ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
НАРЕДБА № 5 ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ БРОЯ НА УЧЕНИЦИТЕ И НА ДЕЦАТА В ПАРАЛЕЛКИТЕ И В ГРУПИТЕ НА УЧИЛИЩАТА, ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И ОБСЛУЖВАЩИТЕ ЗВЕНА
ДВ. бр. 78 от 13.09.1996г.
ПРИЕТА ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА НАУКАТА И ОБРАЗОВАНИЕТООбн. ДВ. бр.48 от 14 Юни 1994г., попр. ДВ. бр.50 от 21 Юни 1994г., изм. ДВ. бр.41 от 4 Май 1995г., изм. ДВ. бр.84 от 19 Септември 1995г., доп. ДВ. бр.78 от 13 Септември 1996г.
Глава първа.БРОЙ НА УЧЕНИЦИТЕ В ПАРАЛЕЛКА И НА ДЕЦ
history Чл. 1. Броят на учениците в паралелките на средните общообразователни училища, специалните училища, професионалните училища, децата в групите на детските градини, учениците в полуинтернатните групи, учениците в групите на домовете за деца и юноши, общежитията, логопедичните кабинети и центровете за рехабилитация на слуха и говора и на училищата в чужбина се определя съгласно приложението.
history
Чл. 2. (1) В планинските и граничните селища минималният брой на учениците в паралелките от I до VIII клас може да бъде с 6 по-малко от установения брой в приложението.
(2) Отклонения под минималния брой на учениците в паралелките от I до VIII клас се допускат по изключение от общинските съвети или от ведомствата, към които има училища, в следните случаи:
1. за подлежащите на задължително обучение в малките селища, където няма възможност за организиране на общежитие, осигуряване на превоз до училище в съседни селища или размерите на класните стаи са малки и няма възможност за преустройството им;
2. за училищата в чужбина, когато паралелките в отделен клас са единични или размерите на класните стаи са малки и няма възможност за преустройството им;
3. за специалните училища, когато паралелките са единични.
(3) В случаите по ал. 2 се допуска съществуването на самостоятелни или слети паралелки за I - VIII клас, а за училищата в чужбина за I - ХI клас - при минимален брой 6 ученици в паралелка.
history
Чл. 3. (1) Отклонения под минималния брой на децата в групите на целодневните и полудневните детски градини могат да се допускат по изключение от общинските съвети в следните случаи:
1. за детски групи, настанени в маломерни стаи на приспособени сгради;
2. за детски групи в планински и гранични селища и в населени места с малък брой деца на 3 - 6 години.
(2) В случаите по ал. 1 се допуска съществуването на група с минимум 6 деца.
history
Чл. 4. (1) Броят на паралелките се определя за всяко училище, като:
1. общият брой на учениците в първия от класовете (курсовете) се раздели на максималния норматив съгласно приложението;
2. броят на паралелките в следващите класове (курсове) е равен на определения брой паралелки в предходния клас (курс).
(2) Броят на повтарящите ученици не изменя броя на паралелките, определени по реда на ал. 1. Повтарящите ученици се записват в отделните паралелки над броя на новопостъпващите ученици.
(3) Когато броят на учениците за постъпване в първия от класовете (курсовете) на отделното училище е недостатъчен за образуване на паралелки при максимален брой ученици, паралелките се формират, както следва:
1. единична паралелка при минимален брой ученици, равен на определения минимален норматив;
2. две паралелки при минимален брой ученици във всяка по 15 ученици;
3. три и повече паралелки, когато броят на учениците, разделен на максималния норматив, даде остатък и при условие, че броят на учениците във всяка от образуваните паралелки е по-голям от минималния норматив.
history Чл. 5. Броят на групите във всяка детска градина се определя, като броят на децата се раздели на максималния норматив за съответния вид детска градина. Минималният брой на децата в групите съгласно приложението е задължителен при определяне на средната месечна посещаемост с изключение на времето от 24 декември до 6 януари, от 1 април до 10 април, от 1 юни до 15 септември.
history
Чл. 6. (1) За I - IV клас, V - VIII клас нова паралелка се образува, когато броят на учениците в отделен клас, разделен на максималния норматив, даде остатък и при условие, че броят на учениците във всяка от образуваните паралелки е по-голям от минималния норматив.
