ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП | |
Не сте абонат на Експертис? Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ |
МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА НАЦИОНАЛНИЯ ФОНД ЗА ЦЕЛИТЕ НА ИСПА МЕЖДУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКАТА ОБЩНОСТ
ДВ. бр. 56 от 29.06.2004г.
(Ратифициран със закон, приет от 39-о Народно
събрание на 21 април 2004 г. - ДВ, бр. 37 от
2004 г. В сила от датата на подписването му -
29 декември 2000 г.)
Обнародван, ДВ, бр. 56 от 29 юни 2004 г., изм.,
бр. 56 от 29 юни 2004 г., в сила от 9 февруари
2004 г.
history
Като се има предвид, че усъвършенстваната предприсъединителна стратегия e предназначена да даде възможност на всички страни кандидатки от Централна и Източна Европа да станат членки на Европейския съюз и като такива, съобразно възможностите си, да се изравнят към Европейската общност преди тяхното присъединяване;
като се има предвид, че Партньорство за присъединяване е основната отличителна черта на усъвършенстваната предприсъединителна стратегия, която мобилизира всички форми за подпомагане на страните членки, включени в определената рамка;
като се има предвид, че Меморандумът за разбирателство за създаването на Националния фонд е сключен между Комисията и всяка страна кандидатка за Програма ФАР от Централна и Източна Европа;
като се има предвид, че предприсъединителната стратегия включва осигуряването на Инструмент за структурната политика за предприсъединяване, който ще бъде насочен пряко към уеднаквяването на страните кандидатки с инфраструктурните стандарти на Общността и ще осигурява финансов принос за екологичните мерки и транспортно-инфраструктурните мерки;
като се има предвид, че Наредба (ЕС) № 1267/99 за създаване на Инструмент за структурната политика за предприсъединяване предвижда във всяка страна бенефициент да се определи централно звено, Национален фонд, чрез който средствата от Общността трябва да бъдат пренасочвани;
като се има предвид, че Финансовият меморандум по ИСПА показва, че отговорностите на Националния ръководител са изложени в Меморандума за разбирателство, сключен между Комисията и страните бенефициенти;
като се има предвид, че е необходимо механизмът за прилагане на Националния фонд да се разшири, за да покрие и ИСПА, като се вземат под внимание прилагащите процедури по този инструмент,
следователно:
Европейската общност, представена от Европейската комисия, наричана по нататък "Комисията", от една страна, и правителството на Република България, действащо от името на Република България, наричано по нататък "Получател", от друга страна,
приеха следното:
history
Член 1
Определения
Децентрализирана система за изпълнение - системата за изпълнение, където част от управлението и отговорностите са прехвърлени на страната бенефициент, докато Комисията носи крайната отговорност съгласно Договорите на ЕС.
Национален ИСПА координатор (NIC) - служител от държавната администрация, отговорен за оперативното програмиране, изпълнение и наблюдение на проектите на бенефициента; НИК осигурява тесни взаимовръзки между процеса на присъединяване и използването на финансовата помощ от Общността и отговаря за наблюдението на проектите по ИСПА.
Национален ръководител (NAO) - служител от държавната администрация, оглавяващ Националния фонд; националният ръководител носи цялата отговорност за финансовото управление на средствата по ИСПА при бенефициента.
Национален фонд (NF) - обособено звено в държавната хазна към Министерството на финансите, чрез което средствата по ИСПА се насочват към потребителите.
Секторен ръководител (SAO) - служител в държавната администрация, който обикновено оглавява Прилагащата агенция по ИСПА; Секторният ръководител отговаря за действията на Прилагащата агенция и за стабилното финансово управление на подлежащите на изпълнение проекти; в съгласие с условията на чл. 6 от този Меморандум за разбирателство той/тя може да делегира някои от своите отговорности, свързани с поръчките или други действия на крайния бенефициент.
Прилагаща агенция (IA) - изпълнително звено в рамките на държавната администрация, отговарящо за тръжните процедури, договорирането, плащанията и техническото изпълнение на подпомаганите по ИСПА проекти; това пълномощие отговаря на "звено, отговорно за изпълнението", както е дефинирано в Анекс III.2, част II от Финансовия меморандум по ИСПА.
Краен бенефициент - звено, организация или администрация, която се ползва от проекта; това звено, организация или администрация е отговорно за поръчките или други действия, когато са им делегирани от Секторния ръководител.
Комитет за наблюдение и контрол за прилагане на Инструмента за структурна политика за предприсъединяване - главното звено за наблюдение за изпълнението на проектите по ИСПА с участие на Комисията, бенефициента и международните финансови институции; Комитетът за наблюдение по ИСПА се председателства от националния ИСПА координатор; в Комитета участват представители на Прилагащите агенции, крайни бенефициенти, а също така и Националният ръководител.