ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП |
НАРЕДБА № 14 ОТ 18 НОЕМВРИ 2009 г. ЗА РЕДА И НАЧИНА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ ДОСТЪП НА ОРГАНИТЕ НА СЪДЕБНАТА ВЛАСТ ДО НАЦИОНАЛНА БАЗА ДАННИ "НАСЕЛЕНИЕ"
ДВ. бр. 34 от 04.05.2012г.
Обн., ДВ, бр. 94 от 27 ноември 2009 г., изм., ДВ, бр. 34 от 4 май 2012 г.
Раздел I.
Общи положения
history Чл. 1. С тази наредба се уреждат редът и начинът за предоставяне от Министерството на регионалното развитие и благоустройството на информация на органите на съдебната власт от Национална база данни "Население", включително и чрез предоставяне на лични данни в електронен вид или чрез отдалечен достъп.
history Чл. 2. Информацията по чл. 1 се предоставя на органите на съдебната власт само за служебни цели съобразно законоустановените им правомощия и при спазване изискванията на Закона за защита на личните данни.
Раздел II.
Взаимодействие между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и органите на съдебната власт
history
Чл. 3. (1) Министерството на регионалното развитие и благоустройството чрез Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" предоставя на органите на съдебната власт информация от Национална база данни "Население".
(2) Предоставената информация по ал. 1 съдържа следните данни:
1. ЕГН;
2. име (собствено, бащино и фамилно);
3. промени в имената;
4. пол;
5. гражданство;
6. месторождение;
7. акт за раждане (номер, дата и място на съставяне на акта);
8. постоянен адрес;
9. настоящ адрес;
10. документ за самоличност;
11. правни ограничения;
12. семейно положение;
13. акт за брак/съдебно решение за развод (номер, дата и място на съставяне на акта/постановяване на решението);
14. данни за смърт (дата на смърт, номер, дата и място на съставяне на акта);
15. ЕГН, имена, гражданство и индикация, дали са живи следните роднини:
а) съпруг/съпруга;
б) майка;
в) баща;
г) братя/сестри;
д) деца.
(3) Информацията по ал. 1 се предоставя на органите на съдебната власт чрез отдалечен достъп с потребителски интерфейс.
history
Чл. 4. (изм., ДВ, бр. 34 от 2012 г.) (1) Информация в електронен вид на технически носител се предоставя от Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" на Прокуратурата на Република България и на Висшия съдебен съвет за обслужване дейността на бюрата за съдимост.
(2) Предоставянето на информацията по ал. 1 за нуждите на бюрата за съдимост се извършва веднъж месечно по писмено искане на Висшия съдебен съвет.
(3) Предоставянето на информацията по ал. 1 за нуждите на Прокуратурата на Република България се извършва веднъж месечно по писмено искане и предоставени на електронен носител ЕГН на лицата, чиито данни са необходими.
(4) Обхватът на информацията съдържа следните данни:
1. ЕГН;
2. име (собствено, бащино и фамилно);
3. месторождение;
4. гражданство;
5. постоянен адрес;
6. настоящ адрес;
7. ЕГН и имена на родителите.
history
Чл. 5. (1) Предоставянето на данни по чл. 3 чрез справки през интернет се извършва по защитен канал с ползване на универсални електронни подписи, издадени в съответствие с изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис.
(2) Данни от автоматизираните информационни фондове на Национална база данни "Население" за извършване на справки в диалогов режим на работа се предоставят само на служители, оправомощени от административния ръководител на съответния орган на съдебната власт.
(3) Обхватът на предоставените данни се определя от целите, за които данните се ползват от органите на съдебната власт при изпълнение на служебните им задължения.
history
Чл. 6. (1) Министерството на регионалното развитие и благоустройството съвместно с органите на съдебната власт изгражда защитения канал по чл. 5, ал. 1 и организира режима за достъп на оправомощените служители по чл. 5, ал. 2, регистрира цифровите сертификати, отговарящи на условията за универсален електронен подпис.
(2) Органите на съдебната власт осигуряват техническите условия и средства за получаване на данните по чл. 3.
history Чл. 7. Административните ръководители на органите на съдебната власт предоставят на Министерството на регионалното развитие и благоустройството данни за оправомощените служители по чл. 5, ал. 2, като попълват заявление по образец съгласно приложението.
Раздел III.
Осъществяване на контрол
history Чл. 8. Контролът за достъпа по чл. 3 до Национална база данни "Население" се осъществява от Министерството на регионалното развитие и благоустройството въз основа на извадка, формирана периодично на случаен принцип от всички лица, проверени от органите на съдебната власт за съответния период.
history Чл. 9. Органите на съдебната власт се задължават в срок един месец от получаване на извадката по чл. 8 да предоставят на Министерството на регионалното развитие и благоустройството информация за основанието за осъществения достъп до личните данни на конкретното лице.
history
Чл. 10. (1) В случай на констатиран необоснован достъп, както и при непредставяне на информация в срока по чл. 9, Министерството на регионалното развитие и благоустройството незабавно уведомява писмено административния ръководител на съответния орган на съдебната власт за търсене на отговорност.
(2) При многократно констатирани нарушения по ал. 1 Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да преустанови достъпа на конкретното лице и да уведоми Комисията за защита на личните данни.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
history § 1. В едномесечен срок от влизане в сила на наредбата административните ръководители на органите на съдебната власт създават необходимата организация за прилагането й.
history § 2. Наредбата се издава на основание чл. 385, ал. 2 от Закона за съдебната власт.
history ПРИЛОЖЕНИЕ към чл. 7
ЗАЯВЛЕНИЕ | |||||||||
за предоставяне на достъп до Национална база данни "Население" | |||||||||
Във връзка с изпълнение на чл. 3, ал. 1 от Наредбата за реда и начина за предоставяне достъп на органите на съдебната власт до Национална база данни "Население" моля да бъде предоставен достъп до Национална база данни "Население" на следните служители от.............................................. | |||||||||
№ | Име | ЕГН | Длъжност | Телефон | |||||
(собствено, | |||||||||
бащино, | |||||||||
фамилно) | |||||||||
На горепосочените служители е издаден цифров сертификат, отговарящ на условията за универсален електронен подпис в съответствие със Закона за електронния документ и електронния подпис. | |||||||||
Дата: .................................... | .................................................................... | ||||||||
ПОДПИС/ПЕЧАТ | |||||||||
...................................................................... | |||||||||
ИМЕ: собствено | |||||||||
и фамилно | |||||||||
...................................................................... | |||||||||
(ДЛЪЖНОСТ - | |||||||||
административен | |||||||||
ръководител на | |||||||||
съответния орган на | |||||||||
съдебната власт) |