(2) Когато отделен клас в специалните училища има 1 ученик над определения максимален норматив, образува се нова паралелка.
(3) В детските градини нова група се образува, когато броят на децата, разделен на максималния норматив, даде остатък и при условие, че средната месечна посещаемост на децата в групите е съгласно приложението.
history
Чл. 7. (1) Когато броят на учениците в отделните паралелки се намали под определения минимален норматив, паралелките се разформироват и се сливат с останалите с изключение на единичните паралелки за училището или населеното място.
(2) Когато във II и следващите курсове на професионалните училища учениците в отделните паралелки останат:
1. при дневното обучение под 15 души - паралелките се разформироват и учениците се разпределят помежду останалите паралелки по специалността (професията). Когато няма такава възможност, учениците се прехвърлят в друго училище по същата специалност (професия). Когато паралелката е единствена в страната, учениците преминават на самостоятелно обучение;
2. при вечерното (сменното) обучение под 15 души - паралелките се разформироват и учениците се прехвърлят на задочно обучение;
3. при задочно обучение под 10 души - паралелките се разформироват и учениците се прехвърлят по същата специалност (професия) към друго училище или преминават на самостоятелно обучение.
(3) В последния курс на професионалните училища се допуска съществуването на паралелки под минималния норматив, когато по специалността (професията) няма достатъчен брой ученици.
(4) Когато броят на децата в отделни групи се намали под определената минимална средна месечна посещаемост, групите се разформироват и се сливат с останалите. Наблюдение на средната месечна посещаемост се извършва за период не по-малък от четири месеца.
history Чл. 8. Броят на групите в общежитията за общообразователните и професионалните училища и на полуинтернатните групи се образува, като се раздели броят на учениците на норматива в приложението. Нова група се образува при остатък от 10 и повече ученици.
history Чл. 9. Броят на групите в домовете за деца и юноши се образува, като се раздели броят на учениците на норматива в приложението. Нова група се образува при остатък от 10 и повече ученици.
history Чл. 9а. (Нов - ДВ, бр. 78 от 1996 г.) Броят на групите за извънурочни дейности в училищата и в обслужващите звена (детски комплекс, център за работа с деца, ученическа спортна школа, център за ученическо техническо и научно творчество, народни астрономически обсерватории и планетариуми) се определя, като се раздели броят на учениците и децата на минималния норматив, определен в приложението.
Глава втора.ДЕЛЕНИЕ НА ПАРАЛЕЛКИТЕ НА ГРУПИ
Раздел I.По общообразователни учебни предмети за о
history
Чл. 10. (1) Паралелките се делят на две групи:
1. (изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) по чужди езици - при над 25 ученици. При паралелки, в които учениците изучават различни чужди езици, група се образува при най-малко 10 ученици, ако този език не се изучава в други паралелки от същия клас. По изключение за оздравителните училища минималният брой на учениците в група може да бъде до 5 ученици. Класовете с интензивно изучаване на чужд език (подготвителни класове) в общообразователните училища не се делят на групи;
2. (попр. - ДВ, бр. 50 от 1994 г.) за лабораторни упражнения по химия, физика, биология, изчислителна техника, програмиране, а за IV, V и VI клас по природознание - при над 25 ученици;
3. за обучението по физическо възпитание в V - ХI (ХII) клас на СОУ и за техникумите, СПТУ и ПТУ при наличие на необходимата открита и покрита спортна база - при над 25 ученици. За паралелки от момчета и момичета група се образува при най-малко 13 ученици;
4. за обучението по музика и изобразително изкуство в V - ХI (ХII) клас - при над 25 ученици;
5. за обучението по специална и педагогическа подготовка в паралелките с разширено изучаване и профилираните паралелки по изобразително изкуство, музика и хореография - при над 19 ученици. Обучението по инструмент, вокал и задължително пиано в паралелките с разширено изучаване и профилираните паралелки по музика е индивидуално. Обучението по видове приложни изкуства и дизайн в паралелките с разширено изучаване и профилираните паралелки по изобразително изкуство се провежда по групи от 5 до 7 ученици;
6. (изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) по информатика и информационни технологии - при минимум 8 ученици в група;
7. за практически занятия по труд и техника - при над 23 ученици. Сборни групи, образувани от един и същи клас на едно или няколко училища, не могат да бъдат с по-малко от 13 и повече от 15 ученици;
8. по труд и техника, когато обучението се води диференцирано с момчета и момичета по отделните раздели на програмата - при над 23 ученици при условие, че групите за отделен раздел са с минимум 7 ученици;
9. за лабораторно-практическите занятия по технологии - при над 23 ученици. Сборни групи, образувани от един и същи клас на едно или няколко училища, не могат да бъдат с по-малко от 13 и повече от 15 ученици. Когато паралелката е съставена от ученици от две технологични направления - при над 23 ученици, при условие, че групата за отделно направление е с минимум 7 ученици.
