ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 33 ОТ 11 ФЕВРУАРИ 2002 Г. ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ И КООРДИНАЦИЯ НА ПОДГОТОВКАТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ПРОВЕЖДАНЕТО НА ПРЕГОВОРИТЕ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ
ДВ. бр. 86 от 10.09.2002г.
Обн. ДВ. бр.19 от 19 Февруари 2002г., изм. ДВ. бр.85 от 5 Септември 2002г., изм. ДВ. бр.86 от 10 Септември 2002г.
history
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
history
Чл. 1. (1) Министерският съвет определя и осъществява политиката на Република България към Европейския съюз, подготовката за членство и провеждането на преговорите за присъединяване, като:
1. решава политическите въпроси на интеграцията в Европейския съюз;
2. обсъжда и утвърждава документите, свързани с изпълнението на Европейското споразумение за асоцииране;
3. одобрява мандат за водене на преговорите от българските представители в Съвета за асоцииране и в Комитета за асоцииране;
4. утвърждава позициите на Република България за преговори с Европейския съюз;
5. утвърждава Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности;
6. приема законодателната програма на Министерския съвет, като в нея се включват законодателни инициативи, залегнали в Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности и в позициите за преговори, представени на междуправителствената конференция за присъединяването на Република България към Европейския съюз;
7. утвърждава финансовите меморандуми, по силата на които се усвоява предоставената безвъзмездна финансова подкрепа от Европейския съюз на Република България.
(2) Определя министъра на външните работи за ръководител на делегацията на Република България за водене на преговорите за присъединяване към Европейския съюз.
(3) Определя специален представител на Република България за провеждане на преговорите за присъединяване към Европейския съюз (главен преговарящ).
(4) (Отм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.)
history
Чл. 2. (1) Създава Съвет по европейска интеграция.
(2) Съветът по европейска интеграция се ръководи от министър-председателя, подпомаган от секретари - главният преговарящ и директорът на дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Членове на Съвета по европейска интеграция са заместник министър-председателите, министърът на икономиката, министърът на труда и социалната политика, министърът на регионалното развитие и благоустройството, министърът на външните работи, министърът на финансите, министърът на правосъдието, министърът на вътрешните работи, министърът на транспорта и съобщенията, министърът на земеделието и горите, министърът на околната среда и водите, министърът на енергетиката и енергийните ресурси, министърът на държавната администрация и министърът по европейските въпроси.
(4) Съветът по европейска интеграция:
1. разглежда проектите на позиции и мандата за водене на преговори за присъединяване към Европейския съюз;
2. разглежда проекта на Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности;
3. разглежда проекта на "българския принос" към редовния доклад на Европейската комисия за напредъка на страната по пътя към присъединяване;
4. разглежда материалите за заседанията на Съвета за асоцииране и на Комитета за асоцииране;
5. предлага поименния състав на основния екип за провеждане на преговорите, наричан по-нататък "основния екип", който се утвърждава от министър-председателя;
6. предлага проекти на актове и представя проблеми по въпросите на европейската интеграция, които се решават от Министерския съвет;
7. прави предложения за предприемане на приоритетни действия от Министерския съвет по въпросите на европейската интеграция;
8. разглежда становища и предложения по въпросите на европейската интеграция, включени в дневния ред на заседанията на Министерския съвет;
9. възлага на министрите или на секретарите на Съвета по европейска интеграция координацията по изготвянето на оценки за отражението от приемането на европейското законодателство върху отделните сектори и приема резултатите от тези оценки;
10. консултира икономическите и социалните партньори за позициите по различни проблеми от техен интерес;
11. одобрява окончателния поименен списък на проектните идеи за финансиране по Програмата ФАР, които българската страна ще предложи на ръководния комитет на ФАР за одобряване или включване в съответния финансов меморандум.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Предложенията на Съвета по европейска интеграция се внасят съвместно от министъра на външните работи и министъра по европейските въпроси за разглеждане на заседание на Министерския съвет през седмицата, следваща заседанието на Съвета по европейска интеграция. Материалите за заседанието на Съвета по европейска интеграция се изпращат предварително до всички министри.
