Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Международноправни актове > Конвенции > МЕЖДУНАРОДНА КОНВЕНЦИЯ ЗА ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ ЗА ЩЕТИ ОТ ЗАМЪРСЯВАНЕ С НЕФТ, 1992 Г.
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

МЕЖДУНАРОДНА КОНВЕНЦИЯ ЗА ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ ЗА ЩЕТИ ОТ ЗАМЪРСЯВАНЕ С НЕФТ, 1992 Г.

ДВ. бр. 105 от 30.11.2004г.

Обн. ДВ. бр.105 от 30 Ноември 2004г., изм. ДВ. бр.105 от 30 Ноември 2004г.

 

history Държавите, страни по тази конвенция,
съзнавайки опасността от замърсяване в резултат на световния превоз по море на нефт в наливно състояние,
убедени в необходимостта от осигуряване на адекватно обезщетение на лицата, пострадали от замърсяване в резултат на изтичане или изхвърляне на нефт от кораби,
желаейки да приемат еднообразни международни правила и процедури за решаване на въпросите, свързани с отговорността и осигуряването на адекватно обезщетение при такива случаи,
се споразумяха, както следва:

history Член I
За целите на тази конвенция:
1. "Кораб" означава всеки морски кораб и плаващо морско средство от всякакъв вид, построено или приспособено за превоз на нефт наливно като товар, при условие че кораб, който е в състояние да превозва нефт и други товари, ще се разглежда като кораб само тогава, когато превозва нефт наливно като товар, както и при всяко плаване след такъв превоз, освен ако не се докаже, че на борда липсват остатъци от нефт след такъв превоз.
2. "Лице" означава всяко физическо лице или дружество независимо дали е обществена или частна организация, включително държавата или някоя от нейните съставни единици.
3. "Корабособственик" означава лицето или лицата, регистрирани като собственици на кораба, или при отсъствие на регистрация - лицето или лицата, притежаващи кораба. В случай обаче, че корабът е собственост на държавата и се оперира от компания, регистрирана в тази държава като оператор на кораба, "корабособственик" ще означава съответно тази компания.
4. "Държава на регистрация на кораба" по отношение на регистриран кораб означава държавата на регистрация на кораба, а по отношение на нерегистриран кораб - държавата на знамето, под което корабът плава.
5. "Нефт" означава всеки устойчив въглеводороден минерален нефт, като суров нефт, мазут, тежко дизелово гориво и смазочно масло, независимо от това, дали се превозват на борда на кораба като товар или в горивните танкове на такъв кораб.
6. "Щета от замърсяване" означава:
а) загуба или вреда, причинена извън кораб, от замърсяване в резултат от изтичане или изхвърляне на нефт от кораб, където и да се случи такова изхвърляне или изтичане, при условие, че обезщетяването за нанесени щети на околната среда, различни от пропуснати ползи вследствие на такава щета, се ограничава с разходите по осъществяване на разумни мерки за възстановяване, които са били предприети или следва да бъдат предприети;
b) разходи по превантивни мерки и бъдеща загуба или вреда, причинена от превантивните мерки.
7. "Превантивни мерки" означават всички разумни мерки, предприети от всяко лице след инцидент с цел предотвратяване или намаляване на щетите от замърсяване.
8. "Инцидент" означава всяко произшествие или поредица от случаи, които предизвикват щети от замърсяване или създават сериозна и неминуема опасност за причиняване на такава щета.
9. "Организация" означава Международната морска организация.
10. "Конвенция за отговорността, 1969 г." означава Международната конвенция за гражданска отговорност за щети от замърсяване с нефт, 1969 г. За държавите, страни по Протокола от 1976 г. към тази конвенция, се счита, че този термин обхваща Конвенцията за отговорността, 1969 г., както е изменена с този протокол.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...