history
Чл. 11. (Изм. - ДВ, бр. 84 от 1995 г.) В специалните училища се формират групи по труд и техника и производствена практика от учениците на една или няколко паралелки от един или от два последователни класа, като броят на учениците в група е, както следва:
1. във възпитателните училища интернати - от 8 до 10 ученици;
2. в училищата за слепи - от 5 до 9 ученици;
3. в останалите видове специални училища - от 6 до 11 ученици.
Раздел II.По учебни предмети за професионална подг
history
Чл. 12. Паралелките се делят на групи с най-малко 3 ученици в група (но на не повече от 5 групи):
1. по учебна практика в техникумите и СПТУ (само за занятията по управление на машини) за специалностите и професиите:
а) машинист-монтьор на пътно-строителни машини;
б) машинист-крановик;
в) механизатор в горското стопанство;
г) механизатор за подземен добив на полезни изкопаеми;
д) механизатор за открит добив на полезни изкопаеми;
2. по учебна практика за работа с машинно-тракторните агрегати за специалностите и професиите от професионални области селско стопанство и горско стопанство.
history
Чл. 13. Паралелките се делят на групи с най-малко 5 ученици в група (но на не повече от 4 групи):
1. по учебна и лабораторна практика по специалността за всички специалности на техникумите от професионални области геология, проучване и миннодобивна промишленост и металургия и за професиите на СПТУ (оператори и механизатори) в миннодобивно, геологопроучвателно и металургично производство, както и за професията минен електромашинен монтьор;
2. по учебна и лабораторна практика по специалността (включително плавателна и морска) за специалностите и професиите от професионална област транспорт без специалността управление на транспортно предприятие и без професията организатор движение на градски пътнически транспорт;
3. (попр. - ДВ, бр. 50 от 1994 г.) по учебна практика по специалността за:
а) специалностите механизация на селското стопанство и механизация на горското стопанство и дърводобива;
б) професиите, свързани с механизация на горското стопанство и селското стопанство;
в) групата професии строители на съоръжения;
4. по клинична практика за специалността ветеринарна медицина;
5. по учебна практика по специалността за специалност асансьорна техника и за професия монтьор по електрообзавеждане на асансьори.
history
Чл. 14. Паралелките се делят на групи с най-малко 7 ученици в група (но на не повече от 3 групи):
1. по учебна практика по специалността:
а) за всички специалности в техникумите и за професиите в СПТУ от професионална област енергетика;
б) за специалностите от професионална област строителство - само за учебната практика по геодезия;
в) за специалностите дърворезбарство, вътрешна архитектура, производство на музикални инструменти;
2. (Попр. - ДВ, бр. 50 от 1994 г.) по учебна и по лабораторна практика по специалността за специалностите и професиите от професионални области машиностроене; химични технологии; електротехника; електроника и автоматика;
3. по учебна практика по заваряване за специалностите в техникумите и за професиите в СПТУ, по които се провежда такава практика;
4. при профилиращо обучение по теория и практика, когато паралелката се дели на различни профили по специалността (специалности в професията);
5. по учебна и лабораторна практика по специалността за специалност управление на транспортното предприятие и за професия организатор движение на градски пътнически транспорт;
6. по учебна и лабораторна практика по специалността за специалностите техника и технология на месото и месните продукти, технология на зърносъхранението, зърнопреработването и фуражите, технологичен и микробиологичен контрол и за професията оператор в хранително-вкусовата промишленост (само за специалностите оператор в производството на брашно и оператор в производството на месни продукти).
