Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове - отменени > Постановления > ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 268 ОТ 26 СЕПТЕМВРИ 2011 Г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА СЪВЕТ ЗА ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ ПРИ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 268 ОТ 26 СЕПТЕМВРИ 2011 г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА СЪВЕТ ЗА ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ ПРИ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ДВ. бр. 103 от 13.12.2014г.

Обн., ДВ, бр. 77 от 4 октомври 2011 г., изм. и доп., ДВ, бр. 50 от 17 юни 2014 г., изм., ДВ, бр. 67 от 12 август 2014 г., изм. и доп., ДВ, бр. 84 от 10 октомври 2014 г., изм. и доп., ДВ, бр. 103 от 13 декември 2014 г.

 

history МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:

history Чл. 1. Създава Съвет за електронно управление като орган на Министерския съвет за координация на дейностите и мерките за въвеждане и развитие на електронното управление, наричан по-нататък "съвета".

history Чл. 2. (1) (Предишен текст на чл. 2, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Съветът:
1. подпомага Министерския съвет при осъществяването на политиката за електронно управление;
2. (нова, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) задължително съгласува стратегическите документи и политики в областта на електронното управление;
3. (предишна т. 2, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) съгласува проектите на секторни стратегии за електронно управление и/или програмите за изпълнението им в контекста на общата стратегия за електронно управление;
4. (предишна т. 3, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) координира и контролира синхронизираното изпълнение на секторните стратегии/програми и общата стратегия за електронно управление;
5. (предишна т. 4, доп., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) при необходимост съгласува прогнозни програмни бюджети на държавните органи, организации и институции, насочени към реализиране на политиката за електронно управление;
6. (предишна т. 5, изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) съгласува предложения за актуализиране на общата стратегия за електронно управление;
7. (нова, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) приема и представя в Министерския съвет годишен доклад за дейността си в срок до 31 март на следващата година.
(2) (нова, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Органите на изпълнителната власт са длъжни да извършват предварително съгласуване със съвета на всички проекти независимо от начина на финансирането им, отнасящи се до развитие на електронното управление в Република България, за съответствието им със Стратегията за развитие на електронното управление в Република България (2014 - 2020) и с Пътната карта за изпълнението й, както и за оперативната съвместимост на създаваните или подобряваните информационни технологии - предмет на съответния проект.

history Чл. 3. (изм., ДВ, бр. 50 от 2014 г.) (1) (изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Съветът се състои от председател, секретар и членове.
(2) (изм., ДВ, бр. 67 от 2014 г., изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Председател на съвета е заместник министър-председателят по коалиционна политика и държавна администрация.
(3) (отм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.)
(4) (изм., ДВ, бр. 67 от 2014 г., изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Секретар на съвета е заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, отговорен за електронното управление. Секретарят участва в заседанията на съвета с право на глас.
(5) (изм., ДВ, бр. 67 от 2014 г., изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Членове на съвета са:
1. заместник министър-председателят по европейските фондове и икономическата политика;
2. заместник министър-председателят по координация на европейските политики и институционалните въпроси;
3. заместник министър-председателят по демографската и социалната политика и министър на труда и социалната политика;
4. министърът на финансите;
5. министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията;
6. трима представители на браншовите организации от сектора на информационните и комуникационните технологии, предложени от Бизнес съвета.
(6) (нова, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Поименният състав на съвета се определя със заповед на заместник министър-председателя по коалиционна политика и държавна администрация.
(7) (Предишна ал. 6, доп., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Председателят на съвета може да кани за участие в заседания и други министри, представители на други държавни и общински институции, както и на неправителствени и бизнес организации, имащи отношение към разглежданите въпроси.
(8) (Предишна ал. 7, изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Участието на членовете в дейността на съвета е лично.

