ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация"
ДВ. бр. 96 от 30.11.2005г.
Обн., ДВ, бр. 55 от 5 юли 2005 г., изм., ДВ, бр. 96 от 30 ноември 2005 г.
history Чл. 1. С правилника се определят дейността, структурата, организацията на работа и числеността на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация", наричана по-нататък "агенцията", и на нейните административни звена.
history
Чл. 2. (1) Агенцията е юридическо лице-второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на транспорта, със седалище София, ул. "Гурко" № 5, и със специализирани звена във Варна, Бургас, Русе и Лом.
(2) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Контролът върху дейността на агенцията се осъществява от министъра на транспорта.
history
Чл. 3. (1) Агенцията има собствен знак и официален печат.
(2) Агенцията използва официален печат с кръгла форма, в средата на който е изобразен знакът на агенцията, с надпис "Република България Министерство на транспорта и съобщенията Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
history Чл. 4. Правомощията на агенцията се разпростират върху всички пристанища с изключение на военните пристанища.
history
Чл. 5. (1) Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" администрира приходи от:
1. канални такси, тонажни корабни такси, линейни кейови такси и светлинни такси по Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, одобрена с Постановление № 81 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 41 от 2000 г.; попр., бр. 54 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 97 от 2000 г., бр. 18, 47, 62 и 104 от 2001 г., бр. 49, 68 и 71 от 2002 г. и бр. 17 от 2003 г.);
2. предоставяне на данни от публичните регистри, водени от агенцията;
3. дейностите по чл. 63, ал. 4 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България;
4. лихви;
5. наеми от имущество;
6. хидрографски промени;
7. дейностите и услугите, извършвани от агенцията.
(2) С набраните по ал. 1 средства се осигуряват разходите за:
1. безопасност на корабоплаването в каналите и акваторията на пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
2. проектиране, изграждане, развитие, безопасност и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение, както и на вълноломите и укрепителните съоръжения в прилежащата им акватория;
3. издръжка на Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация".
history
Чл. 6. (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация":
1. управлява собствеността в пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
2. извършва дейности по изграждане, реконструкция, рехабилитация и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение освен в случаите, когато това е възложено на концесионер или на еднолично търговско дружество с държавно участие в капитала;
3. поддържа съществуващите и изгражда нови подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, вълноломи, защитни съоръжения и други, обслужващи пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
4. осигурява достъп до пристанищата за обществен транспорт с национално значение;
5. води регистрите на пристанищата и на пристанищните оператори в Република България;
6. обезпечава сигурността и безопасността на пристанищата и осигурява равнището на обявените категории пристанища и стандарти при изпълнение на функциите, поети като задължение на държавата по силата на международни договори, както и решава всички въпроси от непосредствен обществен интерес;
7. събира и предоставя на министъра на транспорта информация за изпълнението на изискванията за експлоатационната годност на пристанищата;
8. прави предложение до министъра на транспорта за преустановяване на дейността или за ограничаване временно или постоянно на експлоатацията на пристанища, които не отговарят на изискванията на закона или извършват пристанищни услуги в нарушение на чл. 116, ал. 5 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВВППРБ);
9. контролира спазването на изискванията за техническа безопасност на пристанищните съоръжения, за охрана на труда и за безопасно осъществяване на товарно-разтоварни операции от квалифициран за съответния вид и работа персонал;
10. създава условия за изпълнение на разпоредбите по обезпечаване на сигурността, отбраната и гражданската защита в пристанищата и организира управлението на собствеността върху обектите, свързани с изпълнението на тези дейности;
11. организира и изпълнява дейности, свързани с отбранително-мобилизационната подготовка и гражданската защита в мирно време, в това число създаването, съхраняването и поддържането на мощности и материални средства за осъществяване на отбранително-мобилизационни мероприятия на страната;
12. създава условия за извършване на граничен паспортен, митнически, медико-санитарен, ветеринарномедицински и фитосанитарен контрол, както и контрол на транспортните средства в пристанищата за обществен транспорт с национално значение, които обслужват кораби от международно плаване;
