Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Постановления > ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 146 ОТ 9 ЮНИ 2015 г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ЦЕНТРАЛЕН ОРГАН ЗА ПОКУПКИ В СЕКТОР "ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ" (ЗАГЛ. ИЗМ., ДВ, БР. 34 ОТ 2016 г.)
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Документът има по-нова версия, която е достъпна само за абонати.

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 146 ОТ 9 ЮНИ 2015 г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ЦЕНТРАЛЕН ОРГАН ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ В СЕКТОР "ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ"

ДВ. бр. 44 от 16.06.2015г.

Обн., ДВ, бр. 44 от 16 юни 2015 г.

 

history МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:

history Чл. 1. С постановлението се определят функциите и отношенията на Централния орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване" (ЦОВОПСЗ) с възложителите - лечебни заведения за болнична помощ по чл. 9 от Закона за лечебните заведения (ЗЛД) и лечебни заведения по чл. 10, т. 3, 3а и 3б ЗЛД, за чиито нужди ще се провеждат обществените поръчки от ЦОВОПСЗ, както и обектите на обществените поръчки.

history Чл. 2. (1) Централен орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване" е министърът на здравеопазването.
(2) Централният орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване" провежда процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП), подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и на приложимото законодателство на Европейския съюз в тази област.
(3) При изпълнение на правомощията си по ал. 2 министърът на здравеопазването се подпомага от дирекция "Централно звено за договаряне и администриране" на Министерството на здравеопазването.

history Чл. 3. (1) Предмет на възлагане чрез ЦОВОПСЗ са обществени поръчки за доставки на стоки - лекарствени продукти от Позитивния лекарствен списък по чл. 262 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, вписани в публичен електронен регистър към Националния съвет по цени и реимбурсиране на лекарствени продукти.
(2) Не са предмет на постановлението доставки по поръчки, финансирани или съфинансирани със средства по програми или фондове на Европейския съюз, със средства от други държави или от международни или чуждестранни организации.

history Чл. 4. (1) Централният орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване" е оправомощеният орган да планира, подготвя и провежда процедури за възлагане на обществени поръчки - предмет на постановлението, и да сключва рамкови споразумения от името на възложителите по чл. 1.
(2) Въз основа на сключените рамкови споразумения възложителите по чл. 1 определят изпълнител чрез използване на електронен търг по чл. 16б, ал. 1 ЗОП и сключват индивидуални договори. Плащанията по индивидуалните договори са за сметка на възложителите по чл. 1.
(3) Централният орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване" посочва използването на електронния търг в обявлението за обществена поръчка за всяко рамково споразумение.
(4) Онлайн платформата за електронните търгове по ал. 2 ползва отворен код и има пълна оперативна и функционална съвместимост с единната електронна платформа в съответствие с Решение № 108 на Министерския съвет от 2015 г. за избор на модел на платформа за електронно възлагане на обществени поръчки и довършване на изпълнението на проект между Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Европейската банка за възстановяване и развитие.
(5) Възложителите по чл. 1 и потенциалните изпълнители не заплащат такса за ползване на електронната платформа по ал. 4.

history Чл. 5. Централният орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване":
1. изисква от възложителите по чл. 1 заявки за нужните стоки - предмет на възлагане по чл. 3, ал. 1, и определя срокове, в които заявките да му бъдат представени;
2. събира и анализира информация за нужните доставки за възложителите по чл. 1 въз основа на предварителни заявки за бъдещ период;
3. изисква от възложителите по чл. 1 необходимата му информация, свързана с изготвянето на предварителните обявления, обявленията и решенията за откриване на процедури за възлагане на обществени поръчки по постановлението;
4. обобщава и планира заявките за количествата доставки на базата на получената информация;
5. планира, организира и провежда процедури за обществени поръчки, като:
а) изготвя и изпраща за публикуване предварителни обявления, обявления и решения за откриване на процедури по реда на ЗОП;
б) изготвя документациите за участие, като взема предвид предложенията на възложителите по чл. 1, свързани с конкретните нужди за доставки;
в) дава разяснения по документациите, изготвя решения за промяна, решения за класиране и определяне на потенциални изпълнители или за прекратяване на процедури за възлагане на обществени поръчки;
6. изисква от възложителите по чл. 1 друга информация и/или документи, които са му необходими за изпълнение на правомощията му по постановлението;
7. предоставя информация и дава разяснения на възложителите по чл. 1, необходими за изпълнението на техните задължения, произтичащи от постановлението;
8. назначава комисии за провеждане на процедурите за сключване на рамкови споразумения, определя техния състав и резервни членове; в комисиите задължително участват представители на поне двама различни възложители по чл. 1;
9. сключва рамкови споразумения с избраните изпълнители по реда на ЗОП, като уведомява възложителите по чл. 1 за всяко сключено рамково споразумение в тридневен срок от подписването му;
10. изпраща до изпълнителния директор на Агенцията по обществени поръчки:
а) информация за всяко сключено рамково споразумение;
б) информация за хода на процедурата при производство по обжалване;
в) друга информация, определена в ЗОП и в Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, приет с Постановление № 150 на Министерския съвет от 2006 г. (обн., ДВ, бр. 53 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 84 от 2007 г., бр. 3 и 93 от 2009 г., бр. 86 от 2010 г., бр. 27 от 2011 г., бр. 17 и 20 от 2012 г. и бр. 104 от 2014 г.), съобразно правомощията му;
11. контролира изпълнението на рамковите споразумения по отношение на спазването на условията на тези споразумения - цени, количества, срокове за изпълнение и други;
12. съхранява всички документи, свързани с планирането, организацията и провеждането на процедурите за сключване на рамкови споразумения, организирани от него, както и документи във връзка с изпълнението на сключените рамкови споразумения най-малко 4 години след приключване на изпълнението на рамковите споразумения;
13. утвърждава вътрешни правила и образци на документи относно планирането, организацията и провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки по постановлението и контрола върху изпълнението на сключените рамкови споразумения;
14. събира необходимите данни в база данни за мониторинг, извършва статистика, анализи и прогнози и/или пазарни проучвания във връзка с възлаганите поръчки на лекарствените продукти - обект на рамковото споразумение;
15. при необходимост провежда процедури по сключеното рамково споразумение от името и за сметката на възложителите чрез електронен търг;
16. изпълнява и други дейности във връзка с изпълнение на правомощията си по постановлението.