(6) Секретариатът на Съвета по европейска интеграция изпраща в 5-дневен срок протокола от заседанието на членовете на съвета, на членовете на основния екип и на координационния съвет.
history
Чл. 3. Министърът на външните работи ръководи и координира цялостната дейност по присъединяването на Република България към Европейския съюз, като:
1. ръководи делегацията по преговорите и представя окончателните позиции на Република България по отделните теми на преговорите пред Съвета на министрите на Европейския съюз;
2. представя позициите на Република България в институциите, създадени с Европейското споразумение за асоцииране;
3. (доп. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) внася съвместно с министъра по европейските въпроси в Министерския съвет проекти на решения по въпросите, свързани с присъединяването на Република България към Европейския съюз;
4. (предишна т. 7, изм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) координира програмните приоритети с националния ръководител на помощта, предоставяна от ЕС, в съответствие с приоритетите на процеса на подготовка на страната за членство в ЕС и участва в процесите на наблюдение на тази помощ.
history
Чл. 3а. (Нов - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Министърът по европейските въпроси осигурява провеждането на единна съгласувана политика на Република България по всички въпроси на отношенията с Европейския съюз, като:
1. координира конкретното изпълнение от Република България на постигнатите с Европейския съюз договорености;
2. осъществява системно наблюдение, координира и хармонизира дейността на дирекциите по евроинтеграция към другите министерства и ведомства;
3. координира кореспонденцията на отделните министерства и ведомства с институциите на Европейския съюз и с Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел;
4. определя национален координатор за връзки с Бюрото за техническо подпомагане при обмена на информация (TAIEX Office) към Генералната дирекция "Разширяване на Европейската комисия";
5. утвърждава ръководителите и състава на делегациите по отделните сектори за водене на диалога по предложение на съответния министър или ръководител на водещо ведомство;
6. изготвя окончателния проект на Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности по предложение на работните групи и го внася в Съвета по европейска интеграция за разглеждане.
history
Чл. 3б. (Нов - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Министърът на финансите:
1. осъществява националната координация на помощта, оказвана на Република България от Европейските общности;
2. координира съвместния механизъм за наблюдение изпълнението на програмите, финансирани от предприсъединителните инструменти;
3. организира и координира изработването на Национален план за икономическо развитие 2000 - 2006 и Национален план за развитие в съответствие с изискванията, поставени в регламент 1260/1999 на Съвета на Европейския съюз, подпомаган от Координационния съвет по Националния план за икономическо развитие;
4. внася за разглеждане в Съвета по европейска интеграция програмните приоритети на помощта, предоставяна от Европейския съюз, след предварително координиране с отговорните ведомства.
history
Чл. 4. (1) Главният преговарящ представя позициите на Република България в Междуправителствената конференция по преговорите с Европейския съюз на равнище заместник-ръководител на делегация и:
1. ръководи основния екип и координационния съвет;
2. формулира и поставя конкретни проблеми, възникнали в хода на провеждането на преговорите, изискващи действия от съответните звена, отговарящи за подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз;
3. информира Министерския съвет и комисиите на Народното събрание за хода на подготовката и за резултатите от преговорите, както и за възникващи проблеми, изискващи предприемането на съответни действия и приемането на актове по тях;
4. отговаря за подготовката и подаването на информация на и от делегациите, които водят диалога по сектори;
5. осъществява координацията при провеждането на единна съгласувана политика на Република България по всички въпроси на отношенията с Европейския съюз;
6. координира дейностите, свързани с участието на Република България в работата на институциите, създадени по силата на Европейското споразумение за асоцииране;
7. координира действията на държавната администрация при взаимодействието и диалога с институциите на Европейския съюз;
8. осъществява националната координация по аналитичния преглед на законодателството (скрининг);
9. предлага на министъра на външните работи и на министъра на финансите за финансиране от държавния бюджет на приоритетни действия по европейска интеграция;
10. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) предлага на ресорните министри за награждаване с парични награди в размер до 3 основни месечни работни заплати на съответния служител за една календарна година на служители, които имат съществен принос за изпълнението на важни задачи по въпросите на европейската интеграция;
11. осъществява и други функции, възложени му с актове на Министерския съвет или със заповед на министър-председателя.