13. определя и обявява нивата за сигурност на пристанищата, изработва, съответно одобрява плановете за сигурност и упражнява правомощията, предвидени в Наредба № 53 от 2004 г. за условията и реда за постигане на сигурността на корабите и пристанищата (ДВ, бр. 72 от 2004 г.);
14. поддържа средствата за навигационно осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата, като ръководи и организира дейността по поддържане на съществуващите и изграждане на нови средства за навигационно осигуряване;
15. организира демонтирането и изнасянето на съоръженията по чл. 63 ЗМПВВППРБ;
16. контролира спазването на изискванията за свободен достъп и прилагане на еднакви конкурентни условия за пристанищните оператори;
17. сключва и контролира изпълнението на договорите по чл. 116а, ал. 3 и чл. 117б, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
18. подпомага министъра на транспорта при осъществяване на контрола по изпълнението на концесионните договори и договорите по § 74, ал. 3 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на ЗМПВВППРБ (ДВ, бр. 24 от 2004 г.);
19. организира набирането, поддържането в актуално състояние и предоставянето на специализирани данни на обектите по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър и създава специализирани карти, регистри и информационни системи;
20. подготвя предложения до министъра на транспорта за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменяне на международни договори и за участие в международни организации;
21. подпомага министъра на транспорта при изготвянето на проекти на нормативни актове в областта на пристанищната дейност и прави предложения до министъра на транспорта за изменяне размера на пристанищните такси;
22. подпомага министъра на транспорта при съгласуването на подробни устройствени планове, с които се отреждат територия и акватория за извършване на строителство на пристанища по чл. 107-109 ЗМПВВППРБ;
23. подпомага министъра на транспорта при съгласуването на документи за отреждането на земни и водни участъци за извършване на строителство по крайбрежието на Черно море и р. Дунав, във вътрешните води и в териториалното море, както и в зоните на действие на средствата за навигационно осигуряване;
24. извършва други дейности, определени в закон или в подзаконов нормативен акт.
Глава втора
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР
Чл. 7. (1) (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Изпълнителният директор на агенцията е орган на изпълнителната власт, който се назначава от министъра на транспорта съгласувано с министър-председателя.
(2) Изпълнителният директор
history Чл. 9. (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Изпълнителният директор представя за утвърждаване от министъра на транспорта програма за всяка следваща бюджетна година за необходимите средства за поддържане и развитие на пристанищата за обществен транспорт с национално значение.
history Чл. 10. Изпълнителният директор ръководи, контролира и организира дейността по защита на класифицираната информация в рамките на агенцията.
history
Чл. 11. (1) Изпълнителният директор отговаря за своевременното събиране на приходите и за целесъобразното и законосъобразното разходване на бюджетните средства.
(2) Изпълнителният директор ежегодно представя на министъра на транспорта доклад за дейността на агенцията.
history Чл. 12. Изпълнителният директор осъществява своите правомощия във взаимодействие с органите на изпълнителната власт за провеждане на единната държавна политика в областта на пристанищната дейност.
Глава трета
СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА
Раздел I
Общи положения
Чл. 13. (1) Агенцията е организирана в дирекции, които подпомагат изпълнителния директор при осъществяване на правомощията му, осигуряват технически дейността му и извършват дейности по административното обслужване на физическите и юр
Раздел II
Главен секретар
Чл. 14. (1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар, назначен от изпълнителния директор.
(2) Главният секретар:
1. организира и координира оперативното изпълнение на общите задачи, въз
Раздел III
Служител по сигурността на информацията
Чл. 15. (1) Служителят по сигурността на информацията осигурява дейностите по създаването, обработването, съхраняването и предоставянето на класифицирана информация съгласно Закона за защита на класифицираната
Раздел IV
Обща администрация
Чл. 16. Общата администрация осигурява технически дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация и дейностите по административното обслужване на физическите и юридическите лица.
history
Чл. 17. (1) Общата администрация е организирана в дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване".
