ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП | |
Не сте абонат на Експертис? Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ |
НАРЕДБА № 23 ОТ 24 ОКТОМВРИ 2011 г. ЗА ДОКЛАДВАНЕ И РАЗСЛЕДВАНЕ НА МОРСКИ ПРОИЗШЕСТВИЯ И ИНЦИДЕНТИ (ЗАГЛ. ИЗМ., ДВ, БР. 12 ОТ 2020 г., В СИЛА ОТ 01.02.2020 г.)
ДВ. бр. 12 от 11.02.2020г.
Обн., ДВ, бр. 87 от 4 ноември 2011 г., изм. и доп., ДВ, бр. 30 от 15 април 2016 г., изм., ДВ, бр. 12 от 11 февруари 2020 г.
Раздел I.
Общи разпоредби
history
Чл. 1. (1) (изм., ДВ, бр. 12 от 2020 г., в сила от 01.02.2020 г.) С тази наредба се определят условията и редът за разследване на морски произшествия и инциденти.
(2) Разследването се извършва с цел установяване на обстоятелствата, при които е възникнало и протекло произшествието, установяване на причините и последствията от произшествието, както и с цел предприемане на мерки за предотвратяване на подобно произшествие в бъдеще.
(3) Разследването по реда на тази наредба е независимо, не се извършва с цел установяване на степента на вината или отговорността и не препятства извършването на гражданско, административно-наказателно или наказателно производство.
(4) (доп., ДВ, бр. 30 от 2016 г., изм., ДВ, бр. 12 от 2020 г., в сила от 01.02.2020 г.) Разследването на морски произшествия и инциденти се извършва от инспектори по разследването - служители в Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт (НБРПВВЖТ). Разследването се извършва възможно най-ефективно и бързо.
(5) (изм., ДВ, бр. 12 от 2020 г., в сила от 01.02.2020 г.) При разследване на морски произшествия и инциденти се спазват насоките на Международната морска организация (IMO) и Международната организация на труда относно справедливото отношение към морските лица.
(6) (изм., ДВ, бр. 12 от 2020 г., в сила от 01.02.2020 г.) При работата си инспекторите по разследването се ръководят от Кодекса на международните стандарти и препоръчителни практики за разследване на безопасността при морски произшествия или морски инциденти, Кодекса на търговското корабоплаване и Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.
(7) (нова, ДВ, бр. 30 от 2016 г., изм., ДВ, бр. 12 от 2020 г., в сила от 01.02.2020 г.) Бордът по ал. 4 изпълнява задачите си възможно най-ефективно и обективно - без натиск или упражняване на влияние, при осигурена независимост на дейността му. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, служители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията или което и да е друго лице, чиито интереси биха могли да влязат в конфликт с дейността на борда, не могат да участват в разследването, изготвянето на докладите за причините за произшествието или морския инцидент и при формулиране на препоръките за безопасност.
(8) (нова, ДВ, бр. 30 от 2016 г., изм., ДВ, бр. 12 от 2020 г., в сила от 01.02.2020 г.) Управителният съвет на НБРПВВЖТ разработва и представя в дирекция "Финанси" на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията бюджет за следващата финансова година и тригодишна бюджетна прогноза. При разработването им членът на управителния съвет на НБРПВВЖТ с компетентност за разследване на морски произшествия и инциденти заявява ресурсните потребности за разследване на морските произшествия и инциденти.