Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Международноправни актове > Конвенции > МЕЖДУНАРОДНА КОНВЕНЦИЯ ЗА АРЕСТ НА КОРАБИ, 1999 Г.
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

МЕЖДУНАРОДНА КОНВЕНЦИЯ ЗА АРЕСТ НА КОРАБИ, 1999 г.

ДВ. бр. 10 от 03.02.2012г.

Ратифицирана със закон, приет от ХХХVIII Народно събрание на 12 януари 2001 г., ДВ, бр. 7 от 2001 г.
В сила за Република България от 14 септември 2011 г.
Обн., ДВ, бр. 10 от 3 февруари 2012 г.

 

history Държавите - страни по тази конвенция,
Изразявайки желанието си да съдействат за хармоничното и последователно развитие на световната морска търговия,
Убедени в необходимостта от приемането на правен инструмент, установяващ международното уеднаквяване в областта на морските арести, и като отчитат последните изменения в съответните области,
се споразумяха за следното:

history Определения
Член 1
За целите на тази конвенция:
(1) "Морски иск" означава иск, който възниква на едно или повече от следните основания:
(a) загуба или щета, причинена при експлоатацията на кораб;
(b) смърт или телесна повреда на суша или по вода, които са в пряка връзка с експлоатацията на кораб;
(c) спасителни операции или договор за спасяване, включително, ако е приложимо, специално обезщетение при провеждане на спасителни операции по отношение на кораб, който сам по себе си или товарът му представляват заплаха за околната среда;
(d) щета или заплаха за причиняване на щета на околната среда, крайбрежието или свързаните с тях интереси; предприемане на мерки за предотвратяване, намаляване на последствия или отстраняване на щета; обезщетение за такава щета, разходи в разумни граници, които са предприети или предстои да бъдат предприети за възстановяване на околната среда от нанесени щети; загуба, която е понесена или е възможно да бъде понесена от трети лица във връзка с такава щета, и щета, разходи или загуба от характер, подобен на посочените в тази буква;
(e) суми и разходи, свързани с вдигане, преместване, изваждане, разрушаване или обезвреждане на потънал, претърпял корабокрушение, заседнал или изоставен кораб, включително за всичко намиращо се или което се е намирало на борда на кораба, както и суми и разходи за съхранението на изоставен кораб и издръжката на екипажа му;
(f) всяко споразумение, отнасящо се до използването или наемането на кораба, независимо дали се съдържа в договор за наем на кораб или сключено по друг начин;
(g) всяко споразумение, отнасящо се до превоз на стоки или пътници на кораба, независимо дали се съдържа в договор за наем на кораб или сключено по друг начин;
(h) загуба или щета на стоки или загуба или щета, свързани с тях (включително багаж), превозвани на кораб;
(i) обща авария;
(j) влачене;
(k) пилотаж;
(l) доставени стоки, материали, провизии, бункер, оборудване (включително контейнери) или услуги, предоставени на кораба за неговата експлоатация, управление, съхранение или поддръжка;
(m) строеж, реконструкция, ремонт, промяна на предназначението или оборудването на кораб;
(n) пристанищни и канални такси и вземания, такси и вземания в докове, канали и други водни пътища;
(o) заплати и други суми, дължими на капитана, офицерите и други членове на корабния екипаж, свързани с тяхната работа на кораба, включително разходи по репатриране и суми за социално осигуряване, плащани от тяхно име;
(p) дисбурсментски разходи, направени от името на кораба или неговите собственици;
(q) застрахователни премии (включително взаимозастрахователни вноски) по отношение на кораба, плащани от корабособственика или беър-боут чартьора или от тяхно име;
(r) всякакви такси за комисионна, брокерска или агентийска дейност, плащани по отношение на кораб от корабособственика или беър-боут чартьора или от тяхно име;
(s) всякакви спорове във връзка с правото на собственост или владението на кораб;
(t) спорове между съсобствениците на кораб както във връзка с наемането на корабен екипаж, така и по отношение на печалбите от този кораб;
(u) всякаква ипотека или вещни тежести от същия характер върху кораба;
(v) всякакви спорове, произлизащи от договор за продажба на кораба.
(2) "Арест" означава всяко задържане или ограничение върху преместването на кораб, предприето като предпазна мярка по нареждане на съд за обезпечаване на морски иск, но не включва задържане на кораб в изпълнение или за удовлетворяване на съдебно решение, решение на арбитраж или друг акт за принудително изпълнение.
(3) "Лице" означава всяко физическо или юридическо лице или всяко публично или частно юридическо лице, включително държавата или която и да е нейна съставна част.
(4) "Ищец" означава всяко лице, което предявява морски иск.
(5) "Съд" означава всеки компетентен съдебен орган на държавата.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...