history
Чл. 15. Паралелките се делят на групи с най-малко 10 ученици в група (но на не повече от 2 групи):
1. по чертане (техническо, електротехническо, машинно, конструктивно, корабостроително и др.);
2. по проектиране (всички видове) и разработване на курсови проекти - за всички специалности и професии;
3. (Попр. - ДВ, бр. 50 от 1994 г.) по основи на програмирането и по информационни технологии в специалността;
4. по конструиране и конструиране и чертане (за професионална област горско стопанство и дървообработваща промишленост) - по конструиране на облеклото, проектиране и художествено оформление на облеклото, декоративно рисуване, моделиране и конструиране на кожени изделия, рисуване и живопис, рисуване, дизайн в силикатното производство, декоративно рисуване и моделиране;
5. по учебна и лабораторна практика и по специалните теоретични предмети, когато паралелката е съставена от ученици по две различни специалности (професии);
6. по икономическите практики, включени в учебните програми по практика за неикономическите специалности и професии;
7. по учебна практика по металообработване - за всички специалности и професии;
8. по учебна, лабораторна, учебна и лабораторна практика за всички специалности и професии от всички професионални области, които не са включени в чл. 12, 13 и 14.
history Чл. 16. По учебна практика в техникумите, СПТУ и ПТУ само за занятията по управление на автомобили, трактори, локомотиви, кари, трамваи, тролейбуси и други машини, за които се изисква добиване на правоспособност за правоуправление, обучението се провежда индивидуално.
history Чл. 17. По производствена практика паралелките могат да се делят на групи с най-малко 10 ученици в група по преценка на директора на училището и съобразно специфичните условия за провеждането и.
history Чл. 18. За нови специалности и професии и при промяна на съществуващите деленето на паралелките на групи и броят на учениците в тях се определят с конкретния учебен план.
Глава трета.БРОЙ НА УЧЕНИЦИТЕ В ГРУПА ЗА СВОБОДНОИ
history
Чл. 19. (1) Минималният брой на учениците за образуване на групи за свободноизбираема (факултативна) подготовка е 13 ученици. Групата се дели на две при над 26 ученици.
(2) Групите за свободноизбираема (факултативна) подготовка в специалните училища за ученици със слухови и зрителни увреждания и речеви недостатъци се образуват, като паралелката се дели на две.
(3) Групи за свободноизбираема (факултативна) подготовка се образуват при по-малък от посочения брой ученици по решение на общинските съвети за училищата в малките селища, но с не по-малко от 7 ученици.
history Чл. 20. Паралелките се делят по задължителноизбираема подготовка при най-малко 8 ученици в група. Сборни групи се образуват при минимум 13 и максимум 20 ученици в група.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history
• 1. (1) Броят на паралелките и групите съобразно приложението се определя в началото на учебната година.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) Настъпилите промени в броя на учениците и на децата след утвърждаване на списък (образец № 1) от висшестоящата организация не изменят броя на паралелките и групите. Изключения се допускат само при рязко изменение в броя на учениците поради преселване, започване на нови строежи и др., при което общинските съвети и ведомствата след съгласуване с Министерството на образованието, науката и технологиите могат да извършват промени през учебната година.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history • 2. Тази наредба се издава на основание чл. 25 и чл. 66, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за народната просвета (oбн., ДВ, бр. 31 от 1992 г.; изм. и доп., бр. 62 и 77 от 1992 г., бр. 54 и 75 от 1993 г.; попр., бр. 90 от 1993 г.; изм. и доп., бр. 13 от 1994 г.) и отменя Наредба № 2 от 1990 г. за определяне броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на учебните и учебно-възпитателните заведения (обн., ДВ, бр. 50 от 1990 г.; изм. и доп., бр. 97 от 1990 г., бр. 49 от 1991 г.; изм., бр. 88 от 1991 г.; изм. и доп., бр. 62 от 1992 г.).
history • 3. Наредбата влиза в сила от 1 септември 1994 г.
history • 4. Указания по прилагането на наредбата се дават от министъра на науката и образованието.
history
към чл. 1
(Изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.,
доп., бр. 78 от 1996 г.)
