Български законник Седмичен законник Главен счетоводител За Експертис Настолник… Трудово право Семинар Бюджет 1000 въпроса…
По вид документ > Нормативни актове > Международноправни актове > Други > МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО МЕЖДУ МИНИСТЪРА НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО ОТ ИМЕТО НА ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И МИНИСТЪРА НА МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ ОТ ИМЕТО НА ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ ОТНОСНО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИПП ПРОГРАМАТА ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО СЪС CCI НОМЕР 2007 CB16IPO007
ВЪВЕДЕТЕ ВАШАТА ПАРОЛА ЗА ДОСТЪП
Не сте абонат на Експертис?
Разгледайте вариантите ни за АБОНАМЕНТ

МЕМОРАНДУМ ЗА РАЗБИРАТЕЛСТВО МЕЖДУ МИНИСТЪРА НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО ОТ ИМЕТО НА ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И МИНИСТЪРА НА МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ ОТ ИМЕТО НА ПРАВИТЕЛСТВОТО НА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ ОТНОСНО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИПП ПРОГРАМАТА ЗА ТРАНСГРАНИЧНО СЪТРУДНИЧЕСТВО СЪС CCI НОМЕР 2007 CB16IPO007

ДВ. бр. 32 от 19.04.2011г.

Ратифициран със закон, приет от 41-ото Народно събрание на 17 декември 2010 г., ДВ, бр. 101 от 2010 г.
В сила от 15 март 2011 г.
Обн., ДВ, бр. 32 от 19 април 2011 г.

 

history Съгласно Регламент на Съвета (ЕО) № 1085/2006 от 17 юли 2006 г. за създаване на Инструмент за предприсъединителна помощ (ИПП) и Регламент на комисията (ЕО) № 718/2007 от 12 юни 2007 г. за прилагане на Регламента на Съвета (ЕО) № 1085/2006 за създаване на Инструмент за предприсъединителна помощ (ИПП), Регламент на комисията (ЕО) № 80/2010 от 28 януари 2010 г., изменящ Регламент (ЕО) № 718/2007, и на основание чл. 118 oт Регламент на комисията (ЕО) № 718/2007 от 12 юни 2007 г. Република България и Република Македония се споразумяха относно програмата за трансгранично сътрудничество между България и Македония (по-долу наричана програмата), одобрена от Европейската комисия на 14.12.2007 г. и с програмен референтен номер С (2007)6298, изменена и одобрена на 19-и Комитет по Инструмента за предприсъединителна помощ (25 февруари 2010 г.).

