Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Постановления > ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 42 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 26 ДЕКЕМВРИ 1988 Г. ЗА ПОДОБРЯВАНЕ БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО, ДИСЦИПЛИНАТА И КАЧЕСТВОТО НА ПРЕВОЗИТЕ В ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 42 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 26 ДЕКЕМВРИ 1988 Г. ЗА ПОДОБРЯВАНЕ БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО, ДИСЦИПЛИНАТА И КАЧЕСТВОТО НА ПРЕВОЗИТЕ В ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ

ДВ. бр. 93 от 17.11.2006г.

Обн., ДВ, бр. 3 от 10 Януари 1989 г., изм., ДВ, бр. 43 от 29 Май 1990 г., изм., ДВ, бр. 14 от 19 Февруари 1991 г., изм., ДВ, бр. 63 от 1 Август 2000 г., изм., ДВ, бр. 93 от 17 Ноември 2006 г.

 

history Чл. 1. (1) Стопанското обединение "Български държавни железници" да осигури прилагането на строг ред за безусловно спазване изискванията на специалния режим. Правилника за преминаване на службата в железопътния транспорт, правилата за взаимоотношенията и носенето на установеното униформено облекло. Трудовоправното положение на персонала в железопътния транспорт се урежда в съответствие с Указ № 9 на Държавния съвет от 1981 г., Постановление № 75 на Министерския съвет от 1980 г. и издадения въз основа на тях Дисциплинарен устав. Назначаването и освобождаването от длъжност на ръководителите и персонала на предприятията и поделенията, включени в специалния режим, да става без избор, със заповед.
(2) Ръководството на Стопанското обединение "Български държавни железници" в срок от 6 месеца да направи комплексна оценка на ръководния състав и онези ръководители, които не отговарят на условията за заеманите от тях длъжности, да бъдат освободени по установения ред. В същия срок да се проведат квалификационни изпити и да се направи комплексна оценка на експлоатационния персонал и непригодните също да се освободят.
(3) (Отм., ДВ, бр. 14 от 1991 г.)

history Чл. 6. За стабилизиране на персонала, зает непосредствено в експлоатацията, работещ при рискови условия и пряко свързан с безопасността на движението:
1. на работещите в особено интензивни звена, определени от председателя на Стопанското обединение "Български държавни железници", да се заплаща допълнително целево възнаграждение за постигната безаварийна и безупречна работа, както следва:
а) за 4 години непрекъсната безаварийна и безупречна работа - до 2 основни месечни заплати;
б) за 8 години непрекъсната безаварийна и безупречна работа - до 4 основни месечни заплати;
в) за 12 години непрекъсната безаварийна и безупречна работа - до 6 основни месечни заплати;
2. на работниците, постъпили през 1989 г. в експлоатацията на длъжности: ръководител на движението, локомотивен машинист, помощник локомотивен машинист, механик по техническата експлоатация и маневрист, и сключили договор за работа в системата на Стопанското обединение "Български държавни железници" за не по-малко от 10 години, да се изплаща еднократно поощрение в размер 2000 лв. Средствата да се изплащат и от фонд "Стопански риск" на Стопанското обединение "Български държавни железници";
3. на началниците на гари, които живеят в гарата и са на разположение на службата по всяко време, за упражняване на контрол по сигурността и графика за движението от 1989 г. да им се заплаща ежегодно до 1000 лв. и от фонд "Стопански риск" на Стопанско обединение "Български държавни железници". Конкретният размер на възнаграждението в зависимост от категорията на гарата да се определя от председателя на Стопанското обединение "Български държавни железници";
4. Изпълнителният комитет на Столичния народен съвет да определи незастроен район в София за комплексно изграждане на жилища за работници от железопътния транспорт, а Министерството на транспорта да извърши необходимото за създаване на специализирано строително предприятие в София и да отдели един батальон от Войските на Министерството на транспорта за изграждане на не по-малко от 200 жилища годишно. През 1989 г. Изпълнителният комитет на Столичния народен съвет да предостави целево 100 жилища;
5. изпълнителните комитети на общинските народни съвети - Перник, Плевен, Горна Оряховица, Русе, Варна, Бургас, Стара Загора и Пловдив, през 1989 г. да предоставят целево по 50 жилища извън строящите се по стопански начин за частична компенсация на неизпълнението на Постановление № 75 на Министерския съвет от 1980 г. за по-нататъшно развитие и повишаване ефективността на железопътния транспорт (ДВ, бр. 5 от 1981 г.);
6. (изм., ДВ, бр. 63 от 2000 г., изм., ДВ, бр. 93 от 2006 г.) Министерството на транспорта, Министерството на културата, науката и просветата и Министерството на народната отбрана от учебната 1989/1990 г. да организират в системата на СО "Български държавни железници" средни сержантски железопътни училища в Горна Оряховица, Русе и Карлово, а в Кърджали и в с. Виноградец, Пловдивска област - съвместни училища за транспортно и пътно строителство за нуждите на СО "Български държавни железници" и Фонд "Републиканска пътна инфраструктура". Завършилите сержантските железопътни училища се задължават да работят в системата на СО "Български държавни железници" не по-малко от 10 години по придобита специалност. Завършилите училищата в Кърджали и в с. Виноградец по железопътните специалности да отбиват задължително редовната си военна служба в експлоатационната железопътна бригада на работни места в СО "Български държавни железници", след което да работят в същата система най-малко 5 години.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...