Таблица за определяне броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата и детските градини
№ | Училища и | Брой на уч | ениците и |
по | детски градини | на децата в | паралелка, |
ред | гру | па | |
минимален | максимален | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
I. | Детски градини | ||
1. | Целодневни, полудневни и | ||
сезонни детски градини | 12 | 22 | |
2. | Седмични детски градини | ||
и групи към ЦДГ | 12 | 16 | |
3. | Специални детски градини: | ||
3.1. | за деца с умствена | ||
недостатъчност; за глухи | |||
деца и деца с намален | |||
слух; слепи и слабовиждащи | |||
с нормални умствени | |||
способности | 6 | 11 | |
3.2. | за деца с говорни | ||
недостатъци: | |||
а) за заекващи | 6 | 11 | |
б) за деца с тежки речеви | |||
недостатъци (алалия, | |||
ринолалия и дизартрия) | 4 | 7 | |
3.3. | за деца с комбинирани | ||
дефекти - нарушен слух и | |||
умствена недостатъчност; | |||
нарушен слух и алалия; | |||
слепи и слабовиждащи с | |||
умствена недостатъчност; | |||
слабовиждащи и глухи и | |||
сляпо-глухи деца | 2 | 3 | |
4. | Оздравителни детски | ||
градини | 12 | 16 | |
5. | Групи за деца от 3 до 7 | ||
години в санаториуми и | |||
болници: | |||
5.1. | за костно-ставни | ||
заболявания, детски паралич | |||
и спастични заболявания - | |||
средногодишно | 6 | 10 | |
5.2. | за сърдечносъдови, | ||
ревматични, колагенови и | |||
белодробни заболявания - | |||
средногодишно | 8 | 12 | |
5.3. | в болнични училища - | ||
средногодишно | 6 | 8 | |
II. | Средни общообразователни | ||
училища | |||
1. | Подготвителен първи клас | 12 | 16 |
2. | I - IV клас | 16 | 22 |
3. | V - VIII клас | 18 | 26 |
4. | IХ - ХI (ХII) клас | 18 | 26 |
5. | Клас с интензивно | ||
изучаване на чужд език | 18 | 26 | |
6. | Вечерни (сменни) училища | 15 | 30 |
III. | Професионални училища | ||
1. | Дневно обучение | 15 | 26 |
2. | Вечерно (сменно) обучение | 15 | 30 |
3. | Задочно обучение | 10 | 35 |
IV. | Специални училища | ||
1. | Оздравителни училища | ||
интернати за ученици | |||
в I - VIII, IХ - ХI (ХII) | |||
клас на СОУ; в I - IV | |||
курс на техникумите: | |||
1.1. | за стабилизиране на | ||
преболедували ученици | |||
и за ученици с гръбначни | |||
изкривявания, диабет, | |||
специфични белодробни | |||
заболявания, сърдечно- | |||
съдови и ревматични, | |||
бъбречни и стомашно- | |||
чревни, хепатитни, | |||
язвени и гастритни | |||
заболявания | 10 | 15 | |
1.2. | за ученици с невротични | ||
заболявания, алергични | |||
и неспецифични белодробни | |||
заболявания | 10 | 15 | |
1.3. | санаториални и болнични | ||
училища и паралелки за | |||
ученици от I до VIII клас: | |||
а) за костно-ставни | |||
заболявания, детски | |||
паралич и спастични | |||
заболявания - средногодишно | 5 | 8 | |
б) за сърдечносъдови, | |||
ревматични, колагенови, | |||
белодробни и други | |||
заболявания - средногодишно | 8 | 10 | |
в) болнични училища - | |||
средногодишно | 5 | 7 | |
2. | За ученици с увреден слух, | ||
увредено зрение или с | |||
умствена недостатъчност | 6 | 11 | |
3. | (Изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) | ||
За глухи с умствена | |||
недостатъчност, слепи с | |||
умствена недостатъчност | 3 | 5 | |
4. | За сляпо-глухи ученици | 2 | 3 |
5. | За ученици с тежки | ||
телесни недъзи | 6 | 10 | |
6. | Социалнопедагогически | ||
интернати | 10 | 20 | |
