ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП | |
Не сте абонат на Експертис? Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ |
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 42 ОТ 26 ДЕКЕМВРИ 1988 г. ЗА ПОДОБРЯВАНЕ БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО, ДИСЦИПЛИНАТА И КАЧЕСТВОТО НА ПРЕВОЗИТЕ В ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ
ДВ. бр. 79 от 09.09.2008г.
Обн., ДВ, бр. 3 от 10 януари 1989 г., изм., ДВ, бр. 43 от 29 май 1990 г., изм., ДВ, бр. 14 от 19 февруари 1991 г., изм., ДВ, бр. 63 от 1 август 2000 г., изм., ДВ, бр. 93 от 17 ноември 2006 г., изм., ДВ, бр. 79 от 9 септември 2008 г.
history
Чл. 1. (1) Стопанското обединение "Български държавни железници" да осигури прилагането на строг ред за безусловно спазване изискванията на специалния режим. Правилника за преминаване на службата в железопътния транспорт, правилата за взаимоотношенията и носенето на установеното униформено облекло. Трудовоправното положение на персонала в железопътния транспорт се урежда в съответствие с Указ № 9 на Държавния съвет от 1981 г., Постановление № 75 на Министерския съвет от 1980 г. и издадения въз основа на тях Дисциплинарен устав. Назначаването и освобождаването от длъжност на ръководителите и персонала на предприятията и поделенията, включени в специалния режим, да става без избор, със заповед.
(2) Ръководството на Стопанското обединение "Български държавни железници" в срок от 6 месеца да направи комплексна оценка на ръководния състав и онези ръководители, които не отговарят на условията за заеманите от тях длъжности, да бъдат освободени по установения ред. В същия срок да се проведат квалификационни изпити и да се направи комплексна оценка за експлоатационния персонал и непригодните също да се освободят.
(3) (отм., ДВ, бр. 14 от 1991 г.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
history
Чл. 6. За стабилизиране на персонала, зает непосредствено в експлоатацията, работещ при рискови условия и пряко свързан с безопасността на движението:
1. на работещите в особено интензивни звена, определени от председателя на Стопанското обединение "Български държавни железници", да се заплаща допълнително целево възнаграждение за постигната безаварийна и безупречна работа, както следва:
а) за 4 години непрекъсната безаварийна и безупречна работа - до 2 основни месечни заплати;
б) за 8 години непрекъсната безаварийна и безупречна работа - до 4 основни месечни заплати;
в) за 12 години непрекъсната безаварийна и безупречна работа - до 6 основни месечни заплати;
2. на работниците, постъпили през 1989 г. в експлоатацията на длъжности: ръководител на движението, локомотивен машинист, помощник локомотивен машинист, механик по техническата експлоатация и маневрист, и сключили договор за работа в системата на Стопанското обединение "Български държавни железници" за не по-малко от 10 години, да се изплаща еднократно поощрение в размер 2 лв. Средствата да се изплащат и от фонд "Стопански риск" на Стопанското обединение "Български държавни железници";
3. на началниците на гари, които живеят в гарата и са на разположение на службата по всяко време, за упражняване на контрол по сигурността и графика за движението от 1989 г. да им се заплаща ежегодно до 1 лв. и от фонд "Стопански риск" на Стопанското обединение "Български държавни железници". Конкретният размер на възнаграждението в зависимост от категорията на гарата да се определя от председателя на Стопанското обединение "Български държавни железници";
4. Изпълнителният комитет на Столичния народен съвет да определи незастроен район в София за комплексно изграждане на жилища за работници от железопътния транспорт, а Министерството на транспорта да извърши необходимото за създаване на специализирано строително предприятие в София и да отдели един батальон от Войските на Министерството на транспорта за изграждане на не по-малко от 200 жилища годишно. През 1989 г. Изпълнителният комитет на Столичния народен съвет да предостави целево 100 жилища;
5. изпълнителните комитети на общинските народни съвети - Перник, Плевен, Горна Оряховица, Русе, Варна, Бургас, Стара Загора и Пловдив, през 1989 г. да предоставят целево по 50 жилища извън строящите се по стопански начин за частична компенсация на неизпълнението на Постановление № 75 на Министерския съвет от 1980 г. за по-нататъшно развитие и повишаване ефективността на железопътния транспорт (ДВ, бр. 5 от 1981 г.);
6. (изм., ДВ, бр. 63 от 2000 г., изм., ДВ, бр. 93 от 2006 г., изм., ДВ, бр. 79 от 2008 г., в сила от 09.09.2008 г.) Министерството на транспорта, Министерството на културата, науката и просветата и Министерството на народната отбрана от учебната 1989/1990 г. да организират в системата на СО "Български държавни железници" средни сержантски железопътни училища в Горна Оряховица, Русе и Карлово, а в Кърджали и в с. Виноградец, Пловдивска област - съвместни училища за транспортно и пътно строителство за нуждите на СО "Български държавни железници" и Национална агенция "Пътна инфраструктура". Завършилите сержантските железопътни училища се задължават да работят в системата на СО "Български държавни железници" не по-малко от 10 години по придобита специалност. Завършилите училищата в Кърджали и в с. Виноградец по железопътните специалности да отбиват задължително редовната си военна служба в експлоатационната железопътна бригада на работни места в СО "Български държавни железници", след което да работят в същата система най-малко 5 години.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .