. 1 трябва да отговарят и на следните критерии:
1. да работят за личностно и социално развитие на младите хора в свободното им време;
2. да осъществяват дейности, които съответстват на програмните приоритети на Държавната агенция за младежта и спорта.
history
Чл. 7. Министерството на младежта и спорта не финансира проекти за младежки дейности по реда на наредбата:
1. на политически партии и организации, професионални съюзи, кооперации и религиозни организации;
2. свързани с инвестиционна или търговска дейност;
3. целящи дарения, стипендии или благотворителни дейности;
4. за концерти и спектакли;
5. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) за дейности със стопански характер;
6. за пътувания в чужбина;
7. за пътувания с цел отдих;
8. за спортни състезания.
history
Чл. 8. Министерството на младежта и спорта не финансира:
1. дейности, реализирани преди одобряването на проекта и извън срока на изпълнение на проекта;
2. проекти на организации, чиито отчети при предходно финансиране не са одобрени от Министерството на младежта и спорта.
Раздел II.
Ред за кандидатстване
history
Чл. 9. (1) Кандидатстващите организации представят проектите си по програмите за младежки дейности на формуляр за кандидатстване, утвърден от министъра на младежта и спорта.
(2) Формулярът следва да бъде попълнен четливо.
(3) При наличието на непопълнени части от формуляра, липсващи приложения, подписи или печат на организацията проектът не се разглежда по същество.
history Чл. 10. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) Формулярите за кандидатстване се предоставят от дирекция "Главна дирекция "Политика за младежта", от регионалните експерти на Министерството на младежта и спорта и по електронен път.
history
Чл. 11. (1) Към формуляра по чл. 9 кандидатстващите организации трябва да приложат следните документи:
1. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) заверено от организацията копие от съдебната регистрация на сдружението;
2. удостоверение от съда за актуалното състояние на сдружението, издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на внасяне на проекта за разглеждане;
3. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) заверено от организацията копие от данъчна регистрация и регистрация БУЛСТАТ;
4. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) заверено от организацията копие от документ за открита банкова сметка;
5. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) заверено от организацията копие от устава на организацията;
6. удостоверение за липсата на парични задължения към държавата или на задължения към осигурителни фондове;
7. протокол за прието решение на управителния орган на организацията за кандидатстване с проект пред Министерството на младежта и спорта, съдържащ и имената на упълномощените лица за ръководител и финансовоотговорно лице на проекта;
8. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) декларация от управителя или членовете на управителния орган на кандидатстващата организация по чл. 6, ал. 1, т. 1, с която се удостоверява, че членовете на организацията са младежи по смисъла на § 1, т. 22 от допълнителните разпоредби на Закона за физическото възпитание и спорта.
9. (Предишна т. 8 - изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) информация за успешно осъществени от организацията проекти за младежки дейности;
10. (Предишна т. 9 - изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) препоръки от институции или организации, гарантиращи подкрепата за проекта;
11. (Предишна т. 10 - изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) в случаите, когато проектът се осъществява съвместно с друга организация, се прилагат потвърдителни писма и договори, доказващи конкретни ангажименти за финансиране, експертно участие или друг вид сътрудничество, както и документите по т. 1 - 7 за другата организация;
12. (Предишна т. 11 - изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) декларация от ръководителя на проекта по утвърден от министъра на младежта и спорта образец, с която той удостоверява, че информацията във формуляра е вярна и пълна.
(2) При кандидатстване с повече от един проект организацията посочва входящия номер на предходния проект и представя документи по ал. 1 само при наличие на промяна на отразените в тях обстоятелства.
(3) При настъпване на промени в обстоятелствата, удостоверени с документите по ал. 1, кандидатстващата организация е длъжна да представи документ за промяната в Министерството на младежта и спорта в 7-дневен срок.
history
Чл. 12. (1) Формулярите за кандидатстване се подават в деловодството на Министерството на младежта и спорта или по пощата с обратна разписка, като се завеждат с входящ номер.