(2) Дирекцията по ал. 1:
1. оказва правно съдействие на ръководството на агенцията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
2. дава на изпълнителния директор правни становища по прилагането на законовите и подзаконовите нормативни актове;
3. разработва предложения за необходимостта от актуализиране и хармонизиране на националното законодателство в областта на пристанищните дейности и услуги с правото на Европейския съюз;
4. разработва предложения за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменение на международни договори и за участие в международни пристанищни организации;
5. участва със свои представители в работни групи за изработване проекти на нормативни актове, свързани с водния транспорт, и взаимодейства с Министерството на транспорта в дейностите по хармонизиране на законодателството;
6. съвместно със специализираната администрация разработва и предлага проекти на нормативни актове в областта на пристанищните дейности и услуги;
7. подготвя правни становища по проекти на нормативни актове;
8. осъществява процесуалното представителство на агенцията и на изпълнителния директор и предприема правни действия за своевременно събиране вземанията на агенцията;
9. осъществява финансовата дейност, счетоводната отчетност и функционирането на изградените системи за финансово управление и контрол;
10. организира съставянето, съгласуването и изпълнението на бюджета на агенцията и съставя годишния финансов отчет на агенцията;
11. организира и осъществява счетоводството на агенцията;
12. чрез финансов контрольор осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност на агенцията;
13. осъществява предварителен и текущ контрол по отношение на поемането на задължения и извършването на разходи и прилагането на системата на двойния подпис;
14. извършва текущ контрол по начисляването и събирането на държавните такси от териториалните дирекции на агенцията, като осъществява контрол по изготвянето и оформянето на първичните счетоводни документи;
15. организира и участва в годишната инвентаризация на агенцията;
16. изготвя длъжностно разписание и поименно разписание на длъжностите на служителите в агенцията;
17. участва в комисиите за провеждане на конкурсни процедури по Закона за държавния служител и за провеждане на конкурси по Кодекса на труда и дава становище по законосъобразността на актовете, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите в агенцията;
18. образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в агенцията;
19. изготвя документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите в агенцията;
20. осъществява информационното обслужване на агенцията;
21. организира и осъществява деловодната и архивната дейност и осигурява опазването и съхраняването на документацията в архивни дела;
22. отговаря за правилната техническа експлоатация и поддръжка на транспортните средства на агенцията; организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в административните сгради на агенцията;
23. организира, осигурява и контролира охранителния и пропускателния режим в сградата на агенцията;
24. осигурява прозрачност и публичност на дейността на агенцията и организира информационни кампании за предварително представяне на подготвяни от агенцията проекти на актове в областта на пристанищата;
25. разработва програми за развитие на международното сътрудничество, води международна кореспонденция и подпомага изпълнителния директор при организирането и провеждането на международни срещи.
Раздел V
Специализирана администрация
Чл. 18. (1) Специализираната администрация подпомага изпълнителния директор при изпълнение на правомощията му.
(2) Специализираната администрация e структурирана в 5 дирекции.
history
Чл. 19. (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Дирекция "Инфраструктура":
1. обезпечава навигационното осигуряване на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваторията на пристанищата, като поддържа съществуващите и изгражда нови средства за навигационно осигуряване;
2. организира и контролира възлагането на проектирането, изпълнението и въвеждането в експлоатация на обекти-ново строителство, рехабилитация, реконструкция и основен ремонт на пристанищата за обществен транспорт с национално значение, за които не е предоставена концесия;
3. поддържа съществуващите и изгражда нови подходни канали, пристанищни акватории, морски и речни депа за изхвърляне на драгажна маса, защитни съоръжения и др.;
4. разработва планове и програми за ремонт и поддържане на пристанищната инфраструктура;
5. организира дейностите по поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение в условия на кризи; планира, проектира, разработва, въвежда в експлоатация, експлоатира и поддържа програмно-технически подсистеми и комплекси за автоматизиране на оповестяването и управлението на пристанищата при кризи от различен характер;
6. поддържа в актуално състояние обобщени публични регистри на пристанищата по чл. 92, ал. 4 ЗМПВВППРБ и на пристанищните оператори по чл. 117, ал. 4 ЗМПВВППРБ и предоставя информация от тях;
7. контролира спазването на изискванията за техническа безопасност на пристанищните съоръжения, за охрана на труда и за безопасно осъществяване на товарно-разтоварни операции от квалифициран за съответния вид работа персонал;
8. предоставя на изпълнителния директор информация за изпълнението на изискванията за експлоатационна годност на пристанищата;
9. подпомага министъра на транспорта в дейността му при предоставянето на концесии за пристанища за обществен транспорт с национално значение;
10. осигурява координацията и взаимодействието с останалите дирекции, с органите на държавната и местната администрация във връзка с подпомагането от страна на агенцията на министъра на транспорта при осъществявания от него контрол по изпълнението на концесионните договори;
11. извършва необходимите подготвителни действия по провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки, като:
а) изготвя проекти на предварителните обявления за планираните обществени поръчки;
б) осъществява координация между отделните структури на агенцията, като подготвя провеждането на процедурите в съответствие със Закона за обществените поръчки;