(2) Заместник на главния преговарящ в преговорите за присъединяване към Европейския съюз е ръководителят на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел.
history
Чл. 5. (1) (Доп. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) В основния екип за провеждане на преговорите се включват главният преговарящ, ръководителят на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел, директорът на дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет, както и заместник-министри по европейска интеграция и/или водещи специалисти по въпросите на външната политика и външните отношения, финансите, икономиката, правосъдието, вътрешните работи, здравеопазването, селското стопанство, транспорта и съобщенията, околната среда, енергетиката и енергийната ефективност, регионалното развитие и благоустройството, съгласно приложение № 1.
(2) Заседанията на основния екип се ръководят от главния преговарящ.
(3) Секретариат на основния екип е дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет.
(4) Основният екип провежда заседания най-малко веднъж месечно.
(5) Протокол от заседанията на основния екип се изпраща на членовете му в 3-дневен срок от провеждането на съответното заседание.
history
Чл. 6. (1) Основният екип подпомага Съвета по европейска интеграция, като:
1. прави предложения до Съвета по европейска интеграция за разглеждане на въпроси от неговата компетентност;
2. анализира информацията за изпълнението на поетите от страната в хода на преговорите ангажименти и предлага на координационния съвет и на работните групи предприемането на приоритетни действия в тази насока;
3. дава препоръки на институциите, ангажирани с планиране и програмиране на българското участие в предприсъединителните програми на Европейския съюз;
4. разглежда и предлага на Съвета по европейска интеграция за одобряване проект на окончателен поименен списък на проектните идеи за финансиране по линия на ФАР, които българската страна ще предложи за одобряване или включване в съответния финансов меморандум;
5. прави оценка на общото състояние на помощите, предоставяни на Република България от Европейския съюз, с цел рационализиране процеса на планиране и укрепване на административния капацитет по изпълнението на проектите.
(2) Основният екип разглежда проектите на позиции за преговори и мандат за водене на преговори, представени от ръководителя на работната група.
(3) Ръководителят на основния екип представя в 5-дневен срок документите по ал. 2 за обсъждане в Съвета по европейска интеграция.
history
Чл. 7. (1) (Доп. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Към Съвета по европейска интеграция се създава Координационен съвет за подготовка на Република България за провеждане на преговори и присъединяване към Европейския съюз, наричан по-нататък "координационния съвет", ръководен от главния преговарящ.
(2) Членове на координационния съвет са ръководителите на работните групи по съответните раздели на преговорите за присъединяване към Европейския съюз.
(3) Директорът на дирекция "Европейска интеграция" на Министерството на външните работи е секретар на координационния съвет.
(4) По определени въпроси и отделни аспекти на диалога с Европейския съюз и на преговорите за присъединяване координационният съвет заседава в ограничен състав.
(5) На заседанията на координационния съвет се канят за участие членовете на основния екип, ако това се налага.
(6) На заседанията си координационният съвет може да кани и представители на икономическите и социалните партньори, на неправителствените организации и на дирекция "Европейска интеграция" на Народното събрание.
history
Чл. 8. (1) Координационният съвет:
1. дава общи насоки за дейността на работните групи;
2. разпределя проблематиката по европейската интеграция по работни групи;
3. подготвя и анализира резултатите от заседанията на институциите, които функционират съгласно Европейското споразумение за асоцииране;
4. осъществява връзката между процеса на актуализиране на Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности и преговорния процес;
5. извършва системна оценка на изпълнението на задълженията на Република България в рамките на преговорния процес, на документа "Партньорство за присъединяване" и на Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности;
6. дава становища за приоритетните области - бенефициенти на финансово подпомагане от Европейския съюз;
7. обсъжда въпроси на европейската интеграция от междусекторен характер с оглед хармонизиране на усилията и оптимизиране на диалога с Европейския съюз.
