Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Международноправни актове > Други > МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И СВЕТОВНАТА БАНКА ЗА ПАРТНЬОРСТВО И ОКАЗВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКА ПОДКРЕПА ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ЕВРОПЕЙСКИЯ ЗЕМЕДЕЛСКИ ФОНД ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ (ЗАГЛ. ДОП., ДВ, БР. 110 ОТ 2013 Г., В СИЛА ОТ 21.06.2013 Г.)
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И СВЕТОВНАТА БАНКА ЗА ПАРТНЬОРСТВО И ОКАЗВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКА ПОДКРЕПА ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И ЕВРОПЕЙСКИЯ ЗЕМЕДЕЛСКИ ФОНД ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ (ЗАГЛ. ДОП., ДВ, БР. 110 ОТ 2013 г., В СИЛА ОТ 21.06.2013 г.)

ДВ. бр. 110 от 21.12.2013г.

Обн., ДВ, бр. 110 от 21 декември 2013 г., изм., ДВ, бр. 110 от 21 декември 2013 г.

 

history Преамбюл
I. Преамбюл
Като се има предвид, че:
1. Правителството на Република България и Световната банка (наричани по-долу "Страните") отчитат приноса на дългогодишното добро сътрудничество между Страните в областта на финансирането на инфраструктурни инвестиции и други потребности на Република България (България), свързани с нейното развитие през преходния период, етапа на присъединяване към Европейския съюз и по време на глобалната икономическа криза.
2. (изм., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Страните потвърждават значението на подписания на 10 август 2010 г. Меморандум за разбирателство между правителството на България и Световната банка "Засилване на сътрудничеството за развитие на инфраструктурата в България", който положи основите на широкото сътрудничество между България и Световната банка, включително чрез предоставяне на услуги във връзка с проекти, финансирани по линия на Структурните инструменти на Европейския съюз, и изразяват желание да продължат това сътрудничество в областите, очертани от този Меморандум.
3. Страните признават значението на взаимоотношенията между България и Европейската комисия, особено след присъединяването на България към Европейския съюз на 1 януари 2007 г.
4. (изм. и доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Страните високо оценяват финансирането, което България предстои да получи по линия на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), Европейския социален фонд (ЕСФ) и Кохезионния фонд (наричани заедно "Структурни инструменти"), както и по линия на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (EЗФРСР). Това финансиране, възлизащо на 9,31 млрд. евро за програмния период 2007 - 2013 г., представлява уникална възможност за България да ускори своето възстановяване от кризата и да осъществи така нужните на страната инвестиции в основна транспортна и екологична инфраструктура, в повишаване на уменията, укрепване основите на бъдещата конкурентоспособност и развитие на икономика, основана на знанието и иновациите.
5. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Българското правителство е решено да повиши степента и качеството на усвояване на Структурните инструменти и ЕЗФРСР чрез по-добро управление, оптимизация и изпълнение. С цел максимално прилагане на международния опит правителството се обърна към Световната банка за подкрепа на усилията му чрез укрепване на капацитета на правителството за формулиране на политики и стратегии, за секторно и проектно планиране, проектиране и изпълнение.
6. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Знанията и съветите, които Световната банка може да предостави на България, са признати за важни и необходими за България както за успешното изпълнение на проектите, които ще бъдат финансирани по линия на Структурните инструменти и ЕЗФРСР през програмен период 2007 - 2013 г., така и за добрата подготовка на България за бъдещия програмен период 2014 - 2020 г.
7. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Световната банка е считана за достатъчно квалифицирана да окаже помощ на България по отношение на свързаните с развитието и финансирането потребности на страната. С Европейската комисия бе постигнато съгласие, че би било уместно България да използва Структурните инструменти и ЕЗФРСР за финансиране на съветите и помощта, предоставяни от Световната банка, при гарантирано спазване на съответните изисквания по отношение на възлагането на поръчки и финансовото управление.
8. В този Меморандум за разбирателство Страните се споразумяха за следното:

history II. Вид предоставяни услуги
9. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) За оказване на пълна подкрепа на програмата за структурни реформи на правителството и на намерението му за цялостно и ефективно оползотворяване на средствата по линия на Структурните инструменти и ЕЗФРСР през настоящия (2007 - 2013 г.), както и през следващия програмен период (2014 - 2020 г.), с цел да се отговори на потребностите за развитието на страната се очаква помощта на Световната банка да бъде съсредоточена в редица конкретни области от особена важност, неизчерпателно изброени по-долу:
а. Подкрепа в разработването на секторни стратегии в ключови области за
инвестиции. Тези стратегии ще съдържат стратегическите цели за период от 5 - 10 години и ще обхващат политиките, институционалното развитие, както и правни и
регулаторни въпроси.
б. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Подкрепа при подготовката и реализацията на вече идентифицирани проекти,
които следва да бъдат финансирани в рамките на програмен период 2007 - 2013 г., включително идентификация на потребностите от консултантска помощ, както и оперативна подкрепа на отговорните за изпълнението на Структурните инструменти и ЕЗФРСР органи, за повишаване на техния капацитет за подготовка и управление на проекти.
в. Подкрепа при идентифицирането на секторни инвестиционни програми за предстоящия програмен период 2014 - 2020 г. за прилагане на съответните секторни стратегии. Програмите ще бъдат идентифицирани както от гледна точка на секторните инвестиционни цели, така и чрез идентифициране на индивидуалните проекти и техните разходи.
г. Идентификация на проблеми на управлението, засягащи публичните институции в сектора (секторите), и подкрепа при осъществяването на управленски реформи.
д. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Изграждане и повишаване на капацитета на публичната администрация и секторните институции. Изграждането на капацитет ще се осъществява както чрез обучение и развитие на персонала в дадения сектор, така и чрез предоставяне на допълнителен капацитет на министерствата и публичните институции и компании за повишаване степента на усвояване на Структурните инструменти и ЕЗФРСР в краткосрочен план.
е. (доп., ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 21.06.2013 г.) Подкрепа при провеждането на мониторинг и оценка на програми и проекти, реализирани със средства от Структурните инструменти и ЕЗФРСР.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...