Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Международноправни актове > Други > МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАЦИОНАЛНИЯ ФОНД ЗА ЦЕЛИТЕ НА ИСПА МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКАТА ОБЩНОСТ
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАЦИОНАЛНИЯ ФОНД ЗА ЦЕЛИТЕ НА ИСПА МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКАТА ОБЩНОСТ

ДВ. бр. 56 от 29.06.2004г.

(Ратифициран със закон, приет от 39-о Народно
събрание на 21 април 2004 г. - ДВ, бр. 37 от
2004 г. В сила от датата на подписването му -
29 декември 2000 г.)
Обнародван, ДВ, бр. 56 от 29 юни 2004 г., изм.,
бр. 56 от 29 юни 2004 г., в сила от 9 февруари
2004 г.

 

history Като се има предвид, че усъвършенстваната предприсъединителна стратегия e предназначена да даде възможност на всички страни кандидатки от Централна и Източна Европа да станат членки на Европейския съюз и като такива, съобразно възможностите си, да се изравнят към Европейската общност преди тяхното присъединяване;
като се има предвид, че Партньорство за присъединяване е основната отличителна черта на усъвършенстваната предприсъединителна стратегия, която мобилизира всички форми за подпомагане на страните членки, включени в определената рамка;
като се има предвид, че Меморандумът за разбирателство за създаването на Националния фонд е сключен между Комисията и всяка страна кандидатка за Програма ФАР от Централна и Източна Европа;
като се има предвид, че предприсъединителната стратегия включва осигуряването на Инструмент за структурната политика за предприсъединяване, който ще бъде насочен пряко към уеднаквяването на страните кандидатки с инфраструктурните стандарти на Общността и ще осигурява финансов принос за екологичните мерки и транспортно-инфраструктурните мерки;
като се има предвид, че Наредба (ЕС) № 1267/99 за създаване на Инструмент за структурната политика за предприсъединяване предвижда във всяка страна бенефициент да се определи централно звено, Национален фонд, чрез който средствата от Общността трябва да бъдат пренасочвани;
като се има предвид, че Финансовият меморандум по ИСПА показва, че отговорностите на Националния ръководител са изложени в Меморандума за разбирателство, сключен между Комисията и страните бенефициенти;
като се има предвид, че е необходимо механизмът за прилагане на Националния фонд да се разшири, за да покрие и ИСПА, като се вземат под внимание прилагащите процедури по този инструмент,
следователно:
Европейската общност, представена от Европейската комисия, наричана по нататък "Комисията", от една страна, и правителството на Република България, действащо от името на Република България, наричано по нататък "Получател", от друга страна,
приеха следното:

history Член 1
Определения
Децентрализирана система за изпълнение - системата за изпълнение, където част от управлението и отговорностите са прехвърлени на страната бенефициент, докато Комисията носи крайната отговорност съгласно Договорите на ЕС.
Национален ИСПА координатор (NIC) - служител от държавната администрация, отговорен за оперативното програмиране, изпълнение и наблюдение на проектите на бенефициента; НИК осигурява тесни взаимовръзки между процеса на присъединяване и използването на финансовата помощ от Общността и отговаря за наблюдението на проектите по ИСПА.
Национален ръководител (NAO) - служител от държавната администрация, оглавяващ Националния фонд; националният ръководител носи цялата отговорност за финансовото управление на средствата по ИСПА при бенефициента.
Национален фонд (NF) - обособено звено в държавната хазна към Министерството на финансите, чрез което средствата по ИСПА се насочват към потребителите.
Секторен ръководител (SAO) - служител в държавната администрация, който обикновено оглавява Прилагащата агенция по ИСПА; Секторният ръководител отговаря за действията на Прилагащата агенция и за стабилното финансово управление на подлежащите на изпълнение проекти; в съгласие с условията на чл. 6 от този Меморандум за разбирателство той/тя може да делегира някои от своите отговорности, свързани с поръчките или други действия на крайния бенефициент.
Прилагаща агенция (IA) - изпълнително звено в рамките на държавната администрация, отговарящо за тръжните процедури, договорирането, плащанията и техническото изпълнение на подпомаганите по ИСПА проекти; това пълномощие отговаря на "звено, отговорно за изпълнението", както е дефинирано в Анекс III.2, част II от Финансовия меморандум по ИСПА.
Краен бенефициент - звено, организация или администрация, която се ползва от проекта; това звено, организация или администрация е отговорно за поръчките или други действия, когато са им делегирани от Секторния ръководител.
Комитет за наблюдение и контрол за прилагане на Инструмента за структурна политика за предприсъединяване - главното звено за наблюдение за изпълнението на проектите по ИСПА с участие на Комисията, бенефициента и международните финансови институции; Комитетът за наблюдение по ИСПА се председателства от националния ИСПА координатор; в Комитета участват представители на Прилагащите агенции, крайни бенефициенти, а също така и Националният ръководител.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...