в) осъществява контрол по изпълнението на договорите за обществени поръчки;
12. контролира изпълнението на договорите по чл. 116а, ал. 3 и чл. 117б, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
13. извършва необходимите действия по подготовка на конкурсите за избор на пристанищни оператори за извършване на пристанищни услуги по чл. 116, ал. 3, т. 1, като:
а) осъществява координация между отделните структури на агенцията за провеждане на процедурите по избор на пристанищни оператори;
б) изготвя документацията и организира процедурата по провеждане на конкурсите за определяне на пристанищните оператори в пристанищата за обществен транспорт с национално значение при условията и по реда на наредбата по чл. 117б, ал. 3 ЗМПВВППРБ;
в) подготвя проекти на решения на изпълнителния директор за определяне на пристанищни оператори;
г) подготвя проекти на договори с пристанищните оператори;
14. подпомага изпълнителния директор при осъществяването на контрола върху изпълнението на договорите с пристанищните оператори;
15. анализира постъпилите заявления по чл. 112б, ал. 1 ЗМПВВППРБ, съответствието на инвестиционната инициатива с одобрената национална програма по чл. 103а, ал. 2 ЗМПВВППРБ и изработва мотивираното становище по чл. 112б, ал. 4 ЗМПВВППРБ;
16. предлага на изпълнителния директор проекти за реконструкция и рехабилитация на цяло или на част от съществуващо пристанище за обществен транспорт с национално значение по чл. 112в, ал. 1 ЗМПВВППРБ;
17. подпомага изпълнителния директор при възлагането или извършва инвестиционното проектиране по чл. 112в, ал. 2 ЗМПВВППРБ за изграждане на ново или за разширение, реконструкция и рехабилитация на съществуващо пристанище за обществен транспорт с национално значение;
18. извършва проверката по чл. 112г, ал. 3 ЗМППВВППРБ относно съответствието на инвестиционната инициатива с програмата по чл. 103а, ал. 2;
19. създава и поддържа в актуално състояние база данни за изготвените генерални планове, както и систематизира данните, съдържащи се в прединвестиционните проучвания;
20. организира набирането, поддържането в актуално състояние и предоставянето на специализирани данни на обектите по чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър и създава специализирани карти, регистри и информационни системи;
21. обосновава необходимостта от изграждане на ново или разширяване на съществуващо пристанище за обществен транспорт с национално значение и предлага на изпълнителния директор да възложи разработването на проекти на генерални планове или изменения на одобрени генерални планове за развитие на пристанищата за обществен транспорт с национално значение, за които не е предоставена концесия;
22. анализира предоставената от териториалните дирекции на агенцията статистическа информация за пристанищната система;
23. подготвя документите, необходими за издаване на актове за държавна собственост за имотите, предоставени за управление на агенцията, и осигурява поддържането им в актуално състояние;
24. организира възлагането и отчита изработването на оценки за въздействието върху околната среда и екологични анализи;
25. изготвя становища за съгласуване на проектите на други инвеститори, засягащи пристанищната инфраструктура, както и на комуникационни разработки;
26. организира управлението и поддържането на собствеността на агенцията.
history
Чл. 20. Агенцията осъществява териториалната си компетентност чрез дирекции, както следва:
1. дирекция "Пристанищна администрация-Варна" с район морските пространства на страната, заключени между географския паралел от точката на сухоземната българо-румънска граница и този на нос Емине;
2. дирекция "Пристанищна администрация-Бургас" с район морските пространства на страната, заключени между географския паралел от точката на нос Емине и този на българо-турската граница;
3. дирекция "Пристанищна администрация-Русе" с район, определен от километър 374,100 (българо-румънската граница) до километър 645 от българския участък на р. Дунав;
4. дирекция "Пристанищна администрация-Лом" с район, определен от километър 645 до километър 845,650 (българо-сръбската граница) от българския участък на р. Дунав.
history
Чл. 21. (1) В рамките на териториалната си компетентност дирекциите по чл. 20:
1. контролират спазването на изискванията за експлоатационна годност на пристанищата, намиращи се на тяхна територия, като изготвят доклади за изпълнителния директор и предлагат временно преустановяване на дейността на съответните пристанища;
2. контролират съответствието на дейностите и услугите, извършвани в пристанищата, намиращи се на тяхна територия, с посочените в регистрацията на пристанищните оператори;
3. участват в съставянето и изискват съставяне на констативни протоколи за възникнали застрахователни събития;
4. предлагат ежегодно на изпълнителния директор списъци за извършване на планови ремонти на обекти, разположени на тяхна територия;
5. подпомагат изпълнителния директор в контрола за спазването на договорите за извършване на пристанищни услуги от пристанищните оператори;
6. подпомагат министъра на транспорта в дейността му по контрол на концесионните договори, сключени за обекти на територията на съответната дирекция;
7. съставят констативни протоколи и информират изпълнителния директор за допуснати нарушения от пристанищните оператори и лицата, сключили договори по чл. 116а, ал. 3 и чл. 117б, ал. 1 ЗМПВВППРБ, по отношение на неспазване на разпоредбите по охраната на труда, вътрешния ред в пристанищата за обществен транспорт с национално значение, квалификацията на работната сила и ползването на имотите-публична държавна собственост;
8. организират събирането, обработката, обобщаването, съхраняването и предаването на дирекция "Инфраструктура" на необходимите статистически данни съгласно изискванията на ЗМПВВППРБ;
9. събират таксите по Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта, в съответствие с района им на действие;
10. издават и събират първична счетоводна документация;
11. контролират спазването на изискванията за свободен достъп и прилагане на еднакви конкурентни условия за операторите на пристанищни дейности;
12. контролират спазването на условията и реда за извършване на пристанищни дейности и услуги.