7. | Възпитателни училища | ||
интернати | - | 14 | |
8. | Възпитателни училища | ||
интернати за ученици с | |||
умствена недостатъчност | - | 6 | |
9. | Домове за деца от пред- | ||
училищна възраст | средно 12 | ||
10. | Домове за деца от | ||
предучилищна възраст с | |||
умствена недостатъчност | средно 6 | ||
11. | Домове за ученици: | ||
11.1. | домове за ученици от | ||
I до VIII клас | средно 18 | ||
11.2. | домове за ученици от | ||
IХ до ХI (ХII) клас | средно 20 | ||
11.3. | домове училища за | ||
ученици от I до VIII клас | средно 15 | ||
11.4. | домове училища за | ||
ученици от I до VIII клас | |||
с умствена недостатъчност | средно 6 | ||
12. | (Нова - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) | ||
Логопедично училище интернат: | |||
I - IV клас | 6 | 11 | |
V - VIII клас | 10 | 20 | |
V. | Общежития и полуинтернатни | ||
групи | |||
1. | Общежития към общообразователните | ||
училища: | |||
1.1. | за ученици в I - VIII клас | средно 20 | |
1.2. | за ученици в IХ - ХI (ХII) | ||
клас | средно 25 | ||
1.3. | за подготвителния и VIII | ||
клас на училищата с | |||
преподаване на чужди езици | средно 25 | ||
2. | Общежития към професионалните | ||
училища | средно 25 | ||
3. | Полуинтернатни групи в СОУ: | ||
а) при целодневна | съответно | на броя на | |
организация на обучение | учениците в | паралелка | |
б) при сборна група | 20 | 25 | |
4. | Полуинтернатни групи в | съответно | на броя на |
специалните училища | учениците | в паралелка | |
VI. | (Изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) | ||
Логопедични кабинети | |||
1. | (Изм. - ДВ, бр. 41 от 1995 г.) | ||
Логопедични училища на кабинетна | |||
система и логопедични кабинети | |||
към общообразователните училища: | |||
1.1. | заекващи деца и ученици | 3 | 5 |
1.2. | деца с ринолалия, алалия и | ||
дизартрия индивидуална работа | |||
1.3. | деца и ученици с | ||
дислалия | 1 | 3 | |
1.4. | ученици с дисграфия | ||
и дислексия | 2 | 5 | |
1.5. | ученици с гласови | ||
разстройства | 1 | 3 | |
2. | Към специалните училища: | ||
2.1. | заекващи ученици | 3 | 5 |
2.2. | ученици с дислалия | 1 | 3 |
2.3. | ученици с дисграфия и | ||
дислексия | 2 | 5 | |
2.4. | деца и ученици с | ||
алалия, ринолалия и | |||
дизартрия | индивидуа | лна работа | |
VII. | Кабинети и центрове | ||
за рехабилитация на | |||
слуха и говора или | |||
на зрението | |||
1. | За деца | 5 | 9 |
2. | За ученици | 6 | 11 |
3. | За индивидуална работа | 1 | - |
VIII. | (Нов - ДВ, бр. 78 от 1996 г.) | ||
Групи за извънурочни | |||
дейности в училища | |||
и извънучилищни учреждения | |||
1. | Кръжок или клуб по... | 13 | |
2. | Школа по... | 13 | |
3. | Музикални състави по: | ||
а) фанфарна музика | 12 | ||
б) духов оркестър | 12 | ||
в) акордеонен състав | 8 | ||
г) народен хор | 15 | ||
д) хор за школувано пеене | 25 | ||
е) камерен хор | 12 | ||
ж) народен оркестър | 6 | ||
з) ансамбъл | 30 | ||
и) естраден състав | 8 | ||
й) група за автентичен фолклор | 6 | ||
к) вокална група | 12 | ||
4. | Танцови състави: | ||
а) народни танци | 12 | ||
б) класически танци | 10 | ||
в) спортни танци | 12 | ||
5. | Театрален състав 13 | ||
6. | Спортни групи по видове спорт: | ||
а) колективни спортове | 15 | ||
б) индивидуални спортове | 12 | ||
7. | Групи ЛФК | 13 | |
8. | Групи (експедиции) по туризъм, | ||
екология и краезнание | 13 |