(2) (Отм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.)
history
Чл. 13. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) (1) Постъпилите проекти се съхраняват в Главна дирекция "Политика за младежта" и се завеждат в нарочен регистър.
(2) Главният директор на Главна дирекция "Политика за младежта" съгласувано с главния секретар определя служителите и вътрешния ред, по който се обработват представените от кандидатстващата организация проекти.
(3) При непълни, нечетливи или липсващи документи кандидатстващата организация следва да отстрани пропуските до 10 работни дни след писменото є уведомяване.
(4) Служителите по ал. 2 изготвят писмено становище по представените проекти.
(5) Проекти с изготвени към тях писмени становища се внасят за разглеждане от комисията по чл. 14, ал. 1.
Глава трета.
ОЦЕНЯВАНЕ, ИЗПЪЛНЕНИЕ И ОТЧИТАНЕ НА ПРОЕКТИТЕ
Раздел I.
Оценяване на проектите
history
Чл. 14. (1) Министърът на младежта и спорта със заповед назначава експертна комисия за разглеждане и оценяване на предложените проекти за младежки дейности, определя нейния състав и резервните членове.
(2) Експертната комисия се състои от председател, секретар и членове.
(3) (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) Председателят свиква ежемесечно експертната комисия и определя датите за провеждане на нейните заседания. В негово отсъствие той се замества от секретаря на комисията.
(4) (Отм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.)
(5) В състава на експертната комисия могат да участват и външни експерти.
(6) Експертната комисия разглежда проектите и дава становища за всеки проект.
(7) Членовете на експертната комисия представят декларации, че нямат търговски, финансов или друг делови интерес от осъществяването на проектите.
(8) (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) Експертната комисия заседава в пълен състав и взема решения с обикновено мнозинство, като не се допуска гласуване "въздържал се".
(9) Експертната комисия съставя протокол за своята работа, който съдържа:
1. състава на комисията;
2. констатациите на комисията по всеки проект;
3. мотивирани предложения за одобряване или отхвърляне за всеки от предложените проекти;
4. предложение за размера на финансирането на одобрените проекти;
5. (нова - ДВ, бр. 17 от 2006 г.) резултатите от гласуването по всеки
проект;
6. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 17 от 2006 г.) подписите на всички членове на комисията, както и писмено оформените особени мнения, в случай че има такива.
(10) (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) В 3-дневен срок от приключване на работата си експертната комисия представя протокола на председателя на Държавната агенция за младежта и спорта.
history
Чл. 15. (1) (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) Въз основа на предложенията на експертната комисия председателят на Държавната агенция за младежта и спорта със заповед отхвърля или одобрява конкретния проект за финансиране, а в случай на одобряване-и размера на неговото финансиране.
(2) Министърът на младежта и спорта може да не одобри и да не финансира предложения от експертната комисия проект.
history Чл. 16. Кандидатстващите организации писмено се уведомяват за решението на министъра на младежта и спорта в 7-дневен срок от датата на издаване на заповедта по чл. 15.
Раздел II.
Изпълнение на проектите
history
Чл. 17. (1) Условията за финансово подпомагане на одобрените проекти за младежки дейности, разходването и отчитането на предоставените финансови средства, както и взаимните права и задължения се уреждат с договор между Министерството на младежта и спорта и организацията изпълнител.
(2) Неразделна част от договора са:
1. проектът с приложенията към него;
2. формуляр за краен отчет - финансов и съдържателен;
3. указания за попълване на краен отчет - финансов и съдържателен;
4. изисквания към предоставените документи във финансовия отчет;
5. указания за партньорство с медиите.
history
Чл. 18. При необходимост от промяна на параметрите на утвърден проект или при изпълнение на проект по начин, различен от одобрения, управителният орган изпраща в Министерството на младежта и спорта специално писмено обяснение по случая, като:
1. продължава изпълнението на проекта, ако в срок две седмици не получи възражение от страна на Министерството на младежта и спорта;
2. преустановява изпълнението и възстановява на Министерството на младежта и спорта получените до момента средства, ако получи възражение.
