Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Други нормативни актове > НОРМАТИВИ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ ГЪСТОТАТА НА МЕСТАТА ЗА ДОСТЪП ДО ПОЩЕНСКАТА МРЕЖА НА ПОЩЕНСКИЯ ОПЕРАТОР СЪС ЗАДЪЛЖЕНИЕ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА УНИВЕРСАЛНАТА ПОЩЕНСКА УСЛУГА, ТАКА ЧЕ ДА СЪОТВЕТСТВАТ ПО БРОЙ И ГЪСТОТА НА НУЖДИТЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ (ПРИЕТИ С РЕШЕНИЕ № 1192 ОТ 27.10.2010 Г. НА КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА)
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

НОРМАТИВИ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ ГЪСТОТАТА НА МЕСТАТА ЗА ДОСТЪП ДО ПОЩЕНСКАТА МРЕЖА НА ПОЩЕНСКИЯ ОПЕРАТОР СЪС ЗАДЪЛЖЕНИЕ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА УНИВЕРСАЛНАТА ПОЩЕНСКА УСЛУГА, ТАКА ЧЕ ДА СЪОТВЕТСТВАТ ПО БРОЙ И ГЪСТОТА НА НУЖДИТЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ (ПРИЕТИ С РЕШЕНИЕ № 1192 ОТ 27.10.2010 г. НА КОМИСИЯТА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА СЪОБЩЕНИЯТА)

ДВ. бр. 94 от 30.11.2010г.

В сила от 30.11.2010 г.
Обн., ДВ, бр. 94 от 30 ноември 2010 г.

 

history 1. Места за достъп
1.1. Място за достъп до пощенската мрежа е пощенска служба на оператора, където подателите предават и операторът приема пощенските пратки, както и пощенски кутии и други устройства за обществено ползване, поставени на обществено място или в помещенията на пощенския оператор.
2. Основни положения
2.1. Всички потребители на универсалната пощенска услуга трябва да бъдат равнопоставени при ползването й.
2.2. Броят и разположението (гъстотата) на местата за достъп трябва да отчитат нуждите на потребителите.
3. Откриване на пощенски служби
3.1. Пощенски служби се откриват, както следва:
3.1.1. в населени места с население над 800 жители;
3.1.2. в населени места с население под 800 жители се осигуряват други форми на обслужване, гарантиращи извършване на универсалната пощенска услуга.
3.2. В срок 30 дни преди откриване на пощенска служба операторът със задължение за извършване на универсалната пощенска услуга представя предложение за съгласуване на Комисията за регулиране на съобщенията, съдържащо:
3.2.1. мотиви;
3.2.2. прогнозни данни за финансов резултат, трафик, приходи и разходи;
3.2.3. решение на ръководния орган на оператора.
4. Закриване на пощенски служби
4.1. Пощенски служби могат да бъдат закривани след съгласуване от Комисията за регулиране на съобщенията.
4.2. В срок 30 дни преди закриване на пощенска служба операторът със задължение за извършване на универсалната пощенска услуга представя предложение на Комисията за регулиране на съобщенията, съдържащо:
4.2.1. мотиви;
4.2.2. данни за финансов резултат, размер на приходи и разходи от дейността на пощенската служба - за три съпоставими периода;
4.2.3. анализ на трафика по видове услуги - за три съпоставими периода;
4.2.4. решение на ръководния орган на оператора;
4.2.5. алтернативна форма за обслужване на населението след закриване на пощенската служба, гарантираща извършване на универсалната пощенска услуга.
5. Пощенски кутии
5.1. Пощенските кутии да се поставят предимно на места, които се посещават от жителите на населеното място (места на естествена концентрация на жителите).
5.2. Пощенските кутии да се поставят на видни и обществени достъпни места.
5.3. В населено място с население до 2000 жители трябва да има поне една пощенска кутия.
5.4. В населени места с население от 2000 до 10 000 жители трябва да има по една пощенска кутия на всеки 2000 жители.
5.5. В населени места с население от 10 000 до 50 000 жители трябва да има по една пощенска кутия на всеки 3000 жители.
5.6. В населени места с население над 50 000 жители трябва да има поне по една пощенска кутия на всеки 5000 жители.
6. Информационен достъп до универсалната пощенска услуга
6.1. Върху всяка пощенска кутия трябва да има следната информация:
а) пощенски код;
б) номер на пощенската кутия;
в) час на събиране на пощенските пратки.
6.2. Информация за работното време на пощенската служба, през което се предоставя универсалната пощенска услуга, следва да бъде поставена на видно място за гражданите на входа на пощенската станция и на съответните работни места.
6.3. Когато универсалната пощенска услуга се предоставя чрез друга форма на обслужване, операторът информира потребителите за графика и/или работното време по подходящ начин.
6.4. Операторът със задължение за извършване на универсалната пощенска услуга осигурява информационно гише във всички по-големи пощенски служби в страната, които предоставят следната информация:
а) общи условия на договора с потребителите на пощенски услуги;
б) цени на универсалната пощенска услуга;
в) срокове за доставяне на пощенските пратки.
6.5. Останалите пощенски служби, в които няма информационно гише, трябва да разполагат с горецитираните документи и информация, които да бъдат предоставяни при поискване на потребителите. На видно място да бъде поставено съобщение, че същите са на разположение на потребителите.

Допълнителни разпоредби


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...