history ПРЕАМБЮЛ
С този меморандум за разбирателство (по-долу наричан "MP") Република България и Република Македония, по-долу наричани "участващи страни", се споразумяха за следното:
(1) Тази програма се изпълнява на принципа на споделено (интегрирано) управление, където единните Управляващ орган, Сертифициращ орган и Одитен орган са определени в съответствие с член 33 и член 102 от Регламент на Комисията (ЕО) № 718/2007. Съгласно член 13 от Регламент (ЕО) № 1085/2006 в случай на споделено (интегрирано) управление Управляващият орган ще действа в съответствие с принципите и правилата, заложени в Регламент (ЕО)1083/2006, определящ общите разпоредби на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и отменящ Регламент (ЕО) 1260/1999.
(2) Системата на структурните фондове (СФ), използвана в рамките на вътрешните граници на Общността, предполага някои адаптации за гореупоменатата програма, които да вземат под внимание особеностите на външната помощ съгласно Инструмента за предприсъединителна помощ (ИПП), включително:
а) финансовите таблици, описани в програмата;
б) единен пакет от хармонизирани правила, приети от Съвместния комитет за наблюдение, се прилага за всички райони, които отговарят на критериите за финансиране;
в) правилото за краен срок за усвояване на средствата е n+3 години;
г) операциите, подбрани за програмата, включват крайни бенефициери от двете участващи страни, регистрирани в допустимия граничен регион - местни/регионални/национални власти или подчинени структури на местни/регионални/национални власти; ако местната (регионална) структура не е юридическо лице, нейната централна организация - юридическо лице, ако такава съществува, следва да бъде партньор по проекта; партньорите трябва да си сътрудничат най-малко по един от следните начини за всяка операция: съвместно разработване, съвместно изпълнение, съвместен екип и съвместно финансиране, съгласно чл. 95 (2) от Регламент на комисията (ЕО) № 718/2007.
(3) Средствата се предоставят от два финансови източника - средства от ЕФРР, които съответстват (поне) на равностойната сума от ИПП. Финансовият пакет от допустими разходи на програмата включва: 85 % финансиране от ЕС и задължителните 15% национално съфинансиране (разпределено поравно между Република България и Република Македония).
(4) Програмата разполага с една обща парична сума, която се разходва съгласно единен пакет от правила в избираемата територия (съгласно чл. 98 от Регламент на Комисията (ЕО) № 718/2007) без географски ограничения.
(5) Поради специфичния характер на ПТГС бяха изготвени следните дефиниции:
Програма: документ, съставен и одобрен от участващите страни и приет от Европейската комисия, който определя стратегия за развитие с набор от тясно свързани приоритети, подбрани за подкрепа със средства от ЕС, както и национално съфинансиране.
Приоритетна ос: един от приоритетите на стратегията в програмата, включващ група от сфери на интервенция и операции, които са свързани и имат специфични измерими цели.
Операция: проект или група проекти, избрани от Съвместния комитет за наблюдение и изпълнени от един или повече бенефициери, с оглед осъществяването на целите на приоритетната ос, към която се отнася.
Финансов отчет (доклад): официален писмен документ от Управляващия орган до Сертифициращия орган, представящ финансовите дейности по програмата по време на отчетния период.
Искане за отпускане на средства: официален писмен документ от Управляващия орган до Дирекция "Национален фонд" в Министерството на финансите, България (за българското национално и европейско съфинансиране), и до Националния партниращ орган (за македонското национално съфинансиране).
Заявление за плащане към ЕК: официален писмен документ за заявка за получаване на средства от Европейската комисия за определен период (съгласно Регламент на комисията (ЕО) № 718/2007, изменен с Регламент № 80/2010), основаващ се на вече сертифициран разход и информация за допустимостта на заявлението.
Проверка (верификация): дейност, чрез която Управляващият орган верифицира (прави проверка) дали финансираните строителни работи, стоки и услуги са изпълнени или доставени и че разходите, декларирани от бенефициерите за операциите, наистина са направени и са в съответствие с правилата на Общността и националните правила (където е приложимо); верификацията се извършва от контрольори от участващите страни, където е разположен водещият бенефициер/бенефициери.
Сертифициране: потвърждение от Сертифициращия орган (СО) на верността (точността) и допустимостта на разхода, както и ефективността и съответствието с правилата на ЕС и националните правила (където е приложимо) на системите за управление и контрол.
Декларация за разходите: официален писмен документ, включващ цялата сума на допустимите разходи, платени от крайните бенефициери при изпълнението на операциите по програмата; неразделна част от сертификата, внесен от СО в комисията в съответствие с чл. 104 от (ЕО) № 718/2007.
Публичен разход: всяко публично участие във финансиране на операции с произход бюджета на:
• участващите страни;
• регионални и местни власти;
• Европейските общности, свързани с бюджета на ЕС.
Предварително финансиране: единна сума за предварително финансиране, която ще бъде предоставена от комисията на органа, определен от участващите страни (СО); известие за полученото предварително финансиране ще бъде изпратено от Управляващия орган до Националния партниращ орган в страната бенефициер, базирано на информацията от органа, отговорен за получаване на помощта.
Договор: писмено споразумение между Управляващия орган, от една страна, и водещия бенефициер или изпълнителя (относно разходите за техническа помощ), от друга страна, уреждащ подробно условията за правилното изпълнение на всички задачи и отговорности, възложени от Управляващия орган.
Одитна пътека: инструмент за системно наблюдаване използването на средствата по договора, като резултат от което се прави описание на изпълнението на програмата и операцията под формата на текстове, таблици и графики; описанието включва различните нива на заданието и комуникациите, както и управлението и предварителния одитен процес, чрез което става възможно по-нататъшното наблюдение и проследяване; като процедура одитната пътека има за цел да осигури правилно администриране на документите, касаещи прилагането на програмата, включително регистрирането, разпространението, съхранението, архивирането и унищожаването на документи; одитната пътека ще се счита за правилна,когато е извършена в съответствие с чл. 106 от Регламент на Комисията (ЕО) № 718/2007
Нередност: всяко нарушение на разпоредба от приложимото законодателство и договори вследствие на действие или бездействие от страна на лице/а или орган, което има или би могло да има за резултат ощетяване бюджета на Общността чрез обременяването й с неоправдано разходно перо.
Декларация за приключване: документ, който оценява валидността на заявлението за плащане на окончателната сума и законността и редовността на основните сделки, включени във финалната декларация за разходите, която трябва да бъде придружена от финален контролен доклад на Одитния орган.


   Реклама:
 

сп. "Български законник"

 

в. "Седмичен законник"

 

в. "Главен счетоводител"

 
  вижте пълния списък...   вижте пълния списък...   вижте пълния списък...