(2) За дейностите по ал. 1 координационният съвет изготвя веднъж на 6 месеца график за работата си.
(3) Координационният съвет заседава най-малко веднъж месечно.
history
Чл. 9. (1) Секретарят на координационния съвет съставя и изпраща в 7-дневен срок протокола от заседанието на членовете на координационния съвет и на основния екип.
(2) Секретарят на координационния съвет изпраща на работните групи в 3-дневен срок след получаването им в Министерството на външните работи дневен ред и протоколи от заседания на институциите по Европейското споразумение, документи от Междуправителствената конференция за присъединяване на Република България към Европейския съюз, както и други материали.
history
Чл. 10. (1) Към координационния съвет функционират работни групи, които формират разширения екип за водене на преговорите за присъединяване, съгласно приложение № 2.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Ръководителите на работните групи се определят със заповед на министър-председателя по предложение на министъра по европейските въпроси.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Министърът или ръководителят на водещото по проблематиката ведомство съгласувано със заинтересуваните министри и ръководители на ведомства и министърът по европейските въпроси предлагат ръководителите и определят със заповед състава на работните групи, в които задължително се включват юристи. В състава на работните групи могат да се включват и представители на икономическите и социалните партньори.
(4) Работните групи по ал. 1:
1. подготвят проекти на позиции за преговори по сектори и ги представят на съответния министър или ръководител на ведомство за утвърждаване;
2. обсъждат проекти на нормативни актове, въвеждащи правото на Европейските общности, дават становища по тях и по таблицата на съответствието; становищата се подписват от ръководителите на работните групи;
3. извършват анализ на изискванията за членство и подготвят материали и документи за позициите на българската страна за диалога с Европейския съюз и за преговорите за присъединяване; подготвят и предоставят на компетентните органи данни за аналитичния преглед на законодателството (скрининг) и информация за базата от данни на националната хармонограма (Progress Database);
4. анализират и предлагат на координационния съвет дейности, свързани с изпълнението на приоритетите и ангажиментите, поети в процеса на преговори за присъединяване към Европейския съюз;
5. при подготовка на материали за заседания на институциите на Европейското споразумение за асоцииране на заседание на работната група в съответното водещо министерство, председателствано от отговорния заместник-министър, подготвят общо становище за съответствие на постигнатото от Република България с изискванията за членство в Европейския съюз;
6. участват в провеждането на информационната и комуникационната кампания по въпросите на присъединяването към Европейския съюз;
7. при подготовката на проекти на позиции за преговори и на позиции за диалог с институциите на Европейския съюз ръководителите на работните групи могат да провеждат консултации с представители на неправителствените организации;
8. задълбочено анализират приоритетите на Република България в съответния сектор, на чиято основа изготвят мотивирано предложение за предприемане на конкретни действия, които да залегнат в Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности;
9. определят приоритетността и реда за превод на нормативните актове на Европейските общности и на националното законодателство в съответната област, като предоставят информация за това на дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет;
10. съгласуват специфичните термини в преведените и редактирани от Центъра за преводи и редакции актове и приемат превода;
11. обсъждат програмните приоритети в рамките на предприсъединителните финансови инструменти и правят препоръки за разработване на специфични програми и документи;
12. (нова - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) осъществяват непрекъснат мониторинг на новоприетото европейско законодателство, като изпращат ежемесечна информация на министъра по европейските въпроси.
(5) Документите по ал. 4, т. 1, 3 и 5 се подготвят на български и на английски език.
(6) Ръководителите на работни групи подготвят проектите на необходимите документи по ал. 4, т. 1, 3 и 5 в двумесечен срок от постъпването във водещото ведомство на предварителния дневен ред или в едномесечен срок от постъпването във водещото ведомство на общата позиция на Европейския съюз.