(2) Дирекциите по чл. 20 организират денонощна диспечерска служба за събиране на таксите по Тарифа № 5 за таксите, които се събират в системата на Министерството на транспорта.
(3) Работното време и смените на работа в териториалните дирекции се утвърждават от изпълнителния директор по предложение на директорите на дирекции по чл. 20.
Раздел VI
Организация на работата в агенцията
Чл. 22. (1) Непосредственото ръководство на дирекциите се осъществява от директори, които носят отговорност за точното и срочното изпълнение на конкретните задачи при осъществяване на функциите им.
(2) Дирек
history
Чл. 23. (1) При изпълнение на контролните функции по ЗМПВВППРБ служителите на агенцията се легитимират с карта.
(2) Всички контролирани физически и юридически лица са длъжни да оказват съдействие на служителите на агенцията при изпълнение на служебните им задължения.
history Чл. 24. Държавните служители и лицата, работещи по трудови правоотношения в агенцията, изпълняват възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на работата съобразно длъжностните характеристики.
history
Чл. 25. (1) Работното време на служителите е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(2) Работното време е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.
(3) За денонощните служби на администрацията работното време е 12 часа за смяна по график, утвърждаван от директора на съответната дирекция.
history Чл. 26. Дейността в агенцията се осъществява от държавни служители и от лица по трудово правоотношение.
history
Чл. 27. (1) За образцово изпълнение на служебните задължения държавните служители и лицата по трудово правоотношение могат да бъдат награждавани от изпълнителния директор. В заповедта за награждаване се определя видът отличие или награда, като по преценка изпълнителният директор може да награди едновременно с отличие и с предметна или парична награда.
(2) Паричните и предметните награди могат да бъдат в размер до една основна месечна работна заплата, определена за заеманата от награденото лице длъжност.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
history Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 55 от Закона за администрацията.
Заключителни разпоредби към
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 250 ОТ 25 НОЕМВРИ 2005 Г. за приемане на Устройствен правилник на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения
history § 77 Постановлението влиза в сила от 1 декември 2005 г. с изключение на разпоредбата на § 52, т. 1, буква "а" относно чл. 4, ал. 5 и т. 7 относно чл. 22, т. 10, които влизат в сила от датата на присъединяване на Република България към Европейския съюз.
history Приложение № 1 към чл. 13, ал. 2, т. 1
history
Численост на персонала в Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" - 140 щатни бройки
Изпълнителен директор - 1
Главен секретар - 1
Служител по сигурността на информацията - 1
Обща администрация - 22
в т. ч.:
дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване" - 22
Специализирана администрация - 115
в т. ч.:
дирекция "Инфраструктура" - 22
дирекция "Пристанищна администрация-Варна" - 33
дирекция "Пристанищна администрация-Бургас" - 26
дирекция "Пристанищна администрация-Русе" - 16
дирекция "Пристанищна администрация-Лом" - 18
history Приложение № 2 към чл. 13, ал. 2, т. 2
history
Численост на персонала в Изпълнителна агенция "Пристанищна администрация" - 68 щатни бройки
Изпълнителен директор - 1
Главен секретар - 1
Служител по сигурността на информацията - 1
Обща администрация - 12
в т. ч.:
дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване" - 12
Специализирана администрация - 53
в т. ч.:
дирекция "Инфраструктура" - 13
дирекция "Пристанищна администрация-Варна" - 10
дирекция "Пристанищна администрация-Бургас" - 10
дирекция "Пристанищна администрация-Русе" - 10
дирекция "Пристанищна администрация-Лом" - 10