Раздел III.
Отчитане на проектите
history
Чл. 19. (1) Финансовите средства се отчитат съгласно условията и срока на договора с междинни отчети и финален финансов отчет.
(2) Министерството на младежта и спорта има право да изисква и междинни отчети - съдържателни и финансови.
(3) Крайният отчет - финансов и съдържателен, се представя от организацията изпълнител в Министерството на младежта и спорта не по-късно от 15 дни след приключването на проекта.
(4) Към финансовите отчети се прилагат заверени копия от всички оригинални документи за направените разходи по проекта.
(5) Съдържанието на отчетните документи трябва да съответства на изискванията на чл. 7 от Закона за счетоводството и на Наредба № 4 от 1999 г. за регистриране и отчитане на продажби на търговски обекти (ДВ, бр. 16 от 1999 г.).
history Чл. 20. Министерството на младежта и спорта подпомага финансово всеки етап от проекта съгласно условията на сключения договор след реално и навременно осъществяване и отчитане на предходния етап.
history
Чл. 21. (1) (Изм., Дв, бр. 17 от 2006 г.) След приключването на целия проект организацията се отчита с краен отчет - финансов и съдържателен, подписан от нейния управителен орган.
(2) Към съдържателната част на отчета се прилагат документални материали, удостоверяващи изпълнението на проекта.
history Чл. 22. Договорните отношения по проект приключват с подписването на предавателно-приемателен протокол между Министерството на младежта и спорта и организацията изпълнител, с който се одобряват отчетите - финансов и съдържателен.
Глава четвърта.
ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОГОВОРА ЗА ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ
history
Чл. 23. (1) Договорът за финансово подпомагане на одобрените проекти се прекратява в следните случаи:
1. непредставяне на междинен отчет за разходване на отпуснатите средства;
2. констатиране в хода на изпълнението на проекта, че отпуснатите средства се разходват по начин, различен от договора, или в нарушение на изискванията на наредбата;
3. при преобразуване, ликвидация и невъзможност на организацията да изпълни одобрен от Министерството на младежта и спорта проект;
4. за констатирани в хода на изпълнението на проекта с влязъл в сила акт на компетентния орган финансови нарушения и/или задължения към държавата и общините.
(2) (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) В случаите по ал. 1 и по чл. 18, т. 2 финансираната организация по чл. 6 възстановява на Министерството на младежта и спорта получените до момента целеви средства заедно със законоустановената лихва.
history Чл. 24. (Изм., ДВ, бр. 17 от 2006 г.) Финансирана организация по чл. 6, която не представи краен отчет за разходване на отпуснатите средства или е разходвала предоставените средства по начин, различен от договора, или в нарушение на изискванията на наредбата, дължи връщането им заедно със законоустановената лихва.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history §1. Наредбата се приема на основание чл. 59а, т. 2 от Закона за физическото възпитание и спорта и чл. 105 от Правилника за прилагане на Закона за физическото възпитание и спорта.
history § 2. Отменя се Наредба № 2 от 2001 г. за условията и реда за финансово подпомагане на младежки проекти по програми за младежки дейности (ДВ, бр. 110 от 2001 г.).
history § 3. Министърът на младежта и спорта дава указания по прилагането на наредбата.
history § 4. Подадените проекти по младежки дейности преди влизането в сила на наредбата се разглеждат по досегашния ред.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 27 ОТ 13 ФЕВРУАРИ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБАТА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ФИНАНСОВО ПОДПОМАГАНЕ НА МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ И ПРОЕКТИ НА НАЦИОНАЛНО И РЕГИОНАЛНО НИВО, ПРИЕТА С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 80 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2005 Г.
history § 13. Организации, подали проект преди влизането в сила на постановлението, представят заверени от тях документи по чл. 11, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5, както и декларация по чл. 11, ал. 1, т. 8, когато такава се изисква за тях, в двуседмичен срок от деня на обнародване на постановлението в "Държавен вестник".