ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП | |
Не сте абонат на Експертис? Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ |
СТАНДАРТИ И КРИТЕРИИ ЗА БОРДОВИТЕ КОНСТРУКЦИИ НА ЕДНОКОРПУСНИ КОРАБИ ЗА СУХИ НАСИПНИ ТОВАРИ
ДВ. бр. 16 от 17.02.2017г.
(Приети с Резолюция MSC.168(79) на Комитета по морска безопасност на Международната морска организация на 9 декември 2004 г. В сила за Република България от 1 юли 2006 г.)
Издадени от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
Обн., ДВ, бр. 16 от 17 февруари 2017 г.
history
Комитетът по морска безопасност,
Припомняйки член 28 (б) на Конвенцията за Международната морска организация относно функциите на Комитета,
Припомняйки също глава XII относно допълнителните мерки за безопасност на корабите за сухи насипни товари, приета на Конференцията на SOLAS от 1997 г., с цел подобряване на безопасността на корабите, превозващи твърди насипни товари,
Припомняйки още, че отчитайки необходимостта за по-нататъшно повишаване на безопасността на корабите за сухи насипни товари във всички аспекти на тяхното проектиране, изграждане, оборудване и експлоатация, той е прегледал резултатите от различни официални проучвания за оценка на безопасността на корабите за сухи насипни товари,
Признавайки, че забраната за редуващо товарене на хамбарите с тежки товари при напълно натоварени кораби за насипни товари с единична бордова обшивка, които не отговарят на съответните изисквания за конструктивна здравина на борда, може да допринесе за подобряване на безопасността на тези плавателни съдове посредством намаляване на срязващите сили и огъващите моменти,
Отбелязвайки Резолюция MSC.170(79), с която е приета наред с друго изменената глава XII на Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS) от 1974 г., по-специално Правило XII/14 - Ограничения за извършване на рейс с непълен хамбар, отчитайки задължителните стандарти и критерии, които да бъдат изпълнени от кораб за насипни товари, за да се избегнат горепосочените ограничения,
Потвърждавайки, че Международната асоциация на класификационните организации (IACS) е издала следните стандартизирани изисквания:
S12 Рев. 2.1 - Бордова конструкция на еднокорпусни кораби за сухи насипни товари; и
S31 - Критерии за подновяване на бордовите ребра на еднокорпусни кораби за сухи насипни товари, които не са изградени в съответствие със стандартизираните изисквания S12 Рев. 1 или следващи версии,
Отчитайки, че посочените по-горе стандартизирани изисквания на IACS обхващат съответно стандартите и критериите, необходими за определяне на приложимостта на Правило XII/14 от Конвенцията за конкретен кораб за сухи насипни товари, и следователно трябва да представляват основата на горепосочените стандарти и критерии,
След като разгледа на четиридесет и седмата си сесия препоръката на Подкомитета за Корабно проектиране и оборудване,
1. Приема за целите на прилагане на Правило XII/14 от Конвенцията:
1. Стандарти за бордовите конструкции на еднокорпусни кораби за сухи насипни товари, посочени в Приложение 1 към настоящата резолюция; и
2. Критерии за подновяване на бордовите ребра и бракети на еднокорпусни кораби за сухи насипни товари, които не са изградени в съответствие със стандартите за бордови конструкции на еднокорпусни кораби за сухи насипни товари, посочени в Приложение 2 към настоящата резолюция;
2. Приканва Договарящите се правителства да имат предвид, че Стандартите и Критериите за подновяване, посочени в приложенията, влизат в сила на 1 юли 2006 г. с влизането в сила на изменената глава XII от Конвенцията;
3. Изисква Генералният секретар да изпрати заверени копия на настоящата резолюция и текста на Стандартите и Критериите за подновяване, съдържащ се в приложенията, на всички Договарящи се правителства по Конвенцията;
4. Изисква още Генералният секретар да предаде копия на настоящата резолюция и текста на Стандартите и Критериите за подновяване, съдържащ се в приложенията, на всички Членове на Организацията, които не са Договарящи се правителства по Конвенцията.
history ПРИЛОЖЕНИЕ 1