(7) В случай че ръководителят на работната група не спази сроковете по ал. 6, той изготвя доклад до главния преговарящ, като посочва причините за забавянето и срока, в който документите ще бъдат изготвени.
(8) Ръководителите и членовете на работните групи носят отговорност за качественото и своевременно изготвяне на точна информация относно напредъка на Република България в подготовката за членство в Европейския съюз в съответната област, която се представя пред европейските институции.
(9) (Нова - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) Ръководителите на работни групи се отчитат за работата си пред министъра по европейските въпроси в рамките на Координационния съвет за подготовка на Република България за присъединяване към Европейския съюз.
history
Чл. 11. (1) В изпълнение на своите функции работните групи провеждат ежемесечни и извънредни заседания, които се ръководят от ръководителя на работната група.
(2) Дневният ред и материалите по него се изпращат на членовете на работната група не по-късно от 3 дни преди насрочената дата на заседанието.
(3) Членовете на работната група изпращат своите становища до ръководителя най-късно един ден преди насрочената дата за заседанието.
(4) На заседанието ръководителят на работната група докладва получените мнения и предложения, на основата на които работната група изработва общо становище.
(5) Ръководителят на работната група изпраща в 3-дневен срок след заседанието материалите, становището на работната група и протокола от заседанието на ръководителя на съответното звено от координационния механизъм, което е натоварено с обобщаване или изработване на становище по материалите.
history
Чл. 12. Работната група определя секретар - служител на водещото ведомство, който:
1. подготвя заседанията, извършва дейността по съгласуване на дневния ред, изпраща поканата и материалите за заседанията до всички членове на работната група;
2. води протоколите от заседанията, съгласува съдържанието им с всички членове на работната група и изпраща копие от протокола на секретарите на координационния съвет и на основния екип;
3. изпълнява задачи, възложени му от ръководителя на работната група.
history Чл. 13. Дейността по координацията на подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз се осигурява от дирекция "Европейска интеграция" на Министерството на външните работи в тясно сътрудничество с дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет.
history Чл. 14. Към министъра на държавната администрация функционира Център за преводи и редакции, който осигурява за нуждите на държавната администрация преводи на актовете на Европейския съюз.
history
Чл. 15. (1) В администрацията на Министерския съвет функционира дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции", която:
1. осъществява координация с водещите по работни групи министерства или ведомства по изготвянето и поддръжката на актуализирана национална хармонограма (Progress Database) за състоянието на сближаване на националното законодателство с правото на Европейските общности и я представя на институциите на Европейския съюз;
2. осъществява мониторинг и изготвя два пъти годишно информация за Съвета по европейска интеграция по изпълнението на Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности;
3. осъществява мониторинг и изготвя информация за Съвета по европейска интеграция за изпълнението на поетите от Република България ангажименти в хода на преговорите за присъединяване към Европейския съюз;
4. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) извършва анализ на резултатите от срещите на смесените подкомитети за наблюдение и предлага на Съвета по европейска интеграция за разрешаване на възникнали проблеми при изпълнението на проектите;
5. (предишна т. 6 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) при изготвянето на законодателната програма предлага в нея да се включат законодателни инициативи, залегнали в Националната програма за приемане достиженията на правото на Европейските общности и в преговорните позиции, представени на Междуправителствената конференция за присъединяване на Република България към Европейския съюз;
6. (предишна т. 7 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) поддържа база от данни на таблиците на съответствието с правото на Европейските общности;
7. (предишна т. 8 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) осигурява организационно и технически работата на Съвета по европейска интеграция и на основния екип за провеждане на преговорите;
8. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) оказва методическа помощ на Центъра за преводи и редакции по въпросите на превода на правото на Европейските общности и редовното осъвременяване и поддържане на пълен и актуален информационен масив по проблемите на европейската интеграция;
9. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) координира извършването на преводи на нормативните актове на Европейските общности за нуждите на националната администрация, както и на преводите на националното законодателство;
10. (предишна т. 11 - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) изготвя график за преводи, който се одобрява от основния екип.