history Чл. 4. (изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) (1) Заседанията на съвета се свикват от неговия председател.
(2) Заседанията на съвета са открити.
(3) Съветът може да реши да проведе закрито заседание въз основа на мотивирано предложение на председателя.
(4) Дневният ред и материалите за заседанията се изпращат на членовете на съвета не по-късно от 3 работни дни преди датата на заседанието по електронен път. Всеки член може да прави мотивирани предложения за допълване на дневния ред на заседанията в срок до един работен ден преди датата на заседанието. Предложенията се гласуват в началото на съответното заседание.
(5) Всяко предложение за включване в дневния ред задължително съдържа и проект на решение.
(6) Членовете на съвета потвърждават участието си в заседанието пред секретариата не по-късно от един работен ден преди провеждането му. При обективна невъзможност да участват в заседание на съвета членовете му се представляват съответно от изрично овластени за това членове на политическите кабинети на заместник министър-председателите, заместник-министри и длъжностни лица.
(7) Заседанията на съвета са редовни, ако на тях присъстват повече от половината от членовете му.
(8) Съветът приема решения с мнозинство повече от половината от присъстващите членове.
(9) Съветът може да вземе решение и неприсъствено чрез протокол, който се представя за подпис на всички членове на съвета с изключение на командированите и ползващите законоустановен отпуск. Решението се счита за прието, ако е подкрепено с "да" от повече от половината от тях.
(10) Секретариатът на съвета изготвя протокол в срок до 3 работни дни след провеждане на заседанието, в който се отразяват взетите решения. Към протокола се прилагат документите, разгледани на заседанието. Протоколът се утвърждава от председателя.

history Чл. 5. (1) Председателят на съвета:
1. представлява съвета;
2. определя дневния ред, насрочва и ръководи заседанията на съвета;
3. (изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) контролира изпълнението на решенията на съвета;
4. информира Министерския съвет за решенията на съвета и за изразените възражения и особени мнения по тях и предлага приемането на съответни актове на правителството.
(2) В отсъствие на председателя на съвета неговите функции по ал. 1, т. 1 - 3 се изпълняват от определен от него член.
(3) (нова, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) Секретарят на съвета:
1. контролира подготовката и провеждането на заседанията на съвета и участва в тях;
2. координира и контролира изготвянето на анализи, експертизи, становища, инициативи и мерки по въпроси от компетентността на съвета;
3. организира и координира изпълнението на решенията на съвета;
4. изпълнява и други функции, възложени му от председателя на съвета.

history Чл. 5а. (нов, ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) (1) За подпомагане работата на съвета при изпълнение на функциите му към него се създава Бизнес съвет, в който участват по двама представители на организации от сектора на информационните и комуникационните технологии, които отговарят на следните условия:
1. да са професионални секторни организации;
2. да са упражнявали и да упражняват реална дейност за развитието на сектора не по-малко от три години;
3. над 80 на сто от членовете им да са лица или организации от сектора на информационните и комуникационните технологии;
4. общият брой на лицата, наети от членовете на съответната организация, да е най-малко 2000 души.
(2) Организациите по ал. 1 определят своите представители на ротационен принцип за срок една година.
(3) Структурата, дейността, организацията на работата и поименният състав на Бизнес съвета по ал. 1 се определят със заповед на председателя на съвета.

history Чл. 6. (изм., ДВ, бр. 50 от 2014 г., изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) (1) Административното и техническото обслужване и експертното осигуряване на съвета се осъществяват от дирекция "Информационни технологии и електронно управление" на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, която изпълнява функциите на секретариат.
(2) Секретариатът на съвета:
1. организира и координира подготовката и провеждането на заседанията на съвета;
2. осигурява чрез съответните органи на изпълнителната власт и на местното самоуправление, както и чрез други организации, информация и материали, необходими за анализа и подготовката на въпросите, които подлежат на разглеждане от съвета;
3. изготвя анализи, експертизи, становища по въпроси от компетентността на съвета;
4. изготвя протоколите от заседанията на съвета и съхранява документацията на съвета;
5. подготвя годишния доклад за дейността на съвета.
(3) Секретариатът на съвета поддържа информационна страница на портала на консултативните съвети, на която се публикуват:
1. актът за създаване;
2. съставът на съвета;
3. протоколите и решенията от заседанията на съвета;
4. годишният отчет за работата на съвета.