history Чл. 6. (1) Възложителите по чл. 1:
1. подават заявки към ЦОВОПСЗ за нужните стоки в определените от него срокове; заявките трябва да обхващат цялата потребност на възложителите от съответната стока по чл. 3, ал. 1 за периода, който ще обхваща поръчката, организирана от ЦОВОПСЗ;
2. предоставят на ЦОВОПСЗ необходимата му информация за планирането, организацията и провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки;
3. предлагат представители за участие в комисиите, назначавани от ЦОВОПСЗ;
4. сключват договори за доставки с потенциалните изпълнители по сключените от ЦОВОПСЗ рамкови споразумения при спазване условията на тези споразумения;
5. отговарят за изпълнението на сключените от тях договори по т. 4;
6. изпращат до ЦОВОПСЗ:
а) копие от всеки договор, сключен въз основа на рамково споразумение, заедно с приложенията към него в срока по чл. 44, ал. 6 ЗОП, а за прекратените процедури, проведени на основание чл. 93б, ал. 3 ЗОП - копие от решението за прекратяване в срока по чл. 39, ал. 3 ЗОП;
б) информация за изпълнените и прекратените договори за обществени поръчки, сключени въз основа на рамково споразумение по реда на чл. 6, ал. 1, т. 5 от Правилника за прилагане на ЗОП;
в) копия от влезлите в сила съдебни решения, с които е установено неизпълнение на договори, сключени въз основа на рамково споразумение, в 4-дневен срок от връчването на решенията;
г) разяснения по документациите за участие за обявените от ЦОВОПСЗ обществени поръчки в срок не по-късно от два дни преди изтичането на съответния срок, определен в ЗОП;
7. предоставят на ЦОВОПСЗ всяка друга информация, която той поиска или която преценят, че е нужна във връзка с изпълнението на постановлението;
8. изпращат до изпълнителния директор на Агенцията по обществени поръчки:
а) информация за всеки договор, сключен въз основа на рамково споразумение;
б) информация за изпълнените и за прекратените договори за обществени поръчки, сключени въз основа на рамково споразумение;
в) копия от влезлите в сила съдебни решения, с които е установено неизпълнение на договори, сключени въз основа на рамково споразумение;
г) друга информация, определена в ЗОП и в Правилника за прилагане на ЗОП, съобразно правомощията им;
9. извършват и други действия, които произтичат от функциите им по постановлението.
(2) Във вътрешните си правила за възлагане на обществени поръчки по чл. 8б ЗОП възложителите по чл. 1 включват правила за реда за планиране, обмена на информация с ЦОВОПСЗ, провеждането на електронния търг по чл. 16б ЗОП, сключването на договори по рамковите споразумения и за контрола по изпълнението на сключените договори.

history Чл. 7. (1) Централният орган за възлагане на обществени поръчки в сектор "Здравеопазване" уведомява възложителите по чл. 1 за всяко влязло в сила решение за класиране и избор на изпълнители в съответната процедура за сключване на рамково споразумение в 5-дневен срок от влизането в сила на решението.
(2) След уведомлението по ал. 1 възложителите по чл. 1 не могат да откриват процедура за възлагане на обществена поръчка със същия предмет.
(3) Възложителите по чл. 1 осигуряват възможност в случаите, в които няма действащи рамкови споразумения с предмет по чл. 3, ал. 1, действащите договори да бъдат прекратени при сключването на договор със същия предмет въз основа на рамково споразумение. Възложителите по чл. 1 прекратяват договорите по изречение първо освен в случаите, когато договорените условия съобразно избрания критерий за оценка са по-благоприятни от тези по рамковото споразумение.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

history § 1. Постановлението се приема на основание чл. 8а, ал. 1 от Закона за обществените поръчки.

history § 2. (1) В едногодишен срок от влизането в сила на постановлението министърът на здравеопазването осигурява възможност за провеждането на електронен търг чрез интегрирана информационна система - онлайн платформа за електронна търговия за нуждите на възложителите по чл. 1, в съответствие с изискванията на чл. 31 - 34 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, както и с изискванията на приложимото законодателство на Европейския съюз в тази област.
(2) В срока по ал. 1 министърът на здравеопазването внася в Министерския съвет предложение за промени в Устройствения правилник на Министерството на здравеопазването, произтичащи от постановлението.
(3) В срока по ал. 1 възложителите по чл. 1 актуализират вътрешните си правила по чл. 8б ЗОП.

history § 3. (1) До сключването на рамково споразумение по реда на това постановление лечебните заведения по чл. 1 осигуряват лекарствените продукти, необходими за тяхната дейност, по досегашния ред.
(2) Заварените рамкови споразумения и договори с предмета по ал. 1, сключени от управителните органи на лечебните заведения по чл. 1, запазват своето действие за срока, за който са сключени, освен ако бъдат прекратени преди изтичането на срока им.

history § 4. Изпълнението на постановлението се възлага на министъра на здравеопазването и на министъра на икономиката, които могат да дават съвместни указания по прилагането му.

history § 5. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...