(2) Представители на дирекцията по ал. 1 се включват в състава на работните групи по чл. 10.
history Чл. 16. (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.) В Министерството на финансите функционира дирекция "Национален фонд" като централен съкровищен орган, отговорен за финансовото управление на средствата по програмите и предприсъединителните фондове на Европейския съюз.
history Чл. 17. (Отм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.)
history Чл. 18. В министерствата и ведомствата функционират специализирани структури по европейска интеграция, които съгласуват с главния преговарящ дейността си във връзка с преговорния процес за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
history Чл. 19. Органите на изпълнителна власт задължително извършват предварително съгласуване с дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции" на Министерския съвет на проектите на актове, имащи отношение към въвеждането на достиженията на правото на Европейските общности. Проектите на актове следва да бъдат придружени със становище на съответната работна група и с таблица на съответствието съгласно приложение № 4.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history
• 1. По смисъла на постановлението:
1. "Българският принос" е информацията, която българската страна ежегодно на два етапа предоставя на Европейската комисия с оглед подготовката на редовния доклад за напредъка на страната по пътя на присъединяване към Европейския съюз.
2. "Позиция за преговори" включва всички документи, които подлежат на депозиране от страна на Република България в Междуправителствената конференция по преговорите с Европейския съюз.
3. "Таблица на съответствието" е сравнителен работен документ за изследване степента на съответствие на проект на нормативен акт с достиженията на правото на Европейските общности. Таблицата на съответствие се изготвя успоредно с подготовката на съответния нормативен акт. Таблицата на съответствие отразява пълните текстове на актовете на Европейските общности, чиито изисквания се въвеждат в националната правна система. Таблицата се изготвя на български език и съдържа 3 колони:
а) първа колона - текст на нормативен акт на Европейските общности;
б) втора колона - текст на националния нормативен акт, който кореспондира с нормата от акта на Европейските общности;
в) трета колона - преценка на степента на съответствие; при липса на пълно съответствие се въвежда дата (срок) за бъдещо окончателно въвеждане на акта на Европейските общности, както и вида на акта за осъществяването му.
Заключителни разпоредби
history • 2. Отменя се Постановление № 3 на Министерския съвет от 2000 г. за координация на дейността по подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз и за провеждане на преговорите за присъединяване (обн., ДВ, бр. 7 от 2000 г.; изм., бр. 4 и 44 от 2001 г.).
history • 3. Отменя се Решение № 943 на Министерския съвет от 1997 г. за определяне на национален координатор за работа с Бюрото за техническа помощ и обмен на информация по Бялата книга (TAIEX).
history Приложение № 1 към чл. 5, ал. 1
history
(Изм. и доп. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.)
Основен екип за провеждане на преговорите | |
за присъединяване към Европейския съюз | |
Специалният представител на Република | |
България за провеждане на преговорите | |
(главният преговарящ) | |
Ръководителят на Мисията на Република | |
България към Европейските общности | |
в Брюксел | |
Членове: | |
Представители на: | |
Министерството на външните работи | 1 |
Министерството на финансите | 2 |
Министерството на икономиката | 2 |
Министерството на правосъдието | 1 |
Министерството на вътрешните работи | 1 |
Министерството на земеделието и горите | 1 |
Министерството на транспорта и съобщенията | 1 |
Министерството на околната среда и водите | 1 |
Министерство на здравеопазването | 1 |
Министерство на енергетиката и енергийните | |
ресурси | 1 |
Министерството на труда и социалната политика | 1 |
Министерството на регионалното развитие и | |
благоустройството | 2 |
Министъра (без портфейл) | 1 |
Дирекция "Европейска интеграция и отноше- | |
ния с международните финансови институции" | |
на Министерския съвет | 2 |
history Приложение № 2 към чл. 10, ал. 1
history
(Доп. - ДВ, бр. 85 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 86 от 2002 г.)