history Чл. 7. (изм., ДВ, бр. 50 от 2014 г., изм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.) (1) С решение на съвета могат да се създават постоянни или временни работни групи за решаване на въпроси от неговата компетентност.
(2) В работните групи участват представители на държавната администрация и на организации от сектора на информационните и комуникационните технологии.
(3) Поименният състав на работните групи по ал. 1 се определя със заповед на председателя на съвета.
(4) Съветът приема правила за работа на работните групи и осъществява контрол върху дейността им.

history Чл. 8. (изм., ДВ, бр. 50 от 2014 г., отм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.)

history Чл. 9. (нов, ДВ, бр. 50 от 2014 г., отм., ДВ, бр. 103 от 2014 г., в сила от 13.12.2014 г.)

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

history § 1. В Постановление № 192 на Министерския съвет от 2009 г. за създаване на Съвет за административната реформа (обн., ДВ, бр. 64 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 97 от 2009 г. и бр. 25 от 2011 г.) се правят следните изменения:
1. В чл. 1:
а) алинея 2 се изменя така:
"(2) Съветът има следните функции:
1. прави преглед на структурата, дейността и организационното състояние на администрациите в изпълнителната власт и предлага стратегически насоки и политики за тяхното развитие и усъвършенстване;
2. съгласува въпросите и проектите на актове, свързани със създаване, преобразуване и закриване на административни структури, с определяне на техните функции и численост;
3. предлага на органите на изпълнителната власт действия за оптимизиране работата на подпомагащите ги администрации;
4. предлага на органите на изпълнителната власт действия за подобряване на координацията в дейността на администрацията на изпълнителната власт и за освобождаване от несвойствени за нея дейности;
5. прави предложения за промени в нормативните актове, свързани с длъжностите, подбора и статута на служителите, както и със системата за заплащане в държавната администрация;
6. координира политиката за подобряване на административното обслужване;
7. обсъжда проекти на стратегически документи и нормативни актове, свързани със:
а) административната реформа на централно, областно и общинско ниво;
б) административното обслужване;
в) статута на държавния служител и управлението на човешките ресурси в държавната администрация.";
б) в ал. 3 изречение второ се заличава.
2. Член 2а се отменя.
3. Член 2б се отменя.
4. Член 3 се изменя така:
"Чл. 3. Организационно-техническото, експертното и финансовото обслужване на дейността на съвета се осигурява от администрацията на Министерския съвет."

history § 2. В Правилника за организацията на дейността на Съвета за административната реформа, приет с Постановление № 283 на Министерския съвет от 2009 г. (обн., ДВ, бр. 97 от 2009 г.; изм. и доп., бр. 46 от 2010 г. и бр. 15 и 25 от 2011 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 2 изречение второ се заличава.
2. В чл. 3, ал. 2 след думата "културата" съюзът "и" се заменя със запетая и накрая се добавя "и главният секретар на Министерския съвет".
3. В чл. 14, ал. 2, т. 12 думите "съвместно със секретариата на постоянната работна група "Електронно управление" се заличават.

history § 3. Постановлението се приема на основание чл. 21 от Закона за администрацията.

history § 4. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 400 ОТ 11 ДЕКЕМВРИ 2014 г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 268 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2011 г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА СЪВЕТ ЗА ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ (ОБН., ДВ, БР. 103 ОТ 2014 г., В СИЛА ОТ 13.12.2014 г.)

history § 10. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в едномесечен срок от влизането в сила на постановлението да внесе за одобряване в Министерския съвет предложения за структурно обезпечаване на дейностите, свързани с изпълнението на политиката и реализацията на стратегическите цели за развитие на електронното управление.

history § 11. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...