Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса… Контакти
По вид документ > Нормативни актове > Присъединяване на България към ЕС > ПРОТОКОЛ ОТНОСНО УСЛОВИЯТА И ДОГОВОРЕНОСТИТЕ ЗА ПРИЕМАНЕТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ - ПРИЛОЖЕНИЕ IХ: ПОЕТИ СПЕЦИФИЧНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ И ПРИЕТИ ИЗИСКВАНИЯ ОТ РУМЪНИЯ ПРИ ПРИКЛЮЧВАНЕТО НА ПРЕГОВОРИТЕ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ НА 14 ДЕКЕМВРИ 2004 Г. (ПО ЧЛЕН 39 НА ПРОТОКОЛА)
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

ПРОТОКОЛ ОТНОСНО УСЛОВИЯТА И ДОГОВОРЕНОСТИТЕ ЗА ПРИЕМАНЕТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ - ПРИЛОЖЕНИЕ IХ: ПОЕТИ СПЕЦИФИЧНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ И ПРИЕТИ ИЗИСКВАНИЯ ОТ РУМЪНИЯ ПРИ ПРИКЛЮЧВАНЕТО НА ПРЕГОВОРИТЕ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ НА 14 ДЕКЕМВРИ 2004 Г. (ПО ЧЛЕН 39 НА ПРОТОКОЛА)

ДВ. бр. 103 от 20.12.2006г.

Обн., ДВ, бр. 103 от 20 декември 2006 г.

 

history Поети специфични задължения и приети изисквания от Румъния при приключването на преговорите за присъединяване на 14 декември 2004 г.
(по член 39 на Протокола)

history І. ВЪВ ВРЪЗКА С ЧЛЕН 39, ПАРАГРАФ 2
1) Незабавно прилагане на Шенгенския план за действие, така както е публикуван в M.Of., p. I, nr. 129 bis/10.II.2005, изменен в съответствие с достиженията на правото на ЕС и съгласно договорените срокове.
2) Значително повишаване на усилията по модернизирането на оборудването и инфраструктурата на зелената граница, на синята граница и на граничните контролно-пропускателни пунктове, за да се осигури високо равнище на контрол и наблюдение на бъдещите външни граници на Съюза и, освен това, по-нататъшно укрепване на капацитета за оперативен анализ на риска. Това трябва да бъде отразено в един-единствен многогодишен инвестиционен план, който се представя за обсъждане не по-късно от март 2005 г., въз основа на който Съюзът може годишно да оценява постигнатия напредък, докато се приеме по отношение на Румъния решението, посочено в член 4, параграф 2 на протокола. Освен това Румъния трябва значително да ускори плановете си да назначи на работа 4 438 служители и офицери на гранична полиция и, по-специално, още при присъединяването да назначи по границите с Украйна, Молдова и Черноморското крайбрежие персонал, чието равнище да е възможно най-близко до 100% от необходимото. Румъния трябва също да приложи всички необходими мерки, за да се бори с незаконната имиграция, включително чрез засилване на сътрудничеството с трети страни.
3) Разработване и прилагане на актуализиран и интегриран План за действие и Стратегия за реформата на съдебната система, включително главните мерки за прилагането на Закона за организацията на съдебната система, Закона за статута на магистратите и Закона за Висшия съвет на магистратурата, който влезе в сила на 30 септември 2004 г. Двата актуализирани документа трябва да бъдат изпратени на Съюза не по-късно от март 2005 г.; трябва да се осигурят подходящи финансови и човешки ресурси, за да се гарантира прилагането на Плана за действие и той трябва да бъде приложен незабавно и съгласно установения график. Румъния също трябва да докаже до март 2005 г. пълната оперативност на новата система за произволно разпределение на делата.
4) Значително засилване на борбата с корупцията и, по-специално, с корупцията на високо равнище, като се осигури строгото прилагане на антикорупционното законодателство и действителната независимост на Националната антикорупционна прокурорска служба (НАПС) и като се представя всяка година, считано от м. ноември 2005 г. убедителен отчет за дейността на НАПС в борбата с корупцията на високо равнище. На НАПС трябва да бъдат предоставени персонал, финансови ресурси и ресурси за обучение, както и необходимото оборудване, за да осъществи своята жизненоважна функция.
5) Провеждане на независим одит на резултатите и ефектите от настоящата Национална антикорупционна стратегия; отчитане на заключенията и препоръките на този одит в новата многогодишна антикорупционна стратегия, която трябва да представлява обстоен документ, представен не по-късно от м. март 2005 г., придружен с план за действие с ясно определени стандарти за оценяване на напредъка, които трябва да бъдат достигнати, и резултати, които трябва да бъдат получени, а също и подходящи бюджетни разпоредби; прилагането на Стратегията и Плана за действие трябва да са под надзора на един съществуващ, ясно определен независим орган; стратегията трябва да включва задължението да се преразгледа до края на 2005 г., проточилото се във времето наказателно производство, за да се обезпечи разглеждането на делата за корупция по бърз и прозрачен начин, така че да се гарантират подходящи санкции с възпиращ ефект; и накрая, стратегията трябва да предвиди мерки за значително намаляване до края на 2005 г на броя на органите, които имат правомощия по предотвратяване или разследване на корупцията, така че да се избегне припокриването на отговорности.
6) До м. март 2005 г., обезпечаване на ясна правна рамка за съответните задачи и сътрудничество между жандармерия и полиция, включително доколкото това засяга законодателството по прилагането им; до средата на 2005 г., разработване и прилагане на ясен план за наемане на лица в двете институции с цел, до датата на присъединяването, да бъде постигнат значителен напредък при попълване на 7 000 свободни места в полицията и на 18 000 свободни места в жандармерията.
7) Разработване и прилагане на единна и последователна, многогодишна стратегия за борба с престъпността, която да включва конкретни действия, насочени към ограничаване на ролята и мястото на Румъния като страна на произход, транзит и дестинация на жертви на престъпен трафик и, от м. март 2005 г., всяка година да представя надеждна статистика за начина, по който се подхожда към борбата с този вид престъпност.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...