Списък на работните групи към Координационния съвет за подготовка | |
на Република България за присъединяване към Европей- | |
ския съюз и отговорните ведомства по тях | |
Работна | "Свободно движение на стоки" - Министер- |
група № 1 | ството на икономиката |
Работна | "Свободно движение на хора" - Министер- |
група № 2 | ството на труда и социалната политика |
Работна | "Свободно предоставяне на услуги" - Ми- |
група № 3 | нистерството на финансите |
Работна | "Свободно движение на капитали" - Минис- |
група № 4 | терството на финансите |
Работна | "Дружествено право" - Министерството на |
група № 5 | правосъдието |
Работна | "Политика на конкуренцията" - Комисия- |
група № 6 | та за защита на конкуренцията |
Работна | "Земеделие" - Министерството на земеде- |
група № 7 | лието и горите |
Работна | "Рибарство" - Министерството на земеде- |
група № 8 | лието и горите |
Работна | "Транспортна политика" - Министерство- |
група № 9 | то на транспорта и съобщенията |
Работна | "Данъчна политика" - Министерството на |
група № 10 | финансите |
Работна | "Икономически и валутен съюз" - Минис- |
група № 11 | терството на финансите |
Работна | "Статистика" - Националният статистичес- |
група № 12 | ки институт |
Работна | "Социална политика и заетост" - Минис- |
група № 13 | терството на труда и социалната политика |
Работна | "Енергетика" - Министерството на енерге- |
група № 14 | тиката и енергийните ресурси |
Работна | "Индустриална политика" - Министерство- |
група № 15 | то на икономиката |
Работна | "Малки и средни предприятия" - Министер- |
група № 16 | ството на икономиката |
Работна | "Наука и изследвания" - Министерството |
група № 17 | на образованието и науката |
Работна | "Образование и обучение" - Министерство- |
група № 18 | то на образованието и науката |
Работна | "Телекомуникации и информационни тех- |
група № 19 | нологии" - Министерството на транспорта |
и съобщенията | |
Работна | "Политика в областта на културата и аудио- |
група № 20 | визията" - Министерството на културата |
Работна | "Регионална политика и координация на |
група № 21 | структурните инструменти" - Министер- |
ството на регионалното развитие и благо- | |
устройството | |
Работна | "Околна среда" - Министерството на окол- |
група № 22 | ната среда и водите |
Работна | "Защита на потребителите и тяхното здра- |
група № 23 | ве" - Министерството на икономиката |
Работна | "Сътрудничество в областта на правосъ- |
група № 24 | дието и вътрешните работи" - Министер- |
ството на вътрешните работи | |
Работна | "Митнически съюз" - Агенция "Митници" |
група № 25 | |
Работна | "Външни отношения" - Министерството на |
група № 26 | външните работи и Министерството |
на икономиката | |
Работна | "Обща външна политика и политика на |
група № 27 | сигурност" - Министерството на външните |
работи | |
Работна | "Финансов контрол" - Агенция "Държавен |
група № 28 | вътрешен финансов контрол" |
Работна | "Финансови и бюджетни въпроси" - Минис- |
група № 29 | терството на финансите |
Работна | "Ядрена безопасност" - Агенцията за |
група № 30 | ядрено регулиране |
Работна | "Въпроси на административния капаци- |
група № 31 | тет" - Администрацията на Министерския |
съвет - министърът на държавната адми- | |
нистрация |
history Приложение № 3 към чл. 15, ал. 1, т. 4
history (Отм. - ДВ, бр. 85 от 2002 г.)
history Приложение № 4 към чл. 19
Таблица на съответствието с правото | ||
на Европейските общности | ||
Наименование | Наименование | Степен на |
и идентификация | на проекта на | съответствие |
на съответния | националния | |
нормативен акт | нормативен акт | |
(актове) на | ||
Европейските | ||
общности | ||
Текст на съответ- | Текст на проекта | Пълно. |
ния нормативен | на националния | Частично (отбе- |
акт (актове) на | нормативен акт | лязване на дата/ |
Европейските | член по член - | срок за бъдещо |
общности | кореспондиращи | окончателно |
член по член | текстове | въвеждане). |
Кратък | ||
коментар |